ďťż
Silnik Power Hause 26-docieranie-problem




arturskuter - Pon Mar 16, 2009 9:27 am
" />Szukałem tematów o tym silników, ale nie znalazłem więc pisze.
Silniczek wypalił 1 bak na stojaku, i dziś chciałem wypalić drugi na stojaku, ciężko zapalał, kompresje miał, jak się rorgrzał to zapalił, chodził ze 3min i się nagrzał do 104st C trochę za dużo (ustawienia fabryczne, termometr hpi.) Co jest nie tak?, bo przeciesz przy docieraniu ter. powinna mieć 90stC, z tłumika cieknie olej więc jest ok. Pomóżcie, doradzcie.

Co jest nie tak?

Pozdrawiam.




Draxan - Pon Mar 16, 2009 9:51 am
" />jak temp nie przekracza 130C to sie nie przejmuj, to nawet lepiej ze ma taka temp. Ale biorac pod uwage ze to dopiero docierka, z rury jak mowisz cieknie Ci olej, to wychodzi na to ze masz nieszczelnosc gdzies i silnik zasysa lewe powietrze.



Tomasz Ostrowski - Pon Mar 16, 2009 11:04 am
" />nic podobnego
temp wysoka bo stoi
zacznij jeździć lub postawić w przewiewnym miejscu i będzie 90st.

jeden bak w powietrzy wystarczy w zupełności, a nawet za dużo



Draxan - Pon Mar 16, 2009 12:05 pm
" />104C przy modelu pyrkajacym na jalowych obrotach przy mega zalanych ustawieniach bo model stoi? Jeszcze jak na zewnatzr jest moze z 10C? Oj nie wydaje mi sie, ja jak mialem 60C to bylo dobrze.




arturskuter - Pon Mar 16, 2009 1:42 pm
" />Ja to docieram w garażu jak coś 13stC i model stoi, możliwe że zasysa lewe powietrze, bo chciałem sprawadzić jaka jest przerwa na jałowych i jak zdjęłem te kolanko filtra powietrza, to pasek zaciskowy się urwał. Ale przy docierce temperatura powietrza powinna mieć 90st pozatym on chodzil tylko 3min.

Ps:Docieram i reguluje według tego http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pasek=show&page=13



Draxan - Pon Mar 16, 2009 1:57 pm
" />domyslal sie ze ta "gumowa guma" to chodzi Ci o kolanko filtra powietrza, a "jednorazowa plastikowa zlaczka" to pasek zaciskowy ktory trzyma filtr (i uszczelnia) na miejscu . Wiesz biorac pod uwage ze tamtedy MA SIE DOSTAWAC powietrze to raczej nie bedzie ta "nieszczelnosc" . Bardziej myslalem o nieszczelnym laczeniu gaznika z blokiem silnika, nieszczelnym lozysku, nieszczelnym backplate niz o nieszczelnym filtrze powietrza



arturskuter - Pon Mar 16, 2009 2:04 pm
" />
">nic podobnego
temp wysoka bo stoi
zacznij jeździć lub postawić w przewiewnym miejscu i będzie 90st.

jeden bak w powietrzy wystarczy w zupełności, a nawet za dużo


Myśle że to dlatego że stoi. To mogę spokojnie docierać jak temp nie dojdzie do 120stC czy nie?



arturskuter - Pon Mar 16, 2009 2:37 pm
" />I jeszcze jedna rzecz kiedyś zgubiła mi się ta mosiężna podkladka pod świecą i zastąpiłem ją jakąś taką zwykła, ale pasuje, czy to może być powód zasysania lewego powietrza?



Draxan - Pon Mar 16, 2009 2:55 pm
" />hehe no spoko . Ona po to jest z miekkiego stopu zeby wlasnie USZCZELNIALA polaczenie swieca-glowica a Ty pewnie dales tam jakas stalowke . I jak model pyrkajac sobie w 3min osiaga 104 stopnie w temp otoczenia 15C dlatego ze stoi to jestem ciekaw ile bedzie mial jak go przegazujesz po prostej, stawiam na jakies 200C, nawet jadac .



arturskuter - Pon Mar 16, 2009 3:03 pm
" />Czyli to jest powód grzania, muszę zmienić na miedzianą tak?

Ps: To mogę docierać jak temp nie dochodzi do 120stC czy nie?



