ďťż
Set up na dywan?
Jakub Stolarski - Pon Wrz 26, 2005 5:59 pm " />Wiem już, że trzeba mieć tą większą zębatkę odbierającą i zestaw mniejszych pinów więc chodzi mi tylko o to czy dywan jest naprzykład z założenia przyczepniejszy niż asfalt czy odwrotnie? Czy jest to sprawa indywidualna dla karzdego dywanu? Naprzykład w Rudzie i w Kłodzku jeździłem na 50/40 ale jeszcze nigdy nie jeździłen na dywanie i nie wiem w jakie opony się zaopatrzyć. Z góry dzięki za odpowiedzi. Marcin Derewiński - Pon Wrz 26, 2005 6:55 pm " />niestety nie ma jednej jedynej recepty, opony musisz miec wszytkie. Metoda prob i bledow musisz sobie dobrac jakie sa ci potrzebne. W zaleznosci od twojego stylu jazdy musisz dobrac opony. My z Rafalem bardzo czesto jezdzimy na roznychoponach choc zdarza sie ze tez na takich samych. Po drugie dywan ma duzo wieksza przyczepnosc i od razu ostrzegamm jezeli zle ustawisz model, o mm za wysoko i zalozysz zbyt przyczepne opony to bedziesz sie przewracal na akretach. Jezeli natomiast za bardzo obnizysz model to bedzie brzuchem sumal po dywanie i daleko nie zajedziesz, bedzies zmial problemy ze skretem. Tak wiec nie ma zlotego srodka. Musisz jezdzic jezdzic i jeszcze raz jezdzic. Ja i rafal praktycznie zawsze jestemy w piatek juz na torze i trenujemy przez caly dzien zeby model byl idealnie ustawiony. Jeszcze jedna rzecz, w ten weekend co byl jezdzilismy na mambach 6800 i od razu przestrzegam, na poczaktu trudno model opanowac. Rafał Piesio - Pon Wrz 26, 2005 9:05 pm " />masz rację - zębatka odbierająca - na każdy tor dywanowy 42, zębatka atakująca - w przypadku Speed`a 300 - z reguły 16. Opony - zależnie od Twojego stylu jazdy, ja generalnie lubię mieć twardsze opony, bo wolę minimalny poślizg niż wywrotkę na dach. Na różnych dywanach stosujemy różne twardości - każdy dywan ma inną przyczepność - np. ten w Łodzi/Zgierzu jest b. przyczepny - tam jeździ się na najtwardszych oponach, są też dywany, na których jeździ się na miętszych - najlepiej mieć przed każdymi zawodami po 2 kpl wszystkich 3 kombinacji twardości (razem 6 kpl. opon) i dobierać je za każdym razem do panujących warunków Zawieszenie - prześwit 2 - 3 mm, twardsze sprężyny niż na asfalt - warto pomyśleć o płycie górnej usztywniającej podwozie, zamiast seryjnego drążka biegnącego między dyframi - im sztywniejszy model, tym lepiej (na dywanie) - nie należy jednak przesadzać z twardością sprężyn - samo zmniejszenie skoku zawieszenia powinno je wystarczająco utwardzić. Geometria - na sobotnim treningu na dywanie, który był moją pierwszą jazdą po zakończeniu sezonu otwartego jeździłem na geometrii asfaltowej i było nieźle, choć przyznam się, że do startów na dywanie mam drugi model, którym nie startowałem na asfalcie w ogóle i który mam złożony wyłącznie z myślą o startach na dywanie - jak go ustawiłem na wiosnę na MP w Łodzi, tak już został ustawiony do tej pory - nie zmieniałem w nim niczego - modelik pomykał jak marzenie Jakub Stolarski - Wto Wrz 27, 2005 8:30 pm " />Aha i jeszcze jedno, na stronie głównej są podanej są podane przepisy do poszczegulnych klas mikro ale nie jest napisane czy jeździmy w końcu te 8 minut czy nie. Powiedzcie jak to wkońcu jest z tym czasem? |