ďťż
Savage Flux




Maciolus - Pon Gru 01, 2008 5:09 pm
" />Panowie z HPI zwietrzyli interes
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?l ... tNo=100647

Napedzany oczywiscie MMM




Rafał Iłendo - Pon Gru 01, 2008 6:32 pm
" />powiem tylko tyle ... BARDZO MI SIĘ PODOBA:) będzie ciekawą opcją zakupu.



Draxan - Pon Gru 01, 2008 6:45 pm
" />i wkoncu zmienili cos z zawieszeniem



Maciolus - Pon Gru 01, 2008 7:08 pm
" />Te Deansy wygldaja jednak smiesznie. Ten motorek bedzie ciagnal po 200A w peak'ach. Ja ich uzywam wylacznie w osiemnastkach

Z innych obserwacji:
- MMM z przylutowanymi kablami biegunow (V4 ??)
- te amorki wydaja sie jednak za cienkie - do amorkow z LST im troche brakuje :/
- nowa puszka motorka CC Neu/radiator




Rafał Iłendo - Wto Gru 02, 2008 6:08 pm
" />obstawiam ok. 650-700 usd conajmniej.



Maciolus - Śro Gru 03, 2008 12:20 pm
" />List Price: $1,149.99
Our Price: $659.95
You Save $490.04!

http://www.rcplanet.com/HPI_Savage_Flux ... 100646.htm



macdad - Sob Wrz 05, 2009 9:12 pm
" />Flux, flux, flux... miał być świetny, a jest przeciętny. Średnio jestem zadowolony jego kulturą pracy, bezawaryjnością itp... w porównaniu do Traxxasa nadal kuleje, troszke nie ogarnia napędu.



Tomasz Dolata - Sob Wrz 05, 2009 9:55 pm
" />że też mnie to nie dziwi...



MarekG - Pon Paź 12, 2009 9:36 pm
" />Witam,

od razu pochwale sie ze jestem nowy na tym forum

Mam taką sprawę do Was:

Całkiem niedawno kupiłem SAVAGE Flux-a i mam problem z połączeniem go do PC.
na oryginalnym oprogramowaniu dostarczonym wraz z adapterem USB jedyne co udaje mi sie uzyskać to połączenie USB adaptera z PC
niestety nie jestem w stanie połączyć Fluxa z PC

Próbowałem połączenia na kilku komputerach, zorganizowałem nawet drugi modół USB ale nadal problem istnieje.

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam,
Marek



Maciolus - Wto Paź 13, 2009 4:21 am
" />http://www.castlecreations.com/downloads.html



MarekG - Wto Paź 13, 2009 7:13 am
" />Maciolus ściągnąłem już najnowszą wersję i i tak nie działa



Maciolus - Wto Paź 13, 2009 9:13 am
" />http://www.castlecreations.com/support/ ... nk_ts.html

http://www.castlecreations.com/support/ ... nk_ts.html



MarekG - Wto Paź 13, 2009 9:34 am
" />thx, sprawdze czy działa i dam znać



Maciolus - Wto Paź 13, 2009 12:57 pm
" />Sprawdz, sprawdz. Ktos juz na pewno mial katki sam problem



MarekG - Wto Paź 13, 2009 4:39 pm
" />U mnie żadna z tych rzeczy nie chce sie zainstalować Windows XP a i tak nic nie działa

Próbowałem już z dwoma adapterami USB i z dwoma Fluxami i ani jeden nie działa ....

Nawet w serwisie Castle Creations powiedzieli że coś jest nie teges ....



Maciolus - Wto Paź 13, 2009 4:53 pm
" />Jesli 2 adaptery i dwa regle nie dzialaja, to blad lezy po stronie Twojej lub komputera.

Uruchamia Ci sie Castle Link?



MarekG - Wto Paź 13, 2009 8:08 pm
" />Próby były na kilku kompach - XP i Vista i ani jeden nie działą



Mateusz Ś - Wto Paź 13, 2009 8:58 pm
" />Z Vistą musisz zrobić pewny "trick"

1. http://www.castlecreations.com/downloads.html - ściągasz Castle Link
2. PPM i "Uruchom jako administrator"
3. Uruchamiasz program pomijając wszelkie komunikaty ostrzegawcze i Castle Link zostanie zainstalowany.

To musisz zrobić na Viście i nie ma że nie działa, bo u mnie chodzi super



MarekG - Wto Paź 13, 2009 9:04 pm
" />zaraz zrobie próbę i dam znać

a powiedz mi skąd masz USB Adapter ? z HPI http://www.lrp.pl/sklep_gorgol/product_ ... s_id/12141 czy jakis inny?



