ďťż
Savage 4.6 - gaśnie
gumis_ch - Śro Cze 10, 2009 11:04 am " />Witam Jestem świeżym posiadaczem auta Savage 4.6 rtr. Mam problem z ciągłym gaśnięciem auto. Gaśnie na wolnych obrotach na postoju po około 5 sek. Ale to jest najmniejszy problem. Gaśnie podczas jazdy po gwałtownym odpuszczeniu gazu (np. w celu wyhamowania przed przeszkodą). Paliwo jakie używam to Jets 25%. Zaznaczę że silnik był docierany zgodnie z instrukcją. Nawet przy docieraniu gasł. Z góry dziękuje za wszelaką pomoc w rozwiązaniu tego problemu Max Malewski - Śro Cze 10, 2009 11:19 am " />Jest coś takiego jak : REGULACJA SILNIKA SPALINOWEGO ? Michał Kowalski - Śro Cze 10, 2009 11:34 am " />albo regulacja silnika ...albo to co mnie się zdaje .. spróbuj przesunąć orczyk serva gaz/hamulec o jeden ząbek do tyłu tak żeby przepustnica była leciutko otwarta... Dorian Karczmarzyk - Śro Cze 10, 2009 11:38 am " /> ">albo regulacja silnika ...albo to co mnie się zdaje .. spróbuj przesunąć orczyk serva gaz/hamulec o jeden ząbek do tyłu tak żeby przepustnica była leciutko otwarta... Nie łatwiej trymerem ? Albo po prostu wkręć Idle i przy tym odkręć troszkę HSN Jaan - Śro Cze 10, 2009 11:42 am " />Tez mialem taki problem w savie, sprawdz czy mocno kopci ja tak to wkrec HSN tylko rób po 1/8 obrotu i dojdziesz do ładu. Pamietaj aby nie przegiac bo zatrzesz silnik. gumis_ch - Śro Cze 10, 2009 11:51 am " /> ">Jest coś takiego jak : REGULACJA SILNIKA SPALINOWEGO ? Tak, wiem co to regulacja. Stosuję ją. tylko nie potrafie tak wyregulować aby było dobrze - czyli żeby nie gasł. ">albo regulacja silnika ...albo to co mnie się zdaje .. spróbuj przesunąć orczyk serva gaz/hamulec o jeden ząbek do tyłu tak żeby przepustnica była leciutko otwarta... Sądze iż to nie wiele pomoże, gdyż przy wcisnięciu hamulca i tak się cofnie. A jak podkręce wolne obroty to sam rusza. ">Tez mialem taki problem w savie, sprawdz czy mocno kopci ja tak to wkrec HSN tylko rób po 1/8 obrotu i dojdziesz do ładu. Pamietaj aby nie przegiac bo zatrzesz silnik. Tak, mocno kopci. Nawet jak temperatura przekracza 130 st. C. Kamil Walczak - Śro Cze 10, 2009 1:51 pm " />jestem za wypowiedzią jaana i kowala,zdejmij filtr powietrza i zobacz czy masz 1mm przerwy,ja miałem tak że przy wolnych obrotach się zamykało(nie było przerwy) i gasł gumis_ch - Śro Cze 10, 2009 2:21 pm " /> ">jestem za wypowiedzią jaana i kowala,zdejmij filtr powietrza i zobacz czy masz 1mm przerwy,ja miałem tak że przy wolnych obrotach się zamykało(nie było przerwy) i gasł No niestety to też już sprawdzałem Dorian Karczmarzyk - Śro Cze 10, 2009 2:30 pm " />130*C i mocno kopci ? Może Ci lewe powietrze łapie ? A przy hamowaniu prawdopodobnie go zalewa. FrozenShadoow - Śro Cze 10, 2009 2:39 pm " />Polecam http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 7B9496BD3A Michał Kowalski - Śro Cze 10, 2009 4:53 pm " />1. wymienić uszczelkę pod świecą 2. kupić czerwony silikon 350c samochodowy i uszczelnić nim gaźnik 3. najlepiej zanieść do serwisu jak się nie potrafi regulować gumis_ch - Śro Cze 10, 2009 9:10 pm " /> ">Polecam http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 7B9496BD3A Mam płytę DVD. Znam ją na pamięć. ">2. kupić czerwony silikon 350c samochodowy i uszczelnić nim gaźnik A czy mogę użyć taśmy teflonowej do uszczelniania rur? Wiem że wytrzymuję bardzo wysokie temperatury (sprawdzone w urządzeniach elektrycznychosiągających wyższe temperatury) a nie będzie problemu z demontażem gaźnika