ďťż
Savage 3.5 ...




whispers - Wto Wrz 06, 2005 10:02 am
" />Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tu nowy , bo moja przygoda z modelami RC ma się dopiero rozpocząć
Rozpocząć trzeba od kupna modelu i tu jest malutki problem...

Generalnie jestem nastawiony na zakup modelu Savage 3.5 nówki,
ale pojwił się na allegero taki oto model:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=62231896

I nie wiem czy się zastanawiać nad tym 25

Czy ktoś z forumowiczów już objeździł Savage 3.5?
Jak on wypada w praktyce... Bo dane techniczne to już znam chyba na pamięć tak, tak, "choroba" się szybko rozwija
Docelowo chcę kiedyś brać udział w zawodach

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!!!




kianek - Wto Wrz 06, 2005 10:14 am
" />Na poczatek nie kupuj uzywki.
sav 3.5 - troche uboga wersja i slabszy silnik

lepiej dozbieraj 170 zl i kup u Rojny Sava 25 za 1799-bedziesz mial lepszy silnik i rotostart.

sav 3.5 jedzie 53km/h a sav 25 61km/h Widac na tym przykladzie,ze roznica mocy jest duza.



whispers - Wto Wrz 06, 2005 11:07 am
" />Dzięki za szybką odpowiedź.

Z drugiej strony Sav 3.5 zapowiada się na bardziej "odpornego"
Chociażby 4 satelitowe dyfry, albo nowy mechanizm serwa sterowania.
Do tego, podczas przekopywania poprzednich tematów na forum, doszedłem do wniosku, że rotostart nie jest taki rewelacyjny - przynajmniej w moim odczuciu.

Na razie $$$$ się zbiera...a może się tak fajnie uzbiera, że na 4.6 SS starczy tak... marzenia...

Pozdrawiam.



Gruby - Wto Wrz 06, 2005 3:00 pm
" />Mysle ze Savage 3,5 to dobry wybor, aczkolwiek slyszalem ze teraz w Savage 25 montuja juz 4 satelitowe dyfry i nowe servo Savery, tak wiec chyba 25 lepsza. Co do roto to nie polecam - zarzyna one-way'a, ciezkie , trzeba dokupic pakiet i ladowarke, guzik sie zacina, no i jak sie rozladuje to juz nie pojezdzisz, a szarpanka mozesz ciagnac i ciagnac - jak nie bedziesz ciagnal na chama to sie nie urwie




Winczewski Radosław - Wto Wrz 06, 2005 4:08 pm
" />Savage 3,5 od sava 25 różni się tylko silnikiem (jest od 21) i zbiornikiem (również od 21) więcej różnic nie widziałem jak go oglądałem na zawodach w Zgierzu i w siedzibie HPI. Jeśli chcesz na zawody to wystarczy kupić lepszy silnik i zbiornik paliwa standardowy od sava 25, chociaż lepiej by było kupić odrazy Sava 25.
Jeśli chodzi o tego używanego to bym uważał na twoim miejscu, bo nie wiesz jak ktoś użytkował, nie sprawdzisz silnika ile wypalił i czy nie był przegrzewany. Bo po paru litrach może się okazać, że czeka cię wymiana silnika.
Na zawodach chcesz startować w MP czy HPI Challenge



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 06, 2005 6:53 pm
" />
">Jeśli chodzi o tego używanego to bym uważał na twoim miejscu, bo nie wiesz jak ktoś użytkował, nie sprawdzisz silnika ile wypalił i czy nie był przegrzewany. Bo po paru litrach może się okazać, że czeka cię wymiana silnika.


tyle,że sprzedający jest znany, nawet tutaj.
ten monster jest w dziale "Sprzedam"



whispers - Śro Wrz 07, 2005 6:21 am
" />Dzięki za kolejne odpowiedzi
Startować chciałbym w HPI challenge
Jak narazie wygrywa u mnie jednak 3.5
Przynajmniej na początek myśle, że chyba będzie to lepszy wybór.
A dlaczego?
1. Będzie to nówka
2. Nauczę się nim łaaadnie śmigać i wogóle będę wiedział co się z nim od początku jego życia działo.
3. Jak już nauczę się śmigać to zmienię zbiornik.
4. Jak będzie mało mocy w silniczku, to go najwyżej zmienię... dalsza przyszłość...
5. No i bardziej jestem przychylny szarpance niż roto-startowi

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi



Winczewski Radosław - Śro Wrz 07, 2005 6:40 am
" />Ten zbiornik proponowałbym zmienić odrazu, a dlatego iż przy połowie baku możesz mieć problemy z podawaniem paliwa do silnika. Wylot z baki jest w przedniej części zbiornika na dole i przy skokach może zalapywać powietrze do przewodu.



whispers - Czw Wrz 08, 2005 6:25 am
" />Generalnie SAV 3.5 to wzmocniony i poprawiony SAV 21, który na filmikach na stronie HPI pokazuje na co go stać Więc myśle, że te 0,2KM które ma 3.5 mniej w stosunku do 25 nie będzie tak odczuwalne... chyba, że się mylę
Generalnie jakie zmiany proponowalibyści dla 3.5 w przygotowaniach do wyścigów?

Ja sobie wymyślam takie coś(na początek):
-opony!!!
-zmniejszenie prześwitu i utwardzenie zawieszenia.

Dalsza przyszłość:
-skrzynia 3 biegowa,
-moduł wstecznego,
-silnik 4,6

Ma ktoś inne propozycje? Może bardziej/głębiej ingerujące w budowę modelu?

