ďťż
Savage 25 a Savage 3,5 ? ? ?




lasek - Pon Mar 13, 2006 5:56 pm
" />Witam !

Możecie mi powiedzieć, czym dokładnie różnią się te dwa modele, bo na temat Savage 25 wiem dużo, ale na temat Sava 3,5 bardzo mało, czy w standardzie osiągają tę samą prędkość i czy są tak samo silne ?, niby z wyglądu to się niczym nie różnią, no ale nazwą napewno , bardzo proszę o prosty język tłumaczenia

Dzięki i Pozdrawiam




Tomasz Ostrowski - Pon Mar 13, 2006 6:04 pm
" />
">Witam !

Możecie mi powiedzieć, czym dokładnie różnią się te dwa modele, bo na temat Savage 25 wiem dużo, ale na temat Sava 3,5 bardzo mało, czy w standardzie osiągają tę samą prędkość i czy są tak samo silne ?, niby z wyglądu to się niczym nie różnią, no ale nazwą napewno , bardzo proszę o prosty język tłumaczenia

Dzięki i Pozdrawiam


silnik złabszy o jakieś 0.2KM
przełożenia wolniejsze atak 14, odbiorcza 52 (w 25 jest atak 15 i odbiorcza 49)
sznurek zamiast roto
bak z pompką
dwuwartstwowy filtr



Han_ - Pon Mar 13, 2006 6:06 pm
" />Własciwie to prawie jak S25 ale posiada wszystkie upgready modeli wyższych przy mniejszym silniku to znaczy 21 (3,5 ccm) uproszczona regulacja zamiast 3 -ch 2 śruby w sumie to nic innego jak pierwszy Savage 21 po modyfikacjach http://hpi.pl/tlumaczenia_html/savage_35

Stary Savage http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=841&lang=en



lem3.5sav - Pon Mar 13, 2006 6:25 pm
" />...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja




Piotr Krzyżanowski - Pon Mar 13, 2006 6:26 pm
" />
">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja

w savie 25 4 satelity to standart



Tomasz Ostrowski - Pon Mar 13, 2006 7:17 pm
" />
">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja

już w zeszłym roku na jesieni wszystkie savy miały 4 satelity



lem3.5sav - Pon Mar 13, 2006 8:52 pm
" />
">...jeszcze w tym savie zastosowano 4-satelitowy dyferencjał...jak w savie SS. w S.25 jest to opcja

już w zeszłym roku na jesieni wszystkie savy miały 4 satelity

Toost w takim razie sorki za błąd moje niedopatrzenie <-to dla tego, że interesuję się moim Savem tj. 3.5
pzdr.Dorian



lasek - Wto Mar 14, 2006 6:34 am
" />A jak bym go 3,5 wsadził jakiś silnik 5 cm, to był by dobey i czy trzeba by było coś jeszcze wymienić po wsadzeniu silnika 5 cm

Pozdr

P.S I czy Sav 3,5 ma wsteczny w standardzie i co o nim sądzicie, bo słyszałem, ze się przez niego skrzynia piepszy



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 6:48 am
" />
">A jak bym go 3,5 wsadził jakiś silnik 5 cm, to był by dobey i czy trzeba by było coś jeszcze wymienić po wsadzeniu silnika 5 cm

Pozdr

P.S I czy Sav 3,5 ma wsteczny w standardzie i co o nim sądzicie, bo słyszałem, ze się przez niego skrzynia piepszy


skrzynia jest taka sama jak w 25 i możliwe że jak w 4.6, ale tego nie jestem pewien.
wsteczny w standarcie to ma chyba tylko 25LE

jeśli chcesz wstawić taki duży silnik (tylko nie wiem po co) to będziesz musiał zmienić wszystkie elementy przeniesienia napędu na wzmacniane, takie jak w 4.6.



Krzysztof Antoniak - Wto Mar 14, 2006 8:19 am
" />Toost nie wsteczny a skrzynie 3-biegową.

Lasek - zanim wpakujesz duży silnik opanuj go na tym.



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 8:54 am
" />
">Toost nie wsteczny a skrzynie 3-biegową.

