ďťż
Savage X4.1 padla zebatka




Marins - Śro Lis 29, 2006 1:58 pm
" />Witam. Mam sava X4.1 spalil juz jakies 2litry nitro. Problem polega na tym ze padla mi zebatka odbierajaca. Szukalem po sklepach i nie wiedzialem ktora to zeby ja kupic.
Dziwne bo stalo sie to nagle , jezdzilem sobie bez wiekszych upadkow i nagle przy podjezdzie pod maly schodek zobaczylem ze nie chce jechac nie katowalem go na maxa tylko podszedlem i zobaczylem ze zebatka dajaca sie kreci a odbierajaca stoi w miejscu i 3 zabki ma starte postawilem model na prostej daje mu gazu i ledwo ledwo sie ruszyl ale znowu stanal, dalem mu kopa w dupe i nacisnalem gaz pojechal juz i sie rozpedzial ale znowu stanal i zebatke calkowicie szlak trafil. Dziwi mnie to bo przed 1 odpaleniem smarowalem sruby klejem zeby silnik sie nie przesunal i nastawilem go,a tu jednak chyba sie przesunal skoro tak sie zrobilo ?? I to w sumie w tak niedlugim czasie,czyli te kleje sa do dupy czy co??

Teraz gdzie i jakie ta zebtke mam kupic?? w sumie to kupie od razu 2 odierajace i jedna dajaca wiec do niej tez podacie link prosze.

Myslalem o tej
http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=859

ale chyba nie pasuje, jest jakas do X metalowa zebatka??




astarrot - Śro Lis 29, 2006 4:39 pm
" />tak jest odbierajaca metalowa do x'z sam ostatnio kupowalem kumplowi i zabulil 177zl za sama zebatke + przesylka

mysle ze sie oplaca ja kupic, chyba ze chcesz to mozesz za ta kwote nakupic ile tylko dasz rady plastikowych i uwentualnie je sobie zmienac jak ci padnie, ale to juz twoj wybor



Marins - Śro Lis 29, 2006 5:12 pm
" />ok znalazlem juz te zwykle
http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1292
ale skoro to sie tak czesto psuje to nie ma sensu kupowac co 2litry nowej zebatki...
skoro pasuje do sava x ta metalowa : http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=893
to czemu pisze ze pasuje do rodziny savage oprocz modelu X?????
a ta metalowa dajaca TO KTORAS Z TYCH??
1 http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=867
2 http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=242
????????



Błażej Zagozda - Śro Lis 29, 2006 5:17 pm
" />pasuja zebatki od starych savage'ow pod warunkiem wymiany tarczy sprzegla ciernego mocowanego na walku skrzyni na starego typu... dodatkowo potrzebna jest mosiezna tulejka ktora wklada sie w zebatke...

kosztuje to grosze...

zebatki trzeba ciasniej pasowac niz w starszych savach i pamietac o dokladnie rownoleglym ustawieniu silnika wzgledem skrzyni...

pozdrawiam




Marins - Śro Lis 29, 2006 5:29 pm
" />dobra zamowilem ta za 177zł zobaczymy moze nie bede musial nic wymieniac bo w sumie jest taka sama. ta ataujaca narazie zstawilem bo sie jeszcze dobrze trzyma wiec po co ja wymieniac.
To musze teraz jeszcze raz nastawiac ten silnik i dokrecic tak zebym sam nie mogl odkrcic potem:) i zamocuje ten palak ochronny na silnik ,podczas upadkow napewno sie przyda:)



Tomasz Ostrowski - Śro Lis 29, 2006 6:11 pm
" />
">tak jest odbierajaca metalowa do x'z sam ostatnio kupowalem kumplowi i zabulil 177zl za sama zebatke + przesylka

mysle ze sie oplaca ja kupic, chyba ze chcesz to mozesz za ta kwote nakupic ile tylko dasz rady plastikowych i uwentualnie je sobie zmienac jak ci padnie, ale to juz twoj wybor


na seryjnej zębatce przejeździłem cały sezon i wszystkie zawody

trzeba dobrze silnik ustawić
jak źle ustawisz to i metalowa poleci



Błażej Zagozda - Śro Lis 29, 2006 6:12 pm
" />za te kase to mialbys wiadro zebatek odbierajacych i atakow o roznej ilosci zebow...