w przyszłości. mati92 - Czw Cze 11, 2009 8:45 am " />wyreguluj obroty tylko przy wciśniętym hamulcu do oporu,bo tak powinno się robić,i wtedy będzie ok slowik84 - Sob Cze 13, 2009 9:05 am " />Witam. Mam ten sam problem: Posiadam Sava X SS 4.6 juz wyregulowalem zeby nie gasl w czasie postoju ale pojawil sie drugi problem kiedy daje gazu troszke szybciej to gasnie, nawet nie wiem czy przezuca na 2 bieg bo nie moge go rozpedzic do konca bo gasnie prubowalem robic tak jak na filmie ale to nie wiele daje. Jest dotarty zgodnie z poleceniami z DVD. Nie wiem co dalej robic jest ktos może z Opola kto moglby mi pomoc ?? Tomasz Ostrowski - Pon Cze 15, 2009 8:59 am " /> ">albo regulacja silnika ...albo to co mnie się zdaje .. spróbuj przesunąć orczyk serva gaz/hamulec o jeden ząbek do tyłu tak żeby przepustnica była leciutko otwarta... po co? Tomasz Ostrowski - Pon Cze 15, 2009 9:08 am " /> ">Witam Jestem świeżym posiadaczem auta Savage 4.6 rtr. Mam problem z ciągłym gaśnięciem auto. Gaśnie na wolnych obrotach na postoju po około 5 sek. Ale to jest najmniejszy problem. Gaśnie podczas jazdy po gwałtownym odpuszczeniu gazu (np. w celu wyhamowania przed przeszkodą). Paliwo jakie używam to Jets 25%. Zaznaczę że silnik był docierany zgodnie z instrukcją. Nawet przy docieraniu gasł. Z góry dziękuje za wszelaką pomoc w rozwiązaniu tego problemu gaśnięcie na postoju po 5s to kwestia regulacji LSN, ale ją reguluje się po wyregulowaniu HSN, było pisane wiele razy, użyj "szukaj". odnośnie gaśnięcia przy hamowaniu to kwestia ustawienia serwa gazu i regulacji jałowych. Odpuść sobie rady regulacji obrotów trymerem, bo to piszą ludzie którzy nie bardzo wiedzą o co biega. Włącz aparaturtę (nadajnik i odbiornik), operując gazem hamulcem obserwuj cięgno przepustnicy. Dodaj gazu, puść, naciśnij hamulec. W czasie hamowania cięgno gazu nie może się cofać. Jeśli się cofa to trymerem ustaw pozycję neutralną serwa tak, żeby przy hamowaniu cięgno gazu już się nie cofało. Jak już to ustawisz uruchom silnik, jeśli się nie da to wkręć ISN ze dwa obroty. Silnik rozgrzać i model na podstawke. Kręcąc ISN ustawiasz obroty tak, żeby model nie kręcił kołami, a silnik równo pracował. Jałowe reguluje się śrubą ISN w silniku a nie trymerem. gumis_ch - Pon Cze 15, 2009 9:58 am " /> ">albo regulacja silnika ...albo to co mnie się zdaje .. spróbuj przesunąć orczyk serva gaz/hamulec o jeden ząbek do tyłu tak żeby przepustnica była leciutko otwarta... po co? No właśnie po co ? Przecierz jak wcisne hamulec to i tak cofnie dyszę. A ja mój problem rozwiązałem podkręcając wolne obroty. Tylko musiałem podkręcić do takiego momentu, że podrywa mi go do jazdy. No ale przynajmniej nie gaśnie. Tylko obawiam się o klocki na sprzęgle. No ale pożyjemy zobaczymy. Dorian Karczmarzyk - Pon Cze 15, 2009 10:06 am " />No to Ci ściacha klocki sprzęgła 2x szybciej slowik84 - Pon Cze 15, 2009 10:22 am " />to nic nie daje juz prubowalem ;/ ustawilem na IDLE zeby byl 1mm przeswitu ale dalej kiedy daje gazu nawet bardzo powoli to mi gasnie skubaniec, skonczyly mi sie pomysly (pierwszy raz reguluje silnik) wiec jak ktos mial podobne problemy to prosze o odpowiedz PM lub gg 768025 Tomasz Ostrowski - Pon Cze 15, 2009 11:50 am " /> ">to nic nie daje juz prubowalem ;/ ustawilem na IDLE zeby byl 1mm przeswitu ale dalej kiedy daje gazu nawet bardzo powoli to mi gasnie skubaniec, skonczyly mi sie pomysly (pierwszy raz reguluje silnik) wiec jak ktos mial podobne problemy to prosze o odpowiedz PM lub gg 768025 silnik przelany zgodnie z instrukcją trzeba wkręcać HSN małymi kroczkami slowik84 - Wto Cze 16, 2009 9:07 pm " /> ">silnik przelany zgodnie z instrukcją trzeba wkręcać HSN małymi kroczkami racja dokrecilem srube HSN i teraz nie gasnie nawet przy max gazie ale nie ma takiej mocy jeszcze jak na filmikach HPI z tego co tam uslyszalem to jeszcze musze ustawic LSN troche dzisiaj nia krecilem ale jakoss nie zauwazylem roznicy;/ a tak BTW to jaka moze byc max temp silnika ?? 