ďťż
Silnik Tamiya tnx
Necro - Wto Lut 27, 2007 11:17 am " />Witam.Interesuje mnie wiekszy silnik do tnx.Czy moglibyscie mi poradzic jakis z lepszych silnikow.I czy trzeba byloby cos jeszcze w tym tnxie wymienic. Janusz Potepa - Wto Lut 27, 2007 12:09 pm " />Tak. Praktycznie każdy silnik sprawia kłopot, bo zastosowana w tnx jednostka napędowa to konstrukcja na tzw. któtkim wałku i bocznym wydechem. Problem znika w nowym TNX 5.2 gdzie przesunięto podzespoły na płycie tak, aby było miejsce na silniki z długim wałkiem i tylnym wydechem. Necro - Wto Lut 27, 2007 1:23 pm " />No tak ale chcialem sie dowiedziec jaki silnik bylby dobry do niego i co ewentualnie trzeba byloby wymienic.?? Janusz Potepa - Wto Lut 27, 2007 2:36 pm " />Wybór silników jest szeroki. Nikt Ci nie powie kup to czy tamto /chyba, że je sprzedaje /. To co włożysz zależy od tego ile na to możesz przeznaczyć. Generalnie każda markowa firma ma w ofercie silniki przystosowane do off-road. Z pewnością wymianie trzeba poddać minimum sam silnik, kolanko, sprzęgło, kombinować z clutch bell'em. Na zawodach już w zeszłym sezonie jeździły TNX'z silnikami 3.5 i większymi. Necro - Wto Lut 27, 2007 7:12 pm " />Tak żeby sie zmiescic najlepiej w 1000zł za wszystko.Myslałem o silniku picco .28 z szarpanka.I co trzeba byloby wtedy wymienic na mocniejsze,bo chyba nie wszystkie czescie wytrzymaja taka moc. Necro - Wto Lut 27, 2007 7:21 pm " />lub cos z o.s max o podobnej mocy,nie wiem ktore byloby lepsze. Janusz Potepa - Śro Lut 28, 2007 7:26 am " />To jest oryginał. http://www.osengines.com/engines/osmg2102.html Te same parametry co montowany z nadrukiem TAMIYA ale znacznie lepszej jakości. Pozostałe silniki kombinuj. Decyzja zawsze należy do Ciebie. Co do pozostałych wątpliwości ściągnij sobie instrukcje np. ze strony ATA do tnx'a 5,2 i porównaj ze swoją. Z pewnością zauważysz co zostało zmienione aby wykorzystać silnik 5.2 Necro - Śro Lut 28, 2007 7:41 am " />dzieki wielkie...ale tak sobie mysle ze chyba bardziej by sie oplacalo sciagnac tego nowego tnx z USA,tam kosztuje on 1500zł ;] Janusz Potepa - Śro Lut 28, 2007 2:24 pm " />To zależy. Chcąc startować w zawodach i tak musisz wymienić silnik, bo 5.2 nie mieści się w przepisach. Mając tnx'a w wersji pro i już wytuningowanego też nie warto. Ale mając wersje podstawową i brak "ambicji sportowych" to taki ruch jest jak najbardziej uzasadniony, zostawiając starego np. na części. Powodzenia. Necro - Śro Lut 28, 2007 3:31 pm " />Nie o zawodach nie mysle.A ile moglbym wziasc za tego tnxa jak ma niecale pol roku i ok 3 litrow(Nitro 16% top runner time)I tylko karoseria troche poscierana. Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 4:05 pm " />witam skoro po 3 litrach to silniczek jeszcze jest ok przynajmniej powinien byc jesli chcesz wymienic bo ma mocy za malo to proponuje: rozebrac silniczek i poddac obrobce za posrednictwem dremela (najszybciej) robilem dla kolegi: wal, korbowod i tuleje jest z czego zdejmowac a roznica jest spora wlasciciel byl mocno zdziwiony a i ja sam tez:) pozdrawiam Necro - Śro Lut 28, 2007 6:20 pm " />Tak ale pewnie silnik dlugo tego nie wytrzyma. Rafał Iłendo - Śro Lut 28, 2007 6:57 pm " />jaki byłby koszt tej operacji którą opisałes i czas wykonania? Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 7:14 pm " />poszukaj troche w google stosujac slowa: modyfikacja, tuning silnikow nitro oczywiscie po angielsku zuzycie nie wzrasta znacznie choc z pewnoscia tak(oczywiscie nie robilem badan) ja nie mowie o ingerencji w czsy otwarcia portow(najwiekszy wplyw na prace) a jedynie o pomocy w osiagnieciu wyzszych obrotow i mniejszym zuzyciu paliwa (dzieki mniejszej wadze wirujacej i mniejszym oporze w skrzyni korbowej) fachowcy to dowiedli zmnijszajac je kolo 2x a nawet 3x np. dla silnika 12 z 5 czy 7 min do okolo 15min przy duzo lepszych czasach okrazen (w silnikach klasy tego z tnx) to oczywiscie wyniki przy agresywnej modyfikacji ale uzywajac standardowych podzeskolow bez kombinacji jak inny wal itp. naprawde polecam poszukac....warto wkoncu co to za modelarz co tylko kupuje a nic nie po dlubie przecierz to modelarstwo dlubanie jest najpiekniejsze zycze owocnej pracy edit: nie prowadze dzialalnosci gospodarczej:) koszt to dremel czyli niecale 100pln a czas to 1 wieczor (pare godzin i gotowe) wiedza jest w internecie za darmo wystarczy poszukac Necro - Śro Lut 28, 2007 7:50 pm " />hehe....szkoda ze nie po polsku.Ale za to w mojim tnxie wiecej robie niz jezdze bo wystarczy ze wyskoczy nie cale 0.5metra i zaraz łamie sie półośka:/ :/ :/ Piotr Łękarski - Śro Lut 28, 2007 8:01 pm " />to wez swojego tnx,a i ustaw sie z moim znajomym i jego tnx i bedziesz wiedzial co warte sa modyfikacje dodam ze jego silniczek jest gdzies miedzy 10 a 20 litrem, dokladnie nie wiem trzeba by go zapytac jak cos to pisz pm i podam ci jego kom. Janusz Potepa - Czw Mar 01, 2007 8:13 am " />Jeżeli łamiesz w taki sposób półośki to gratuluje. Nasz tnx skacze na zawodach po wszystkim co możliwe, a w całym sezonie zużyliśmy wprawdzie dwa silniki ale półoś padła tylko raz i to przez najechanie innego modelu na dużej prędkości Tnx bardzo ładnie skacze, ale trzeba pogrzebać przy amorach, dobrać olej zmienić sprężyny ........... Piotr Łękarski - Czw Mar 01, 2007 8:30 am " />ja na temat modelu tnx mam bardzo dobre zdanie wlasciwosci jezdne jedne z lepszych w klasie mt std. a przy tej pojemnosci silnika wyniki w zawodach mowia same za siebie i przemawiaja ze to dobra konstrukcja zwlaszcza na temat wytrzymalosci mam bdb zdanie a to dlatego ze moj kolega bardzo katowal tnx'a wybudowal rampe skakal z niej na 4, 5m model przedewszystkim wbijal sie nieprawidlowo a to w trawe a to w asfalt czy beton model nigdy sie nie polamal ani nie pekl co bardzo mnie dziwi jedyne slabe punkty modelu to koncowki drazkow czasem pekaja no i polosie ale kolega ma model kolo roku wysmigal miedzy 10 a 20L paliwa wymienil tylko raz polos i ze 3 czy 4 razy koncowke drazka oraz korbowod moim zdaniem przy takiej eksploatacji to super wynik Necro - Czw Mar 01, 2007 12:44 pm " />No własnie a ja nic nie robilem przy amorach.A jezdzicie gdzies swojimi modelami na ursusie?? Necro - Czw Mar 01, 2007 12:49 pm " />A moze wypowiedziałby sie ktos kto posiada nowego tnx..i jak sie sprawuje bo silnik to napewno dobrze Piotr Łękarski - Czw Mar 01, 2007 1:00 pm " />ten sezon co sie zaczyna to nasz 2 czyli smigamy modelami dopiero rok jest nas 3 (3 asfalt,2 offroad) smigamy najczesciej na stadionie badz parkieng factory oczywiscie to teren bardziej onroad na koncowym boisku rks ursus jest wymalowany przez nas tor (przynajmniej byl latem) staralem sie o budowe toru lub o wsparcie przez osir ursus dostalem pod adaptacje koncowe boisko asfaltowe ale bez wsparcia: brak kasy na cokolwiek,brak pradu.......ciezko sie z pisem wspolpracuje ale obiecali ze beda budowac tor w tym roku 2007(w moich wnioskach przedstawilem fotki torow wszystko umotywowalem byli bardzo zainteresowani) kolega widzial plany przebudowy stadionu i jest w nich zawarty tor (dla mnie niestety) off-roadowy ale zobaczymy ile w tym prawdy:) mam nadzieje