jesli nie wymienisz kubka na "racing" to ten orginalny szybciutko szlag trafi..

ale co tam.. kazdy placi "frycowe"

pozdrawiam



astarrot - Śro Lis 29, 2006 6:17 pm
" />mowiac o tej metalowej za 177zl mialem na mysli ta ze strony hpi http://www.hpi.pl/sklep/product_info.ph ... ts_id=2861

bo link ktory podales z rcbziom nie dzila

a ta zebatka co podalem link to na pewno pasuje , bo kumpel na niej smiga bez zadnych przerobek



Tomasz Ostrowski - Śro Lis 29, 2006 6:36 pm
" />
">dobra zamowilem ta za 177zł zobaczymy moze nie bede musial nic wymieniac bo w sumie jest taka sama. ta ataujaca narazie zstawilem bo sie jeszcze dobrze trzyma wiec po co ja wymieniac.
To musze teraz jeszcze raz nastawiac ten silnik i dokrecic tak zebym sam nie mogl odkrcic potem:) i zamocuje ten palak ochronny na silnik ,podczas upadkow napewno sie przyda:)


a klej do gwintów masz?

i tak jak Granat mówił, trzeba wstawić atak wzmacniany, bo zwykły skończy się za chwilę

i jeśi faktycznie chcesz tak dokręcać to kup od razu łoże pod silnik



Marins - Śro Lis 29, 2006 6:38 pm
" />no to wlasnie taka sama zamowilem

http://www.rcbziom.pl/sklep/product_inf ... cts_id=859
tylko ze 49t ale widocznie jej juz niema bo chyba ostatnia wzialem:)

Macie rozne zdania jeden mowi ze ta seryjna atakujaca szybko padnie a drugi ze nic nie zmieniajac tez jezdzi. Wiec narazie nic nie zmienie tylko zaloze ta nowa i nastawie silnik jak nalezy.

Kolego Gr4N4c1K co to jest kubek?? bo jedyny jaki znam to taki do picia.

To moj 1 model spalinowy ktory mam od niedawna i nieznam wszystkich pojec wiec prosze jasniej.



Wojtek Sadowski - Śro Lis 29, 2006 6:50 pm
" />kolega miał na myśli zębatkę atakującą... ta standardowa szybko sie ukręca gdy masz metalowy odbiór... także warto zmienić na racing wentylowaną

PS: może mi ktoś tutaj lub na PM napisać jak mieć 100% pewność że silnik jest idealnie prostopadle do zębatki?



Marins - Śro Lis 29, 2006 7:14 pm
" />o dobrze by bylo jakby ktos ttaj napisal jak to sprawdzic.
ale nie widze nigdzie tej racing 15t sa 14t lub 16t i wieksze ale 15t niema. Patrzylem w 3 sklepach internetowych tych co maja nawiecej czesci do sava.

juz znalazlem ta zebatke w hpi, nie widzialem jej przed tem:) kurde u nich jest najdrozsza:)



Błażej Zagozda - Śro Lis 29, 2006 10:45 pm
" />
">PS: może mi ktoś tutaj lub na PM napisać jak mieć 100% pewność że silnik jest idealnie prostopadle do zębatki?

wal silnika i skrzyni biegow maja byc rownolegle... prostopadle by bylo jak bys mial przekladnie katowa... ja to sprawdzam na papier... patrze jak sie boki zebow odbijaja... musi go w calosci ladnie widac....

pozdrawiam



Marins - Sob Gru 02, 2006 3:02 pm
" />Czyszczac model zobaczylem ze zebatka atakujaca jest METALOWA. Ale najdziwniejsze jest to ze probowalem odkrecic sruby trzymajace silnik i nie moglem wiec on raczej nie mogl sie przesunac , w takim razie dlaczego zebatka sie uszkodzila??
i jeszcze jedno pytanko czy zeby zalozyc ta nowa zebatke odbierajaca musze odkrecac silnik??



