ďťż
Silnik 4.6 problem
Marcin Merwart - Wto Wrz 20, 2005 5:18 am " />Witam, wczoraj rozpocząłem proces docierania silnika w swoim modelu. Pierwszy bak z kołami w powietrzu: Silnik powoli się rozgrzewał, obroty małe, były duże kłopoty z odpaleniem ale po rozgżaniu suszarką ruszył. Temperatura max 120 st C. Drugi bak: Bezproblemowe odpalenie,temperatura szybko osiągnęła prawidłową wartość ale znacznie wzrosły obroty. Początek trzeciego baku: Odpalenie i postawienie na ziemi. I tu problem - samochód cały czas jeździ mimo ustawienia serwa w neutralnym położeniu. Czytałem instrukcję w której pisze, że obroty biegu jałowego należy regulować dopiero po procesie tuningu i to wytłuszczonym drukiem. Sprzęgło jest prawidłowo złożone. Paliwo Tornado 20% nitro. Co z tym zrobić? Pozdrawiam dbwacek - Wto Wrz 20, 2005 7:41 am " />Zobacz jakie otwarcie ma przepustnica w gaznikuna wolnych obrotach, mialem taki problem byla luzna sruba mocujaca ciegno do przepustnicy i samochod wchodzil na coraz wyzsze obroty. kianek - Wto Wrz 20, 2005 7:43 am " />zle wyregulowane servo od gazu. Beerass - Wto Wrz 20, 2005 10:01 am " />i/lub zle zalozona sprezynka przy gazniku. Darek Stefanowicz - Wto Wrz 20, 2005 10:09 am " />moim zdaniem zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach - iglica wolnych obrotów zbyt wkręcona to by wyjaśniało też temperaturę 120c przy docieraniu na 1 zbiorniku to chyba o jakieś 40c za dużo. Marcin Merwart - Wto Wrz 20, 2005 10:10 am " />Przepustnica ma szczelinę około 1 mm tak jak w ustawieniach fabrycznych. Serwo jest ustawione dobrze. Silinik przyspiesza przy tym samym otwarciu przepustnicy. Darek Stefanowicz - Wto Wrz 20, 2005 11:10 am " />pisząc o wolnych obrotach nie chodziło mi o regulacje otwarcia przepustnicy a o dysze wolnych obrotów. sprawdz ustawienia wszystkich ustawień z fabrycznymi. rozdział 6 factory settings http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15201.pdf Marcin Merwart - Wto Wrz 20, 2005 5:20 pm " />Wszystkie śróby są ustawione fabrycznie (nie zmieniałem ich położenia). Co do dyszy wolnych obrotów mam pewne obawy cytuję (punkt 4): "We recomend that you do not touch the Low Speed Needle. If adjustment is needed, the low speed mixture is set after high needle is adjusted..." To mnie zastanawia. Zmiana położenia dyszy wolnych obrotów będzie miała wpływ na skład mieszanki obrotów wysokich? A najbardziej mnie dziwi, że to nowy silnik i się tak zachowuje. Sprostowanie odnośnie pierwszego baku. Po uruchomieniu silnik ledwo osiągał 70 st C. Dopiero po wypaleniu 3/4 baku zaczął się rozgrzewać i zwiększać obroty. Olejem pluł strasznie - powstała plama o średnicy 30 cm nie wspominająć o upaćkanym modelu. |