ďťż
Savage 3,5 czy XL 5,9 ?
Samael - Wto Sty 06, 2009 3:02 pm " />Witam Który model wybrać? Ze wzgędu na dostępność części, wady/zalety, możliwości, stabilność modelu, praca zawieszenia. Nie wnikając w różnice ukladu napędowego wynikające z zastosowania silników o różnej pojemności i mocy. Czy czasami XL nie jest zbyt drogi w stosunku do tego co hpi oferuje w zestawie RTR?. Savage 3,5 kosztuje 1100zł jednak nie chciałbym się władować w ślepą uliczkę, że z czasem modyfikacjie przekroczą koszt zakupu XLki. Ale też jeżeli za XL placi się tylko za to że ma wydłużoną ramę większy silnik i co zatym idzie osie napędowe o zwiekszonej średnicy, a pozostałe cechy modelu nie ulegają zmianie to czy nie lepiej kupic 3,5 i za resztę dokonać modyfikacji? Dodam, że czynnik finansowy nie ma tu znaczenia. Bierzemy pod uwage tylko te dwa modele. Chciałbym poznać wasze za i przeciw. Pozdrawiam ark16 - Wto Sty 06, 2009 3:27 pm " />Słyszałem że std. 3,5 sav jest słaby i wywrotny. Niewiem jak z modyfikacjami się trzyma ale to już chyba lepiej X kupić, wkońcu to jego następca i te "rzeczy" które trzeba wymienić już sa w standardzie. XL jest zdeka za drogi i ponoć ma słabe opony ( szybciej balonują). Jego plus to to że jest większy od poprzedników i chyba żadnych ulepszeń co do poprzedników nie ma PS. to co piszę pamiętam z forum i od kolegów. Sam nie posiadam żadnego z nich ( miałem kiedys sava) więc jest to czysta teoria... Samael - Wto Sty 06, 2009 3:50 pm " />X 4,6 odpada ze wzgledu na niewielką różnice w cenie między XL (w krakowskiej modelarni.pl X1649zł a XL 1999zł). Zeby nie bylo niejasności co do kosztu zakupu, modelami nitro juz jeździlem i mam wszystkie niezbędne rzeczy od akumulatorków po paliwo. Dorian Karczmarzyk - Wto Sty 06, 2009 4:06 pm " />Zawsze te 350 zł możesz wsadzić w tuning, np. serwa kiersno - Wto Sty 06, 2009 4:47 pm " />Pomyśl nad inna ale podobna klasa-truggy Też kiedyś jak ty chciałem kupić sobie MT do czasu gdy zobaczyłem truggy na torze, pomimo 2 biegowej skrzyni Mt i tak w tyle zostawał.Nie bede się rozpisywał co do tej klasy , na forum i w internecie duzo info jest na ten temat Samael - Wto Sty 06, 2009 5:01 pm " />XL posiada juz mocniejsze serwo skretu SF-5 ze stalowymi trybami. X4,6 rtr jeździłem i wiem że na standardowych serwach nie skręca ani nie hamuje jak należy. A skoro w X4,6 trzeba zacząć od wymiany serw to wolę kupic tanszego 3,5 i za niewykorzystaną różnice ok. 900zł modyfikować w miarę potrzeb. Z XL nie miałem doczynienia I dlatego pytam osób które miały/mają doczynienia z modelem 3,5 lub XL5,9 i mogą powiedzieć co jest w tych modelach dobre a co warto wymienić, to pozwoli mi dokonać wyboru. EDIT: Co do truggy, rozpatrywałem zakup hpi hellfire, jednak w mojej okolicy nie ma toru ani czegoś co można by zaadoptować do tego celu. Do tej pory jezdziłem modelem nitro rush i stwierdzilem doświadczalnie że potrzebuję większego prześwitu. A na dostępnych mi miejscówkach savage daje sobie rade bez problemu. Draxan - Wto Sty 06, 2009 7:55 pm " />a nie myslales o MGT ? Chopper - Wto Sty 06, 2009 8:16 pm " />Tudzież o Losi LST2 albo tą wersję XXL jako odpowiedź na Sava? Samael - Śro Sty 07, 2009 3:14 pm " />Nie. Jedynie w gre wchodzi hpi i tylko savage 3,5 lub xl5,9, proszę opinie na ich temat. Ocenę tego co się dostaje w stosunku do ceny. Napewno wśród Was jest ktoś kto miał z nimi doczynienia. Tyle tu kłótni na temat który producent modeli jest lepszy, każdy swoje wychwala, więc proszę użytkowaników w/w modeli o dokonianie obiektywnej oceny z perspektywy nabytych w czasie ich użytkowania doświaczeń. Mateusz Ś - Śro Sty 07, 2009 3:20 pm " />Ja mam Sava 3.5. Cena jak za taki model jest na prawde dobra, choć w modelu trzeba trochę pozmieniać (koniecznie alu dyfry). Model najgorzej nie pali (oczywiście zależy sporo od temp.). Da się nim fajnie poskakać, powygłupiać itp. Na zawody na pewno za słaby, ale tak rekreacyjnie to idealny. Model na moje potrzeby daje rade, a lekko mu ze mną na pewno nie jest. Zależy jak i gdzie chcesz jeździć. Samael - Śro Sty 07, 2009 3:58 pm " />Dzieki za odpowiedzi. Prosiłbym jeszcze użytkowników XL o zabranie głosu na temat swojego modelu. EDIT: Ostatecznie kupiłem model savage X4.1, używany lecz bardzo dobrej kondycji. Jeżeli ktoś chce kupić tanio savage'a a nie ufa sprzedawcom bądź też nie wie na co zwracać uwagę przy zakupie używanego polecam model 3,5. Jednak od jego zakupienia odwiodło mnie to iż posiada podwozie i skrzynie biegów modelu 21/25, wg mnie lepiej odrazu zainwestować w serię X. Pytanie dotyczące doświadzczeń z XL nadal aktualne. |