Lasek - zanim wpakujesz duży silnik opanuj go na tym.


myślałem, że LE to full full wypas



lasek - Wto Mar 14, 2006 2:15 pm
" />Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa



Krzysztof Antoniak - Wto Mar 14, 2006 2:26 pm
" />
">Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa
Zmień korbowód i bedziesz miał zabawy na kolejne 10 litrów.
Taniej niż silnik. 10 l to nie znowu jakoś bardzo dużo.
A na tym silniku co masz zabawa jest zła??



Monster-Truck - Wto Mar 14, 2006 2:28 pm
" />To Ty masz Sava 3.5 czy 25??? bo w podpisie masz napisane ze masz .25 jak ma 10L przejechane to jeszcze pociagnie nie musisz sie bac.. znam silniki co pzrejechaly po 20L.

Pozdrawiam Jasiek



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 14, 2006 7:10 pm
" />
">Tylko, że ten standardowy silnik co mam w 3,5 ma już wypalone podan 10 l paliwa i za dużo to on już chyba nie pociągnie, a jak dam silnik 5 cm, to będzie fajna zabawa

a coś mu sie dzieje?



lasek - Śro Mar 15, 2006 3:00 pm
" />No ja mam sava 25 i 3,5 i kolesie mi opowiadali, że po 10 l zaczynają się problemy z silnikiem, niewiem czy to prawda, ale mam akurat silnik 5 cm na stanie, więc chciałbym go wsadzić do 3,5 bez zmainy skrzyni biegów, bo 2 biegowa jest OK i wsteczny też



Monster-Truck - Śro Mar 15, 2006 3:17 pm
" />oczywiscie ze mozesz go wlozyc ale bedziesz musial najpierw wymienic wszystkie czesci na Hevy-Duty ale to sie wiaze z dosyc duzymi kosztami....

Pozdrawiam Jasiek



Paweł Rzedzicki - Czw Mar 16, 2006 7:43 am
" />
">Własciwie to prawie jak S25 ale posiada wszystkie upgready modeli wyższych przy mniejszym silniku to znaczy 21 (3,5 ccm) uproszczona regulacja zamiast 3 -ch 2 śruby w sumie to nic innego jak pierwszy Savage 21 po modyfikacjach http://hpi.pl/tlumaczenia_html/savage_35

Stary Savage http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=841&lang=en


Z upgradow to tylko 4 satelitowe dyfry. Reszta jest taka sama .



lasek - Czw Mar 16, 2006 4:18 pm
" />Czyli wychodzi na to że do skoków jest lepszy sav 3,5 bo jest bardziej wytrzymały, a do szybszej jazdy sav 25 tak ?, a jest taki sam co by miał i to i to ?

Pozdr

P.S Nie wliczając sava x



Piotr Krzyżanowski - Czw Mar 16, 2006 4:38 pm
" />sav 4,6-wszystko ulepszone (tuningi) lepszy silnik, lepsze opony-ogolnie full wypas

ale filtr powietrza ma ten sam co sav 25, a 3,5 ma ulepszony



Marek Byrczak - Czw Mar 16, 2006 5:10 pm
" />Lasek, nie zebym cos mial do ciebie. Ty w koncu masz tego Sava czy chcesz go kupic ???????
Bo w podpisie ciagle cos zmieniasz. Raz masz tylko Sava 25, pozniej 25 i 3.5, a teraz ze chcesz kupic ktoregos z nich.



Tomasz Ostrowski - Czw Mar 16, 2006 11:41 pm
" />
">Czyli wychodzi na to że do skoków jest lepszy sav 3,5 bo jest bardziej wytrzymały, a do szybszej jazdy sav 25 tak ?, a jest taki sam co by miał i to i to ?

Pozdr

P.S Nie wliczając sava x


wszystkie savy (poza X) maję te same budy
różnia się silnikami, filtrami, bakami, sposobem uruchomienia i elementami przenisienia napędu, z tym, ze 3.5 i 25 maja takie same, a 4.6 heavy duty.

jak chcesz cos do latania to kup helikopter, a jak chcesz coś do szybkiej jazdy to on-roada

a jak chcesz, żeby miał i to i to i to i jeszcze był tani ... to tak to Ci tylko w Erze dopasują ...



lasek - Pią Mar 17, 2006 2:28 pm
" />Ja mam Mt2, mój jeden kuzyn ma Sava 25, mój drugi kuzyn ma Sava 3,5 ale jędziłem obydwoma i troche sav 3,5 jest słaby, ale wydaje mi się, że bardziej odporny na wstrząsy i wywrotki. I chce poprostu jakiegoś sava kupić, najlepiej 25 RTR

Pozdr.

