ďťż
silnik TT-01




Michał Mikulski - Wto Paź 18, 2005 11:32 pm
" /> witam

mam pytanie odnosnie modelu TT-01, amianowicie chce sie od was dowiedziec jaki silnik moge wlozyc (ilu zwojowy, im wiecej obrotow tym lepiej) tak aby niedestrukcyjnie wspolgral z regulatorem CPR-01 (2 w 1 odbiornik i regulator) seryjnym w tym podwoziu.
z gory dziekuje za odpowiedzi.




Paweł Rogala - Śro Paź 19, 2005 4:59 am
" />Trinity Green Machine 3 , http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXWB52&P=7
jest to silnik 27 zwojowy wiec pasi pod twojego regla , 32000rpm przy 7.2V oraz okolo 165W mocy , wymienne szczotki , rozbieralny , mozesz tez szukac czegos innego byle by mialo 27zwoi



andropow - Śro Paź 19, 2005 7:14 am
" />Zwoje to jedna sprawa, druga to MOC!
Tak jak napisales Green moze uzyskac 165W,
a rekreacyjny Venom 15x2 tylko 160
http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=652
A ma sporo zwoi mniej, jaki z tego moral?



Pawlas - Śro Paź 19, 2005 8:05 am
" />Nie kupować nowego silnika, lub zmienić swój odbiorniko-regulator na oddzielny regulator i odbiornik.




Przemek Morawski - Śro Paź 19, 2005 9:39 am
" />Odnśnie Green Machine, mój egzemplarz ma naklejkę z której wynika, że przy napięciu 5V osiąga 19000obr/min. Proponuję więc nie zachwycać się obrotami przy 7,2V i to na biegu jałowym. Obciążony pakiet daje dużo mniejsze napięcie niż 7,2V. Odnośnie prądu pobieranego przez ten silnik. Nie pamiętam jaką moc podano na owej naklejce a nie chce mi się wyciągac silnika. Ale zakładając moc 160W i napięcie 7,2V to prąd potrzebny do wytworzenia tej mocy wynosi I=P/U czyli I=160/7,2V= 22A a przy napięciu 5V to jest już 32A ! A to wszystko na 27 zwojach.



Michał Mikulski - Śro Paź 19, 2005 10:14 am
" />A moze wypowie sie jakis zawodnik startujacy w klasie WRC na podwoziu TT-01 (poparty doswiadczeniem).



Przemek Morawski - Czw Paź 20, 2005 9:11 am
" />Wyciągnąłem Greena 3 Pro z modelu i oto jego specyfikacja z firmowej naklejki:
obroty - 19 705 @ 5.0V
moc - 63W @ 10 400 obr/min (słownie sześdziesiąt trzy)
sprawność - 49,4% @ 13 700 obr/min
moment - 100 Nmm

Tak więc nie popadajcie w zbytni zachwyt, nie wiem skąd się biorą takie legendy jak obroty 32 000 i moc 163W w przypadku tego silnika.



Piotr Fortuna - Czw Paź 20, 2005 9:20 am
" />silniki mają różne parametry. Jeśli dobrze poczytasz te fiszkę to zauważysz że podane parametry są przy napięciu 5V przy napięciach wyższych są zupełnie inne. A podaje się je zebyś wiedział jak silnik zachowuje się właśnie przy takim napięciu bo to jest ważniejsze niż ile max wyciąga



Przemek Morawski - Czw Paź 20, 2005 10:16 am
" />I o to właśnie mi chodzi, niech młodzi ludzie, tak podatni na reklamę przestaną pisać, że GM3Pro kręci 32 000 obr/min. i ma moc 163W. Przecież w czasie jazdy silnik nigdy nie dostanie 7,2V tylko właśnie coś w okolicach 5V. Podejrzewam jeszcze a właściwie jestem pewnien, że te 19 tys. silnik osiąga na biegu jałowym, pod obciążeniem będzie to zapewne coś w okolicach 10-14 tys. czyli w okolicach najwyższej sprawności, a jest to niemal trzykrotnie mniej od 32 000 obr/min. Moim zdaniem jak coś pisać to albo z sensem albo wcale, a już na pewno nie powtarzać marketingowego bełkotu (wiem, że to trudne, szczególnie dla młodych ludzi, ja mam 36 lat i już niestety w żadne reklamy nie wierzę)



Michał Mikulski - Pią Paź 21, 2005 10:43 pm
" />

to zeby byla pelna moc, wymyslilem tak.
regiel lotniczy i odbiornik z odzielnym zasilanie i pujdzie pelne 7,2v na silnik. wieksze obciazenie jesli chodzi o mase (dodatkowe 4 aku do odbiornika) ale za to obroty duzo wieksze. (mozna bez aku do odbiornika bo regiel lotnichy jesli dobrze pamietam deje cale V na silnik chyba)
co wy na to?
Powered by WordPress, ©