ďťż
Savage 25 a Savage 3,5 ? ? ?
lasek - Pon Mar 13, 2006 5:56 pm " />Witam ! Możecie mi powiedzieć, czym dokładnie różnią się te dwa modele, bo na temat Savage 25 wiem dużo, ale na temat Sava 3,5 bardzo mało, czy w standardzie osiągają tę samą prędkość i czy są tak samo silne ?, niby z wyglądu to się niczym nie różnią, no ale nazwą napewno , bardzo proszę o prosty język tłumaczenia Dzięki i Pozdrawiam Tomasz Ostrowski - Pon Mar 13, 2006 6:04 pm " /> ">Witam ! Możecie mi powiedzieć, czym dokładnie różnią się te dwa modele, bo na temat Savage 25 wiem dużo, ale na temat Sava 3,5 bardzo mało, czy w standardzie osiągają tę samą prędkość i czy są tak samo silne ?, niby z wyglądu to się niczym nie różnią, no ale nazwą napewno , bardzo proszę o prosty język tłumaczenia Dzięki i Pozdrawiam silnik złabszy o jakieś 0.2KM przełożenia wolniejsze atak 14, odbiorcza 52 (w 25 jest atak 15 i odbiorcza 49) sznurek zamiast roto bak z pompką dwuwartstwowy filtr Han_ - Pon Mar 13, 2006 6:06 pm " />Własciwie to prawie jak S25 ale posiada wszystkie upgready modeli wyższych przy mniejszym silniku to znaczy 21 (3,5 ccm) uproszczona regulacja zamiast 3 -ch 2 śruby w sumie to nic innego jak pierwszy Savage 21 po modyfikacjach http://hpi.pl/tlumaczenia_html/savage_35 Stary Savage http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=841&lang=en lem3.5sav - Pon Mar 13, 2006 6:25 pm " />...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja Piotr Krzyżanowski - Pon Mar 13, 2006 6:26 pm " /> ">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja w savie 25 4 satelity to standart Tomasz Ostrowski - Pon Mar 13, 2006 7:17 pm " /> ">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja już w zeszłym roku na jesieni wszystkie savy miały 4 satelity lem3.5sav - Pon Mar 13, 2006 8:52 pm " /> ">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja już w zeszłym roku na jesieni wszystkie savy miały 4 satelity Toost w takim razie sorki za błąd moje niedopatrzenie <-to dla tego, że interesuję się moim Savem tj. 3.5 pzdr.Dorian lasek - Wto Mar 14, 2006 6:34 am " />A jak bym go 3,5 wsadził jakiś silnik 5 cm, to był by dobey i czy trzeba by było coś jeszcze wymienić po wsadzeniu silnika 5 cm Pozdr P.S I czy Sav 3,5 ma wsteczny w standardzie i co o nim sądzicie, bo słyszałem, ze się przez niego skrzynia piepszy Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 6:48 am " /> ">A jak bym go 3,5 wsadził jakiś silnik 5 cm, to był by dobey i czy trzeba by było coś jeszcze wymienić po wsadzeniu silnika 5 cm Pozdr P.S I czy Sav 3,5 ma wsteczny w standardzie i co o nim sądzicie, bo słyszałem, ze się przez niego skrzynia piepszy skrzynia jest taka sama jak w 25 i możliwe że jak w 4.6, ale tego nie jestem pewien. wsteczny w standarcie to ma chyba tylko 25LE jeśli chcesz wstawić taki duży silnik (tylko nie wiem po co) to będziesz musiał zmienić wszystkie elementy przeniesienia napędu na wzmacniane, takie jak w 4.6. Krzysztof Antoniak - Wto Mar 14, 2006 8:19 am " />Toost nie wsteczny a skrzynie 3-biegową. Lasek - zanim wpakujesz duży silnik opanuj go na tym. Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 8:54 am " /> ">Toost nie wsteczny a skrzynie 3-biegową. Lasek - zanim wpakujesz duży silnik opanuj go na tym. myślałem, że LE to full full wypas lasek - Wto Mar 14, 2006 2:15 pm " />Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa Krzysztof Antoniak - Wto Mar 14, 2006 2:26 pm " /> ">Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa Zmień korbowód i bedziesz miał zabawy na kolejne 10 litrów. Taniej niż silnik. 10 l to nie znowu jakoś bardzo dużo. A na tym silniku co masz zabawa jest zła?? Monster-Truck - Wto Mar 14, 2006 2:28 pm " />To Ty masz Sava 3.5 czy 25??? bo w podpisie masz napisane ze masz .25 jak ma 10L przejechane to jeszcze pociagnie nie musisz sie bac.. znam silniki co pzrejechaly po 20L. Pozdrawiam Jasiek Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 7:10 pm " /> ">Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa a coś mu sie dzieje? lasek - Śro Mar 15, 2006 3:00 pm " />No ja mam sava 25 i 3,5 i kolesie mi opowiadali, że po 10 l zaczynają się problemy z silnikiem, niewiem czy to prawda, ale mam akurat silnik 5 cm na stanie, więc chciałbym go wsadzić do 3,5 bez zmainy skrzyni biegów, bo 2 biegowa jest OK i wsteczny też Monster-Truck - Śro Mar 15, 2006 3:17 pm " />oczywiscie ze mozesz go wlozyc ale bedziesz musial najpierw wymienic wszystkie czesci na Hevy-Duty ale to sie wiaze z dosyc duzymi kosztami.... Pozdrawiam Jasiek Paweł Rzedzicki - Czw Mar 16, 2006 7:43 am " /> ">Własciwie to prawie jak S25 ale posiada wszystkie upgready modeli wyższych przy mniejszym silniku to znaczy 21 (3,5 ccm) uproszczona regulacja zamiast 3 -ch 2 śruby w sumie to nic innego jak pierwszy Savage 21 po modyfikacjach http://hpi.pl/tlumaczenia_html/savage_35 Stary Savage http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=841&lang=en Z upgradow to tylko 4 satelitowe dyfry. Reszta jest taka sama . lasek - Czw Mar 16, 2006 4:18 pm " />Czyli wychodzi na to że do skoków jest lepszy sav 3,5 bo jest bardziej wytrzymały, a do szybszej jazdy sav 25 tak ?, a jest taki sam co by miał i to i to ? Pozdr P.S Nie wliczając sava x Piotr Krzyżanowski - Czw Mar 16, 2006 4:38 pm " />sav 4,6-wszystko ulepszone (tuningi) lepszy silnik, lepsze opony-ogolnie full wypas ale filtr powietrza ma ten sam co sav 25, a 3,5 ma ulepszony Marek Byrczak - Czw Mar 16, 2006 5:10 pm " />Lasek, nie zebym cos mial do ciebie. Ty w koncu masz tego Sava czy chcesz go kupic ??????? Bo w podpisie ciagle cos zmieniasz. Raz masz tylko Sava 25, pozniej 25 i 3.5, a teraz ze chcesz kupic ktoregos z nich. Tomasz Ostrowski - Czw Mar 16, 2006 11:41 pm " /> ">Czyli wychodzi na to że do skoków jest lepszy sav 3,5 bo jest bardziej wytrzymały, a do szybszej jazdy sav 25 tak ?, a jest taki sam co by miał i to i to ? Pozdr P.S Nie wliczając sava x wszystkie savy (poza X) maję te same budy różnia się silnikami, filtrami, bakami, sposobem uruchomienia i elementami przenisienia napędu, z tym, ze 3.5 i 25 maja takie same, a 4.6 heavy duty. jak chcesz cos do latania to kup helikopter, a jak chcesz coś do szybkiej jazdy to on-roada a jak chcesz, żeby miał i to i to i to i jeszcze był tani ... to tak to Ci tylko w Erze dopasują ... lasek - Pią Mar 17, 2006 2:28 pm " />Ja mam Mt2, mój jeden kuzyn ma Sava 25, mój drugi kuzyn ma Sava 3,5 ale jędziłem obydwoma i troche sav 3,5 jest słaby, ale wydaje mi się, że bardziej odporny na wstrząsy i wywrotki. I chce poprostu jakiegoś sava kupić, najlepiej 25 RTR Pozdr. P.S Czylu ogólnie