Artur Krizar - Pon Mar 16, 2009 3:39 pm
" />Z tego co piszesz silnik zasysa lewe powietrze w miejscu łączenia radiatora z silnikiem. Tak jak napisał Draxan ta podkładka jest miękka po to aby uszczelnić silnik. Jeśli silnik zasysa lewe powietrze to jest go wtedy zawsze więcej niż paliwa i silnik będzie się grzał. Nie jesteś w stanie go w żaden sposób wyregulować. Prawdopodobnie dlatego gaśnie. Co do temperatury docierania to są różne szkoły, ja docieram teraz na 90 st od razu jeżdżąc. Pierwszy bak 1/4 gazu, 2-3 bak 1/2 gazu, 4-5 bak full. Nie twierdzę, że to najlepsza metoda bo sam dotarłem w sobotę silnik w ten sposób pierwszy raz.
Czyli podsumowując: po pierwsze nie odpalaj zanim nie zaopatrzysz się w oryginalną podkładkę, po drugie, jak ją już założysz to zacznij już docierać model w czasie jazdy. Powodzenia



arturskuter - Pon Mar 16, 2009 5:04 pm
" />Hę originalną? To ja 10zł za przesyłke zapłace, nie może być jakaś miedziana inna?
A i jakiej ciepłoty świece bym musiał kupić?



Wiktor Sułek - Pon Mar 16, 2009 8:32 pm
" />Eee tam, ja kiedyś kupiłem swiecę za 25zł, spieszyło mi się i wziąłem kurierem za kolejne 25 i 10 minut później okazało się, że mam taką w warsztacie

Ja bym kupił sobie jakąkolwiek świeczkę (zimną na lato np.) i z nią dostał podkładkę. A jak żal Ci 10zł na przesyłkę, to ciekawe co powiesz na inne, o wiele droższe i niestety nieuniknione wydatki

Pozdro



Artur Krizar - Pon Mar 16, 2009 9:12 pm
" />nie przeczytałem ze zrozumieniem o którą podkładkę chodzi, sorki. Tak to jest jak się czyta na komórce. Oczywiście jeśli chodzi o podkładkę pod świece to każda pasuje. Ale dałem plamę



arturskuter - Pon Mar 16, 2009 9:20 pm
" />Czyli nie musze zmieniać podkładki "pod świece" ta co jest to nie przeszkadza? I nie zasysa lewego powietrza bo napewno ta podkładka nie jest równa.
Ps:Nie żal mi 10zł , ale już niedawno zamawiałem kilka przesyłek(filtry paliwa, powietrza,termometr, oleje do dyfrów amorów itp), i pozatym jeszcze nie jeżdziłem tym modelem i niechce wydawać fortuny "na zapas" kiedy coś się może jescze stać.



Tomasz Ostrowski - Pon Mar 16, 2009 9:44 pm
" />
">nie przeczytałem ze zrozumieniem o którą podkładkę chodzi, sorki.

jeśli myślałeś o podkładce pod głowicę (tej cieniutkiej) to ona nie ma uszczelniać, to podkładka dystansowa regulująca stopien sprężania.

A pod świece trzeba dać miedzianą, stalowa uszkodzi głowicę i nie utrzyma szczelności. Paliwo będzie wywalać z pod świecy.



Tomasz Ostrowski - Pon Mar 16, 2009 9:46 pm
" />
">Ja to docieram w garażu jak coś 13stC i model stoi, możliwe że zasysa lewe powietrze, bo chciałem sprawadzić jaka jest przerwa na jałowych i jak zdjęłem te kolanko filtra powietrza, to pasek zaciskowy się urwał. Ale przy docierce temperatura powietrza powinna mieć 90st pozatym on chodzil tylko 3min.

Ps:Docieram i reguluje według tego http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pasek=show&page=13


jak długo stał po pierwszym baku?



Artur Krizar - Wto Mar 17, 2009 10:25 am
" />
">nie przeczytałem ze zrozumieniem o którą podkładkę chodzi, sorki.

jeśli myślałeś o podkładce pod głowicę (tej cieniutkiej) to ona nie ma uszczelniać, to podkładka dystansowa regulująca stopien sprężania.

A pod świece trzeba dać miedzianą, stalowa uszkodzi głowicę i nie utrzyma szczelności. Paliwo będzie wywalać z pod świecy.

Wszystko prawda, jeszcze raz przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd.



arturskuter - Wto Mar 17, 2009 2:11 pm
" />Czyli co muszę zmienić podkładkę, ale czy musi być originalna czy nie? I paliwo nie ciekło spod świecy było sucho, bo sprawdzałem. A jak miałem tą stalową podkładke pod świece to możliwe że mi uszkodziła głowicę? Sytał gdzieś tak z miesiąc był wyczyszczony z paliwa i zalany aro. A tak ogulni jak temp nie dochodzi do 120st przy docierce to jest ok? tak?



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 17, 2009 6:28 pm
" />
">Czyli co muszę zmienić podkładkę, ale czy musi być originalna czy nie? I paliwo nie ciekło spod świecy było sucho, bo sprawdzałem. A jak miałem tą stalową podkładke pod świece to możliwe że mi uszkodziła głowicę? Sytał gdzieś tak z miesiąc był wyczyszczony z paliwa i zalany aro. A tak ogulni jak temp nie dochodzi do 120st przy docierce to jest ok? tak?