Czy ktoś już prowadził SAVa 3.5 ???
Jakie wrażenia?

Pozdrawiam.



Winczewski Radosław - Czw Wrz 08, 2005 8:06 am
" />Ja bym zmienił silnik na Hpi 4,6 lub RB, załozył mocniejsze dog bone i założyć aluminiowe zwrotnice na przód



whispers - Czw Wrz 08, 2005 8:29 am
" />O silniku 4.6 to własnie myślałem o HPI jakoś tak mnie bardziej HPI pociąga niż Traxxas...

Już dostaje białej gorączki...akurat remontuje mieszkanie a w takiej sytuacji jak wiadomo $$$$ znika szybciej niż ją zliczyć można

Jak się tylko remont skończy (góra2-3 tyg.) robie bilansik finansów i do sklepu HPI w Łodzi ;D

Pozdrawiam.



Winczewski Radosław - Czw Wrz 08, 2005 9:02 am
" />Zobaczysz ile wydasz na samo wykończenie te chamskie listewki i takie *****łki to koztuje



whispers - Czw Wrz 08, 2005 9:04 am
" />Jak sobie "błądzę" po stronach z modelami to również przeglądam ceny części itp... tak... to hobby kosztuje
ALE WARTO!!! hehe



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 6:41 am
" />
">Na poczatek nie kupuj uzywki.
sav 3.5 - troche uboga wersja i slabszy silni

lepiej dozbieraj 170 zl i kup u Rojny Sava 25 za 1799-bedziesz mial lepszy silnik i rotostart.

sav 3.5 jedzie 53km/h a sav 25 61km/h Widac na tym przykladzie,ze roznica mocy jest duza.


a możesz nieco rozwinąć myśl o tej ubogości?

z tego co porównywałem sav 25 ss kit jest bez aparatury i z dyframi dwusatelitowymi.

sav 21 (3.5) ma aparaturę trzykanałową, dyfry 4-ro salelitowe i filtr dwuwartstwowy.

Właśnie jestem na etapie wyboru i jak narazie przeważa jednak 3.5
jedyną powazną zaletą sava 25 jest mocniejszy silnik.



ModeleRC - Sob Wrz 10, 2005 7:36 am
" />sav 25ss kit jest bez aparatury ale sav 25 rtr ma aparature i 4-satelitowe dyfry a takze rotostart i jak juz wspomniales mocnieszy silnik a roznica miedzy savem 3,5 a 25 to tylko 170zl wiec mysle ze warto dolozyc



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 7:48 am
" />
">sav 25ss kit jest bez aparatury ale sav 25 rtr ma aparature i 4-satelitowe dyfry a takze rotostart i jak juz wspomniales mocnieszy silnik a roznica miedzy savem 3,5 a 25 to tylko 170zl wiec mysle ze warto dolozyc

a skąd takie rewelacje, możesz podac jakieś linki? Skąd to 170zł.
jak patrzę na rcbziom to mi jakoś 379zł wychodzi.

przeglądałem instrukcje montażu na hpieurop.com i jak byk jest dwie satelitki, no chyba że coś nieaktualne mają.
A roto przy takim silniku padnie dość szybko, chyba ze się będzie bardzo ostrożnie go stosować.



ModeleRC - Sob Wrz 10, 2005 8:21 am
" />pytasz skad roznica 170zl?? prosze bardzo savage 3,5 http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=396 1619zl oraz sav 25 http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=221 1799zl jak widzisz roznica jest 180zl

i z tego co wiem to kiedys montowali 2-satelitowe dyfry teraz juz sa seryjnie 4satelitowe a na www.hpiracing.con pewnie tego nie uaktualnili



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 8:25 am
" />nie zauważyłeś adnotacji na czerwono "Chwilowo brak towaru"?

jeśli na hpieurope mają nieaktualne instrukcje to zwracam honor.



kianek - Sob Wrz 10, 2005 8:26 am
" />Nie trzeba byc geniuszem,aby domyslec sie,ze jak zrobili Sava za 1620 zamiast 2000 to musieli na czyms zaoszczedzic.A skoro zaoszczedzili to chyba jest to ubozsza wersja 25-tki....Prawda?

Uwazam,ze lepiej dolozyc 180 zl i kupic 25 u Rojny,niz pozniej zalowac.



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 8:35 am
" />
">Nie trzeba byc geniuszem,aby domyslec sie,ze jak zrobili Sava za 1620 zamiast 2000 to musieli na czyms zaoszczedzic.A skoro zaoszczedzili to chyba jest to ubozsza wersja 25-tki....Prawda?

Uwazam,ze lepiej dolozyc 180 zl i kupic 25 u Rojny,niz pozniej zalowac.


pragnę tylko zauwazyć, że u Rojny trwa inwentaryzacja i nie wiadomo jaka bedzie oferta.

wersja uboższa bo ze słabszym silnikiem
sav 3.5 to sav 21 po "liftingu", sav 25 to jego ulepszona wersja.
Też słyszałem, że poprawili dyfry, ale nie znalazłem o tym informacji, jedyne co piszą, to że dyfry są wzmocnione. W sav 3.5 jest wyraźnie zaznaczone, ż dyfry są 4-ro satelitowe.

Jeśli ktoś ma pewne info, że w najświerzszych sav 25 też takie są to proszę o linki.

Zastanawiam się nad sav 25 kit, a sav 3.5 RTR, z czego sav 3.5 jest droższy o ok 100zł.



kianek - Sob Wrz 10, 2005 8:39 am
" />a gdzie dostaniesz Sava 25 Kit? Jakos nie widzialem....



