ďťż
SH28p6 chyba zabiłem go :(




XAX - Śro Maj 06, 2009 8:04 pm
" />Witam

Silnik SH28p6 odpalany przez roto w HPI Savage X.
Silnik ma przejechane coś około 15 litrów i dostawał ostro więc bez wahania pisze ze mogłem go załatwić na własną prośbę.

Objaw jest taki że niezależnie jak ustawię iglice LSN (niskich obrotów) to silnik się nie wkręca w obroty i dusi go przeokropnie. Po przekroczeniu pewnych obrotów dostaje potwornego kopa. Przejadę jeden bak (160ml) około 8-10 minut i pada świeca. Jest ona ładna i połyskująca ale przepalona. Co ciekawe przez parę pierwszych minut temperatura jest około 120-130 stopni i potem nagle skacze do 160 i co bym robił to się tak utrzymuje. Jak silnik zgaśnie to obracając kołem zamachowym czuć dość dobry opór.

Silnik rozebrałem wyczyściłem i złożyłem ponownie uszczelniając wszelkie miejsca skąd mógłby ciągnąć lewe powietrze. Węże wymienione. Uszczelki tłumika też. Bak sprawdzony i niema dziury.

Wydaje mi się że zabiłem silnik ale chciałbym usłyszeć jeszcze waszą opinie na ten temat.




Mateusz Jura - Śro Maj 06, 2009 8:19 pm
" />Nie zmieniałeś wydechu?



XAX - Śro Maj 06, 2009 8:48 pm
" />Nic nie było zmieniane. Problem w tym ze cala spraw stała się dość nagle. Od początku palił świece raz na około 1 litr ale jakoś to przezywałem. Jak na złość odmówił posłuszeństwa przed zawodami w Krakowie i nie miałem szans powalczyć bo na zakrętach jechał tak jakby nie mógł poczym nagle wchodził na obroty i robił baczka lub jechał prosto.



Mateusz Jura - Śro Maj 06, 2009 8:52 pm
" />Hmm, dość dziwne objawy.

Miałem podobnie (najpierw muli potem nagle się wkręca) ale właśnie po zmianie wydechu.
Co do palenia świec, to spróbuj zmienić na inne, ja świece OSa paliłem w tempie 2-3 na litr, zmieniłem na RB i 0 problemów.

Może spróbuj rozkręcić cały silnik i gaźnik, może coś jest przytkane. Skoro uszczelniłeś wszystko, to sprawe lewego powietrza pomijamy.




Bartek Koźbielak - Śro Maj 06, 2009 8:56 pm
" />Przyznaje rację
Gaźnik w tych silnikach może stanowić problem
Ja w przypadku silnika sh .25 w nandzie miałem podobny problem
żadne czyszczenie nie pomogło - dopiero wymiana..
Muliło go - nagle dostawał kopa
przegrzewał się - żadne uszczelnianie nie dało pełnego rezultantu

edit: Nie jesteś pierwszą osobą co ma podobny problem z sh 28 p6



Michał Kowalski - Śro Maj 06, 2009 9:24 pm
" />rozkręcić , przemyć rozpuszczalniekiem ekstrakcyjnym , wypolerować posprawdzać zakroplić duuużo ARO i jadymy



XAX - Śro Maj 06, 2009 9:43 pm
" />Tak jak pisałem już wcześniej zrobiłem kompletny przegląd silnika i układu paliwowego. Gdzieś mam schowany gaźnik z SH28p3 w pełni sprawny i spróbuje go przekręcić (jak znajdę).

Świece próbowałem różnych producentów OS8, AXE, RB itp

Na wszelki wypadek zmówiłem sobie już SH28p3 bo lepiej mi się jakoś na nim śmigało ale szkoda tego jeszcze wywalać.



Tomasz Ostrowski - Czw Maj 07, 2009 8:20 am
" />jeśli na początku ma 120-130st to po pewnym czasie rozgrzewa się gaźnik (aluminiowy) i powstaje zjawisko vapour lock, czyli parowanie paliwa w goracym gaźniku. Miesznaka się zubaża i stąd skok temp do 160
Ustaw go na 100-110 i powinno się poprawić
Dziura w karoserii powinna zapewnić nawiew tez na gaźnik, a nie tylko na radiator silnika. Trzeba też uważać, żeby na gaźniku nie zalegało błoto bo to pogarsza chłodzenie



