ďťż
RTR (mało kasy)




Kabart - Pon Mar 22, 2010 10:38 am
" />witam, chciałem zacząć się bawić z rc, ale jestem w tym zielony, dlatego oczekuję waszej pomocy chciałbym kupić jakiś model RTR do 330 zł, myślałem nad:
-HPI Maverick Atom xb 4wd (1:18)
-HSP Troian buggy 4wd (1:16)

Jeśli jest coś lepszego niż to do 330 zł, to napiszcie.

A co do tych co napisałem, który mi polecacie?
Jeszcze jakiś dobry silnik bezszczotkowy który podniósł by osiągi do 220zł, napiszcie swoje propozycję.

Oczekuję pomocy i pozdrawiam.




Gensior - Pon Mar 22, 2010 3:04 pm
" />
">Jeśli jest coś lepszego niż to do 330 zł, to napiszcie.
Używane Asso RC18B/T/MT

">Jeszcze jakiś dobry silnik bezszczotkowy który podniósł by osiągi do 220zł, napiszcie swoje propozycję.
Chcesz kupować bezszczotkę, jeżeli nie masz normalnego pakietu i ładowarki?
Chyba nie ta kolejność...



kubala13 - Pon Mar 22, 2010 3:08 pm
" />W sumie za te 330, jeżeli chodzi o nówki, to te modele, które podałeś byłyby najlepsze. Z używanych, tak jak powiedział Gensior Aso Rc18. I na razie będziesz musiał zadowolić się sieciową ładowarką i jakimś słabym aku



Kabart - Pon Mar 22, 2010 3:18 pm
" />w takim razie co polecacie kupic? tzn jaką ładowarkę i akumulatory, tylko w rozsądnej cenie. Narazie chce tylko zobaczyc czy mi sie spodoba rc =] (miałem tylko model którego zasięg sięgał 7 metrów i jechał 3 km/h )




Mateusz Betko - Pon Mar 22, 2010 3:19 pm
" />Czasami można też trafić na fajnego Xraya ja z mojego jestem bardzo zadowolony . Jeśli to jest twój pierwszy model to kup go pojeźdź sobie i zobaczysz , że na jakiś czas to ci wystarczy . Tak jak pisał gęsior nie ma co zmieniać silnika na bezszczotkę jeśli nie masz fajnego pakietu i ładowarki .



Kabart - Pon Mar 22, 2010 3:36 pm
" />staram sie znaleźć jakąś ładowarkę i aku ale nie wiem co bedzie najlepsze dla atoma



Mateusz Betko - Pon Mar 22, 2010 4:07 pm
" />Ładowarka - wszyscy polecamy Turnigy Acucell 6 , lecz jest to większy koszt [139 zł] . Jeśli jednak zainwestowałbyś w nią , masz świetną ładowarkę i nawet jeśli zmienisz ten model na zawodniczy i tak nie potrzeba ci nic innego . Co do pakietu to najpierw lepiej powiedz nam czy wybierasz pakiet LiPo , czy NiMh .



Gensior - Pon Mar 22, 2010 4:29 pm
" />A jeżeli chcesz dobry pakiet, wybierz LiPo



Kabart - Pon Mar 22, 2010 4:34 pm
" />Nom, chyba LiPo, tylko ile by to kosztowalo (powiedzmy ze mam 170-200zł na ładowarke i pakiet, ale to max, ewentualnie troszke tańszą ładowarke bym kupil gdybym sie nie zmieścił)



Gensior - Pon Mar 22, 2010 4:45 pm
" />Za 200zł powinieneś wyrwać używnaą Turnigy Accucell 6 razem z zasilaczem i jakiś pakiecik LiPo, bo do micro w porównaniu do większych skal to taniocha te pakiety.
A co do modelu - ja brał bym używane Asso zamiast nowego Atoma



Kabart - Pon Mar 22, 2010 4:56 pm
" />
">Ładowarka - wszyscy polecamy Turnigy Acucell 6 , lecz jest to większy koszt [139 zł]

http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1083 chyba sie o stówkę pomyliłeś =]

Co do używanych rzeczy to jakoś nie jestem przekonany, a tym bardziej skoro jest taka dobra to pewnie słabo dostępna jako używana.

Może jednak jakaś trochę tańsza ładowarka?
Z tego co widze to jakieś tanie LiPole stoją po 77zł, http://www.4hobby.pl/product_info.php?i ... i-pol.html badziew?



Gensior - Pon Mar 22, 2010 5:02 pm
" />Nie, nie pomyliłem się
http://allegro.pl/item970830577_ladowar ... ilacz.html

Sam kupiłem używaną ładowarkę, tak samo jak model i nie narzekam.

Pakiety do micro z tego co wiem stoją właśnie około 70zł, jednak tan pakiet ma 3 cele, szukaj dwu celowych pakietów inaczej 2s. I z tego co wiem, firma E-Sky zajmuje się raczej lataniem, więc wymiarty mogę do samochodu nie pasować.



Kabart - Pon Mar 22, 2010 5:16 pm
" />http://allegro.pl/item952376488_akumula ... e_sky.html

A coś takiego? Nie napisał ile S więc pytam. Dzięki wszystkim którzy mi pomagają =)

Edit.

http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1187
http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1205
http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1309
http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1206
http://modelflyrc.com.pl/product_info.p ... ts_id=1204

Tylko nie wiem czy to nie do samolotu



Gensior - Pon Mar 22, 2010 5:50 pm
" />Widzę, że zabardzo nie orientujesz się w tych pakietach - radzę poczytać forum:)
2s = 7,4v
3s = 11,1v

A pakiet pamiętam, że na forum taki chyba poleceli
http://www.rcsquad.com/produkt/31/18/Za ... h_25C.html



Kabart - Pon Mar 22, 2010 6:09 pm
" />czy krótsze ładowanie pakietu nie skraca jego żywotności?