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 8:41 am
" />
">a gdzie dostaniesz Sava 25 Kit? Jakos nie widzialem....

to,że nie widziałeś, to nie znaczy, że nie ma
w przyszłym tygodniu możesz go mieć za 1550zł.



kianek - Sob Wrz 10, 2005 8:43 am
" />a to przepraszam.



ModeleRC - Sob Wrz 10, 2005 9:08 am
" />Toost tu masz link i wez mi uwierz ze w savie 25 montuja 4-satelitowe dyfry. tu masz stronke o 4-satelitowych dyfrach http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87192 i na dole stronki pisze

savage 25 rtr standard part

teraz juz wierzysz ze w savie 25 montuja 4-satelitowe dyfry czy dalej nie??



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 9:14 am
" />wierze

szkoda, że nie ma tego w 25ss kit, który chce kupić.
25TRT jest troche drogi



ModeleRC - Sob Wrz 10, 2005 9:16 am
" />nie ma takiego czegos jak savage 25ss kit
jest jedynie savage ss albo 4,6ss ale do nich musisz dokupic aparature i serwa wiec wyjdzie ci wiecej niz sav 25



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 9:25 am
" />a sav ss to niby co jest?
to 25 w częściach



Winczewski Radosław - Sob Wrz 10, 2005 11:34 am
" />
">sav 25ss kit jest bez aparatury ale sav 25 rtr ma aparature i 4-satelitowe dyfry a takze rotostart i jak juz wspomniales mocnieszy silnik a roznica miedzy savem 3,5 a 25 to tylko 170zl wiec mysle ze warto dolozyc
Tylko jak pamiętam do roto startu trzeba dokupić pakiet a to kolejna 100,-



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 10, 2005 11:40 am
" />100 to za ładowarkę, chociaz ja kupiłem używkę za połowę.
pakiet protech 1900mAh można dostać za 59zł.



ModeleRC - Sob Wrz 10, 2005 12:48 pm
" />
">sav 25ss kit jest bez aparatury ale sav 25 rtr ma aparature i 4-satelitowe dyfry a takze rotostart i jak juz wspomniales mocnieszy silnik a roznica miedzy savem 3,5 a 25 to tylko 170zl wiec mysle ze warto dolozyc
Tylko jak pamiętam do roto startu trzeba dokupić pakiet a to kolejna 100,-

trzeba kupic pakiet ale sav 25 ma tez szarpanke wiec na poczatek mozna odpalac szarpanka a potem uzbierac kase i dokupic pakiet z ladowarka



Olaf Kuziemka - Sob Wrz 10, 2005 10:05 pm
" />Witka All, a ja wywaliłem z grubej rury i zakupiłem ss 4.6, co by potem nie żałować że kupiłem zasłaby. Narazie jestem na etapie składania, ale myśle że w drugiej połowie września, będzie już śmigał.
Przyznam szczerze, że dużo frajdy jest przy składaniu tego monster'a



Winczewski Radosław - Nie Wrz 11, 2005 4:05 am
" />
">sav 25ss kit jest bez aparatury ale sav 25 rtr ma aparature i 4-satelitowe dyfry a takze rotostart i jak juz wspomniales mocnieszy silnik a roznica miedzy savem 3,5 a 25 to tylko 170zl wiec mysle ze warto dolozyc
Tylko jak pamiętam do roto startu trzeba dokupić pakiet a to kolejna 100,-

trzeba kupic pakiet ale sav 25 ma tez szarpanke wiec na poczatek mozna odpalac szarpanka a potem uzbierac kase i dokupic pakiet z ladowarka
nie przypominam sobie żeby Sav 25 miał w standarcie szarpanke, ma on roto starter.
http://www.rcauto.pl/modules.php?name=C ... age&pid=45



ModeleRC - Nie Wrz 11, 2005 7:22 am
" />on ma roto i szarpanke prosze zobaczyc: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1406 jest to lnik do silnika sava 25 ktory został wypisany na liscie standardowych czesci i pisze NITRO STAR S-25 ENGINE WITH PULLSTART czyli ma szarpanke i ze zdjecia ewidentnie wynika ze ma szarpanke

i na dole strony jest

savage 25 rtr standard part

pozdrawiam Piotrek



Winczewski Radosław - Nie Wrz 11, 2005 9:16 am
" />
">on ma roto i szarpanke prosze zobaczyc: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1406 jest to lnik do silnika sava 25 ktory został wypisany na liscie standardowych czesci i pisze NITRO STAR S-25 ENGINE WITH PULLSTART czyli ma szarpanke i ze zdjecia ewidentnie wynika ze ma szarpanke

i na dole strony jest

savage 25 rtr standard part

pozdrawiam Piotrek

Niestety tylko jak kupujesz nowy silnik to masz szarpanke, a oto link http://www.hpiracing.com/kits/kitMain.php?partNo=832 na dole jest tabela porównawcza i tam pisze savage 25 ROTO START SYSTEM



ModeleRC - Nie Wrz 11, 2005 9:57 am
" />aha rzeczywiscie.

i jeszcze pisze we have added our convenient Roto Start System, eliminating the pullstarter from the engine!
czyli dodali roto a wywalili szarpanke

czyli mial Pan Panie Radku racje

pozdrawiam Piotrek



Winczewski Radosław - Nie Wrz 11, 2005 10:37 am
" />
">aha rzeczywiscie.