MarekG - Wto Paź 13, 2009 9:21 pm
" />właśnie zrobiłem próby na Vista na nowym programie Castlecreations i nic sie nie łączy nawet z USB.
Natomiast jak uruchamiam oryginalne oprogramowanie dostarczone wraz z kablem i adapterem pojawia sie błąd który wyskakuje co około 0.5sek w nowym oknie...
Dodatkowo zawiesił mi sie komp na tych błędach ....



Mateusz Ś - Wto Paź 13, 2009 9:23 pm
" />Może ty wpinasz odwrotnie wtyczkę do kabla tego co idzie z odbiornika?
A może po prostu masz CastleLinka uwalonego?



MarekG - Wto Paź 13, 2009 10:10 pm
" />Próby były juz na wszelkie możliwe sposoby ... wtykając dobrze i źle,

Sprawdzałem tez na zupełnie nowym Fluxie i tez nic nie chodzi ... juz mam totalnie dość i nie wiem co mam zrobić ;(



Mateusz Ś - Wto Paź 13, 2009 10:14 pm
" />No to wychodzi na to, że masz kabel (Castle Link) zepsutego.
Masz możliwość sprawdzenia z innym? Skąd jesteś?



Maciolus - Śro Paź 14, 2009 4:23 am
" />Kolego a ten wynalazek z HPI to jest Castle Link? Jakos mi na niego nie wyglada. Cena tez nie pasuje.



HPI Polska - Śro Paź 14, 2009 6:31 am
" />
">zaraz zrobie próbę i dam znać

a powiedz mi skąd masz USB Adapter ? z HPI http://www.lrp.pl/sklep_gorgol/product_ ... s_id/12141 czy jakis inny?

Link który podałeś prowadzi do przewodu i oprogramowania do regulatorów RcHobby.
Nie działają one z regulatorami Flux. Wybrałeś niewłaściwy zestaw.
Tu znajdziesz symbol i opis właściwego zestawu.
Najnowsze oprogramowanie najlepiej pobrać ze strony producenta.



MarekG - Śro Paź 14, 2009 7:02 am
" />Dzięki za info

Podpowiedz mi proszę jeszcze gdzie mogę kupić takie coś ?

Pozdrawiam,
Marek



ZIP - Śro Paź 14, 2009 9:13 am
" />http://www.rc-modele.pl/product_info.ph ... ts_id=2452



MarekG - Śro Paź 14, 2009 9:32 am
" />Dzięki



macdad - Śro Paź 14, 2009 9:33 am
" />How to uszczelnić fluxa przed śniegiem? (regiel ew. silnik i pakiety, przewody). Nie mam pomysłu, doradźcie, proszę.



Wojciech Pabis - Śro Paź 14, 2009 4:15 pm
" />To powinno pomóc.

http://www.stormdust.net/rc/pl/waterproofing/tips.html

Pozdrawiam.



macdad - Śro Paź 14, 2009 6:10 pm
" />Niestety nie przy tym modelu.. np. przy reglu powinno jakoś chłodzić.



MarekG - Wto Paź 20, 2009 9:55 pm
" />witam,

Bawił sie ktoś z was z bateriami A123? do Fluxa ??

tak sobie pomyślałem że by zrobić taki pakiet z A123 z 7cel co da łącznie 23,1V i tak sie zastanawiałęm czy juz ktos cos kombinował

i jeszcze kilka pytań :
jak zrobić balanser do takiego pakietu?
jaką ładowarką to łądować?

Pozdrawiam,
Marek



HPI Polska - Śro Paź 21, 2009 5:17 pm
" />Testowaliśmy Sava Fluxa z dwoma pakietami LiFe Po4.
Każdy pakiet był zbudowany z 4 cel FiFe.
Połączone w układzie 6,6V 4400mAh.
Zdecydowaliśmy się na taką konfigurację ze względu na możliwość umieszczenia pakietów w oryginalnych koszykach modelu.
W czasie praktycznych testów konfiguracja ta nie wykazała przewagi nad pakietami LiPo.
Większe napięcie LiPO 7,4 V i pojemność 5000mAh daje lepsze osiągi zarówno pod względem wyczuwalnej mocy jak i czasu jazdy modelu.

Warto natomiast zwrócić uwagę że pakiety LiFe będą nico tańsze w zakupie więc trudno jest ocenić opłacalność ich stosowania.
Tą decyzję wiązałbym raczej z przeznaczeniem modelu. Rekreacja na opisanych pakietach LiFe tak ale na zawody polecam raczej LiPo 2S 7,4V 5000 lub 3S .

Pakiety LiFe ładowaliśmy ładowarką Charger B6 V8 Balance Charger, która posiada wbudowany program LiFe.



Adrian Lutyński - Śro Paź 21, 2009 5:28 pm
" />Tylko że lipo pozyje przy dobrym traktowaniu 150-200 cykli a life 1000. Z punktu widzenia sklepu to zła informacja.
Poza tym life możesz rozładować poniżej bezpiecznego poziomu bez ryzyka zapłonu lub zniszczenia pakietu tak szybko jak ma to miejsce w lipo. Ale prawda, lipo przez wieksze napiecie bedzie szybsze.