4.6 PS dzieki za odpowiedz Tomasz Ostrowski - Wto Cze 16, 2009 9:11 pm " />max to aż się stopi a w czasie jazdy to optymalny zakres 110-120 LSN narazie nie ruszaj, pokręcisz jak załapiesz o co chodzi narazie doreguluj HSN LSN reguluje się z modelem na podstawce slowik84 - Czw Cze 18, 2009 7:25 pm " />witam to mam pytanie jak teraz dobrze ustawic LSN bo HSN juz praktycznie jest ustawiona optymalnie i czy IDLE zostawic tak jak jest czyli mniej niz 1mm czy podkrecic do 1 mm Tomasz Ostrowski - Czw Cze 18, 2009 9:54 pm " />opcja "szukaj" gumis_ch - Śro Lip 22, 2009 9:48 pm " />No i dalej mam problemy Chodzi o rozgrzewanie silnika. Po odpaleniu silnika zaczynam jeździć no ale po 5 minutach temperatura wynosi 80-90°C, po kolejnych 5 minutach temperatura już nie rośnie. No to więc zaczynam wkręcać HSN. Po wkręceniu o Âź obrotu temp. zaczyna rosnąć po 2 minutach wynosi 115°C, a po kolejnych 2 min. 135°C po czym muszę wrócić do poprzednich ustawień a nawet cofnąć o ½ obrotu. Pytanie brzmi czy to normalne. No i od razu drugie pytanie bo może być powiązane z pierwszym. Dokładnie w którym punkcie mierzyć temperaturę, zaznaczę że używam do tego profesjonalnego pirometru. Temperatury które podawałem są mierzone w samym centrum radiatora a raczej na samej świecy. Więc tu może jest błąd moich pomiarów i np. wynika z tego że w ogóle nie osiągam optymalnej temperatury. kublok - Czw Lip 23, 2009 3:33 pm " />nie przekręcaj o 1/4 tylko o 1/8 bo to jest duża różnica gumis_ch - Czw Lip 23, 2009 4:52 pm " /> ">nie przekręcaj o 1/4 tylko o 1/8 bo to jest duża różnica No oczywiście przekręcam dwa razy po 1/8 obrotu. gumis_ch - Sob Sie 01, 2009 6:35 am " />Czy na prawdę nikt nie zna odpowiedzi kublok - Sob Sie 01, 2009 9:22 am " />no to myślę że to jest regulacja...zostaw jak na początku masz przy 80-90C i potem ci podskoczy jak się rozgrzeję i będzie akurat 120C Możesz jeszcze taką pastą "termonieprzewodzącą" spróbować bo może lewe powietrze się dostaje(np. pod gaźnikiem).JA tyle od siebie mogę pomóc gumis_ch - Sob Sie 01, 2009 12:07 pm " /> ">no to myślę że to jest regulacja...zostaw jak na początku masz przy 80-90C i potem ci podskoczy jak się rozgrzeję i będzie akurat 120C No właśnie problem w tym że bez podregulowania to i po ½ godziny jazdy nie przekracza 100°C ">Możesz jeszcze taką pastą "termonieprzewodzącą" spróbować bo może lewe powietrze się dostaje(np. pod gaźnikiem).JA tyle od siebie mogę pomóc Na lewe powietrze też chyba nie ma szans - głowica osadzona na paście silikonowej, a gaźnik uszczelniony taśmą teflonową. kublok - Sob Sie 01, 2009 1:27 pm " /> ">No właśnie problem w tym że bez podregulowania to i po ½ godziny jazdy nie przekracza 100°C no to kurcze wkręć ok 1/8 obrotu albo nawet 1/16 jak taki jest czuły na kręcenie..Przecierz temp.jest stabilna i nie wariuje więc TROCHĘ można podkręcić.Tyle ode mnie. Myślę że powinni się tu odezwać ludzie obeznani, bo ja dopiero jeden silniczek miałem.. |