ďťż
savage 4,6 - pół baku - problem
Darek Stefanowicz - Śro Paź 19, 2005 10:59 pm " />witam. mam problem z moim ss4,6 mianowicie w momencie kiedy poziom paliwa w baku spadnie do połowy zaczyna być podawana znacznie bardziej uboga mieszanka niż gdy bak jest pełny. oczywiście nastepstwem tego jest to że rośnie temperatura. wtedy kręcę - daje wiecej paliwa, ale znowu gdy za chwile doleje paliwa do pełna mieszanka jest zbyt bogata i osiągi marne. zupełnie jakby wraz z spadkiem poziomu paliwa w baku malało ciśnienie podawanego paliwa. czyli wygląda moja jazda tak: odpalam silnik dostaje temperature 110 (zeby tak sie stało muszę zubożyć) i gitara gra trzyma temperaturę. kiedy poziom paliwa spadnie w okolice połowy baku temperatura zaczyna rosnać - i wtedy mogę albo odkręcic HSN albo dolać paliwa - wybieram dolac paliwa. wiem że jest to pojawiający sie czasem problem w savage, ale nie u każdego. u mnie tak . idąc za rada forum savageracer.com z tematu "half tank leaning problem" przedłużyłem w baku rurke dostarczającą ciśnienie z tłumika tak by dotykała dna zbiornika, tak żeby powietrze z tłymika pod cisnieniem wychodziło poniżej poziomu paliwa. pomogło (sam niewiem jak) ale: teraz gdy pompuje paliwko w celu zalania silnika do odpalenia, cisnienie wytworzone w baku wypycha mi paliwo do tłumika. da sie z tym życ ale komfortu niema. dlatego zwracam sie do użytkowników "sławka" o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. byc moze ktoś też ma albo lepiej miał taki problem i sobie z nim poradził. prosze o wskazówki. tym samym proszę o powstrzymanie sie od odpowiedzi nic nie wiedzacych i gdybających dla sportu. jeszcze dane: silnik K4,6 dotarty teraz kończe 4litr paliwo bigbang 25 świeca HPI R5, teraz F6 (nie ma wpływu na problem) zbiornik standardowy 160ml bez pompki układ paliwowy szczelny auto ma niecały miesiąc a problem występuje od początku z góry dzieki Wojciech Forysiak - Czw Paź 20, 2005 4:49 am " />to ze dałeś dluższą rurke może być jedna z przyczyn bo dostające się powietrze może pienić paliwo ! Wejź w nią dmuchnij mając zatkany wylot z baku... prawdopodobnie bak jest dziurawy Pozdrawiam Winczewski Radosław - Czw Paź 20, 2005 6:06 am " />Sprawdz czy nie masz wycieków paliwa. Ja miałem podobny obiaw jak miałem pęknięcie na spodniej części ta co przechodzi nad ramą Darek Stefanowicz - Czw Paź 20, 2005 10:00 am " />tak jak pisałem bak jest szczelny tak jak cały układ - sprawdzałem to. i tak jak pisałem przedłuzenie rurki w baku poprawiło sytuację - nie zaś ja pogorszyło. czekam na inne sugestie. Mateusz Jezierski - Czw Paź 20, 2005 5:37 pm " />Mam ten sam problem i mysle ze dotyczy on wszystkiego rodzaju modeli z napedem spalinowym (samochodow, lodek, samolotow, helikopterow). Wraz z ubywaniem paliwa w zboirniku spada jego cisnienie statyczne i powoduje to zubozenie mieszanki. Jak temu zaradzic? Mozna zastosowac dodatkowy zbiorniczek wyrownawczy. Wtedy paliwo ze zbiornika glownego przepompowywane jest do mniejszczego zbiornika wyrownawczego, w ktorym poziom paliwa bedzie utrzymywany na tym samym poziomie prawie do konca. Takie rozwiazanie stosuje sie w modelach smiglowcow i lodkach klasy FSR. W klasie FSR konstrukcja zbiornika wyrownawczego jest bardziej skomplikowana, dziala ona na zasadzie komory plywakowaj w gazniku prawdziwego samochodu. W modelu samochodu glownym problemem, aby taki zbiorniczek zainstalowac jest poprostu brak