i jeszcze pisze we have added our convenient Roto Start System, eliminating the pullstarter from the engine!
czyli dodali roto a wywalili szarpanke

czyli mial Pan Panie Radku racje

pozdrawiam Piotrek

miałem savage 25 ale już go tyle razy modernizowałem , i bardzo go polecam, prosta bydowa, bez większego problemu możliwość dostania w polsce części. Jak dla mnie dobry wybór.
Przy wyboże jego kierowałem się możliwościami poruszania się w trudnym terenie i wydawał mi się że jest idealny i jak narazie nie zawiodłem się na tym



HPI Polska - Nie Wrz 11, 2005 10:42 am
" />Wersje na Stany i Europę mogą się nieco różnić.
Więc porównując model musicie zdecydować się na USA lub UE.
Generalnie wszystkie model Savage, które dostajemy od 2 kwartału tego roku mają już dyfry 4 satelitowe.
Od 2 miesięcy wszystkie Sav mają większy filtr powietrza. Dodatkowo mają zmodyfikowany Servo saver co zdecydowanie poprawia jakość jazdy na standardowym serwie.
Ogólnie polityka firmy jest taka, że jeśli jakieś elementy wskazują na konieczność wymiany firma sama bez podnoszenia kosztów modelu dokonuje modyfikacji wersji.
Jeśli chodzi o Sava 3,5 to jest to standardowy Sav 25.
Z istotnych różnic pojawia się silnik o niewiele mniejszej mocy 0,2KM oraz szarpanka zamiast Roto.
Obserwując wielu modelarzy w akcji polecam, aby nabyć podstawową umiejętność - właściwa regulacja silnika, jego prawidłowe dotarcie i eksploatacja. Widziałem już takie przypadki gdzie 3,5 objechał 4,6 właśnie z tego powodu ze posiadacz 4,6 nie potrafił go właściwie ustawić. Oczywiście pomijam umiejętności.
Reszta decyzji, co do zakupu odpowiedniej wersji zależy od zasobności portfela.
W oryginalnych przepisach HPI Challenge wszystkie Savy jeżdżą razem więc jeśli producent tak decyduje to można założyć ze wiedza co robią.



ModeleRC - Nie Wrz 11, 2005 10:43 am
" />a co mysli Pan o savie 4,6ss?? bo ja najprawdopodobniej kupie wlasnie tego

kieruje to pytanie do Pana Radka



Winczewski Radosław - Nie Wrz 11, 2005 10:51 am
" />bardzo dobry pomysł, nie ma roto jest szarpanka, mocniejszy silnik, przydatny w trudniejszym terenie.



whispers - Pon Wrz 12, 2005 11:16 am
" />Witam, widzę że rozmowy w tym wątku odeszły troszeczkę od tematu, a przynajmniej od kwestii która mnie najbardziej interesuje-czyli od tego czy ktoś już Savem 3.5 jeździł :?:
Nie wiem dlaczego, ale mimo że sav 25 generalnie wychodzi na to że jest lepszy, to ja się skłaniam ciągle bardziej do 3.5 Nie wiem czym jest to spowodowane

Pozdrawiam!

Prosze o nie usuwanie moich dopisow nastepnym razem. Piotrek
Usunąłem to co Ciebie "denerwowało" i przy okazji to co "denerwowało mnie"-dla równego rachunku.
Czemu się tak przyczepiłeś jak rzep psiego ogona
Natępnym razem proszę jak chcesz mi zwrócić uwagę zrob to na PRIVie, a jak się nie zastosuję (w co wątpię) to wtedy poużywaj sobie na mnie na forum OK?



Winczewski Radosław - Pon Wrz 12, 2005 12:53 pm
" />Z opisu wynika że konstrukcja ciekawa, tylko jak z dostępczością części. Jak zwykle pan rojna dał dużo zdięć



kianek - Pon Wrz 12, 2005 1:03 pm
" />Poczekaj troche u kup u Rojny Sava 25 i bedziesz na pewno bardziej zadowolony z niego niz z 3.5.Po co sie upierasz przy 3.5? za wzgledu na finanse?



whispers - Pon Wrz 12, 2005 1:06 pm
" />
">Poczekaj troche u kup u Rojny Sava 25 i bedziesz na pewno bardziej zadowolony z niego niz z 3.5.Po co sie upierasz przy 3.5? za wzgledu na finanse?

Sam nie wiem dlaczego 3.5
Już wcześniej wspominałem, że bardziej mnie przekonuje szarpanka niż roto ( po przeczytaniu wielu postów na ten temat).
Cena generalnie ma znaczenie, ale też nie do końca, bo przy zakupie modelu (wraz ze wszystkimi dodatkami typu paliwo, termometr itp, itd) to 200-300 zł nie gra aż takiej dużej roli. Kupić trzeba raz a dobrze

Pozdrawiam



kianek - Pon Wrz 12, 2005 1:38 pm
" />jak chcesz kupis raz a dobrze bierz SS-a z silnikiem 25 i szarpanka. do tego dasz aparature za 350 zl-razem wyjdzie to 2000 i masz sprzet o niebo lepszy niz 3.5



whispers - Pon Wrz 12, 2005 1:47 pm
" />
">jak chcesz kupis raz a dobrze bierz SS-a z silnikiem 25 i szarpanka. do tego dasz aparature za 350 zl-razem wyjdzie to 2000 i masz sprzet o niebo lepszy niz 3.5

Własnie dziś przyszedł mi do głowy ten szatański pomysł
Cóż, na razie zbieram $$$ a jak się uzbiera to może będę już miał wyklarowany obraz.
Zwracam jednak uwagę na to, że 3.5 będzie łatwiej wyregulować i z wyczytanych opinii ciągle myślę, że na początek byłby to i tak dobry model, mogący spokojnie wystartować w zawodach (dalsza przyszłość, ale chodzi mi to po głowie)...

