ďťż
Silnik sh do Savage X 4.6
kazior96 - Nie Kwi 25, 2010 9:41 am " />Witam Dziś stoję przed zakupem nowego silnika SHAFT i wacham się nad wyborem dwóch silników a mianowicie http://www.shaft.pl/product_info.php?cP ... ucts_id=19 SH-Pt2803A-P6 i http://www.shaft.pl/product_info.php?cP ... cts_id=376 SH-PT28XM1A-P8 Proszę o odpowiedzi z góry DZIĘKUJĘ I Pozdrawiam ;] Alek Bogusławski - Nie Kwi 25, 2010 2:57 pm " />P8 ma więcej obrotów od P6 o 2 tysie, oraz jak podaje sklep jest mocniejsza. Na Twoim miejscu brałbym P8. Wybierając silnk weź też pod uwagę spalanie, bo firma SH robi palowożerne sprzęty. Maciej Nowak - Nie Kwi 25, 2010 5:31 pm " />P6 będzie lepszy do monstera, bo ma większy dół i mniej pali. MT to nie bagus, tu sinik nie musi kręcić nie wiadomo jak wysoko, bo po to masz masz 2 biegi. MT jest ciężki, więc potrzebuje kopa by dobrze przyśpieszał, poza tym dużą frajdę daje to, że model od czasu do czasu śmiga na dwóch kołach . Było sporo tematów o tym który z tych silników lepszy do MT, zawsze konkluzja była taka, że P8 to silnik bardziej do tragusa, więc nie jest to tylko moje zdanie. XAX - Nie Kwi 25, 2010 6:26 pm " />Miałem SH28 p3 potem p6 a teraz z powrotem mam p3. Powiem tak p6 to potworek. Niestety z powodu niskiego dołu źle się mi nim śmigało dodatkowo jeżeli nie masz nowych dyfrów z mocniejszym łożyskiem i wzmocnionego przeniesienia napędu model będzie ciągle się psuł. Teraz z powrotem mam p3 i jestem z tego bardzo zadowolony. Na torze lepiej mieć lepsze przyspieszenie niż dużą prędkość. MT to nie wyścigówka. P8 przy naszym modelu to całkowita pomyłka. Na prostej może wyprzedzisz wszystkich ale na zakrętach będą ciebie objeżdżać. HPI Polska - Nie Kwi 25, 2010 9:50 pm " />Polecam HPI Nitro Star Są w dobrej cenie i startując w zawodach HPI będziesz dodatkowo klasyfikowany w rankingu sezonu. Dobierając silnik nie polecam przesadzać z mocą. Zbyt dużo mocy skraca żywot całego układu przeniesienia napędu = koszty. Większa moc = większe zużycie paliwa = koszty a na zawodach dodatkowe między-tankowania. kalaf5 - Pon Kwi 26, 2010 5:13 am " />Bierz SH P3 Do sava wystarczy jest tani w zakupie i bardzo dobra dostępność części zamiennych. Oczywiście P3 będzie mniej palił od P6 czy też P8 żecz jasna. Pozdrawiam mroczas - Pon Kwi 26, 2010 8:10 am " />Ja w swoim Savie również posiadam P3. Mocniejszy kop kosztem prędkości końcowej, aczkolwiek prędkośc jaką osiąga P3 jest moim zdaniem dla sava wystarczająca w zupełności. kazior96 - Śro Kwi 28, 2010 7:15 am " />Ale ja bym chciał startować w zawodch to raczej z P3 nie mam zadnych szans.Zaqstanawiam się nad P8 bo podobno bardzo mało osób go ma ewentualnie P6 HPI Polska - Śro Kwi 28, 2010 8:15 am " /> ">Ale ja bym chciał startować w zawodch to raczej z P3 nie mam zadnych szans.Zaqstanawiam się nad P8 bo podobno bardzo mało osób go ma ewentualnie P6 Skoro tak uważasz zakładam ze dopiero zaczynasz przygodę z modelami nitro. Taki punkt widzenia to mit który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Polskie zawody przede wszystkim wygrywa zawodnik który dojeżdża do końca wyścigów. Widziałem wielu zawodników którzy kupowali wyszukane drogie zawodnicze silniki i nie radzili sobie z ich