P.S Czylu ogólnie mamy razem Mt2, Sava 25, i 3,5



Tomasz Ostrowski - Pią Mar 17, 2006 4:14 pm
" />
">Ja mam Mt2, mój jeden kuzyn ma Sava 25, mój drugi kuzyn ma Sava 3,5 ale jędziłem obydwoma i troche sav 3,5 jest słaby,

słaby czy wolny?



lasek - Nie Mar 19, 2006 11:11 am
" />bardziej wolny :/



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 11:18 am
" />powiem to, co zaraz na 100% powiedzialby Toost

sav 3,5 ma duzo wolniejsze przelozenie, wiec musi wolniej jechac. sav 25 ma szybsze przelozenie i dlatego szybciej jdzie



Tomasz Ostrowski - Nie Mar 19, 2006 1:16 pm
" />
">powiem to, co zaraz na 100% powiedzialby Toost

sav 3,5 ma duzo wolniejsze przelozenie, wiec musi wolniej jechac. sav 25 ma szybsze przelozenie i dlatego szybciej jdzie


bo ja już to wcześniej napisałem i to chyba nawet w tym wątku

wczoraj zmieniłem przełożenie w moim 3.5. Ma teraz tak jak 25 atak 15 i odbiór 49.
Pewnie pod koniec tygodnia zrobię testy na płaskim terenie, zobaczymy jak dużo stracił na dynamice



lasek - Nie Mar 19, 2006 2:50 pm
" />Czyli najlepszyn Savem jest 25, do terenu i szybkiej jazdy na drodze !!!



Tomasz Ostrowski - Nie Mar 19, 2006 3:31 pm
" />
">Czyli najlepszyn Savem jest 25, do terenu i szybkiej jazdy na drodze !!!

sav nie nadaje się do szybkiej jazdy na drodze, chyba, że po lekkiej modyfikacji.

sav 25 to pewneg rodzaju kompromis miedzy mocą, a ceną

najlepszy pod wzgledem wyposażenia, jest 4.6, ma najmocniejszy silnik i co wazniejsze wzmacniane części przeniesienia napędu, czego nie mają 3.5 i 25



Adam Jugowski - Nie Mar 19, 2006 3:49 pm
" />A czytałeś opisy stad?
http://www.hpi.pl/index.php?lang=pl&kat ... aktywna=20

Co jeszcze moze roznic modele tej samej budowy i geometrii??
Czym moze roznic sie model jezeli rozni sie tylko silnikiem i chamulcami??

Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd
Albo buggy



Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 3:56 pm
" />
">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd
Albo buggy
...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx



Adam Jugowski - Nie Mar 19, 2006 4:17 pm
" />
">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd
Albo buggy
...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx

Też racja



jasiek13 - Nie Mar 19, 2006 4:30 pm
" />Hellfire dobry wybor hehe... ale tez spory wydatek
nie wiesz ktorego sava wybrac wez SS 4.6 ma to czego nie maja pozostale - 25 i 3.5



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 4:58 pm
" />
">Jezeli potrzebujesz model off-roadowy, stabilny do duzych predkosci to kup sobie ST hellfira, jammina, lighteninga ST itd
Albo buggy
...albo coś o niższym środku ciężkości jak Revo. TNX czy T-maxx

jak odpowiednio przygotujesz sava , to bedzie mial srodek ciezkosci podobny do TNX revo itd.



Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 5:03 pm
" />
">jak odpowiednio przygotujesz sava , to bedzie mial srodek ciezkosci podobny do TNX revo itd. Nie myl prześwitu ze środkiem ciężkości. Nie oszukujmy się, Sav środek ciężkości ma bardzo wysoko i specialne ramy obniżające dają dużo, ale nie tyle ile inne modele.



