ďťż
saturn 27t spalony w tl-01b




max_damage_ - Nie Sty 25, 2009 1:32 pm
" />Witam, takie pytanie czy to tylko mój pech czy źle dobrany motor mianowicie chodzi o saturna 27t został założony do tl-01b wersja buggy z czarnymi zębatkami pod teu-101bk i pakiecik 7.2 gp3300 no i niestety dziś podczas 1 jazdy w lekkim terenie zagotował się i puścił tylko dym (w warunkach domowych grzał się ale jeździł) moje pytanie czy faktycznie zły silnik dobrałem i jakie polecacie 540 czy lepiej jakis klasy 600 ?? (seryjny jest klasy 600 i odnosze wrażenie że napędzał to auto 2x razy lepiej niz Ś.P saturn)




czaja007 - Nie Sty 25, 2009 2:11 pm
" />Najprawdopodobniej źle dobrane przełożenie. Nawet słaby silnik pociągnie TL-01B przy wysokim przełożeniu. Sprawdź czy wszystkie koła Ci się luźno kręcą. Może coś blokuje.... Saturn nie jest raczej do modeli terenowych...



max_damage_ - Nie Sty 25, 2009 2:24 pm
" />jeżeli chodzi o luzy to wsio nasmarowane i chodzi lekko (koła, dyfry) btw model został w pełni ulożyskowany tak że panewką podziękowałem, a co polecacie do off-roada ale tak zeby nie zrobić z niego crawlera



wyspiarz - Nie Sty 25, 2009 3:34 pm
" />mocną bezszczote :D

pzdr. Łukasz




max_damage_ - Nie Sty 25, 2009 3:51 pm
" />z tego co zauważyłem uzywając opcji szukaj to bezszczota w tl-01b to kat dla modelu rozsypka murowana a do tego moja jest juz ciut używana i może tego nie przezyć widziałem coś o silnikach graupnera 600 ale nie wiem licze na dalsze porady ja w rc narazie mocno raczkuje



czaja007 - Nie Sty 25, 2009 5:25 pm
" />Nie jestem pewny, ale słyszałem że są dobre tamiya RZ TZ itp.

Jakby co to mnie poprawcie.



Adrian Lutyński - Pon Sty 26, 2009 6:56 am
" />Chłopie, wywal te czarne zębatki i wróć do zwykłych lub zastosuj najmniejszy możliwy atak. Poza tym zmień silnik na jakąś 600tkę, np właśnie graupnera.



czaja007 - Czw Sty 29, 2009 9:45 pm
" />
">Chłopie, wywal te czarne zębatki i wróć do zwykłych lub zastosuj najmniejszy możliwy atak. Poza tym zmień silnik na jakąś 600tkę, np właśnie graupnera.

Co masz do czarnych zębatek? Podobno czarne stawiają mniejszy opór. Graupner 600 jest bardzo dobry do bonzera. Jak zębatka atakująca będzie za mała, silnik się będzie grzać i męczyć. Model będzie wolniejszy, niż jakby jechał na większym ataku, bo wtedy osiągnie prędkość roboczą...



luke - Czw Sty 29, 2009 9:53 pm
" />
">Chłopie, wywal te czarne zębatki i wróć do zwykłych lub zastosuj najmniejszy możliwy atak. Poza tym zmień silnik na jakąś 600tkę, np właśnie graupnera.

Co masz do czarnych zębatek? Podobno czarne stawiają mniejszy opór. Graupner 600 jest bardzo dobry do bonzera. Jak zębatka atakująca będzie za mała, silnik się będzie grzać i męczyć. Model będzie wolniejszy, niż jakby jechał na większym ataku, bo wtedy osiągnie prędkość roboczą...
Skoncz pisac zaslyszane i bzdurne teorie...
Czarne zebatki = mniejsze przelozenie
mniejsze przelozenie = cieplejszy silnik
tego sie trzymajmy dobra ?
Tak wiec po 1 silnik klasy 600-650 po 2 wyzsze przelozenie



Defender - Sob Sty 31, 2009 12:48 pm
" />Chyba już za późno pisze ale także polecę 600 , 540 jest naprawdę znacznie słabsza, poprostu gorsza choć pobiera podobne prądy przy tych samych zwojach. Bardzo polecam silniczki od wkrętarek np. bosch,makita są lepiej wykonane od tych dla modelarstwa i mają wentylatorek który jest 4 razy bardziej skuteczny od radiatorka który tylko waży a nic nic daje.
http://www.allegro.pl/item522621511_wkr ... _fvat.html
Nie mam nic współnego z tą aukcją. Silnik ma około 24-30 zwojów.



max_damage_ - Śro Lut 04, 2009 5:31 pm
" />dzięki za powyższe rady, wybór padł na graupnera 600 7.2 zakotwiczony już w model teraz tylko muszę się wyleczyć z nabytej po drodze grypy i przystępuje to testów. Pozdrawiam



Defender - Pią Lut 06, 2009 12:15 am
" />Max jak ukatrupisz tego graupnera to kup coś nowego z wkrętarki - ma wentylator i lepiej zabezpieczone zwoje lakierem, poza tym mocniejszy magnes.



KiT - Pią Lut 06, 2009 8:00 am
" />a ja bym wkładał bezszczotkę klasy 540 i Kv 3200 i problemy znikną.



Defender - Sob Lut 07, 2009 10:32 am
" />Masz racje , nieco droższe ale to najlepsze z możliwych rozwiązań.



max_damage_ - Nie Mar 08, 2009 2:30 pm
" />Graupner daje rade jest po około 7 jazdach z nowym silniczkiem i nie mogę złego słowa powiedzieć zwłaszcza że teraz tlka jest RWD bo 4x4 nie dawało frajdy z jazdy ( frajda okupiona jak na razie dwoma nowymi wahaczami ) dzięki wszystkim za rady a wkrótce może rozpocznę przygode z Trialem
Powered by WordPress, ©