ďťż
SENSORED/SENSORLESS roznice




Łukasz Kowalczyk - Sob Lip 30, 2005 2:17 pm
" />Jakby kogos interesowalo to podaje roznice miedzy systemami sensorowymi i bezsensorowymi. Ktos kiedys tutaj tego szukal.

Sensored

ADVANTAGES
1. Full torque at zero speed. You always know where the rotor is

2. Less likelihood of motor stalling

3. Versatile system

DISADVANTAGES
1. "pill magnets" can demagnetize

2. Hall Sensors can be damaged

3. Hall wires add to the number of wires to motor

4. Hall wires can break

Sensorless

ADVANTAGES
1. No sensors and no ‘pill magnets’ which can fail

2. More rugged system

DISADVANTAGES
1. It is difficult to achieve full torque at zero speed. This is possible with the method that measures the inductance of the motors but it is motor dependent. More development work is needed to make the system functional. However, once the work is done, it will work continuously

2. May not work with certain loads. Controller algorithm needs to be altered to work with particular loads or motors.

3. If motor load abruptly changes, motor could stall

zrodlo: http://www.aveox.com/technical/sensor.html

A tak na marginesie to Novak wypuscil zajefajny system GTB z silniczkami 5,5 oraz 6,5.
Chyba wezme sobie ten z silnikiem 5,5.

.




Paweł Lipinski - Pon Sie 01, 2005 8:55 pm
" />A tak wogole to o co chodzi



Łukasz Kowalczyk - Pon Sie 01, 2005 9:10 pm
" />Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze. Musisz zaplacic za przynaleznoc do naszego klanu

A tak naprawde to chodzi o silniki bezszczotkowe sensorowe i bezsensorowe.
To byl zart czy pytales powaznie?



kubi - Pon Sie 01, 2005 11:50 pm
" />no tak , fajne porownanie , i dodał bym jeszcze że silnik sensorless posiadają większy cogging , czyli rozruch od momentu 0, potrafi silnikiem troche poszarpac.Chociaż w dużej mierze idzie to zlikwidowac poprzez zakup drogiego regla dobrej firmy.

tego z sensorami niemam osobiscie ale widziałem jak działał , miał dużo miękkszy rozruch

co do tych z halotronami to fakt faktem jest ze trzeba dołoży pare kabelkow więcej , i może to by kłopotliwe jeśli ktoś przekłada silnik z jendego modelu do drugiego dosyc często...




Paweł Lipinski - Wto Sie 02, 2005 11:44 am
" />Powaznie pytałęm bo nie wiedzialem ze sa jeszcze jakies podzialy w silnikach bezszczotkowych
Ja mam ostatnio tyle wspólnego z elektrykami co świnia z lataniem
Powered by WordPress, ©