Pozdrawiam



pianajr - Pon Wrz 12, 2005 3:00 pm
" />a czy wie ktos... czy w savie 25 lub savie 3,5 jest wsteczny???
jesli nie to co trzeba zrobic, co dokupic aby go miec???
i ile kosztuje taka modernizacja???

aha.. i jeszcze jedno czy potrzebny jest termometr???



Mariusz Nowakowski - Pon Wrz 12, 2005 3:07 pm
" />nie ma wstecznego w obydwu modelach.

http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=282



Tomasz Ostrowski - Pon Wrz 12, 2005 9:04 pm
" />
">jak chcesz kupis raz a dobrze bierz SS-a z silnikiem 25 i szarpanka. do tego dasz aparature za 350 zl-razem wyjdzie to 2000 i masz sprzet o niebo lepszy niz 3.5

to niebo to, jak było pisane wcześniej, to tylko ok 0.2 KM

policzmy dokładniej:
apa, a tego co znalazłem, to trochę więcej niz 350, powiedzmy od 400 w górę (chyba, że z jednym serwem),
jakiś klej do opon i gwintów 40 (za oba),
serwo do "kierownicy" jakieś 120
filtr dwuwartstwowy 40-50
sav ss ok 1550

razem - ok 2100zł

a za sav 3.5 troche ponad 1600

pojeździ rok i silnik może powiedzieć by by, a wtedy można kupić już .25 i te 500zł róznicy będzie jak znalazł.

też jestem na etapie wyboru i jak narazie 3.5 wygrywa



whispers - Wto Wrz 13, 2005 8:15 am
" />Toost:

Właśnie dlatego też bardziej się skłaniam do 3.5
Załóżmy, że wciągnie mnie ta "zabawa" i gdy poznam 3.5 to będę go modyfikował wg własnych potrzeb i wymagań.
A na początek stosunek cena/jakość/możliwości jest chyba najlepszy.

Pozdrawiam.



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 13, 2005 8:19 am
" />
">Toost:

Właśnie dlatego też bardziej się skłaniam do 3.5
Załóżmy, że wciągnie mnie ta "zabawa" i gdy poznam 3.5 to będę go modyfikował wg własnych potrzeb i wymagań.
A na początek stosunek cena/jakość/możliwości jest chyba najlepszy.


mnie przekonała wypowiedź ludzi z HPI. Jeśli cała buda jest bardzo podobna do sav 25, a silnik ma tylko niewiele mniejsza moc (0.2KM), to róznicę wolę przeznaczyć na bieg wsteczny.
Zanim naucze się go regulować i właściwie z nim obchodzić, nie mówiąc już wykręcaniu dobrych czasów, to przyjdzie czas na tuning.



Michał Bugajski - Wto Wrz 13, 2005 8:26 am
" />
">mnie przekonała wypowiedź ludzi z HPI. Jeśli cała buda jest bardzo podobna do sav 25, a silnik ma tylko niewiele mniejsza moc (0.2KM), to róznicę wolę przeznaczyć na bieg wsteczny.
Zanim naucze się go regulować i właściwie z nim obchodzić, nie mówiąc już wykręcaniu dobrych czasów, to przyjdzie czas na tuning.


Tomek zamiast wstecznego lepiej zainwestowac np w dobre servo na skret, bo wsteczny jest zbedny..



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 13, 2005 8:29 am
" />
">Tomek zamiast wstecznego lepiej zainwestowac np w dobre servo na skret, bo wsteczny jest zbedny..

już o tym myślałem

trafiłem narazie na takie futaba S3010



Michał Bugajski - Wto Wrz 13, 2005 8:45 am
" />
">już o tym myślałem

trafiłem narazie na takie futaba S3010


pomysła nad tymi:

http://www.riku.com.pl/catalog/product_ ... cts_id=267
http://www.riku.com.pl/catalog/product_ ... cts_id=203



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 13, 2005 8:50 am
" />to pierwsze to jeszcze, ale to drugie to juz nie na moją kieszeń, chyba że za jakiś czas.



Winczewski Radosław - Wto Wrz 13, 2005 11:45 am
" />
">to pierwsze to jeszcze, ale to drugie to juz nie na moją kieszeń, chyba że za jakiś czas.
jeśli chcesz na zawodach startować to tak na marginesie, nie wolno używać biegu wstecznego. więc tę kase przeznacz na coś innego tak jak poprzednik chociaż na lepsze serwa



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 13, 2005 12:00 pm
" />z zawodami to jeszcze poczekam troche
możliwe, że wtedy zapodam to serwo co konia przewraca



Winczewski Radosław - Wto Wrz 13, 2005 12:36 pm
" />
">z zawodami to jeszcze poczekam troche
możliwe, że wtedy zapodam to serwo co konia przewraca

wystarczy takie serwo http://www.riku.com.pl/catalog/product_ ... cts_id=267



smyk_n1 - Czw Wrz 15, 2005 8:31 am
" />Weług opini nowe serwo w savie 25 jest juz ulepszone wiec takz enie widz epotrzeby jego wymiany na poczatku ale jesli juz je wymieniac to zgadzam sie z przed mówca http://www.riku.com.pl/catalog/product_ ... cts_id=267 w zupełnosci starczy Pzodrawiam



whispers - Pią Wrz 16, 2005 9:54 am
" />Błądzę sobie po forum i znalazłem coś takiego:
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... c&start=30

Wychodzi tam w wyliczeniach wykonanych przez forumowicza ModeleRC, że można nabyć sava 4.6 na tower hobbies, z aparatura i praktycznie wszystkim co potrzeba do "zabawy" za 640$, co w przybliżeniu daje około 2100 + transport 100-200zł - w zależności od cierpliwości (poczta lotnicza-kurier, czy stateczek ).

