ďťż
Silnik Tamiya tnx




Necro - Wto Lut 27, 2007 11:17 am
" />Witam.Interesuje mnie wiekszy silnik do tnx.Czy moglibyscie mi poradzic jakis z lepszych silnikow.I czy trzeba byloby cos jeszcze w tym tnxie wymienic.




Janusz Potepa - Wto Lut 27, 2007 12:09 pm
" />Tak. Praktycznie każdy silnik sprawia kłopot, bo zastosowana w tnx jednostka napędowa to konstrukcja na tzw. któtkim wałku i bocznym wydechem. Problem znika w nowym TNX 5.2 gdzie przesunięto podzespoły na płycie tak, aby było miejsce na silniki z długim wałkiem i tylnym wydechem.



Necro - Wto Lut 27, 2007 1:23 pm
" />No tak ale chcialem sie dowiedziec jaki silnik bylby dobry do niego i co ewentualnie trzeba byloby wymienic.??



Janusz Potepa - Wto Lut 27, 2007 2:36 pm
" />Wybór silników jest szeroki. Nikt Ci nie powie kup to czy tamto /chyba, że je sprzedaje /. To co włożysz zależy od tego ile na to możesz przeznaczyć. Generalnie każda markowa firma ma w ofercie silniki przystosowane do off-road. Z pewnością wymianie trzeba poddać minimum sam silnik, kolanko, sprzęgło, kombinować z clutch bell'em. Na zawodach już w zeszłym sezonie jeździły TNX'z silnikami 3.5 i większymi.




Necro - Wto Lut 27, 2007 7:12 pm
" />Tak żeby sie zmiescic najlepiej w 1000zł za wszystko.Myslałem o silniku picco .28 z szarpanka.I co trzeba byloby wtedy wymienic na mocniejsze,bo chyba nie wszystkie czescie wytrzymaja taka moc.



Necro - Wto Lut 27, 2007 7:21 pm
" />lub cos z o.s max o podobnej mocy,nie wiem ktore byloby lepsze.



Janusz Potepa - Śro Lut 28, 2007 7:26 am
" />To jest oryginał.
http://www.osengines.com/engines/osmg2102.html
Te same parametry co montowany z nadrukiem TAMIYA ale znacznie lepszej jakości.
Pozostałe silniki kombinuj. Decyzja zawsze należy do Ciebie.
Co do pozostałych wątpliwości ściągnij sobie instrukcje np. ze strony ATA do tnx'a 5,2 i porównaj ze swoją. Z pewnością zauważysz co zostało zmienione aby wykorzystać silnik 5.2



Necro - Śro Lut 28, 2007 7:41 am
" />dzieki wielkie...ale tak sobie mysle ze chyba bardziej by sie oplacalo sciagnac tego nowego tnx z USA,tam kosztuje on 1500zł ;]



Janusz Potepa - Śro Lut 28, 2007 2:24 pm
" />To zależy. Chcąc startować w zawodach i tak musisz wymienić silnik, bo 5.2 nie mieści się w przepisach. Mając tnx'a w wersji pro i już wytuningowanego też nie warto. Ale mając wersje podstawową i brak "ambicji sportowych" to taki ruch jest jak najbardziej uzasadniony, zostawiając starego np. na części.
Powodzenia.



Necro - Śro Lut 28, 2007 3:31 pm
" />Nie o zawodach nie mysle.A ile moglbym wziasc za tego tnxa jak ma niecale pol roku i ok 3 litrow(Nitro 16% top runner time)I tylko karoseria troche poscierana.



Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 4:05 pm
" />witam

skoro po 3 litrach to silniczek jeszcze jest ok przynajmniej powinien byc
jesli chcesz wymienic bo ma mocy za malo to proponuje:
rozebrac silniczek i poddac obrobce za posrednictwem dremela
(najszybciej) robilem dla kolegi: wal, korbowod i tuleje
jest z czego zdejmowac a roznica jest spora wlasciciel byl mocno zdziwiony
a i ja sam tez:)

pozdrawiam



Necro - Śro Lut 28, 2007 6:20 pm
" />Tak ale pewnie silnik dlugo tego nie wytrzyma.



Rafał Iłendo - Śro Lut 28, 2007 6:57 pm
" />jaki byłby koszt tej operacji którą opisałes i czas wykonania?



Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 7:14 pm
" />poszukaj troche w google stosujac slowa:
modyfikacja, tuning silnikow nitro oczywiscie po angielsku

zuzycie nie wzrasta znacznie choc z pewnoscia tak(oczywiscie nie robilem badan)
ja nie mowie o ingerencji w czsy otwarcia portow(najwiekszy wplyw na prace)
a jedynie o pomocy w osiagnieciu wyzszych obrotow i mniejszym zuzyciu paliwa (dzieki mniejszej wadze wirujacej i mniejszym oporze w skrzyni korbowej)
fachowcy to dowiedli zmnijszajac je kolo 2x a nawet 3x
np. dla silnika 12 z 5 czy 7 min do okolo 15min
przy duzo lepszych czasach okrazen (w silnikach klasy tego z tnx)
to oczywiscie wyniki przy agresywnej modyfikacji ale uzywajac standardowych podzeskolow bez kombinacji jak inny wal itp.

naprawde polecam poszukac....warto
wkoncu co to za modelarz co tylko kupuje a nic nie po dlubie
przecierz to modelarstwo
dlubanie jest najpiekniejsze

zycze owocnej pracy

edit: nie prowadze dzialalnosci gospodarczej:)
koszt to dremel czyli niecale 100pln a czas to 1 wieczor (pare godzin i gotowe) wiedza jest w internecie za darmo wystarczy poszukac



Necro - Śro Lut 28, 2007 7:50 pm
" />hehe....szkoda ze nie po polsku.Ale za to w mojim tnxie wiecej robie niz jezdze bo wystarczy ze wyskoczy nie cale 0.5metra i zaraz łamie sie półośka:/ :/ :/



Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 8:01 pm
" />to wez swojego tnx,a i ustaw sie z moim znajomym i jego tnx
i bedziesz wiedzial co warte sa modyfikacje dodam ze jego silniczek jest gdzies miedzy 10 a 20 litrem, dokladnie nie wiem trzeba by go zapytac
jak cos to pisz pm i podam ci jego kom.



Janusz Potepa - Czw Mar 01, 2007 8:13 am
" />Jeżeli łamiesz w taki sposób półośki to gratuluje. Nasz tnx skacze na zawodach po wszystkim co możliwe, a w całym sezonie zużyliśmy wprawdzie dwa silniki ale półoś padła tylko raz i to przez najechanie innego modelu na dużej prędkości Tnx bardzo ładnie skacze, ale trzeba pogrzebać przy amorach, dobrać olej zmienić sprężyny ...........



Piotr Łękarski - Czw Mar 01, 2007 8:30 am
" />ja na temat modelu tnx mam bardzo dobre zdanie
wlasciwosci jezdne jedne z lepszych w klasie mt std.
a przy tej pojemnosci silnika wyniki w zawodach mowia same za siebie
i przemawiaja ze to dobra konstrukcja
zwlaszcza na temat wytrzymalosci mam bdb zdanie a to dlatego ze moj kolega bardzo katowal tnx'a wybudowal rampe skakal z niej na 4, 5m model przedewszystkim wbijal sie nieprawidlowo a to w trawe a to w asfalt czy beton
model nigdy sie nie polamal ani nie pekl co bardzo mnie dziwi

jedyne slabe punkty modelu to koncowki drazkow czasem pekaja no i polosie
ale kolega ma model kolo roku wysmigal miedzy 10 a 20L paliwa
wymienil tylko raz polos i ze 3 czy 4 razy koncowke drazka oraz korbowod
moim zdaniem przy takiej eksploatacji to super wynik



Necro - Czw Mar 01, 2007 12:44 pm
" />No własnie a ja nic nie robilem przy amorach.A jezdzicie gdzies swojimi modelami na ursusie??



Necro - Czw Mar 01, 2007 12:49 pm
" />A moze wypowiedziałby sie ktos kto posiada nowego tnx..i jak sie sprawuje bo silnik to napewno dobrze



Piotr Łękarski - Czw Mar 01, 2007 1:00 pm
" />ten sezon co sie zaczyna to nasz 2 czyli smigamy modelami dopiero rok
jest nas 3 (3 asfalt,2 offroad)
smigamy najczesciej na stadionie badz parkieng factory oczywiscie to teren bardziej onroad
na koncowym boisku rks ursus jest wymalowany przez nas tor (przynajmniej byl latem)
staralem sie o budowe toru lub o wsparcie przez osir ursus
dostalem pod adaptacje koncowe boisko asfaltowe ale bez wsparcia:
brak kasy na cokolwiek,brak pradu.......ciezko sie z pisem wspolpracuje
ale obiecali ze beda budowac tor w tym roku 2007(w moich wnioskach przedstawilem fotki torow wszystko umotywowalem byli bardzo zainteresowani)
kolega widzial plany przebudowy stadionu i jest w nich zawarty tor (dla mnie niestety) off-roadowy ale zobaczymy ile w tym prawdy:)
mam nadzieje ze cos powstanie

edit: co do nowego tnxa to widzialem juz jeden rozwalony silnik swiezo po dotarciu po kolo 10 zbiornikach:)