ze cos powstanie edit: co do nowego tnxa to widzialem juz jeden rozwalony silnik swiezo po dotarciu po kolo 10 zbiornikach:) Necro - Czw Mar 01, 2007 2:01 pm " />O to dobrze niech buduja tor..Bo ja tez z ursua jestem ;] adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:26 pm " />O tym rozwalonym silniku to chyba o mnie ) Mam 5.2R i powiem tak, przeżył cięzkie chwile na torze w Piasecznie i nietylko tam. Mam kumpla który ma takiego samego TNXa jak ja, tylko że on bgeneralnie uważa po czym i jak jeździ i nigdy nic mu sie nie stało. Ja natomiast staram sie badać granice no i sytucaja jest taka że wymieniłem już połowę TNXa, ale zaznaczam to na własne życzenie - ten wózek ma taki nadmiar mocy że trzeba się do niego mocno przyzwyczaić. Staje na dwóch łapach kiedy tylko tego zechcesz. Jedyną uwagę jaką mam i nie znam do tej pory przyczyny to rozsypane łozysko na korbowodzie - którego resztki zrobiły jesień renesansu w całym silniku. Więc wymineiłem silnik na taki sam i jeżdże dalej. Zaraz zamieszcze film na rcpics z ostatniej jazdy przed zawodami onroad w Nowym Targu Necro - Czw Mar 01, 2007 2:33 pm " />To mi potrzebny tnx do takiej jazdy jak twoj kolega.I w sumie sie nie dziwie ze sie rozsypał bo to jest o wiele wieksza moc niz w 1,wiec to nie oznacza ze jest gorszy. adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:45 pm " />Nigdzie nie napisełem że jest gorszy, wręcz przeciwnie twierdzę że jest lepszy, a ta awaria silnika to być może przypadek - o złej eksploatacji raczej mowy być nie może - napewno nie silnika. Zdecydowanie polecam ten model. Co do filmu na rcpics, chyba nic z tego nie bedzie mam problem z wrzuceniem go na serwer. Necro - Czw Mar 01, 2007 2:50 pm " />Szkoda ze nie ma takiej oferty jak zamiana savaga na thora,tylko w tym przypadku starego tnxa na nowego.A jaka jest predkosc max twojego tnxa?? adam smuk - Czw Mar 01, 2007 2:59 pm " />Nie sprawdzałem go na radarze, ale zobacz to : http://www.youtube.com/watch?v=_2ieMVtHQN8 Za kilka dni jak przyjdzie do mnie moduł Spektrum założe telemetrie i wtedy sie okaże czy to prawda +60MPH co podaje producent. Necro - Czw Mar 01, 2007 3:05 pm " />Widziałem na jakiejs zagranicznej stronie ze 85km/h całkiem mozliwe. adam smuk - Czw Mar 01, 2007 3:12 pm " />Uwierz te prędkości naprawde wystarczą. Przygotowuje dla niego opcje asfalt - inne koła, twardzsze spręzyny, inne ustawienia zawieszenia. Ciekaw jestem jak bedzie sie zachowywał. Krótko mówiąc ma powstać onroadowy monster Necro - Czw Mar 01, 2007 3:19 pm " />+Najmocniejsze paliwo+lepszy układ wydechowy+twarde zawieszenie i mysle ze wygrałby z nie jednym on-roadem.To po tej zmianie rezerwuje sobie filmik u ciebie i fotki chcialbym zobaczyc. adam smuk - Pon Mar 05, 2007 2:18 pm " />No i prace nad onroadowym TNX`em trwaja: http://www.rcpics.net/img/83619 http://www.rcpics.net/img/83618 http://www.rcpics.net/img/83617 Czekam na dodatkowy zestaw amortyzatorów i komplet tawrdych sprężyn. Będą tez inne mocowania amortyzatorów. Obecnie koła na asfalt już załozone. Nawet przy standardowym zawieszeniu nieco obniżonym model zachowuje sie całkiem znośnie - choć to jeszcze nie to czego oczekuję. Film bedzie lada chwila tylko nie ma kto go nakręcić Necro - Pon Mar 05, 2007 4:46 pm " />A myslisz ze jakbym wsadził ten silnik http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pr ... prod_id=70 to wytrzymałby noi czy by pasował??Bo z tego co widze w tym nowym nie jest wymieniony tłumik a jedynie kolanko.Wiec koszty skonczylyby sie chyba na samym silniku,czy moze sie myle?? |