Zakup sava 3.5 wygladał by tak:
-sav 3.5 -1620zł
-termometr~130zł Duratrax
-glow plug~54zł
-paliwko~100zł
-ARO~16zł
--------------------------
1920zł...
+nakładka silikonowa na tłumik, i 2xfiltr paliwa , razem +30zł.
--------------------------
RAZEM 1950zł

Sav 3.5 = 1950zł vs. Sav 4.6 = 2300 zł

and the winner is...

Przy gwarancji, że nie dowalą cłą to sav 4.6 byłby jedynym rozsądnym wyborem, ale przy komplikacjach z transportem/cło/ sprawa nie wygląda tak różowo .
Forumowicze są podzieleni, jedni piszą, że cła nie "dowalą" bo im nigdy nie dowalili, inni z kolei opisują perypetie z płaceniem cła.

Coż, tylko namąciło mi to w głowie bo do tej pory byłem już całkowicie zdecydowany na 3.5 , który wciąż mi się podoba, ale 4.6 to już hmm najwyższa półka z HPI

Pozdrawiam.



kianek - Pią Wrz 16, 2005 10:00 am
" />to dzis napisalem odnosnie ss i TH

"wlasnie zaplacilem 315 zl vatu za SS 4.6

cla nie ma ,vat jest liczony od wartosci zamowienia,bez kosztow przesylki

moj SS kosztowal mnie 1395zl+315vat=1710. gdybym zdecydowal sie na przesylke morska kosztowalby 1600. mysle,ze jest o co walczyc.

auto od zamowienia do dotarcia w rece szlo 12 dni.



whispers - Pią Wrz 16, 2005 10:14 am
" />Czyli VAT wynosi 22% .
Jeśli bym go miał zapłacić od 2200zł to było by to prawie 500 zł
2200+500 = 2700 a to już nie jest tak zachęcające.
Kupowałeś bezpośrednio na TH? Czy np. przez Ziggyy'iego?

Pozdrawiam.



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 10:15 am
" />
">to dzis napisalem odnosnie ss i TH

"wlasnie zaplacilem 315 zl vatu za SS 4.6

cla nie ma ,vat jest liczony od wartosci zamowienia,bez kosztow przesylki

moj SS kosztowal mnie 1395zl+315vat=1710. gdybym zdecydowal sie na przesylke morska kosztowalby 1600. mysle,ze jest o co walczyc.

auto od zamowienia do dotarcia w rece szlo 12 dni.


różnicę w cenie obstawiam na jakieś 200zł, może nawet mniej



whispers - Pią Wrz 16, 2005 10:48 am
" />
">to dzis napisalem odnosnie ss i TH

"wlasnie zaplacilem 315 zl vatu za SS 4.6

cla nie ma ,vat jest liczony od wartosci zamowienia,bez kosztow przesylki

moj SS kosztowal mnie 1395zl+315vat=1710. gdybym zdecydowal sie na przesylke morska kosztowalby 1600. mysle,ze jest o co walczyc.

auto od zamowienia do dotarcia w rece szlo 12 dni.


różnicę w cenie obstawiam na jakieś 200zł, może nawet mniej

Różnicę między czym Bo troszeczkę nie rozumiem



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 10:59 am
" />1710 zł cena za ss 4.6 ze Stanów, obecnie w rcbziom (jedyne miejsce gdzie znalazłem cenę) to 1999. Wiem, że ceny spadły, z czego rtr3.5 najmniej. Zakładam, że nowa cena ss 4.6 nie przekroczy 1900, stąd moje przewidywania.

zamówiłem rtr3.5, jak się nauczę tak, że będę mógł startować to zmienie silnik na .25, narazie te 0.2 KM nie będzie robiło dla mnie różnicy. Bałem się gaźnika, ale na hpi wyczytałem, że już jest kompozytowy, jeśli temu wierzyć, to różnica dotyczy faktycznie tylko pojemności i mocy silnika.
RTR3.5 ma mieć już dwuwarstwowy filtr, 25 ma zwykłą gąbkę. Doświadczenia z RS4 wskazują, że byle syf na asfalcie i gąbka zapchana momentalnie.



CrystalDragon - Pią Wrz 16, 2005 11:40 am
" />namąciliscie mi w glowie
juz nie wiem czy brac sava 2.5 czy 3.5
jedni mi radza 2.5 inny 3.5
to ja juz nie wiem
doradzcie ktorego
bo jestem poczatkujacy



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 11:45 am
" />"Jeśli chodzi o Sava 3,5 to jest to standardowy Sav 25.
Z istotnych różnic pojawia się silnik o niewiele mniejszej mocy 0,2KM oraz szarpanka zamiast Roto.
Obserwując wielu modelarzy w akcji polecam, aby nabyć podstawową umiejętność - właściwa regulacja silnika, jego prawidłowe dotarcie i eksploatacja. Widziałem już takie przypadki gdzie 3,5 objechał 4,6 właśnie z tego powodu ze posiadacz 4,6 nie potrafił go właściwie ustawić. Oczywiście pomijam umiejętności.
Reszta decyzji, co do zakupu odpowiedniej wersji zależy od zasobności portfela.
W oryginalnych przepisach HPI Challenge wszystkie Savy jeżdżą razem więc jeśli producent tak decyduje to można założyć ze wiedza co robią."

to cytat z wypowiedzi kogoś kto się chyba coś zna.
w tym wątku trzecia strona, autor Festiwal Modelarstwa.



kianek - Pią Wrz 16, 2005 12:43 pm
" />mysle,ze Festiwal Modelarstwa nie jest bezstronny. na stanie w hpi.pl jest duzo 3.5,a przez najblizszy czas nie bedzie SS-a.



