ďťż
Silniki LRP V-Tec - ktoś coś wie ???




Filonxxxl - Nie Sie 15, 2004 8:32 pm
" />Witam

Czy ktoś zna silniki firmy LRP V-Tec, konkretnie model Z.28R, który według danych fabrycznych ma następujące parametry:

- pojemność: 4.59 ccm
- obroty: 2000 - 28000
- konstrukcja ABC
- moc: 3.74 KM

Co te silniki są warte? Spotkałem kiedyś na Ebay i tak się zastanawiam...

Pozdrawiam




Kuba Stabiszewski - Nie Sie 15, 2004 8:37 pm
" />Tez widzialem na ebay , ale niemieckim zaloze sie ze Ty tez tam to wczyajiles.Silnik jest stosunkowo tani ale jak juz nie zalezy Ci na rpm a chcesz kupic cos o gigantycznej mocy to radze truckziille bo to nie wiadomo co to jest ma prawie 4 konie niby duzo ale malo rpm.Lepiej kupic truckzille a cena prawie taka sama.Truckzille na ebya.com mozna znalzes za jakos 160$ oczywiscie nowa.



Filonxxxl - Nie Sie 15, 2004 8:45 pm
" />
">Silnik jest stosunkowo tani ale jak juz nie zalezy Ci na rpm a chcesz kupic cos o gigantycznej mocy to radze truckziille bo to nie wiadomo co to jest ma prawie 4 konie niby duzo ale malo rpm.Lepiej kupic truckzille a cena prawie taka sama.Truckzille na ebya.com mozna znalzes za jakos 160$ oczywiscie nowa.

Tylko jest pewne małe ale...
- LRP to po prostu biorę i wkładam w miejsce oryginalnego silnika.
- Truckzillę biorę i bawię się dobrych kiiiiiilka dni, żeby ją jakoś wsadzić do modelu...

W związku z tym nadal chciałbym się czegoś dowiedzieć o tych LRP.

Pozdrawiam



Kuba Stabiszewski - Nie Sie 15, 2004 8:48 pm
" />W niektorych savage na niemieckim rynku montuja serynie ten silnik.Nie wiem co o tym myslec.Mocy przerazajacej to on nie ma no i malo rpm.Wolabym kupic cos normalniejszego




Filonxxxl - Nie Sie 15, 2004 8:54 pm
" />
">Mocy przerazajacej to on nie ma no i malo rpm.Wolabym kupic cos normalniejszego

No chyba trochę przesadziłeś: jesli on rzeczywiście ma te podawane 3.74 KM to jest baaardzo mocny (fabryczna Ofna Force .26, montowana w DD ma 2.41KM, więc byłby to przyrost o 55% co uważam za rewelację...)

Co rozumiesz pod pojęciem "normalniejszego" ?

Pozdrawiam



Kuba Stabiszewski - Nie Sie 15, 2004 9:17 pm
" />Troche wiecej RPM No moze tu troche przesadzilem



Filonxxxl - Nie Sie 15, 2004 9:32 pm
" />Co do obrotów to rachunek jest prosty:

- oryginalna Ofna Force .26 kręci 38000 obr/min i ma przełożenie 12/52 czyli na wejściu skrzyni biegów daje to max. 8770 obr/min
- jeśli LRP kręci 28000 obr/min to wystarczy zmienić zębatkę na 16 i będzie na wejściu skrzyni max. 8615 obr/min

Poza tym, pojawia sie możliwość regulacji zębatką atakującą, bo fabryczna w DD ma 12 zębów i mniejszych po prostu nie ma, a w przypadku LRP byłaby możliwość wstawiania zębatek od 12 do 19 zębów (normalnie dostępne) więc jest możliwość regulacji w górę (max. 6460 obr/min na wejściu skrzyni biegów przy 12) i w dół (max. 10230 obr/min przy 19) od ustawienia domyślnego (16)...

