ďťż
Serwo rewers - jak to zrobić...?
lcabanek - Czw Sty 24, 2008 8:02 pm " />Witam. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w sprawie rewersu serwa. W swoim modelu posiadam przednią i tylną oś skrętną. http://picasaweb.google.pl/atc2001/ClodRB Obie osie są napędzane osobnymi silnikami. Obie osie mają swoje serwa skrętu. Mam dwukanałową aparaturę więc do jednego kanału podpiołem przy użyciu kabla Y obydwa serwa. Problem polega na tym, iż serwa te muszą się obracać w przeciwnych kierunkach. Mógłbym dla jednego kanału zastosować tzw. servo reverser http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XAFN2&P=ML Nie mogę go jednak w Polsce namierzyć. Może wiecie gdzie mógłbym to kupić? Drugi sposób to rozebranie serwa i przelutowanie kabelków (zamiana miejscami) dochodzących do silnika oraz to samo z kabelkami dochodzącymi do potencjemetru w serwie. Czy ktoś z Was może mógłby mi w miarę dokładnie opisać jak to zrobić? Z góry dziękuję. Łukasz Adam Jaszczurowski - Czw Sty 24, 2008 9:11 pm " />mam system ktory podpina sie do gniazda skretu i 3 kanalu, a pozniej do 2 serw, efekt jest taki ze w jednym polozeniu przelacznika 3 kanalu kola skrecaja 2 ta sama strone, a w drugim w przeciwne strony. Uklad ten robila osoba z forum, i moze bedzie chetna za oplata zrobic ponownie, kieruje z pytaniem do Pana Krzyska Jaskota Pozdrawiam Łukasz Spychalski - Czw Sty 24, 2008 9:54 pm " /> ">Drugi sposób to rozebranie serwa i przelutowanie kabelków (zamiana miejscami) dochodzących do silnika oraz to samo z kabelkami dochodzącymi do potencjemetru w serwie. Czy ktoś z Was może mógłby mi w miarę dokładnie opisać jak to zrobić? Z silnikiem wiadomo, w potencjometrze są trzy przewody, zamieniasz skrajne. Sprawa komplikuje się, jeśli nie ma kabelków a silnik lub potencjometr wlutowane są w płytkę. Wtedy kłania się skalpel i druciki. lcabanek - Czw Sty 24, 2008 10:50 pm " />Dzięki chłopaki za cenne wskazówki. Pozdrawiam Łukasz Paweł Wójcik - Czw Sty 24, 2008 10:54 pm " />a czy sama zamiana kabelków we wtyczce nie pomogłab? oczywiście czarny zostaje na swoim miejscu... chyba że się myle Łukasz Spychalski - Pią Sty 25, 2008 12:31 am " />Zamienisz wtedy miejscami przewód zasilający serwo z przewodem, na którym są impulsy sterujące wychyleniem. Nic się raczej nie upali, ale działać nie będzie na 100% . dydur - Pią Sty 25, 2008 1:25 am " />Tez sie zgadzam z kolegą że najprędzej pomoże tu tylko zamiana przewodów w potencjometrze serwa.. Jeszcze jest inny sposób...można obrócić serwo aby orczyk był w drugą stronę. (Np zamiast orczyk po lewej stronie to na prawej stronie) i ustawić go do góry. Ale musi być miejsce w modelu na coś takiego. Zastanawiałem sie kiedyś nad dwoma serwami w układzie kierowniczym. I właśnie moja propozycja pasowała do takiego układu że 2 serwa były podłączone do jednego serwo sawera. I jedno ciągnęło serwo sawera z jednej strony a drugie ciągnęło z drugiej strony I działało...to tyle. Pozdrawiam Jeśli niejasno coś napisałem to chętnie służę radą. Może nawet jakaś fotka sie znajdzie... lcabanek - Pią Sty 25, 2008 8:56 am " />Witam. Na obrócenie serwa nie mam miejsca niestety... Pozdrawiam Łukasz dydur - Pią Sty 25, 2008 9:16 am " />Jeśli nie masz miejsca to pozostaje ci tylko zamiana przewodów przy potencjometrze serwa. Nie bój sie lutownicy,nie gryzie. Bardzo często potencjometr jest połączony trzema przewodami z elektroniką serwa. Zamień miejscami boczne przewody i powinno być ok. Mariusz Szopa - Pią Sty 25, 2008 9:28 am " /> ">JBardzo często potencjometr jest połączony trzema przewodami z elektroniką serwa. Zamień miejscami boczne przewody i powinno być ok. Zamienić też należy przewody silnika. Należy przy tym zwrócić uwagę na podłączenie kondensatora i ewentualnie masy. Niekiedy w serwie jeden biegun silnika połączony jest z obudową silnika przewodem a drugi poprzez kondensator. Nie znając dokładnie schematu, na wszelki wypadek, należy zachować "biegunowość" tych połączeń. Potem wyraźnie zaznacz na obudowie serwa informacje o rewersie lcabanek - Pią Sty 25, 2008 8:59 pm " />Idealnym rozwiązaniem byłby dla mnie system Pana Krzyska Jaskota opisywany nieco wyżej przez Adama. Mam aparaturę Traxxasa TQ3 z trzema kanałami. Trzeci kanał nie jest proporcjonalny (tzn. jest dwupozycyjny). Jeśli udałoby mi się połączyć drugi kanał proporcjonalny z trzecim kanałem z tymi dwoma serwami aby osiągnąć sterowanie przednim i tylnym serwem zgodnie lub przeciwnie to było by super. Pierwszy kanał w aparaturze oczywiście jest przeznaczony do jazdy w przód i tył. Pozdrawiam Łukasz |