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 12:47 pm
" />
">mysle,ze Festiwal Modelarstwa nie jest bezstronny. na stanie w hpi.pl jest duzo 3.5,a przez najblizszy czas nie bedzie SS-a.

skąd wiesz, że 3.5 czekają na klienta?



kianek - Pią Wrz 16, 2005 12:53 pm
" />tydzien temu bylo ich 16szt. Myslisz,ze wszystkie sprzedali???



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 12:56 pm
" />mój dostawca powiedział, że musze poczekać do 20 września.
Może faktycznie czekam na nową partię. 16 szt na całą polskę to chyba nie dużo.



whispers - Pią Wrz 16, 2005 1:08 pm
" />
">1710 zł cena za ss 4.6 ze Stanów, obecnie w rcbziom (jedyne miejsce gdzie znalazłem cenę) to 1999. Wiem, że ceny spadły, z czego rtr3.5 najmniej. Zakładam, że nowa cena ss 4.6 nie przekroczy 1900, stąd moje przewidywania.

zamówiłem rtr3.5, jak się nauczę tak, że będę mógł startować to zmienie silnik na .25, narazie te 0.2 KM nie będzie robiło dla mnie różnicy. Bałem się gaźnika, ale na hpi wyczytałem, że już jest kompozytowy, jeśli temu wierzyć, to różnica dotyczy faktycznie tylko pojemności i mocy silnika.
RTR3.5 ma mieć już dwuwarstwowy filtr, 25 ma zwykłą gąbkę. Doświadczenia z RS4 wskazują, że byle syf na asfalcie i gąbka zapchana momentalnie.


Myślałem i myślałem i wymyśliłem
W moim przypadku będzie to również 3.5
Na początek wystarczy, a jeśli będzie mu brakowało tego czy owego, to wraz z użytkowaniem będzie się go ulepszać

Toost jak już będziesz miał swojego 3.5 to będę wdzięczny za opisanie wrażeń z jazdy!

Pozdrawiam



CrystalDragon - Pią Wrz 16, 2005 1:40 pm
" />ja tez chyba wezme 3.5 ale jeszcze mi duzo czasu zostalo na rozmyslenia
ale z drugiej strony 2.5 jest lepszy i kosztuje pare groszy wiecej
ale jak mowilem mam jescze duzo czasy aby sie zastanowic



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 10:58 pm
" />pare i nie pare
na dzień dobry jakieś 200 -250zł plus filtr dwuwartstwowy (kolejne 50)

Jeśli dopiero zaczynasz do dołóż jeszcze pakiet 7.2 V i ładowarkę (kolejne 100-150)
zaczyna się robić dużo



Tomasz Ostrowski - Pią Wrz 16, 2005 11:00 pm
" />
">Myślałem i myślałem i wymyśliłem
W moim przypadku będzie to również 3.5
Na początek wystarczy, a jeśli będzie mu brakowało tego czy owego, to wraz z użytkowaniem będzie się go ulepszać

Toost jak już będziesz miał swojego 3.5 to będę wdzięczny za opisanie wrażeń z jazdy!

Pozdrawiam


ma być za jakiś tydzień, może troche dłużej

a tor na Siekierkach mam tak jakby pod nosem, więc relacja murowana



whispers - Pon Wrz 19, 2005 6:24 am
" />
">ma być za jakiś tydzień, może troche dłużej

a tor na Siekierkach mam tak jakby pod nosem, więc relacja murowana


To super
Teraz przez tydzień nie będę wpadał na forum (wyjazd służbowy ), ale będę z niecierpliwością czekał na relacje!!!

Pozdrawiam!



ModeleRC - Pon Wrz 19, 2005 8:49 am
" />
">
Jeśli dopiero zaczynasz do dołóż jeszcze pakiet 7.2 V i ładowarkę (kolejne 100-150)
zaczyna się robić dużo


Po co mu do sava 3,5 pakiet 7.2v i ladowarka?? bo chyba nie rozumiem



whispers - Pon Wrz 19, 2005 9:39 am
" />
">
Jeśli dopiero zaczynasz do dołóż jeszcze pakiet 7.2 V i ładowarkę (kolejne 100-150)
zaczyna się robić dużo


Po co mu do sava 3,5 pakiet 7.2v i ladowarka?? bo chyba nie rozumiem

Pisał o akcesoriach potrzebnych do Sava 25(pakiet do roto) a nie do 3.5

Pozdrawiam



smyk_n1 - Pon Wrz 19, 2005 9:59 am
" />takze oczekuje na relacje sava 3.5 a ja narazie czekam na swojego sava 25 rtr leciii juz leciii



ModeleRC - Pon Wrz 19, 2005 5:05 pm
" />
">
Jeśli dopiero zaczynasz do dołóż jeszcze pakiet 7.2 V i ładowarkę (kolejne 100-150)
zaczyna się robić dużo


Po co mu do sava 3,5 pakiet 7.2v i ladowarka?? bo chyba nie rozumiem

Pisał o akcesoriach potrzebnych do Sava 25(pakiet do roto) a nie do 3.5

Pozdrawiam

aha teraz rozumiem bo juz myslalem ze do mojego sava 4,6 dojda kolejne koszty (wtedy to bym chyba zbankrutowal ) ale na szczescie sie mylilem



CrystalDragon - Pon Wrz 19, 2005 5:52 pm
" />czekajcie pogubilem sie
co bedzie potrzebne do uruchomienia sava 2.5 co
co



Tomasz Ostrowski - Pon Wrz 19, 2005 5:56 pm
" />
">
aha teraz rozumiem bo juz myslalem ze do mojego sava 4,6 dojda kolejne koszty (wtedy to bym chyba zbankrutowal ) ale na szczescie sie mylilem


i tak trzeba dołożyć jakieś 800-900 zł.