Artur Krizar - Czw Maj 07, 2009 9:06 am
" />Jeśli silnik się tak grzeje to możliwe, że łapie lewe powietrze. Ile byś mu wtedy nie odkręcił na śrubkach to i tak będzie się grzał. Sprawdź na wszelki wypadek szczelność silnika. Jeśli nie wiesz jak to przygotuj sobie wodę z płynem np. do naczyń i ubij z tego pianę. Z silnika zdejmij koło zamachowe i sprzęgło, żebyś miał dostęp do przedniego łożyska. Z gaźnika zdejmij filtr powietrza. Na wlot do gaźnika załóż wężyk paliwa. Teraz posmaruj pianą z płynu łożysko przednie, łączenie gaźnika z blokiem, śruby do regulacji, back plate i inne elementy. Zatkaj opuszkami palców wlot powietrza w gaźniku i wylot spalin w bloku silnika i dmuchaj w wężyk.
Ja znalazłem u siebie nieszczelność na dole w bloku silnika, gołym okiem pęknięcie było niewidoczne a ta metoda pomogła.



Błażej Zagozda - Czw Maj 07, 2009 9:08 am
" />Spróbuj założyć gaźnik od silnika HPI S-25 albo F4.1… z tego co pamiętam to ma tę samą średnicę od strony silnika… na pewno pasują do LRP Z28 bo sprawdzałem a to bardzo podobna konstrukcja do SH. Kompozytowy gaźnik znacznie mniej się grzeje…

Na jakim paliwku jeździsz?

Pozdrawiam



Bartek Koźbielak - Czw Maj 07, 2009 9:24 am
" />w Sh -25 bez problemu podchodziły gaźniki od hpi s-25 21 bb czy od silników force
Założyć gaźnik kompozytowy i święty spokój

Może właśnie to jest klucz do rozwiązania



XAX - Czw Maj 07, 2009 10:01 pm
" /> Tomasz Ostrowski
Tomku ten silnik działał w tym modelu już długo i nie było problemu. Dziura w karoserii jest. Bez karoserii tez ten problem występuje.

Artur Krizar
Tak jak pisałem silnik był rozebrany i złożony ponownie. Wszystkie połączenia uszczelnione silikonem technicznym do 400 stopni. Łożysko przednie rzeczywiście lało i było też wymienione przed napisaniem tego postu.

Co do piany o dobry pomysł i przy okazji go wypróbuje aczkolwiek silnik jest dość dobrze zabezpieczony przed uderzeniami ale przy mojej jeździe wszystko się może zdarzyć.

Błażej Zagozda
Niestety gaźnika od S-25 już nie posiadam. Ale założę ten od SH28p3 po 5 litrach i na 100% sprawny.
Śmigam na BigBangu 20% i jak na razie nie narzekam.



XAX - Pon Cze 08, 2009 1:50 pm
" />Niestety silnik P6 jest uszkodzony.
Sprawdziłem wszystko i zdecydowałem o zakupie SH 28p3
Silnik dotarty i działa bez problemu wiec temat do zamknięcia.

Dzięki wszystkim za pomoc



Artur Krizar - Pon Cze 08, 2009 2:19 pm
" />Możesz napisać co jest uszkodzone?



XAX - Pon Cze 08, 2009 6:12 pm
" />Silnik przeszedł kolejną sekcje i nic nie widać.
Wygląda na to ze nagle stracił kompresje i tyle.
Ciekawe ze stało się to wciągu 2-3 baków dlatego myślałem że jest jakiś feler.

Nowy silnik na pokładzie i na p3 o wiele lepiej mi się śmiga zniż na p6.



Artur Krizar - Pon Cze 08, 2009 7:20 pm
" />No wypada tylko życzyć, żeby śmigał jak najdłużej i za sucho nigdy nie miał.



Dorian Karczmarzyk - Pon Cze 08, 2009 7:39 pm
" />Zmień podpis



Michał Kowalski - Wto Cze 09, 2009 2:22 pm
" />już wiem dlaczego grzał mi się tak S.H 28 p6 ... miałem bak paliwa z pompką i powietrze dostawało się właśnie przez nią do zbiornika paliwa... no a potem zubożając mieszankę do silnika... . bak bez pompki już zamówiony.



XAX - Wto Cze 09, 2009 7:44 pm
" />Miałem tez podobny problem gdy zastosowałem zewnętrzna pompkę na wężu miedzy bakiem a silnikiem. Temperatura skoczyła o około 20-30 stopni w górę i regulacja nic nie dawała.
Po prostu robiła ona zbyt duże opory dla paliwa zubażając mieszankę.

Co ciekawe zbyt wczesne włączanie 2 biegu też powoduje duży wzrost temperatury silnika w Savie.
Powered by WordPress, ©