ďťż
Serpent Impulse w konfiguracji 2WD




Przemek Morawski - Pon Cze 12, 2006 7:22 am
" />Ponieważ środkowy pasek w moim Impulsie stracił 11 zębów jeden za drugim więc wyjąłem go. W ten sposób powstał model z napędem tylko na tył. Ponieważ lubię tylny napęd to zastanawiam się nad pozostawieniem takiej konfiguracji (na razie do jazdy po parkingu, zawody jeszcze nie w tym sezonie) ale mam kilka pytań:

1. Czy ktoś ma taką konfigurację ?

2. Na tyle mam gumowe opony Shimizo 24mm i żółte sprężyny i efekt jest taki, że na dużej prędkości model losowo zmienia kierunek jazdy. Podejrzewam zbyt twarde sprężyny albo (i) nieodpowiednie opony. Pytanie czy miękkie sprężyny i 30mm opony piankowe rozwiążą ten problem ? A może coś innego jest przyczyną ?




Piotr Michalski - Pon Cze 12, 2006 7:27 am
" />Może wina leży po stronie dyfra? Jak miałem Impulsa to był on strasznie nadsterowny nawet z napędem na 4 łapy. Z przodu miał wolnobieżkę, więc przy hamowaniu blokowały się jedynie tylne koła. Gdy zrobiłem to gwałtownie, miałem ładny obrót o 180 stopni U Ciebie może być podobnie. Masz napędzane tylko tylnie koła i gdy jedno jest w powietrzu i/lub traci przyczepność to większość momentu przonoszona jest na drugie koło co skutkuje bączkiem. Ja bym spróbował jazdy na nieco "luźniejszym" tylnim dyfrze, prawdopodobnie masz olejowy więc może lżejszy olej będzie lepszy. Takie są moje domysły



Przemek Morawski - Pon Cze 12, 2006 8:09 am
" />Olej z tyłu jest raczej rzadki więc podejrzewam, że kiedy jedno z kół unosi się to niemal cały moment idzie właśnie na to uniesione koło a kiedy ono łapie kontakt z podłożem to drugie dostaje wtedy kopa i zaczynają się bączki Może trzeba pójść w drugą stronę tzn. ciaśniejszego dyfra lub wręcz sztwynej osi ? Myślę że problemem jest właśnie gwałtowne odzyskanie momentu napędowego przez koła po złapaniu przyczepności przez jedno z nich.

Odnośnie Twoich spostrzeżeń, mój Impulse zachowuje się dokładnie odwrotnie tzn. jest podsterowny a to dlatego, że z przodu mam dyfer z gęstym olejem a nie one-way. Oczywiście w obecnej konfiguracji 2WD przy gwałtownym hamowaniu mam efekt one-waya ale hamowanie musi być naprawdę gwałtowne, przy normalnym operowaniu hamulcem nie problemu.[/url]



Tomasz Ostrowski - Pon Cze 12, 2006 8:22 am
" />
">Może wina leży po stronie dyfra? Jak miałem Impulsa to był on strasznie nadsterowny nawet z napędem na 4 łapy. Z przodu miał wolnobieżkę, więc przy hamowaniu blokowały się jedynie tylne koła. Gdy zrobiłem to gwałtownie, miałem ładny obrót o 180 stopni U Ciebie może być podobnie. Masz napędzane tylko tylnie koła i gdy jedno jest w powietrzu i/lub traci przyczepność to większość momentu przonoszona jest na drugie koło co skutkuje bączkiem. Ja bym spróbował jazdy na nieco "luźniejszym" tylnim dyfrze, prawdopodobnie masz olejowy więc może lżejszy olej będzie lepszy. Takie są moje domysły

a czy wtedy nie będzie odwrotny efekt?

zauważ
modej jedzie ze stałą prędkością, w momencie kiedy jedno z kół podskakuje i traci przyczepność luźny dyfer przenosi na nie moemnt obrotowy, koło przyspiesza i w momencie powrotu na powierzchnię "daje modelowi kopa" z jednej strony
i to może powodować zmiane kierunku jazdy
"twardy" dyfer opóźni efekt przyspieszania jednego z kół w momencie utraty przyczepności i koło nie zdąży nabrać większej prędkości obrotowej

jeśli się mylę to mnie poprawcie




Jurek Oleńczak - Wto Cze 20, 2006 7:11 pm
" />Szanowni koledzy, problemy nadsterowności i podsterowności związane są przede wszystkim z ustawieniem geometrii modelu. Przy zmianie napędu z czterech kół na dwa, należy przede ustawić zbieżność przedniej osi. Pojazdy z tylnym napędem mają skłonność do "rozjeżdżania się" kół.
Pozdrawiam.



Artur Dzierzęcki - Wto Cze 20, 2006 7:14 pm
" />Witamy P. Jerzego po dluższej nieobecności



Mateusz Sworobowicz - Wto Cze 20, 2006 8:24 pm
" />Taak, Pan Jurek ma racje, wrzućcie model na set upa i zciągnijcie z internetu jakieś ustawienia na 2WD.
Wiem coś o źłe ustawionej geometrii modelu
Powered by WordPress, ©