mamy razem Mt2, Sava 25, i 3,5 Tomasz Ostrowski - Pią Mar 17, 2006 4:14 pm " /> ">Ja mam Mt2, mój jeden kuzyn ma Sava 25, mój drugi kuzyn ma Sava 3,5 ale jędziłem obydwoma i troche sav 3,5 jest słaby, słaby czy wolny? lasek - Nie Mar 19, 2006 11:11 am " />bardziej wolny :/ Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 11:18 am " />powiem to, co zaraz na 100% powiedzialby Toost sav 3,5 ma duzo wolniejsze przelozenie, wiec musi wolniej jechac. sav 25 ma szybsze przelozenie i dlatego szybciej jdzie Tomasz Ostrowski - Nie Mar 19, 2006 1:16 pm " /> ">powiem to, co zaraz na 100% powiedzialby Toost sav 3,5 ma duzo wolniejsze przelozenie, wiec musi wolniej jechac. sav 25 ma szybsze przelozenie i dlatego szybciej jdzie bo ja już to wcześniej napisałem i to chyba nawet w tym wątku wczoraj zmieniłem przełożenie w moim 3.5. Ma teraz tak jak 25 atak 15 i odbiór 49. Pewnie pod koniec tygodnia zrobię testy na płaskim terenie, zobaczymy jak dużo stracił na dynamice lasek - Nie Mar 19, 2006 2:50 pm " />Czyli najlepszyn Savem jest 25, do terenu i szybkiej jazdy na drodze !!! Tomasz Ostrowski - Nie Mar 19, 2006 3:31 pm " /> ">Czyli najlepszyn Savem jest 25, do terenu i szybkiej jazdy na drodze !!! sav nie nadaje się do szybkiej jazdy na drodze, chyba, że po lekkiej modyfikacji. sav 25 to pewneg rodzaju kompromis miedzy mocą, a ceną najlepszy pod wzgledem wyposażenia, jest 4.6, ma najmocniejszy silnik i co wazniejsze wzmacniane części przeniesienia napędu, czego nie mają 3.5 i 25 Adam Jugowski - Nie Mar 19, 2006 3:49 pm " />A czytałeś opisy stad? http://www.hpi.pl/index.php?lang=pl&kat ... aktywna=20 Co jeszcze moze roznic modele tej samej budowy i geometrii?? Czym moze roznic sie model jezeli rozni sie tylko silnikiem i chamulcami?? Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd Albo buggy Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 3:56 pm " /> ">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd Albo buggy...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx Adam Jugowski - Nie Mar 19, 2006 4:17 pm " /> ">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd Albo buggy...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx Też racja jasiek13 - Nie Mar 19, 2006 4:30 pm " />Hellfire dobry wybor hehe... ale tez spory wydatek nie wiesz ktorego sava wybrac wez SS 4.6 ma to czego nie maja pozostale - 25 i 3.5 Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 4:58 pm " /> ">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd Albo buggy...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx jak odpowiednio przygotujesz sava , to bedzie mial srodek ciezkosci podobny do TNX revo itd. Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 5:03 pm " /> ">jak odpowiednio przygotujesz sava , to bedzie mial srodek ciezkosci podobny do TNX revo itd. Nie myl prześwitu ze środkiem ciężkości. Nie oszukujmy się, Sav środek ciężkości ma bardzo wysoko i specialne ramy obniżające dają dużo, ale nie tyle ile inne modele. Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 5:09 pm " />zgadzam sie, ze sav ma bardzo wysoko srodek ciezkosci, ale tez duzy przeswit. zmniejszajac przeswiat, zmniejsza sie rowniez srodek ciezkosci polaczenie ramy obnizajacej srodek ciezkosci o 1,5cm + zmniejszenie przeswitu (jednoczzesnie srodka ciezkosci) daje bardzo wiele ale nie drazmy tego tematu, bo bylo o tym wiele i zacznie sie kolejna sprzeczka Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 6:41 pm " />Myślę, że rzeczowa dyskusja popierana argumentami bez jakiś ekscesów nikomu nie zaszkodzi Co do obniżania CG i całego Sava, to owszem daje to rezultaty, ale coś za coś. Plusem konstrukcji Sava jest wytrzymałość, ale w niektórych miejscach mu tego brakuje. Minusem jest właśnie ten wysoki CG, który w innych modelach jest o wiele niżej ale nie tracąc na prześwicie. Tyle miałem do dodania. Pozdrawiam wszystkich Savo-maniaków Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 6:44 pm " />a czy myslisz, ze rama low CG, obnizajaca o 1,5cm CG, daje podobny CG, co ma np. TNX czy revo? czy mimo to bedzie wyzej? Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 7:03 pm " />Trudno powiedzieć bo nie wiem na jakiej wysokosci jest normalnie silnik. Ale patrząc po fotkach to i tak jest wyżej. Revo silnik zawieszony jest ok 4cm nad ziemia(jak model leży na podwoziu) i jest dodatkowo przechylony. Również bak paliwa jest bardzo nisko, ok 3cm a skrzynia biegów ok 1,5cm. Teraz możesz to porównać z Savem. Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 7:42 pm " />co znaczy, ze model lezy na podwoziu? bez kół i model doduszony do ziemi, tak? ze podwozie dotyka podloza? Wojtek Sadowski - Nie Mar 19, 2006 8:06 pm " /> ">co znaczy, ze model lezy na podwoziu? bez kół i model doduszony do ziemi, tak? ze podwozie dotyka podloza? Musi podwoziem dotykać ziemi. Nie tzreba go dociskać, wsytarczy na jakimś klocku drewnianym na przykład polożyć Veyron - Nie Mar 19, 2006 8:12 pm " />savage maja zla konstrukcje i niczym tego nie poprawisz chyba ze go zaprojektujesz od nowa :] revo , tnx to inna bajka nawet nie ma co porownywac :] ale napewno zaraz mi wyskoczysz ze mistrzem polski jest savage ale za nim to kots napisze niech sie 3 razy zastanowi i odpowie sobie na pytanie czemu savage wygral ale mam nadzieje ze w sezonie 2006 revo czy tnx bedzie pierwsze :] Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 8:13 pm " /> ">Trudno powiedzieć bo nie wiem na jakiej wysokosci jest normalnie silnik. Ale patrząc po fotkach to i tak jest wyżej. Revo silnik zawieszony jest ok 4cm nad ziemia(jak model leży na podwoziu) i jest dodatkowo przechylony. Również bak paliwa jest bardzo nisko, ok 3cm a skrzynia biegów ok 1,5cm. Teraz możesz to porównać z Savem. hmm, wiec w Savie: silnik 4,1cm (z rama lowCG -1,2cm=2,9cm) skrzynia do dolu ramy 1,7cm, do podloza 3,4cm (-1,2cm=2,2cm) bak 4,5cm (-1,2=3,3cm) zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 8:20 pm " /> ">zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle To wychodzi na to, że nie zostaniesz dopuszczony do klasy Standart. Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 8:25 pm " /> ">zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle To wychodzi na to, że nie zostaniesz dopuszczony do klasy Standart. no tak, bo ma byc 3,8cm... no to dziwne... bo zakladajac rame obnizajaca jest 2,9cm... to ja chyba cos zle zmierzylem, bo sav X ma 4,1cm-0,5cm=3,6 , wiec teoretycznie nie powinien byc dopuszczony... no ale na 100% od najnizszego punktu silnika do najnizszego punktu modelu jest okolo 4,1cm... a sav X obniza o 0,5cm |