Piotr Krzyżanowski - Sob Gru 02, 2006 3:38 pm
" />
">Czyszczac model zobaczylem ze zebatka atakujaca jest METALOWA. Ale najdziwniejsze jest to ze probowalem odkrecic sruby trzymajace silnik i nie moglem wiec on raczej nie mogl sie przesunac , w takim razie dlaczego zebatka sie uszkodzila??
i jeszcze jedno pytanko czy zeby zalozyc ta nowa zebatke odbierajaca musze odkrecac silnik??


tak, atakujaca zebatka jest seryjnie metalowa, ale jest mimo to slaba. warto kupic wersje RACING (w x SS jest w standardzie)

moze silnik nie nie poruszyl, ale plyta silnikowa tak? zobacz czy wszystkie sroby wokol silnika sa na miejscu

skoro masz sava X, to nie musisz odkrecac silnika zeby wymienic zjechana zebatke. odkrecasz tylko gorna czesc obudowy skrzyni (6srob).



Marins - Pon Gru 04, 2006 1:36 pm
" />ano fakt nie trzeba odkrecac silnika:) dzieki za podpowiedz. plyta podlogowa tez na miejscu i sie mocno trzyma wiec nie wiem czemu ta zebatka padla.

Aha to dobrze bo myslalem ze ta zebatka ktora zamowilem jest taka sama jak ta w modelu.
ok dzieki. Pozdrawiam



Krzysztof K - Pon Gru 04, 2006 1:46 pm
" />jestem posiadaczem X proponuje zebyś po skoku nie lądował z palcem na gazie (nic tej plastikowej zębątce by nie było) osobiście wymieniłem cały układ na normalny od 4,6 i sezon przelatałem bez wymian tańsze rozwiązanie polecam



Marins - Pon Gru 04, 2006 2:07 pm
" />nie mozna ladowac z gazem?? szkoda... ale z tymi metalowymi bedzie mozna??:)
o tym przelozeniu paru czesci z SS pomysle ale dopiero po zimie



Tomasz Ostrowski - Pon Gru 04, 2006 2:09 pm
" />
">ano fakt nie trzeba odkrecac silnika:) dzieki za podpowiedz. plyta podlogowa tez na miejscu i sie mocno trzyma wiec nie wiem czemu ta zebatka padla.

Aha to dobrze bo myslalem ze ta zebatka ktora zamowilem jest taka sama jak ta w modelu.
ok dzieki. Pozdrawiam


bo w Xsie rama jest mniej sztywna niż w poprzednim savie i przy mocniejszym obcążeniu skrzynia lekko się odchyla.
Zębaki musza być ciaśniej spasowane niż to się normalnie robi.
Włóż między zebatki pasek papieru i dociśnij silnik.



Krzysztof K - Pon Gru 04, 2006 2:26 pm
" />Metalowa jest zdecydowanie mocniejsza ale i tak najważniejszą sprawą jest regulacja też stosuje papier i to działa
bezpiecznej będzie dodać gaz po wylądowaniu



Krzysztof K - Pon Gru 04, 2006 2:31 pm
" />a jeśli chodzi o porady do tego modelu poszukaj na forum sporo jest o nim napisane
pamiętam że Granacik obszernie pisał poczytaj



Marins - Sob Gru 09, 2006 12:18 pm
" />zeczywiscie zebtaka atakujaca padla po 2 jazdach. odkrecily mi sie 3 srubki w nowej zebtce odbierajacej i gdzies wyfrunely a dokrecilem je na maxa i na ten klej co dali do zestawu wiec cos jest nie halo. dali 2 srubki w zapasie wiec mijednej brakuje ale dokrecilem juz z tym klejem do gwintow co wczesniej kupilem. No ale nie wtym problem. Mam ta nawa racing atakujaca i nie moge odkrecic tej zjechanej. subka krci sie w miejscu. Co mam zrobic?? uciac ja i zastapic jakas nowa??