ModeleRC - Pon Wrz 19, 2005 6:22 pm
" />nie no bez przesady jak liczylem to mi wyszlo 350apa okolo 230serwa swieca z ladowara 100 i butelka 20. wiec to jakies 700zl a nie 900
chyba ze policzysz paliwo akumulatowy termometr i ladowarke do akusow to bedzie te 900zl



Tomasz Ostrowski - Pon Wrz 19, 2005 9:13 pm
" />
">nie no bez przesady jak liczylem to mi wyszlo 350apa okolo 230serwa swieca z ladowara 100 i butelka 20. wiec to jakies 700zl a nie 900
chyba ze policzysz paliwo akumulatowy termometr i ladowarke do akusow to bedzie te 900zl


no dokładnie
paliwo - ok 100
akumulatory - ok 75
ładowarka - ja kupiłem używaną za 30
termomentru nie liczyłem - kolejne 100

do moejgo kupiłem jeszcze skrzynkę za 80



ModeleRC - Pon Wrz 19, 2005 9:17 pm
" />ladowarka uzywana 30zl?? co to bylo?? ja myslalem o np. ultramat albo cos w tym stylu to jest 160zl



Tomasz Ostrowski - Pon Wrz 19, 2005 9:20 pm
" />
">ladowarka uzywana 30zl?? co to bylo?? ja myslalem o np. ultramat albo cos w tym stylu to jest 160zl

zwykła multiładowarka
22mA 3x100 i 500mA (jakoś tak)
do szybkiego ładowania pakietu roto i 12 akusów aparatury na raz w zupełnosci wystarcza.



ModeleRC - Pon Wrz 19, 2005 9:23 pm
" />a mozna wiedziec ile akusow ladujesz na raz?? i czy to znaczy ze taki ultramat za 160zl jest zbedny??



Tomasz Ostrowski - Pon Wrz 19, 2005 9:30 pm
" />
">a mozna wiedziec ile akusow ladujesz na raz?? i czy to znaczy ze taki ultramat za 160zl jest zbedny??

pakiet 1900mAh w 4.5 godziny
wszystkie 12 1700mAh w 4 godziny

musze tylko czasu pilnować, ale zwykły wyłącznik czasowy z marketu za 20 zeta załatwia w sumie sprawę.



Marcin Jasiński - Pon Wrz 19, 2005 9:31 pm
" />Ultramat ci się przyda do ładowania akusa w Roto i ładowania 8cel AA naraz. Wy tak liczycie sobie podstawy modelu, dopiero jak kupicie zobaczycie jak to finansowo was wyniesie bo paliwko sie naprawdę szybko zużywa a już nie mówie o awaryjności, której raczej się nie da uniknąć no chyba że minimalnie ale zawsze to coś. Aha - przy gorszym paliwie jakim jest Model Technics silnik sava nie bedzie osiągał odpowiedniej mocy jaką posiada, będzie więcej palił paliwa ze względy na wyższe temperatury no i częściej palił świece itd....



smyk_n1 - Wto Wrz 20, 2005 7:55 am
" />
">czekajcie pogubilem sie
co bedzie potrzebne do uruchomienia sava 2.5 co
co


Do sava potrzebujesz mniej wiecej to

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXL391&P=M
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... =LXERB5&P=
http://www.towerhobbies.com/products/hpi/hpic1832.html
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXAVN1&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXFBH8&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXEMG5&P=M

i jeszcze nalezy dodac paliwko 160 zł runera 5L 16% i ARo wsómie to podałem swój zestaw i mam nadzieje ze wszystko bedzie gicior

aha i jeszcze zeby nie miec problemów z wtyczkami to zakupiłem jeszcze takie cudo

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64415667

no i jeszcze dla chetnych proponuje zakupic pakiecik do zasilania odbiornika cos w tym stylu zapewni on lepsze funkcjonowanie niz zwykłe 4 akumulatorki AA

http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=661

No to wszystko i liczac ten zesat w polscie wychodzi około 2700 z przesyłkami i w tym momencie zauwazamy jak opłacalne jest sprowadzenie go z TH cenne zostawie dla siebie Pzodrawiam



Tomasz Ostrowski - Wto Wrz 20, 2005 11:30 am
" />czekaj, a w czym pakiet pięciu ogniw 1200 za 65zł jest lepszy od pięciu zlutowanych akumulatorów 2700 za 25zł?



smyk_n1 - Wto Wrz 20, 2005 12:08 pm
" />
">czekaj, a w czym pakiet pięciu ogniw 1200 za 65zł jest lepszy od pięciu zlutowanych akumulatorów 2700 za 25zł?

niczym ale mówie o zastosowaniu nie standardowym poniewaz standardowo wchodzi 4 aku a móiwmy o pakiecie to w tym wypadku twój pakiecik jest lepszy jesli jest dobrze zrobiony Pozdro
Powered by WordPress, ©