miejsca. Innym sposobem jest zastosowanie pompy paliwowej. Wiele silnikow modelarskich do samolotow, lodek i helikopterow w takie pompy wyposazonych jest fabrycznie. Mysle ze sa tez takie silniki do samochodow. Zastosuje patent z rurka w zbiorniku. Teoretycznie nie powinno sie nic zmienic, ale medycyna zna wiele przypadkow. Gruby - Czw Paź 20, 2005 6:10 pm " />U mnie nie ma takiego problemu - mam S25 - przynajmniej nie zaobserwowalem wzrostu temperatury pod koniec jazdy - jest optymalna , wiec to nie jest chyba problem wszystkich spalinowek Darek Stefanowicz - Czw Paź 20, 2005 6:27 pm " />mateusz dzieki za rzetelne wyjasnienia. teraz już wiem że nie tylko mnie ten problem dotyczy. jak myslisz jakiej pojemności musiałby być taki zbiornik wyrównawczy gdy podstawowy ma 160ml. też spotkałem sie na obcych forach z takim rozwiązaniem i było podkreślane że to najlepszy sposób w połączeniu z rurką w środku baku. to na prawdę działa. a jak to zrobić http://www.critical-errors.com/modules.php?name=Uniflow poszperam jeszcze w necie może znajde lepsze rozwiazania. zapraszam do dyskusji. Wojtek Sadowski - Czw Paź 20, 2005 6:48 pm " />wyrównawczy w heli ma 35ml albo 30ml i wygląda jak połowa tego z mt2 - u mnie w mieście koleś ma helikopter i u niego własnie widziałem takie rozwiazanie i zastanawiałem sie po co to... juz wiem, ale czy pomoże? Będzie ktoś eksperymentował z tym? (Dodam, że problem mnie nie dotyczy, tak tylko się zaintersowałem, lubie takie ciekawostki - nigdy nie wiadmomo czy mi sie kiedyś tak nie stanie ;] Mateusz Jezierski - Czw Paź 20, 2005 7:19 pm " />Na tej stronie, ktora pan podal jest pokazane jak wyglada taki zbiornik http://www.critical-errors.com/modules.php?name=Savmods Sławek Siw. - Pon Lis 07, 2005 7:27 pm " />Darek, tak się zastanawiam. ale chyba jednak wyglada na to, że zbiornik jest zbyt mocno skręcony-na "lordach" - albo jest zbyt mało gumy amortyzacyjnej zabezpieczającej zbiornik przed drganiami... Zbiornik powinien się luźno bujać jak nie powiem kto... Pozdro s.s. PS: Kiedy jeździcie? Mariusz Nowakowski - Pon Lis 07, 2005 7:34 pm " /> ">Zbiornik powinien się luźno bujać jak nie powiem kto... hmm, powinien sie bujac? bo wlasnie u mnie w mxxie ostatnio sie zaczol bujac myslalem ze to wina srubek ale po zmianie to samo, giba sie na lewo i prawo Piotr Michalski - Pon Lis 07, 2005 7:39 pm " /> ">hmm, powinien sie bujac? bo wlasnie u mnie w mxxie ostatnio sie zaczol bujac myslalem ze to wina srubek ale po zmianie to samo, giba sie na lewo i prawo To masz raczej po baku T-maxx nie przewiduje opcji bujania się baku, a szkoda:/ Darek Stefanowicz - Pon Lis 07, 2005 7:39 pm " />a, o tym to ja wiem. i mój się buja, jest luźniutki jak ... no po prostu luźny jest. ale już dałem sobie z ty rade. założyłem cieplejszą świecę i teraz mieszanka przy pełnym baku nie musi być tak zubożona żeby silnik działał normalnie, po prostu świeca to przepala. dzieki temu przy końcu baku temp jest max 125-130 stopni. wcześniej jezdziłem w dość chłodne dni na standartowej zimnej świecy wiec musiałem dośc go zubożyć żeby chodził. dzieki sławku Mariusz Nowakowski - Pon Lis 07, 2005 7:49 pm " /> ">hmm, powinien sie bujac? bo wlasnie u mnie w mxxie ostatnio sie zaczol bujac myslalem ze to wina srubek ale po zmianie to samo, giba sie na lewo i prawo To masz raczej po baku T-maxx nie przewiduje opcji bujania się baku, a szkoda:/ Nie na tyle zeby nie trzymal sie czy cos |