ďťż
Silniki GM Racing - Pinnacle Brilliant i Gold - są dobre?
Tomek Lipert - Pon Cze 16, 2008 9:37 pm " />Jak w temacie. Przeglądając Allegro trafiłem na te silniki -> http://www.allegro.pl/item382215392_sil ... 140w_.html http://www.allegro.pl/item382247917_sil ... ocha_.html Mam HPI E10, driftuję. Silniki te mają chyba dość duży moment obrotowy, czyli to, czego szukam. Warto kupić coś takiego. Jakie są koszty eksploatacji? Jaka będzie różnica w osiągach i czasie jazdy na akumulatorze między tymi silnikami a Saturnem 27T? Regulator mam standardowy od E10, obsługuje silniki do 21 zwojów. Adrian Lutyński - Wto Cze 17, 2008 9:25 am " />to są jedne z najlepszych konstrukcji w klasie 27t o ile nie najlepsze. Blaszki typu saturn schowaja sie przy nich. Trwalosc git, wymieniasz szzotki, ew co jakis czas szlifujesz kolektor i gra. Tomek Lipert - Wto Cze 17, 2008 3:13 pm " />Nie miałem jeszcze do czynienia z rozbieralnymi silnikami. Co ile trzeba wymieniać szczotki i jaki jest ich koszt? Gdzie można je dostać? Adrian Lutyński - Wto Cze 17, 2008 8:08 pm " />Szcotki tak samo jak nierozbieralne silniki, co 20-50 pakietów, szczotki to koszt ok. 10zł, przetoczenie to samo jak dobrze poszukasz. Tomek Lipert - Wto Cze 17, 2008 9:24 pm " />No to nie jest źle, a komutator jak szybko się zużywa? Jaka jest różnica w poborze prądu między tymi GM, a Saturnem 27T? Adrian Lutyński - Wto Cze 17, 2008 9:26 pm " />saturn jest wiele slabszy w tej skali. A koumutator... zalezy, neiktorzy nigdy nei robia Bartosz Giza - Śro Cze 18, 2008 4:34 am " />A do driftu sie to nada? Adrian Lutyński - Śro Cze 18, 2008 5:53 am " />A dlaczego by nie? Na pewno dużo lepiej niz jakikolwiek saturn czy inny blaszak. luke - Śro Cze 18, 2008 8:10 am " /> ">A do driftu sie to nada? A mozesz sprecyzowac pytanie bo padlo ono juz kilkukrotnie i tak sie zastanawiam o co chodzi masz podane osiagi silnika jestem pewien ze trzyma on je dluzej niz saturn czy firebolt. W czym problem? Co musi miec silnik do driftu czego niema silnik do szybkiej jazdy onroadem na zwyklych oponach... Piotrek Skoczek - Śro Cze 18, 2008 8:31 am " />Musi mieć duuży moment obrotowy KiT - Śro Cze 18, 2008 8:57 am " />duży czyli jaki? luke - Śro Cze 18, 2008 9:05 am " /> ">Musi mieć duuży moment obrotowy A wiesz jak sie rozklada moment obrotowy w funkcji obrotow na wykresie silnika elektrycznego ? Piotrek Skoczek - Śro Cze 18, 2008 9:09 am " />A ja wiem.? mam silnik 11T normalny nie do driftu i jakoś nie mam problemu z poślizgami. Praktycznie każda osoba którą zapytam jaki silnik kupić do driftu mówi "z dużym momentem obrotowym" Ale jakoś nikt nie umie określić z jakim ... luke - Śro Cze 18, 2008 9:15 am " />Moment spada w funkcji obrotow praktycznie najwiekszy jest przy niskich obr rzedu kilku k rpm. Duzy moment to pojecie wzgledne pozatym w specyfikacjach najczesciej moment podawany jest przy max mocy i nie jest to moment maksymalny tego silnika. Tomek Lipert - Śro Cze 18, 2008 10:09 am " />Silnik do driftu musi mieć duży moment obrotowy od niskich obrotów. A tym cechują