HPI Polska - Śro Paź 21, 2009 6:08 pm
" />Też jestem zwolennikiem technologii LiFe.
Dla tego będziemy mieli je w sprzedaży i testujemy różne konfiguracje.
Myślę natomiast że na popularność i przewagę LiFe musimy trochę poczekać aż zmniejszą się ich gabaryty lub zwiększy pojemności cel.
Obecnie trudno je upakować w modelu zachowując atrakcyjne parametry napięcia i pojemności.



Adrian Lutyński - Śro Paź 21, 2009 6:31 pm
" />Tak, jest to drobna przeszkoda,choć...bez przesady, 6.6v i 4600 to i tak lepiej niż wiekszość nimh wbrew pozorom. Lipole są niezastapione do zawodów, ale na codzień zbyt wrażliwe.



KiT - Śro Paź 21, 2009 7:43 pm
" />Ach LiFe 1mm na promieniu mniej i były 10 razy bardziej uniwersalne. Wchodzą obecnie większe pojemności i inne kształty ogniw ale cena póki co zaporowa.



MarekG - Śro Paź 21, 2009 9:19 pm
" />Witam,

To mieliście po dwie cele na stronę.
Ja zastanawiałem sie nad zrobieniem 3 x 2 plus jedna co da łącznie 23V

Znalazłem na allegro pakiety LiFe 2300 po 40zł szt.

Jedynie co to ładowarkę jaką mi polecono jest szalenie droga bo w okolicy 700zł

Pozdrawiam,
Marek



ZIP - Czw Paź 22, 2009 1:51 pm
" />Ładowarka może być Turnigy Accucel-8 - dostępna na Hobbyking.com za 200zł



Chrószcz Sławomir - Sob Lis 07, 2009 12:29 am
" />Witam!

Od 3 tygodni bawię się Fluxem, troszkę mnie martwi ilość części jakie już wymieniłem (półośka 78zł, kielich 48zł, zgubiłem jeden trzpień mocujący 8zł , a dziś poszły dwa zęby w zębatce co przenosi napęd ze sprzęgła na dyferencjał - ma kosztować 110zł bo to cały komplet). Żeby nie było, na razie jazda bez specjalnych szaleństw, dopiero dziś jakieś pierwsze skoki, wcześniej po trawniczku. Troszkę to szokuje, szczególnie po tym co pokazują na filmach 'demonstracyjnych' panowie z HPI - chyba nie kręcili tego jednym modelem. Do tego te części wszystkie mają w nazwie "Super Heavy Duty".

Ale o czymś innym chciałem. Mianowicie akumulatory. Mam dwa komplety (oba 2S) "iP" 5000mAh oznaczone jako C25+ i Turnigy 5000mAh oznaczone C20-30.

Te pierwsze kupiłem wraz z modelem za 280zł od sztuki, te drugie za 130zł na Allegro. I różnicy w zachowaniu modelu nie widzę. Jedne i drugie pakiety ładują się ok. 5300mAh. Przy maksymalnej prędkości model jest aż za szybki do opanowania.

Czy naprawdę do wyciśnięcia wszystkiego z układu napędowego Fluxa - potrzeba akumulatorów o większej wydajności prądowej niż 100A ? Ja już zrywam półośki, pękam kielichy i zrywam zęby w zębatkach.

Próbowałem szukać, ale nie znalazłem nigdzie informacji jakie prąd powinny dać radę dostarczyć baterie dla Fluxa, żeby nie ograniczać silnika.

Na koniec pytanie co do części które wam się niszczą podczas jazdy - co jeszcze oprócz tych które już sam zniszczyłem warto mieć w zapasie, żeby nie mieć przestoju.



MarekG - Sob Lis 07, 2009 10:31 am
" />witam,

Sławku co do części to ja osobiście polecam wywalić oryginalne koła które przy wciśnięciu gazu pompują się i to przez nie wszystko urywasz i założyć proline.

mozesz mi powiedzieć co uszkodziłeś sobie w półośkach ? (pękła na pół czy złamałeś pin ? )

Ja na początku złamałem kilka zembatek które przenoszą napęd na dyfry ale i na to znalazłem sposób - likwidacja luzów na tych zembatkach

Pozdro,
Marek



Chrószcz Sławomir - Sob Lis 07, 2009 12:28 pm
" />Dzięki za radę. Choć muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem w jaki sposób 'pompujące' koła obciążają bardziej układ napędowy. Czy chodzi tylko o "większa średnica => większa siła odśrodkowa => większe obciążenie na osi"

W półośce złamał się pin od strony koła i przy tej okazji pękł kielich. Na szczęście na warsztacie dopasowali mi te piny, wybili resztkę i wstawili nowy.
To takie małe szczęście w nieszczęściu, bo jakoś sklepy pełne półosiek za 19,90, a te do Fluxa 78zł

W jaki sposób mogę zlikwidować luzy na tym połączeniu?