Podkładka stalowa może wytrzeć głowicę, ale nie stanie się to od jednego czy dwóch wykręceń świecy. Jak kupisz nową świecę to będziesz miał podkładkę.
Teraz odnośnie postoju. Po długim postoju może przysnąć olej na iglicy i utrudnić przepływ paliwa. Chwile potrwa zanim paliwo go rozpuści. Miałem tak wiele razy jak model stał miesiąc od zawodów do zawodów. Pierwsze pół baku zachowywał się jak by miał mieszanke za ubogą. Potem zalewałem paliwo, pompowałem do silnka i czekałem pare minut, paliwo rozpuszczało olej na iglicy i wszystko było ok.

Temp przy docieraniu to najlepiej 90-100st,a le nei za długio. Przy 4-5 baku tzreba już ustawić na 110-120 ale jeszcze nie szarżować silnika. 8-9 bak można mu już normalnie dawac w palnik.



arturskuter - Wto Mar 17, 2009 6:37 pm
" />Acha dzięki za porady. Ale jeszcze jedno pytanie czy tą miedzianą podkładkę mogę zastąpić miedzianą ale nie oryginalna?



arturskuter - Wto Mar 17, 2009 6:46 pm
" />Mam 5l paliwa bb 20% i zamierzam dotrzeć i wyregulować silnik na tym paliwie, czy jak wypale te palwko to będe kógł zmienić na byron 25%? (wiem że trzeba będzie regulować od początku)



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 17, 2009 7:36 pm
" />możesz



arturskuter - Wto Mar 17, 2009 7:42 pm
" />Ok dzięki za porady.:
Ps:A nie skróci to żywotności silnika?

Pozdrawiam



arturskuter - Wto Mar 17, 2009 7:43 pm
" />
">możesz

Ale mogę zastąpić podkładke nie originalną czy mogę zmienić paliwo czy i to i to, bo pan nie napisał.
Pozdrawiam



Tomasz Ostrowski - Wto Mar 17, 2009 9:38 pm
" />możesz zmienić paliwo, tylko trzeba silnik doregulwoać
a odnośne podkładki to zobacz gdzie tam u was ktos jeździ, podjedź i pewnie podkładkę dostaniesz



arturskuter - Śro Mar 18, 2009 7:53 am
" />W zasadzie to tak, bo świece się przepalają a zawodnicy kupują nowe świece, podkładki zostają więc napewno mają pare i może tak jak Tomasz mi doradził dadzą mi jedną jak bym poprosił.

Pozdrawiam



arturskuter - Sob Mar 21, 2009 3:50 pm
" />Napisałem do pewnego modelarza z Olsztyna i napisał że można jeżdzić bez podkładki czy to prawda, czy nic się nie stanie?]



Wiktor Sułek - Sob Mar 21, 2009 3:58 pm
" />Coś kiepski ten modelarz....

Bez podkładki tłok by uderzał w świecę, jeśli silnik wogóle by odpalił... tak mi się wydaje



Andrzej Trzeciak - Sob Mar 21, 2009 4:11 pm
" />Słuchaj, jeździć bez podkładki możesz przy świecy turbo(inne zakończenie, takie bardziej hmm, klinowe?:D)

Ty masz świece zwykłą, to podkładke musisz mieć;)

Pozdrawiam



arturskuter - Sob Mar 21, 2009 4:14 pm
" />Hmn ok a wie ktoś gdzie jest ten tor na dywitach w olsztynie?, napisałi że spółdzielcza 10, patrzyłem mapy google i zobaczyłem gdzie to jest i wychodzi na to że to są domki jednorodzinne. ???



Artur Krizar - Nie Mar 22, 2009 8:47 pm
" />Tak, za domkami jest tor. Dojazd jest oznaczony tabliczkami.



arturskuter - Nie Mar 29, 2009 4:00 pm
" />Trochę się naszukałem tego toru , popytałem ludzi i znalazłem, tabliczek nie ma, może były ale pewnie przez zime zniszczyli, tor trochę z niszczony po zimie, nikogo nie było jak przyjechałem ale było widać że ktoś jedżdził tego dnia, bo był cały zryty tor. I jeszcze jedna żecz nie do tematu czy ktoś może wie jaka jest strona olsztyńskich modelarzy, znalazłem na neorc.pl że nitro.olsztyn.pl lecz jak to wpisuje to mi wyskakuje że nia matakiej strony.



Andrzej Trzeciak - Wto Mar 31, 2009 12:11 pm
" />www.fsong.info
Powered by WordPress, ©