się silniki z większą liczbą zwojów. To jeszcze ostatnie pytanie. Na tym GM pojeżdże krócej czy dłużej niż na Saturnie 27T? luke - Śro Cze 18, 2008 10:19 am " />Chyba nie, duzy moment maja dluzsze silniki a idac twoim tropem silniki integy 45 albo wyzej mialyby moment wiekszy od silnikow 15-20T. Znajdz wykresy sprawnosci to bedziesz wiedzial. Czas jazdy zalezy od wielu czynnikow np w jakim zakresie obr bedziesz jezdzil albo w jakim stanie jest saturn 27 pozatym na logike z czego bierze sie moc ? I*U jesli U jest stale w tym przypadku pakiet 7.2V dla obu silnikow to mocniejszy silnik wezmie wiecej A. Tylko sprawnosc moze uratowac mocniejszy silnik (chodzi o czas jazdy) ale to juz musisz poszperac w necie noi zapytac siebie w jakim zakresie obr bedziesz jezdzil. Lord - Śro Cze 18, 2008 10:54 am " />Powiem tak, bo sam przetestowałem. Silniki 27T są o wiele lepsze do driftu niż te pon. 17T ponieważ mają od samego początku dużego kopa i wysoko moment obrotowy. Sam teraz się przesiadam z 15T na 27T. p.s. A przy tym prąd z akusów nie jest aż tak bardzo pobierany luke - Śro Cze 18, 2008 11:51 am " />Widocznie miales kiepskie silniki, zaloz te z gornej polki i dobrze je zasil w prad. "Kop" na 27t to jakies pojecie abstrakcyjne Chyba ze mowa o takich typowo wyczynowych konstrukcjach jak te gm'y albo cs ale one tez sa wolniejsze od mocnej 15-17t Napisz jakie 27T i jakies 15-17T testowales, jaki regiel i jakie pakiety Lord - Śro Cze 18, 2008 12:23 pm " />Miałem silnik 15T od Yokomo (jeśli to jest niska półka to ekhmm) i na chwilę silnik Trinity 27T. Po zmianie zupełnia inna bajka. Na standardowym przełożeniu MR - 4TC czułem, że model idzie bokiem, czułem obroty. I tu wychodzi nie widza na temat driftu jak widzę. Nie chodzi o prędkość, bo napewno silniki 27T są wolniejsze od tych pon 17T, ale moment obrotowy uzyskiwany od samego początku. Dlaczego do trialu używane są silniki 30T i wyżej?? Z tego samego powodu, moment. Do driftu silniki 27T - 30T i bezszczoty od 13,5 do 7,5 T. W drifcie trochę siedzę, więc ciutkę wiem co nieco. Aha, używam pakietów RCHobby 4500 nimh, więc prądu miałem pod dostatkiem, a regiel GM z ograniczeniem do 12T Bartosz Giza - Śro Cze 18, 2008 1:02 pm " />Chodzi o to żeby silnik już przy najniższych obrotach osiągał swoją maxymalną moc, żeby potem można było przejść całą sekwencje zakrętów kontrolując poślizg luke - Śro Cze 18, 2008 1:41 pm " /> ">Dlaczego do trialu używane są silniki 30T i wyżej?? Z tego samego powodu, moment. Do trialu uzywa sie silniki po 40-50T dlatego ze osiagaja one niskie predkosci obrotowe, a moment uzyskuje sie poprzez zastosowanie przekladni o duzym przelozeniu. Natomiast wracajac do twojego czucia jak model idzie i czucia obrotow to moze w tej 15stce yokomo jechales na zlym przelozeniu i nie uzywales obrotow uzytecznych tam gdzie jest duza moc i sprawnosc, a na trinity wbiles sie w ten przedzial... Moze kombinowanie z przelozeniem daloby zamierzony efekt ? Nie napisalem nic na temat predkosci bo to wlasnie wiadomo z gory im mniej T tym wiecej obr ma