Mi tymczasem polecono, wymienić te zębatkę na taką: http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=102692&lang=pl - podobno najnowsza dostawa Fluxów ma mieć takie już w standardzie. Cena podobna,
a producent obiecuje ze te zębatki przeżyją model. Co o tym myślicie?

Przyszło mi do głowy, żeby ciut poluzować sprzęgło, ale nie wiem czy to nie jest prosta droga do jego spalenia.



dubik - Sob Lis 07, 2009 2:25 pm
" />120A ciaglego wystarczy do zaspokojenia svage flux.



KiT - Sob Lis 07, 2009 9:23 pm
" />luzować sprzęgło luzować nawet jak spalisz okładziny to będzie to tańsze niż reszta prawa?



bartosz1992 - Nie Lis 08, 2009 9:16 am
" />Witam. Miałem Savage tylko ze 4.6 i bylem niestety przykro zaskoczony. Po dotarciu silnika nastepnego dnia poszedlem do ogrodka i po 10 minutach jazdy po trawniku poszla zebatka odbierajaca. Kilka dni pozniej kielich przedni i ośka. Pojechałem z nim na tor i po paru naprawde nie wielkich skokach wygieły sie z tyłu amortyzatory... Teraz postanowiłem kupić coś innej firmy a mianowicie TRX E-Maxx. Jezdzilem nim po torze nie raz wyładowałem juz naprawde sporo pakietow i ... NIC . Nie raz przy sporej predkosci uderzylem na zakrecie w opone, ladowalem z wysoka na jednym kole, przy sporej predkosci kiedys zachaczylem o jakis wystajacy pret, i wiele wiele innych i jeszcze NIC w nim nie wymienialem. A moj E-Maxx wydaje mi sie ze wcale nie jest słabszy poniewaz posiada MMM 2200kV i 4s na zmiane z 5s. Naprawde i uczciwie polecam.



Chrószcz Sławomir - Nie Lis 08, 2009 11:52 pm
" />No właśnie... na razie moje odczucia są bardzo podobne do Bartkowych. Ten flux się cały czas sypie. 5 jazdy, 3 usterki.

Ale jest promyczek nadziei. Na forum thetoyz.com (http://thetoyz.com/forums/index.php?s=f8148eacb9a7dd553605198db59f6db9&showtopic=25834&pid=245132&st=0&#entry245132) znalazłem opis dokładnie takiej samej usterki jak mi się przydarzyło. Podobny przypadek gość omawia tu (3 minuta) http://www.youtube.com/watch?v=kHitsFExhD0&feature=channel

Co jest pocieszającego - że, w obu przypadkach HPI - wysłało w zamian za uszkodzoną zębatkę nowy podwójny zestaw wzmocnionego dyferencjału (od razu na przód i tył).

Z rana spróbuję się dowiedzieć u sprzedawcy jak to będzie w naszym Polskim HPI, czy też nie mam na co liczyć i odeślą mnie do diabła?

A jakie wy macie doświadczenia z HPI Polska? Dostanę nowe wzmocnione zębatki, czy będę je musiał sobie kupić?



dubik - Pon Lis 09, 2009 6:39 am
" />z tego co wyczytalem na forum o serwisie hpi i jego dzialaniu to predzej zakonczy sie zycie na ziemi niz pozytywnie rozpatrza Twoja prosbe.



KiT - Pon Lis 09, 2009 8:32 am
" />No tak niedopasowanie mocy napędu do wytrzymałości modelu będzie powodować koszty.

Jak widać silnik to nie wszystko.



optimus - Śro Lis 18, 2009 10:38 am
" />
">No tak niedopasowanie mocy napędu do wytrzymałości modelu będzie powodować koszty.

Jak widać silnik to nie wszystko.


MMM to szatan. Troszke opanowania przy ustawieniach dla porównania przypomne E-Revo na Titanach w którym wielu modelarzy straciło silniki przy pierwszej jeździe ( to było dopiero rozczarowanie ), a wsadzenie do niego mamby kończyło sie ukreconymi walkami. I lepiej mieć nadmiar mocy i opaanowanie niż niedostatek Pozatym zawsze sa koszta i raczej nie doczekamy się na model w którym wszytsko będzie cacy i tylko jeździć bo interes musi sie krecić i częsci muszą schodzić czy to HPI czy to Traxxas czy co innego. Wiec lepiej teraz stac w kolejce po dyfry niz jak było jeszcze niedawno sciągać silniki ze stanów
Powered by WordPress, ©