ďťż
Serwo rewers - jak to zrobić...?




lcabanek - Czw Sty 24, 2008 8:02 pm
" />Witam.
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w sprawie rewersu serwa.
W swoim modelu posiadam przednią i tylną oś skrętną.

http://picasaweb.google.pl/atc2001/ClodRB

Obie osie są napędzane osobnymi silnikami. Obie osie mają swoje serwa skrętu. Mam dwukanałową aparaturę więc do jednego kanału podpiołem przy użyciu kabla Y obydwa serwa.

Problem polega na tym, iż serwa te muszą się obracać w przeciwnych kierunkach.

Mógłbym dla jednego kanału zastosować tzw. servo reverser

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XAFN2&P=ML

Nie mogę go jednak w Polsce namierzyć. Może wiecie gdzie mógłbym to kupić?

Drugi sposób to rozebranie serwa i przelutowanie kabelków (zamiana miejscami) dochodzących do silnika oraz to samo z kabelkami dochodzącymi do potencjemetru w serwie.
Czy ktoś z Was może mógłby mi w miarę dokładnie opisać jak to zrobić?

Z góry dziękuję.
Łukasz




Adam Jaszczurowski - Czw Sty 24, 2008 9:11 pm
" />mam system ktory podpina sie do gniazda skretu i 3 kanalu, a pozniej do 2 serw, efekt jest taki ze w jednym polozeniu przelacznika 3 kanalu kola skrecaja 2 ta sama strone, a w drugim w przeciwne strony. Uklad ten robila osoba z forum, i moze bedzie chetna za oplata zrobic ponownie, kieruje z pytaniem do Pana Krzyska Jaskota
Pozdrawiam



Łukasz Spychalski - Czw Sty 24, 2008 9:54 pm
" />
">Drugi sposób to rozebranie serwa i przelutowanie kabelków (zamiana miejscami) dochodzących do silnika oraz to samo z kabelkami dochodzącymi do potencjemetru w serwie.
Czy ktoś z Was może mógłby mi w miarę dokładnie opisać jak to zrobić?


Z silnikiem wiadomo, w potencjometrze są trzy przewody, zamieniasz skrajne.
Sprawa komplikuje się, jeśli nie ma kabelków a silnik lub potencjometr wlutowane są w płytkę. Wtedy kłania się skalpel i druciki.



lcabanek - Czw Sty 24, 2008 10:50 pm
" />Dzięki chłopaki za cenne wskazówki.
Pozdrawiam
Łukasz




Paweł Wójcik - Czw Sty 24, 2008 10:54 pm
" />a czy sama zamiana kabelków we wtyczce nie pomogłab? oczywiście czarny zostaje na swoim miejscu...

chyba że się myle



Łukasz Spychalski - Pią Sty 25, 2008 12:31 am
" />Zamienisz wtedy miejscami przewód zasilający serwo z przewodem, na którym są impulsy sterujące wychyleniem. Nic się raczej nie upali, ale działać nie będzie na 100% .



dydur - Pią Sty 25, 2008 1:25 am
" />Tez sie zgadzam z kolegą że najprędzej pomoże tu tylko zamiana przewodów w potencjometrze serwa..

Jeszcze jest inny sposób...można obrócić serwo aby orczyk był w drugą stronę. (Np zamiast orczyk po lewej stronie to na prawej stronie) i ustawić go do góry. Ale musi być miejsce w modelu na coś takiego.

Zastanawiałem sie kiedyś nad dwoma serwami w układzie kierowniczym. I właśnie moja propozycja pasowała do takiego układu że 2 serwa były podłączone do jednego serwo sawera. I jedno ciągnęło serwo sawera z jednej strony a drugie ciągnęło z drugiej strony
I działało...to tyle.
Pozdrawiam

Jeśli niejasno coś napisałem to chętnie służę radą. Może nawet jakaś fotka sie znajdzie...



lcabanek - Pią Sty 25, 2008 8:56 am
" />Witam.
Na obrócenie serwa nie mam miejsca niestety...

Pozdrawiam
Łukasz



dydur - Pią Sty 25, 2008 9:16 am
" />Jeśli nie masz miejsca to pozostaje ci tylko zamiana przewodów przy potencjometrze serwa.

Nie bój sie lutownicy,nie gryzie. Bardzo często potencjometr jest połączony trzema przewodami z elektroniką serwa. Zamień miejscami boczne przewody i powinno być ok.



Mariusz Szopa - Pią Sty 25, 2008 9:28 am
" />
">JBardzo często potencjometr jest połączony trzema przewodami z elektroniką serwa. Zamień miejscami boczne przewody i powinno być ok.
Zamienić też należy przewody silnika. Należy przy tym zwrócić uwagę na podłączenie kondensatora i ewentualnie masy. Niekiedy w serwie jeden biegun silnika połączony jest z obudową silnika przewodem a drugi poprzez kondensator. Nie znając dokładnie schematu, na wszelki wypadek, należy zachować "biegunowość" tych połączeń.
Potem wyraźnie zaznacz na obudowie serwa informacje o rewersie



lcabanek - Pią Sty 25, 2008 8:59 pm
" />Idealnym rozwiązaniem byłby dla mnie system Pana Krzyska Jaskota opisywany nieco wyżej przez Adama.
Mam aparaturę Traxxasa TQ3 z trzema kanałami. Trzeci kanał nie jest proporcjonalny (tzn. jest dwupozycyjny).
Jeśli udałoby mi się połączyć drugi kanał proporcjonalny z trzecim kanałem z tymi dwoma serwami aby osiągnąć sterowanie przednim i tylnym serwem zgodnie lub przeciwnie to było by super.

Pierwszy kanał w aparaturze oczywiście jest przeznaczony do jazdy w przód i tył.

Pozdrawiam
Łukasz
Powered by WordPress, ©