silnik co za tym idzie model jest szybszy. Prawda jest taka silnik elekryczny uzyskuje najwiekszy moment wlasnie przy najnizszych obrotach i to sa fakty z wykresow. Jesli chodzi o drift mam niewielke doswiadczenie ale na podstawie kilku filmow np team arai widac ze predkosc tez sie liczy Lord - Śro Cze 18, 2008 1:46 pm " />Jeśli chodzi o "fabryczne" przełożenie w MR-4TC to przy drifcie nie zmienia się go, niezależnie od silnika. Prędkość nie jest ważna, bo i tak jeździ się wolno w drifcie. Jeśli chodzi o filmy Team'u Arai to dla porównania napiszę, że polska czołówka rc drifterów lata z takimi samymi prędkościami. luke - Śro Cze 18, 2008 2:30 pm " /> ">Jeśli chodzi o "fabryczne" przełożenie w MR-4TC to przy drifcie nie zmienia się go, niezależnie od silnika. Prędkość nie jest ważna, bo i tak jeździ się wolno w drifcie. Jeśli chodzi o filmy Team'u Arai to dla porównania napiszę, że polska czołówka rc drifterów lata z takimi samymi prędkościami. No to ja czegos nierozumiem Jezdzicie wolno czy szybko ? I dlaczego niezmieniac przelozenia ?? Predkosc uzaleznia tor na ktorym jezdzisz i do niego dostosowuje sie przelozenie zeby silnik krecil sie w przedziale obrotow uzytecznych... Lord - Śro Cze 18, 2008 3:22 pm " />Dla nas to jest mielenie kół w miejscu czyli wolno A przełożenie w yoko jest uniwersalne. luke - Śro Cze 18, 2008 3:26 pm " /> ">Dla nas to jest mielenie kół w miejscu czyli wolno A przełożenie w yoko jest uniwersalne. Nie robmy sobie jaj niema takich rzeczy Dobra koniec z OT bo sie zagalopowalismy. Tomek Lipert - Śro Cze 18, 2008 3:28 pm " />Prędkość zależy od stylu jazdy, niektórzy wolą szybko, niektórzy wolno. Duże prędkości jednak nie są w ogóle przydatne. Wątpię, czy przekracza się na torze 20 km/h. Silnik musi ciągnąć od niskich obrotów i z każdego momentu ostro przyspieszać. Polecacie ten silnik GM? luke - Śro Cze 18, 2008 3:39 pm " />Napewno jeden z mocniejszych silnikow 27T do tego rozbieralny ustawialny olozyskowany czego chciec cena bardzo atrakcyjna. Adrian Lutyński - Pon Cze 23, 2008 6:14 am " /> ">Dla nas to jest mielenie kół w miejscu czyli wolno A przełożenie w yoko jest uniwersalne. Po pierwsze, to mielenie kół przy 50km/h jest dużo fajniejsze niż przy 15 Powerslide to co innego niż plastik tire slajd No i proszę cię, co to znaczy że przełożenie jest uniwersalne? Piszecie tu same WIELKIE PRAWDY INTERNETU, troche pobawić się więcej samemu. Integy NIE MA większego momentu niż większość silników mocniejszych od niego jak np blaszak 650tka. Itd itp. Nie opierajcie się ślepo na tym co piszą w necie, bo sam już wielokrotnie przekonałem się, że rzeczy podobno najlepsze na świecie takie nie są, a prawda jest po stronie fizyki a nie fikcji. Tomek Lipert - Nie Cze 29, 2008 12:30 pm " />Silnik kupiłem i ładnie jeździ, w porównaniu z Saturnem 27T ma niesamowitego kopa. Teraz pytania - co powinienem przy nim zrobić? Jakieś czyszczenie czy coś? Nie miałem nigdy styczności z rozbieralnymi silnikami. Adrian Lutyński - Nie Cze 29, 2008 9:20 pm " />Najważniejsze to pilnuj temperatury, zarówno