Stacek - Pon Mar 22, 2010 6:53 pm
" />W lipo moze to grozić nawet wypadkiem , ale jeżeli kupisz turingy accuell 6 to ona sama ustawia czas itp,sam mam taką ladowareczke i spisuje się śwetnie,kup tylko do lipo jeszcze monitor napięcia Aby nie uszkodzić pakietu.Tylko uważaj na zasilacze turigy ja kupilem takowy i i sie sfajczył ale moze to tylko mi



Kabart - Pon Mar 22, 2010 7:01 pm
" />dzięki.
Czy zasilacz trzeba kupić osobno? (dodatkowe wydatki =[ )

z tym monitorem napieć to chodzi o coś takiego?
http://www.allegro.pl/item913735852_mon ... 2s_3s.html ?



Mateusz Betko - Pon Mar 22, 2010 7:07 pm
" />Niestety tak , lecz poszukaj w domu , piwnicy i zapewne znajdziesz zasilacz który można zaadaptować .



Kabart - Pon Mar 22, 2010 7:15 pm
" />ten zasilacz może być komputerowy? tak przeczytalem w jednym temacie ale nie wiem czy to prawda?

Edit. już znalazłem, sorki za takie pytania

Jakby ktoś chcial http://www.youtube.com/watch?v=-BtvqZ4s ... _embedded#



Bender - Pon Mar 22, 2010 7:26 pm
" />tak z tym że trzeba go odpowiednio przerobić,



Stacek - Pon Mar 22, 2010 7:27 pm
" />Oczywiście ale to jeżeli masz model zawodniczy bo do niego potrzebujesz więcej wejsć (oczywiście te nada się dla ciebie).Myślę że lepiej kupić turingy bo chyba tylko mnie się sfajczyl,ale to może być 1 na 1000000



Kabart - Pon Mar 22, 2010 7:43 pm
" />Dzięki wszystkim za pomoc, i tak dopiero ładowarkę kupie w maju a samochód w kwietniu. Miesiąc będę się musiał zadowolić 5 godzinnym ładowaniem (jak nie większym ).
Pozdrawiam.

Edit.

Aha co z tym monitorem napieć to chodzi o coś takiego?
http://allegro.pl/item962595378_monitor ... a_12v.html



Gensior - Pon Mar 22, 2010 7:48 pm
" />Najlepiej coś takiego:
http://allegro.pl/item965204833_li_po_m ... _3_4s.html



Stacek - Pon Mar 22, 2010 8:58 pm
" />To co w końcu kupileś



Kabart - Wto Mar 23, 2010 8:11 am
" />Dopiero w maju kupie ładowarkę, zasilacz i monitor napięć, narazie tylko chciałem się dowiedzieć czego mam szukać i już wiem, dzięki. Pochwale sie w maju =)



sebas86 - Pon Kwi 05, 2010 11:48 pm
" />
">Jeśli jest coś lepszego niż to do 330 zł, to napiszcie.
Używane Asso RC18B/T/MT Kolega wziął dwa Asso używane od forumowiczów w zbliżonej cenie i powiem tylko, że szkoda nerwów. Z tego co widzę ludzie na forum często wsadzają zbyt mocne silniki bezszczotkowe i dość szybko dobijają te maluchy. Nie mówię, że tak będzie z każdym modelem, no ale... ryzyk fizyk. Ze sklepu zawsze można na gwarancję oddać i będzie to prawdziwy RTR.

Te dwa modele, o których wspomniałeś na samym początku powinny być ok na start, sam rozważałem ich zakup jakiś czas temu ale w końcu stanęło na kopii RC18 (http://www.youtube.com/watch?v=z3vPk99hNqI&feature=related - można znaleźć na allegro za około 380zł łącznie z wysyłką, ten model ma jednak dość mierną elektronikę i przynajmniej w moim modelu bardzo łatwo łapiącą zakłócenia aparaturę, niektóre części też się różnią więc w razie wymiany będzie trzeba kupić ich trochę więcej, ale to inna firma, produkująca wręcz chamskie podróbki - co widać chociażby po nazwach modeli, które przypominają co bardziej znane produkty konkurencji).



hugo685 - Czw Kwi 08, 2010 7:06 am
" />lipoi nie mam pamienci możesz przerywać ładowanie co sekunde i nic sie nie stanie ale najlepiej ładowac niskim prondem ja do m18 pro ładuje 1.5a pierwsze trzy ładowania jak najniższym prondem najlepiej nie przerywac ładowania przy trzech pierwszych cyklach



Maciej Nowak - Czw Kwi 08, 2010 1:49 pm
" />
"> Z tego co widzę ludzie na forum często wsadzają zbyt mocne silniki bezszczotkowe i dość szybko dobijają te maluchy.

To nie zbyt mocne silniki, tylko to, że ludzie nie mają pojęcia o obsłudze przeniesienia napędu, które trzeba dobrze ustawić by wytrzymało przeciążenia jakie występują przy silnikach BL. Generalnie zasada jest prosta- trzeba być bardziej precyzyjnym niż przy obsłudze większych modeli. Dla przykładu mogę powiedzieć, że w moim asso tylko raz zmieliłem dyfer i to na własne życzenie, przez złe jego "wytrymowanie" podkładkami. Od tego czasu nowy dyfer ma za już za sobą jakieś 40h pracy i nie widać śladów zużycia. Jeśli ktoś jest choć trochę cierpliwy, to ustawi wszystko tak, że nawet przy bardzo mocnym silniku model nie ulegnie uszkodzeniu.
Powered by WordPress, ©