ďťż
Silnik nie odpala




Missp - Pią Paź 08, 2010 6:28 pm
" />Witam, posiadam model Gs storm evo z silnikiem .21 i mam wielki problem z nim związany.
Ostatni raz modelem jeździłem niecały tydzień temu. Wtedy model odpaliłem bez problemu, temperatura silnika wynosiła ok. 120 stopni i wszystko było spoko. Nie kontrolowałem temperatury silnika może z 3-5 min (przez 2 poprzednie baki temp. była w porządku). W pewnym momencie model zaczął mi się dziwnie zachowywać poszedłem skontrolować temperaturę i ku mojemu zdziwieniu wynosiła ona aż ok 160 stopni
Więc pozostawiłem model i przez dłuższą chwilę stał na wolnych obrotach i temp. spadła do ok 115 stopni więc zacząłem nim znowu jeździć. Byłem bardzo zdziwiony faktem że przejeździłem koło zbiornika na wysokich obrotach ze stałą kontrolą temp. i NIE dało się go przegrzać powyżej 120 stopni. Następnie model zgasiłem i odpaliłem ponownie bez problemów. Po jeździe model wyczyściłem zalałem ARO i odstawiłem model na swoje miejsce.
I tutaj zaczyna się akcja z dnia dzisiejszego a mianowicie chciałem odpalić model co przysporzyło mi dość spore problemy no ale nareszcie się udało a więc poszedłem na podwórko i zacząłem nim jeździć na początku było wszystko dobrze ale po pewnym czasie model zaczął mi się tak jakby dławić ja dodawałem mu gaz a on wydawał taki dziwny dźwięk i nie jechał ale po chwili się to uspokoiło i model jeździł dość dobrze (temp. ok 110 stopni) aż w pewnym momencie silnik najnormalniej w świecie zgasł.
Próbowałem model uruchomić od nowa ale silnik wg. nie "łapał". Postanowiłem powrócić do ustawień fabrycznych ale model na Chiny ludowe nie chce odpalić.
Poszedłem do domu i zauważyłem, że silnik nawet kiedy ma wykręconą świecę żarową blokuje się w górnym położeniu. Myślę, że jest to wina tego przegrzania po ostatniej jeździe i nie wiem kompletnie co mam teraz zrobić. Ściągnąłem radiator i głowicę i tam ewidentnie widać że tłok się blokuje i ma problem zrobić pełen obrót.
Macie może jakieś rady dla mnie co mam robić?
Proszę o pomoc

Ps. Przepraszam, ze się rozpisałem, ale nie da się ując mojego problemu w dwóch słowach (wybaczcie mi ;])

Pozdrawiam Michał




Alek Bogusławski - Pią Paź 08, 2010 7:04 pm
" />Kolego nic nie kombinuj. Jest rzeczą normalną że silnik sie blokuje w GMP bo jest nowy, tak ma być. Powinienieś sie cieszyć xD. Co do temp. zmień świecę jak jest spalona - i ewentualnie dokonaj korekty ustawień gaźnika. Ustawiaj silnik na 115 C podczas ostrej jazdy. Jesienny czas nie jest idealny na regulacje/docierkę silnika bo jest za zimno oraz wilgotność powietrza jest inna niż latem. Więc zimą silnik może pracować inaczej niż latem na tych samych ustawieniach.



krystian1332 - Pią Paź 08, 2010 7:08 pm
" />albo korbowód ci pad bo tez tak miałem sprawdz jak to tam wygloda



Missp - Pią Paź 08, 2010 8:42 pm
" />Wielkie dzięki za odpowiedź jestem naprawdę wdzięczny.

W sprawie tego korbowodu to chyba nie to, bo jak na moje oko to wszystko jest z nim spoko.

W zimie nie planuje jeździć więc radzicie mi dokładnie wyczyścić model i czekać na wiosnę?
Myślałem nad nagrzaniem silnika i spróbowanie go przepalić, ale to tylko żebym mógł spokojnie spać przez zimowe noce. Czy to w niczym nie zaszkodzi mojemu silnikowi ?

Pozdrawiam Michał




Maciej Nowak - Pią Paź 08, 2010 8:57 pm
" />Jak jest bardzo ciasny i ciężko zakręcić, to szkoda męczyć korbę- podgrzanie silnika np: opalarką do 90*c pomoże .



Missp - Sob Paź 09, 2010 10:55 am
" />Witam
Dzisiaj położyłem model na parapecie (termometr pokazywał ok 25 stopni więc biorąc pod uwagę temp. z ostatnich dni to wręcz upały ). Po jakimś czasie postanowiłem model na próbę przepalić i ku mojemu zdziwieniu tłok nie blokował się aż tak silnie jak wczoraj. A następnie model bez większych problemów odpalił ;].

Mam jeszcze jedno pytanie, kiedy wczoraj ściągnąłem ten radiator i głowicę a następnie złożyłem to pomiędzy radiatorem a blokiem silnika jest szparka na około 2mm niezbyt pamiętam jak to wyglądało wcześniej. Radiator na głowicy leży ciasno lecz ta uszczelka pod głowicą nie wchodzi w blok silnika bo blokuje ją tuleja (nie wiem czy to się tak nazywa, ale chodzi mi o tą część w której porusza się tłok). Nie wiem czy to tak ma być czy też może coś źle złożyłem? Przepraszam jeśli to głupie pytanie, ale martwię się żeby nie uszkodzić mojego silnika.

Pozdrawiam Michał



Maciej Nowak - Sob Paź 09, 2010 11:31 am
" />Miedziana uszczelka ma opierać się o tuleję i głowicę. W moim silniku też jest przestrzeń między blokiem, a głowicą, tak, że widać gwinty śrub na ok 2mm, wszystko zależy od silnika i kształtu jego głowicy. Zapodaj fotkę to będziemy mogli zdiagnozować, czy dobrze złożyłeś- ale raczej tak.



Missp - Nie Paź 10, 2010 1:03 pm
" />Witam
Oto zdjęcia mojego silnika (mam nadzieję, że pomogą)
http://img412.imageshack.us/gal.php?g=1000225n.jpg

Pozdrawiam Michał
Powered by WordPress, ©