silnika (75st) jak i regla (90-100st). Jak szczotki będą miały mniej niz 4-5mm to zmień. Tomek Lipert - Pon Cze 30, 2008 6:27 am " />A gdzie mam zmierzyć te szczotki? W którym miejscu? Adrian Lutyński - Pon Cze 30, 2008 7:22 am " />całkowitą długośc. Na razie nei musisz, z zewnątrz widać wirnik oraz miejsce oparcie się sprężynek, więc dość dokładnie możeszs bez rozbierania określić. A silnika jeśli nie musisz, to nie rozbieraj, to się z reguły źle kończy. amonsul - Pon Cze 30, 2008 7:46 am " />Rozbieraj rozbieraj. silnik w miarę eksploatacji zużywa sie i zbiera syf który może doprowadzić do awarii. A jak będziesz robił to delikatnie to nic nie popsujesz. zaznacz sobie na obudowie ( o ile niema znacznika ) położenie dekla by przykręcić go dokładnie tak samo a teraz : najpierw odpinasz sprężynki szczotek z mocowania na górze szczotko trzymacza. teraz wysuwasz szczotki. odkręcasz 2 śruby i zdejmujesz deki elek. uważaj by nie zgubić podkładek na szczycie wirnika. teraz delikatnie ustaw srebrny krążek tak by dało sie go przesunąć przez te występy w obudowie. możesz teraz wysunąć wirnik. ( też uważaj by nie zgubić podkładek ich ilość i grubość jest doprana i istotna dla poprawnej pracy silnika) ( składasz odwrotnie) a teraz czyszczenie , ja staram sie unikać płynów ponieważ po wszystkich jaki zostawiałem silnik miał tendencje do bardziej dokładnego pokrywania sie brudem . średnio twardy pędzelek i omiataj wszystko jak masz to sprężone powietrze. Jak masz możliwość lub silnik wykazuje stan zużycia komutatora ( odbarwienia, wżery, nierówności) przydało by sie go przetoczyć w ostateczności zamontuj go na wiertarkę i bardzo drobnym papierem ściernym wypoleruj/wyrównaj ( ale tak można go uszkodzić wiec robisz to na własne ryzyko) jak już wyczyścisz wszystko to pozbądź sie resztek szczotek z przestrzeni w komutatorze ( udrożnij kanały oddzielające sekcie) teraz jeszcze pozostaje dokładnie odtłuścić komutator. można zastosować też kropelkę płynu polepszającego kontakt ale jak jeździsz po syfie to odradzam bo do szczotek zacznie sie przyklejać był i wyszlifuje ci komutator. teraz pozostaje poskładać silnik. pamiętaj by kontrolować co jakiś czas śruby szczególnie te dociskające szczotki. ( ja osobiście je lutuje by zapewnić sobie poprawny kontakt) Tomek Lipert - Wto Lip 01, 2008 6:49 am " />Dzięki za opis. Nadal nie wiem, co mam mierzyć. Tu jest fotka szczotek, innych. http://rojna.pl/show.php?p=as760x-assoc ... zczot_1510 Chodzi o te prostopadłościany, tak? A dekielek można przykręcić inaczej niż był? Chodzi o to, jak mocno jest wkręcony czy o to, by był w tej samej pozycji jak przedtem? Tomek Lipert - Czw Lip 24, 2008 7:21 pm " />Ponawiam pytania z ostatniego posta i dokładam jeszcze jedno. Odłamała mi się nóżka jednego kondensatora przylutowanego do silnika. O ile wiem, ma on zapobiegać zakłóceniom. Czy poczuję różnicę bez tego jednego kondensatora? Adrian Lutyński - Czw Lip 31, 2008 5:37 am " />Nowe regle daja sobie rade bez kondków. Ale taki kondek w sklepie elektornicznym to kilkanaście groszy |