Necro - Czw Mar 01, 2007 2:01 pm
" />O to dobrze niech buduja tor..Bo ja tez z ursua jestem ;]



adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:26 pm
" />O tym rozwalonym silniku to chyba o mnie ) Mam 5.2R i powiem tak, przeżył cięzkie chwile na torze w Piasecznie i nietylko tam. Mam kumpla który ma takiego samego TNXa jak ja, tylko że on bgeneralnie uważa po czym i jak jeździ i nigdy nic mu sie nie stało. Ja natomiast staram sie badać granice no i sytucaja jest taka że wymieniłem już połowę TNXa, ale zaznaczam to na własne życzenie - ten wózek ma taki nadmiar mocy że trzeba się do niego mocno przyzwyczaić. Staje na dwóch łapach kiedy tylko tego zechcesz. Jedyną uwagę jaką mam i nie znam do tej pory przyczyny to rozsypane łozysko na korbowodzie - którego resztki zrobiły jesień renesansu w całym silniku. Więc wymineiłem silnik na taki sam i jeżdże dalej. Zaraz zamieszcze film na rcpics z ostatniej jazdy przed zawodami onroad w Nowym Targu



Necro - Czw Mar 01, 2007 2:33 pm
" />To mi potrzebny tnx do takiej jazdy jak twoj kolega.I w sumie sie nie dziwie ze sie rozsypał bo to jest o wiele wieksza moc niz w 1,wiec to nie oznacza ze jest gorszy.



adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:45 pm
" />Nigdzie nie napisełem że jest gorszy, wręcz przeciwnie twierdzę że jest lepszy, a ta awaria silnika to być może przypadek - o złej eksploatacji raczej mowy być nie może - napewno nie silnika. Zdecydowanie polecam ten model.
Co do filmu na rcpics, chyba nic z tego nie bedzie mam problem z wrzuceniem go na serwer.



Necro - Czw Mar 01, 2007 2:50 pm
" />Szkoda ze nie ma takiej oferty jak zamiana savaga na thora,tylko w tym przypadku starego tnxa na nowego.A jaka jest predkosc max twojego tnxa??



adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:59 pm
" />Nie sprawdzałem go na radarze, ale zobacz to : http://www.youtube.com/watch?v=_2ieMVtHQN8
Za kilka dni jak przyjdzie do mnie moduł Spektrum założe telemetrie i wtedy sie okaże czy to prawda +60MPH co podaje producent.



Necro - Czw Mar 01, 2007 3:05 pm
" />Widziałem na jakiejs zagranicznej stronie ze 85km/h całkiem mozliwe.



adam smuk - Czw Mar 01, 2007 3:12 pm
" />Uwierz te prędkości naprawde wystarczą. Przygotowuje dla niego opcje asfalt - inne koła, twardzsze spręzyny, inne ustawienia zawieszenia. Ciekaw jestem jak bedzie sie zachowywał. Krótko mówiąc ma powstać onroadowy monster



Necro - Czw Mar 01, 2007 3:19 pm
" />+Najmocniejsze paliwo+lepszy układ wydechowy+twarde zawieszenie i mysle ze wygrałby z nie jednym on-roadem.To po tej zmianie rezerwuje sobie filmik u ciebie i fotki chcialbym zobaczyc.



adam smuk - Pon Mar 05, 2007 2:18 pm
" />No i prace nad onroadowym TNX`em trwaja:
http://www.rcpics.net/img/83619
http://www.rcpics.net/img/83618
http://www.rcpics.net/img/83617
Czekam na dodatkowy zestaw amortyzatorów i komplet tawrdych sprężyn. Będą tez inne mocowania amortyzatorów. Obecnie koła na asfalt już załozone. Nawet przy standardowym zawieszeniu nieco obniżonym model zachowuje sie całkiem znośnie - choć to jeszcze nie to czego oczekuję. Film bedzie lada chwila tylko nie ma kto go nakręcić



Necro - Pon Mar 05, 2007 4:46 pm
" />A myslisz ze jakbym wsadził ten silnik http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pr ... prod_id=70 to wytrzymałby noi czy by pasował??Bo z tego co widze w tym nowym nie jest wymieniony tłumik a jedynie kolanko.Wiec koszty skonczylyby sie chyba na samym silniku,czy moze sie myle??
Powered by WordPress, ©