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 5:09 pm
" />zgadzam sie, ze sav ma bardzo wysoko srodek ciezkosci, ale tez duzy przeswit. zmniejszajac przeswiat, zmniejsza sie rowniez srodek ciezkosci

polaczenie ramy obnizajacej srodek ciezkosci o 1,5cm + zmniejszenie przeswitu (jednoczzesnie srodka ciezkosci) daje bardzo wiele

ale nie drazmy tego tematu, bo bylo o tym wiele i zacznie sie kolejna sprzeczka



Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 6:41 pm
" />Myślę, że rzeczowa dyskusja popierana argumentami bez jakiś ekscesów nikomu nie zaszkodzi

Co do obniżania CG i całego Sava, to owszem daje to rezultaty, ale coś za coś. Plusem konstrukcji Sava jest wytrzymałość, ale w niektórych miejscach mu tego brakuje. Minusem jest właśnie ten wysoki CG, który w innych modelach jest o wiele niżej ale nie tracąc na prześwicie. Tyle miałem do dodania.

Pozdrawiam wszystkich Savo-maniaków



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 6:44 pm
" />a czy myslisz, ze rama low CG, obnizajaca o 1,5cm CG, daje podobny CG, co ma np. TNX czy revo? czy mimo to bedzie wyzej?



Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 7:03 pm
" />Trudno powiedzieć bo nie wiem na jakiej wysokosci jest normalnie silnik. Ale patrząc po fotkach to i tak jest wyżej. Revo silnik zawieszony jest ok 4cm nad ziemia(jak model leży na podwoziu) i jest dodatkowo przechylony. Również bak paliwa jest bardzo nisko, ok 3cm a skrzynia biegów ok 1,5cm. Teraz możesz to porównać z Savem.



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 7:42 pm
" />co znaczy, ze model lezy na podwoziu? bez kół i model doduszony do ziemi, tak? ze podwozie dotyka podloza?



Wojtek Sadowski - Nie Mar 19, 2006 8:06 pm
" />
">co znaczy, ze model lezy na podwoziu? bez kół i model doduszony do ziemi, tak? ze podwozie dotyka podloza?

Musi podwoziem dotykać ziemi. Nie tzreba go dociskać, wsytarczy na jakimś klocku drewnianym na przykład polożyć



Veyron - Nie Mar 19, 2006 8:12 pm
" />savage maja zla konstrukcje i niczym tego nie poprawisz chyba ze go zaprojektujesz od nowa :] revo , tnx to inna bajka nawet nie ma co porownywac :] ale napewno zaraz mi wyskoczysz ze mistrzem polski jest savage ale za nim to kots napisze niech sie 3 razy zastanowi i odpowie sobie na pytanie czemu savage wygral ale mam nadzieje ze w sezonie 2006 revo czy tnx bedzie pierwsze :]



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 8:13 pm
" />
">Trudno powiedzieć bo nie wiem na jakiej wysokosci jest normalnie silnik. Ale patrząc po fotkach to i tak jest wyżej. Revo silnik zawieszony jest ok 4cm nad ziemia(jak model leży na podwoziu) i jest dodatkowo przechylony. Również bak paliwa jest bardzo nisko, ok 3cm a skrzynia biegów ok 1,5cm. Teraz możesz to porównać z Savem.

hmm, wiec w Savie:

silnik 4,1cm (z rama lowCG -1,2cm=2,9cm)
skrzynia do dolu ramy 1,7cm, do podloza 3,4cm (-1,2cm=2,2cm)
bak 4,5cm (-1,2=3,3cm)

zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle



Piotr Michalski - Nie Mar 19, 2006 8:20 pm
" />
">zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle To wychodzi na to, że nie zostaniesz dopuszczony do klasy Standart.



Piotr Krzyżanowski - Nie Mar 19, 2006 8:25 pm
" />
">zakladajac ze obnizy sie jeszcze przeswit o...1,5cm to wychodzi niezle To wychodzi na to, że nie zostaniesz dopuszczony do klasy Standart.

no tak, bo ma byc 3,8cm...

no to dziwne... bo zakladajac rame obnizajaca jest 2,9cm... to ja chyba cos zle zmierzylem, bo sav X ma 4,1cm-0,5cm=3,6 , wiec teoretycznie nie powinien byc dopuszczony...

no ale na 100% od najnizszego punktu silnika do najnizszego punktu modelu jest okolo 4,1cm... a sav X obniza o 0,5cm
Powered by WordPress, ©