regulacją w wyniku czego modele np. gasły im w czasie wyścigów. Co z tego że âźpod maskąâ masz potwora skoro nie będziesz mógł sobie z nim poradzić. Kolejna kwestia to przeciążony układ przeniesienia napędu który ulega uszkodzeniom. Dodatkowe tankowanie związane z dużym zużyciem paliwa. Na początku polecam skupić się na treningu i spokojnej równej jeździe przez cały wyścig. Popracować nad opanowaniem emocji. Kombinowanie z silnikami to ostatnia rzecz która jest zupełnie zbędna w naszych realiach. Wystarczy standardowy niewyżyłowany silnik o dużej żywotności i łatwej regulacji. XAX - Śro Kwi 28, 2010 8:21 pm " />Tak jak napisał kolega wcześniej. Nim więcej portów tym trudniejszy silnik w regulacji i bardziej kapryśny. Również szybciej się zużywający. Również nadmiar mocy szkodzi modelowi. Ja po wsadzeniu P6 do Sava praktycznie musiałem wszystko wymienić na elementy tuningowe. Weź pod uwagę że silnik wyczynowy HPI 4,6OH ma 2,8kM i 41000rpm. Jego odpowiednik SH PT28XM1-P8 ma 4kM i 36000rpm. Taką moc trzeba umieć opanować, a tak naprawdę i tak większość pójdzie w ciepło niż w podłoże. Lepiej kupić P3 lub P6 a za resztę kasy kupić stabilizatory które ci się bardziej przydadzą niż większa moc. Następna sprawa to jazda po torze. Większość zawodów MT w Polsce jest rozgrywana na krętych torach przystosowanych głównie do bagusów. Co z tego że silnik będzie ci się kręcił na wysokie obroty i będzie miał niebotyczną moc na końcu jak i tak tego wykorzystasz bo na torze będziesz głownie zajmował się przyspieszaniem po wyjściu z zakrętu. A w takim wypadku ważniejszy jest mocniejszy dół a nie góra co dają nam silniki trzy portowe. Tomasz Świątecki - Śro Kwi 28, 2010 10:13 pm " /> ">Co z tego że silnik będzie ci się kręcił na wysokie obroty i będzie miał niebotyczną moc na końcu jak i tak tego wykorzystasz bo na torze będziesz głownie zajmował się przyspieszaniem po wyjściu z zakrętu. A w takim wypadku ważniejszy jest mocniejszy dół a nie góra co dają nam silniki trzy portowe. Tyż prowda... Ja generalnie unikam silników SH choć w bagusie mam silnik tej firmy bo już przy nim był. Z tego co się orientuję silniki SH wszystkie powyżej pojemności 21/ 3,5cm są trudne w regulacji i kapryśne. Widziałem już nie raz i nie dwa jak z powodu złej regulacji w SH z serii PT283A-P6 ludzie kończyli swój udział w zawodach, one są strasznie czułe na zmianę paliwa, wymianę świecy na inną, temp otoczenia. Jeśli mógłbym coś polecić to to jest tania i bardzo dobra oferta: http://cgi.ebay.pl/New-STS-D28M-28-1-8- ... 2ea90733e2 http://cgi.ebay.pl/STS-D28M-5-PORT-ENGI ... 2eac77666d Jak dobrze dotrzesz 5portowy silnik STS to każdy SH przy nim jest słabiutki gwarantuje, sprawdzone i pewne silniki a do tego bardzo tanie. Zakładam takie do modeli Savage i kończą się ludziom wszelkie problemy dotyczące ustawień, regulacji itd... Po wyjęciu z pudełka i dotarciu raz silnik ustawisz i jeśli nie dostanie paprochów z filtra powietrza to nie musisz już nic regulować nawet po dotarciu przez wiele tygodni miłej zabawy . Polecam kazior96 - Czw Kwi 29, 2010 8:29 am " />Ok dzięki za odpowiedź chyba zamówię ten Silnik STS pozdrawiam wszystkich co odpowiedzieli na moje pytanie.TEMAT DO ZAMKNIĘCIA |