ďťż
Silnik klasy 280
pozor - Nie Lis 19, 2006 9:34 pm " />Witam,mam samochod Gravel Hound QD, wiem ze to zabawka dla wiekszosci z was ,ale na razie mam takie cos i jestem z tego zadowolony. Zastanawiam sie nad zmiana silnika z seryjnego na cos mocniejszego ale z klasy 280. Mysle nad silnikiem Speed 280-6V Race,to jego parametry : Zasilanie nominalne 6 V Zasilanie dopuszczalne 4,5 ... 6 V Obroty. 15658 min-1 Prąd wolnych obrotów. 0,5A Prąd przy max.sprawności 2,4 A Prąd blokowania 14,8 A Długość bez wału 30,5 mm Średnica 23,8 mm Długość wału 11 mm Średnica wału 2 mm Waga 40 g Chcialem sie dowiedziec czy ten silnik bedzie pasowal i nie uszkodzi mechanizmow i elektroniki? jestem z krakowa wiec chetnie poslucham rady jakiegos fachowca:-) dziekuje za pomoc. pozdrawiam zbig - Pon Lis 20, 2006 2:39 pm " />Wstawiłem taki silniczek do swojego autka 4WD. Przekładnie wytrzymały (na razie), ale auto przy ostrym ruszaniu przewraca się na plecy, a na zakręcie wywraca na bok W sumie dużo nie jeździłem (kupiłem Wild Daggera), więc ostatecznie trwałośc nie została zweryfikowana. Oczywiście wstawiłem proporcjonalny regulator o odpowiednim zapasie prądu. Oryginalna elektronika tego by nie przeżyła. p.s. ">jestem z krakowa wiec chetnie poslucham rady A ludzie z innych miast nie słuchają rad ? Rafał Piesio @ work - Pon Lis 20, 2006 4:03 pm " /> "> Zastanawiam sie nad zmiana silnika z seryjnego na cos mocniejszego ale z klasy 280. Mysle nad silnikiem Speed 280-6V Race, jeśli chcesz miec prawdziwą zabawę, to pomyśl o silniku Speed 300 6V (koniecznie 6, a nie 7,2!!!!) Zewnętrznie silniki 280 i 300 mają te same wymiary, a różnią się tylko rozstawem śrub mocujących. Jeśli uda Ci się z tym uporać (być może wystarczy wymienić wirnik, pozostawiając starą obudowę, ewentualnie wirnik + magnesy + plastikowy korpus ze szczotkami) - Twój model będzie latał, nie tylko jeździł Przemek Morawski - Pon Lis 20, 2006 4:10 pm " />Jakim pakietem jest zasilany Gravel Hound QD ? Czy przypadkiem nie jest to 9,6V jak w większości modeli QD ? Jakiś czas temu przerobiłem Trail Mastera QD. Zamontowałem silnik 300 6V, pakiet 7,2V, standardowe serwo, regulator z odbiornikiem z Bonzera. Prędkość modelu bardzo wzrosła ale właściwości jezdne znacząco się pogorszyły, wywrotki na zakrętach w niedługim czasie cś zaczęło zgrzytać w zębatkach. Jeżeli zasilanie masz 9,6V to nie ma sensu kombinować. Jeśli 7,2V to wystarczy tylko zamontować silnik 300 6V, który wciśniesz (dosłownie bo tak chyba jest mocowany silnik w twoim modelu) zamiast 280. Aha, w Trail Master zębatka atakująca jest wciskana na wał silnika, jej zdjęcie wiąże się ze zniszczeniem starego silnika. pozor - Wto Lis 21, 2006 4:05 pm " />Witam,dziekuje wszystkim za informacje.Postanowilem zaryzykowac i zamontowalem ten silnik Speed 280 Race, samochod jest nocniejszy i szybciej jezdzi na biegu L ,ale na biegu H (szybszym) silnik po chwili pracy przestaje dzialac,ale po chwili znowu zaczyna i przestaje,tak jak w samochodzie zaplon jest odcinany,na plaskiej rownej drodze to sie zadziej dzieje niz w terenie, czy ktos wie czemu tak sie dzieje? czy takie cos mozee uszkodzic eletronike ?a moze juz uszkodzilo? chyba jednak wroce do standartowego silnika jak nic sie nie wymysli.dziekuje za pomoc. KiT - Śro Lis 22, 2006 7:59 am " />regulator się przegrzewa i pewnie odłącza zasilanie. |