Michał Ankier - Sob Gru 09, 2006 2:06 pm
" />
">zeczywiscie zebtaka atakujaca padla po 2 jazdach. odkrecily mi sie 3 srubki w nowej zebtce odbierajacej i gdzies wyfrunely a dokrecilem je na maxa i na ten klej co dali do zestawu wiec cos jest nie halo. dali 2 srubki w zapasie wiec mijednej brakuje ale dokrecilem juz z tym klejem do gwintow co wczesniej kupilem. No ale nie wtym problem. Mam ta nawa racing atakujaca i nie moge odkrecic tej zjechanej. subka krci sie w miejscu. Co mam zrobic?? uciac ja i zastapic jakas nowa??

Sposobów na odkręcenie jest tyle ile zdążysz wymyśleć... ja znam sposób z podgrzeniem śrubki np. lutownicą a nast. odkręcenie, lub niektórzy stosują metodę pukania:) najważniejsze jest to żeby zablokować koło zamachowe, wtedy dopiero można odkręcić srubkę, możesz też tą srubke odkręcić na "hamca" i wstawić tam nową tylko żeby była imbusowa:)

Pozdr.



Marins - Sob Gru 09, 2006 2:40 pm
" />kolo chyba samo sie blokuje ale i tak je trzymam, pozatym kreci sie w miejscu i niemozna jej odkrecic. lutownicy nie mam, pukanie nie pomaga.
a co to za srubka imbusowa??



Michał Ankier - Sob Gru 09, 2006 5:23 pm
" />Kiedy juz odkrecisz ta srube to zamien ja na imbusową, poniewaz latwiej sie ja odkreca... Wiecej sposobów jakoś nie mam teraz na poczekaniu, ale sprobuj ja na chamca odkrecic, kombinerki lub inne cudo!!

P.S. Jednego nie orzumiem... co sie kreci w miejscu, srubka czy koło zamachowe??



Marins - Sob Gru 09, 2006 5:42 pm
" />wszystko stoi w miejscu a srubka sie kreci jakby gwint byl zwalony w tym silniku czy gdzie to tam on jest

A jak wylada ta srubka imbusowa??



Marins - Pon Gru 11, 2006 6:33 pm
" />No udalo sie odkrecic srubke bez psucia czegokolwiek zrobilem to na "hamca" tzn zlapalem kombinerki pociagnalem do siebie srubke i zaczalem odkrecac i zobaczylem ze wychodzi bez wiekszego problemu. wykrecilem zalozylem nowa zebatke i przykrecam dokrecam do konca i znowu zaczyna sie krecic w miejscu probuje odkrecic tez robi to w miejscu. lapie kombinerki delikatnie ciagne do siebie i normalnie sie odkreca. Mysle ze to jest moze cos w stylu zapobiegania odkrecaniu sie sruby. Czy tylko ja tak mam czy jest tak w kazdym savie x ?? bo w sumie ciekawy patent. Moj model spalil juz 2,5l paliwa, mam nadzieje ze przez dluzszy czas juz nie bede mial z nim problemow...

Pozdrawiam i dziekuje za wasza pomoc.

Temat uwazam za zamkniety



Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 6:49 pm
" />to chyba niemożliwe, ale zapytam
czy kombinerkami łapałeś za łep śruby czy za tę mosiężną tulejkę?



Michał Ankier - Wto Gru 12, 2006 6:36 am
" />Kiedy ja swoja srube odkrecalem no to nic mi sie w miejscu nie kręciło!? Nie wiem co tam w twoim modelu gra, ale jak wszystko się trzyma kupy to chyba jest OK:)
Powered by WordPress, ©