ďťż
Rysunek pogladowy silnika




Taurus_GL - 2007-10-04, 18:01

Tauri!!! mam pytanie! mam okazje kupić pasek wieloklinowy tylko nie wiem jak to jest,czy będzie pasował do 3.8 z '93 od 3.0 z '90? Pasek jest nowy i ma oznaczenia 5060650 firmy Dayco. Koleś pisze,że są dwie rodzaje pomp wodnych o różnych średnicach kół małe i duże tylko ja nie wiem czy dobrze patrzyłem na pompę-ona znajduje się pod alternatorem???
W zwiazku z powtazajacymi sie co jakis czas pytaniami na Forum postanowilem wykonac rysunek pogladowy silnika- a wlasciwie mala fotorelacje, bo wiadomo, ze czarno-biala fotka zeskanowana z jakiegos manuala to zawsze nie to
Oczywiscie jakby ktos nie wiedzial to silnik wymontowalem pod blokiem ze swojego Taurusa SPECJALNIE w celach instruktazowych

Zartowalem...


Jakby ktos potrzebowal to moge jeszcze zamiescic widok otwartej skrzyni biegow spod samochodu, lokalizacje bagnecika oleju w skrzyni, silnika krokowego i zaworu PCV
Pozdro_from_Chicago




RadAg! - 2007-10-04, 19:10
Heh...Niezle. Kawal gnoja



piotrekzet - 2007-10-08, 04:42
Jeszcze można by narysować pasek, bo można go założyć na dwa sposoby - drugi co prawda gorszy, ale się da Normalnie rolka napina pasek pomiędzy pompą a wspomaganiem, a "nienormalnie" i trochę dłuższy pasek pomiędzy wałem i AC Nie wspominam o drugim pasku, który jeśli dobrze pamiętam idzie na wał, alternator i pompę wody Nie wiem dlaczego amerykańce w 3.8 zrobili na jednym pasku wszystko...



RadAg! - 2007-10-08, 15:52
W 3.0 tez wszystko jest na jednym pasku...




piotrekzet - 2007-10-09, 09:16
Ale w nowszym Ja mówię zawsze o roczniku '90, sorki Wtedy 3.0 miał 2 paski, a 3.8 jeden No w każdym razie ja tak miałem



Taurus_GL - 2007-10-09, 15:03

W 3.0 tez wszystko jest na jednym pasku...
Nie wiem jak te nowsze ale model 86-91 NA PEWNO mial dwa paski...
Jak wymienialem w swoim Wagonie to tak bylo no i teraz po awarii pompy wody takze dali mi dwa paski
W II Generacji byl w sumie ten sam silnik ale osprzet jest juz nieco inny. Czesto spotyka sie np. egzemplarze z ABS-em w ktorych w miejscu gdzie w I Gen byly klaksony [za zbiorniczkiem plynu od chlodnicy] stoi kasetka od ABS-u z grubym kablem. Co do nowszych Generacji Vulcana z plastikowym kolektorem to sie niestety juz nie orientuje

PS. Model 91 byl w gruncie rzeczy modelem przejsciowym- jeszcze stara buda i deska rozdzielcza wprowadzona raptem na 2 lata [swoja droga o wiele ladniejsza od tych nowszych] ale przede wszystkim silnik juz z II Generacji. Z widocznych zmian zastosowano miedzy innymi plastikowa kanciasta pokrywe zaworow, nieco dluzszy bagnet poziomu oleju, inna [mniejsza i tansza w produkcji] plastikowa pokrywke silnika krokowego. Rurka ukladu PCV [zamkniety uklad przewietrzania skrzyni korbowej] zostala wyprowadzona gumowym kolankiem spod korka wlewu oleju do rury filtra powietrza a nie tak jak poprzednio z wystajacej tulejki na pokrywie zaworow. Zmienil sie takze wyglad oblachowania pod maska np. kielichow amortyzatorow. Poza tym wspomniane zbiorniczki plynu do spryskiwaczy, plynu chlodzacego oraz dyfuzor przed filtrem powietrza byly juz takze z II Generacji.

Silnik na fotce pochodzi z samochodu II Generacji, niebieskiego Wagona. Od tej strony mozna to poznac po wygladzie alternatora. Starsze mialy ZAWSZE jeszcze dodatkowo taka dziurkowana oslone biegnaca nad paskiem.
Pozdro



piotrekzet - 2007-10-10, 06:19
Taurus, jesteś debeściak Myślałem, że ja zawsze rozpoznam różnicę pomiędzy rocznikiem 90 a innym, ale Ty po prostu wymiatasz



Taurus_GL - 2007-10-10, 15:21
EDIT: Zapomnialem dodac, ze nowy osprzet silnika tj. zbiorniczki, filtr i dyfuzor a takze oblachowanie pod maska byly juz w 90 roku, chociaz sam silnik byl nadal ten sam.
Odnosnie oblachowania pod maska tj. ksztaltu fartuchow i kielichow amortyzatorow to nie jestem pewny na 100% bo nie mam w tej chwili jak porownac, ale przypuszczam, ze weszly juz w 89 wraz z pojawieniem sie SHO. Byly po prostu przystosowane do przenoszenia nieco wiekszych obciazen bo standardowe Sedany i SHO budowano na tych samych budach- roznily sie tylko wykonczeniem, zderzakami itd.
Takze w 89 roku wszedl nowy zameczek maski przedniej- przesuwany w lewo patrzac od przodu samochodu w celu otworzenia stosowany pozniej we wszystkich modelach Forda, nawet Mustangi do konca lat 90 taki mialy. Swoja droga ten zameczek lubi sie zacinac [dla mnie nigdy ] i trzeba go stukac mlotkiem.
Pozdro



piotrekzet - 2007-10-11, 05:06
Jak mi jeszcze powiesz, czy zderzak od sable '90 3.8 pasuje do taurusa '92 3.0 to będę mówił do Ciebie "wodzuniu"



RadAg! - 2007-10-11, 06:55
He, he....zderzak....ciekawe ...Ja nie wiem, ale chyba tak



piotrekzet - 2007-10-11, 07:23
No sooooo
Mi też tak się wydaje, głównie to chodzi o szerokość fury, bo już na samych "łapach" to jest trochę regulacji...



Taurus_GL - 2007-10-11, 17:39

Jak mi jeszcze powiesz, czy zderzak od sable '90 3.8 pasuje do taurusa '92 3.0 to będę mówił do Ciebie "wodzuniu"
Powinien pasowac, aczkolwiek jest to informacja osobiscie przeze mnie nie sprawdzona. W razie czego mozna zawsze skoczyc na szrot i przeprowadzic "pasowanie wg. zasady stalego otworu"
Ale to raczej juz powinienes sie kolegi mardan03 spytac bo on ma Sablaka z przodem Taurusa Dopiero kilka dni temu to zobaczylem w galerii i szczerze mowiac mnie to rozbraja bo jakies 3 tygodnie temu widzialem tutaj w Chicago Taurusa 92 przerobionego na Sable, nawet kolorek ten sam Jakies rozdwojenie jazni.
Wiem, ze zderzak z I Generacji Sable pasuje do I Gen Taurusa bo kiedys takiego widzialem.
Pozdro



piotrekzet - 2007-10-12, 05:19
WODZUNIU
To już jest jakaś informacja, jeśli I gen sable i byczka pasuje, to I z II dopasujemy Co, JA nie dopasuję???????
Powered by WordPress, ©