ďťż
Silnik - reaktywacja?




Svamp - Śro Gru 16, 2009 8:28 pm
" />Po przejechaniu 7 litrów wygląda to tak jak na zdjęciu. Tłok przechodzi przez cylinder bez większych oporów, do momentu kiedy wystaje około 4 mm.
Czy to normalne? Czy warto inwestować w zestaw naprawczy? Czy do wyrzucenia?

Silnik to zwykłe SH .21 za 299 PLN.

Dziękuję,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2f3e5.html




Marcin Jasiński - Śro Gru 16, 2009 9:39 pm
" />Złom, zainwestuj w nowy zestaw naprawczy o ile to opłacalne.



Svamp - Śro Gru 16, 2009 9:47 pm
" />Dziękuję.

Złom dlatego, że trafiłem na felerny egzemplarz czy złom dlatego, że to ten model? Warto kupić nowy za te pieniądze?



XAX - Czw Gru 17, 2009 6:33 am
" />Silniki SH nie są złe bo wielu liczących się producentów kupuje u nich swoje silniki i sprzedaje je ze swoim znaczkiem2-3 drożej.

Jesteś na 100% pewny że jest ten silnik padnięty???
Może napisz jaki model i jakie były objawy że zacząłeś rozbierać silnik.
Może wina leży gdzie indziej.

Każdy silnik po dotarciu chodzi bez oporów z cylindrze.
Oczywiście wina może leżeć po stronie silnika ale 95% przy tak szybkim uszkodzenia silnika leży po stronie użytkownika.

1) Dotarłeś porządnie silnik?
2) Nie przegrzewałeś go? Masz termometr i umiesz regulować?
3) Nie wpadło ci coś do środka?
4) Używasz paliwa z odpowiednią ilością nitro do danego silnika?

Ps. Jeżli silnik kosztował 300PLN to lepiej kup nowy a ten zostaw sobie na części.




Marcin Jasiński - Czw Gru 17, 2009 7:49 am
" />
">Dziękuję.

Złom dlatego, że trafiłem na felerny egzemplarz czy złom dlatego, że to ten model? Warto kupić nowy za te pieniądze?


Złom dlatego, że już na tym zestawie tłoka/cylindra i pewnie korby - silnik jak już odpali to po chwili zgaśnie z braku jakiejkolwiek kompresji. Ciekawe jak wyglądało docieranie silnika i jego późniejsza eksploatacja o czym pisze kolega XAX , że po 7 litrach mamy taki wystrzałowy tłok



Wiktor Sułek - Czw Gru 17, 2009 5:04 pm
" />Po pierwsze tłok nie powinien aż tak wyłazić.
Po drugie sprawdź kompresję po złożeniu.
Po trzecie zanim kupisz nowy silnik poczytaj o docieraniu, regulacji i kup termometr.
A tak wogóle to nie ma chyba co oczekiwać cudów po SH za 300zł I jeszcze wydaje mi się, że źle dotartym i eskploatowanym.

Moja P6 po 10L, która zassała trochę piachu nie wygląda tak źle jak to. I chodzi dalej.



Svamp - Pią Gru 18, 2009 7:39 pm
" />Dziękuję wszystkim za rady.

Wbrew pozorom, pomimo że w modelarstwo bawię się dopiero od 8 miesięcy, wydaje mi się że dobrze przygotowałem się do docierania tego silnika. Termometr i tona lektury przed, troska po. Jedyną rzeczą, która zastanawiała mnie w trakcie procesu docierania to czy temperatura 50-70 nie jest za niska?

Silnik odpala, gaśnie na niskich i przy hamowaniu, ewentualnie po przepaleniu baku. Z tego powodu, jak również dlatego że zauważyłem poluzowany u podstawy gaźnik, zdecydowałem się go rozłożyć.

Nigdy nie przekroczył 130 stopni. Paliwo to BIGBANG 20%.

Zgodnie z Waszymi zaleceniami zostanę przy SH

EDIT: 50-70 stopni tylko w trakcie przepalania drugiego zbiornika. Problem z ustawieniem iglic


">Silniki SH nie są złe bo wielu liczących się producentów kupuje u nich swoje silniki i sprzedaje je ze swoim znaczkiem2-3 drożej.

Jesteś na 100% pewny że jest ten silnik padnięty???
Może napisz jaki model i jakie były objawy że zacząłeś rozbierać silnik.
Może wina leży gdzie indziej.

Każdy silnik po dotarciu chodzi bez oporów z cylindrze.
Oczywiście wina może leżeć po stronie silnika ale 95% przy tak szybkim uszkodzenia silnika leży po stronie użytkownika.

1) Dotarłeś porządnie silnik?
2) Nie przegrzewałeś go? Masz termometr i umiesz regulować?
3) Nie wpadło ci coś do środka?
4) Używasz paliwa z odpowiednią ilością nitro do danego silnika?

Ps. Jeżli silnik kosztował 300PLN to lepiej kup nowy a ten zostaw sobie na części.




Marcin Jasiński - Pią Gru 18, 2009 7:56 pm
" />
">Dziękuję wszystkim za rady.

Jedyną rzeczą, która zastanawiała mnie w trakcie procesu docierania to czy temperatura 50-70 nie jest za niska?

[/quote]

Temperatura silnika podczas docierania dużo za niska no i te paliwko jeszcze BB .... Powód gaśnięcia na wolnych i przy hamowaniu to po prostu brak kompresji.



Lollo - Pią Gru 18, 2009 7:57 pm
" />
">50-70

Temperatura zdecydowanie za niska. I mamy powód. Było mu bardzo Ciężko ...



Svamp - Pią Gru 18, 2009 8:21 pm
" />Słowem Byron lepszy? A silnika mi nie szkoda ponieważ żeby się nauczyć trzeba się przewrócić

PS Pytanie za 10 pkt. Przy prawidłowym dotarciu przebieg mógłby wzrosnąć o 1,5, czy 10 litrów?


">Dziękuję wszystkim za rady.

Jedyną rzeczą, która zastanawiała mnie w trakcie procesu docierania to czy temperatura 50-70 nie jest za niska?



Temperatura silnika podczas docierania dużo za niska no i te paliwko jeszcze BB .... Powód gaśnięcia na wolnych i przy hamowaniu to po prostu brak kompresji.[/quote]



Lollo - Pią Gru 18, 2009 8:45 pm
" />
">Słowem Byron lepszy?

Byron a BB? To tak jak Byś porównywał Colę z biedronki za 60gr do oryginalne Coca - Coli za 5zł. No ale paliwa się nie piję, chociaż niektóre tak gruszkowo pachą, np. mój Byron bardzo ładnie pachnie co świadczy o jego najwyższej jakości.

Jednym słowem Byron bardzo dobre a nawet najlepsze paliwo. Nie równa się do BB. A poza tym teraz można kupić 1L Byron'a za około 50zł. Nie pamiętam ile dałem ale kupiłem to na rc-team.pl

Pozdrawiam
Powered by WordPress, ©