Mam nadzieję, że ktoś załapał o co mi chodzi

Pozdrawiam



promian - Pon Sie 16, 2004 2:05 pm
" />
">Co do obrotów to rachunek jest prosty:

- oryginalna Ofna Force .26 kręci 38000 obr/min i ma przełożenie 12/52 czyli na wejściu skrzyni biegów daje to max. 8770 obr/min
- jeśli LRP kręci 28000 obr/min to wystarczy zmienić zębatkę na 16 i będzie na wejściu skrzyni max. 8615 obr/min

Poza tym, pojawia sie możliwość regulacji zębatką atakującą, bo fabryczna w DD ma 12 zębów i mniejszych po prostu nie ma, a w przypadku LRP byłaby możliwość wstawiania zębatek od 12 do 19 zębów (normalnie dostępne) więc jest możliwość regulacji w górę (max. 6460 obr/min na wejściu skrzyni biegów przy 12) i w dół (max. 10230 obr/min przy 19) od ustawienia domyślnego (16)...

Mam nadzieję, że ktoś załapał o co mi chodzi

Pozdrawiam


ja zalapalem i w pelni sie z Toba zgadzam. Rzecz jasna LRP nie slynie z silnikow spalinowych ale moze nie bedzie tak zle. Jesli chodzi o moc to chyba troszke przegieli bo tak maly silnik nie jest w stanie z siebie wykrzesac tak wielkiej mocy. To jest po prostu niemozliwe...



Tomasz Łuczyński - Pon Sie 16, 2004 5:08 pm
" />Zdecydowanie przegieli z moca... W zyciu nie uwierze w te 3,74 KM

Sirio .27 XL Race/Pro ma 3,1 KM (katalogowo) a jakos Sirio przemawia do mnie bardziej niz LRP



Adam Jaszczurowski - Pon Sie 16, 2004 7:33 pm
" />wlasnie 3,74?? to ile jeszcze? sirio ma 3,1 katalogowo a na hamowni wyciagnal 2,97, umowmy sie ze LRP nie robi tak dobrych silnikow i tak dlugo, dlatego uznam to za chwyt marketingowy, pewnie ma duzo mocy ale watpie zeby wiecej niz 3hp ale to i tak duzo!!



promian - Wto Sie 17, 2004 7:40 pm
" />Kwestie mocy juz ustalilismy . Badz co badz nawet jesli ten silniczek ma okolo 2,5 KM to jego cena i tak nie jest jakos bardzo wygorowana aczkolwiek w tym przedziale to mozna juz kupic dobra Ofne a jak sie troszke dozbiera to nawet Sirio XL - dwa razy drozszy ale na pewno minimum 4 razy lepszy.



ROJNA - Pią Sie 20, 2004 8:17 pm
" />LRP wprowadzilo silniki spalinowe w tym roku, na swoich silnikach wygrali MONSTER MANIE (.28) i prawie wszystkie eliminacje do mistrostw niemiec w klasie IC-10 TC (.12) czy slynie z silnikow spalinowych ??? dowiemy sie w przyszlym roku bo w sprzedazy sa dopiero jakies 2 miesiace.
Co do mocy zaden producent nie podaje przy jakiej dawce NITRA podaja osiagi, ale napewno nie mniej ja 40% , zwykly uzytkownik nie uzywa wiecej niz 25%
Firma LRP cieszy sie slawa jako jeden z NAJLEPSZYCH producentow elektroniki, czemu mieli by psuc swoja renome wprowadzajac jakis bubel na rynek pod swoja nazwą ???



Jacek Żurek - Pią Sie 20, 2004 10:30 pm
" />LRP nie produkuje silników. Prawdopodobnie jest to PICCO.
Na silniku LRP Z.12R „TEAM” Reto Konig wygrał w zeszłym roku Międzynarodowe Mistrzostwa Niemiec w klasie IC10 DTM
http://www.lrp-electronic.de/e/news_flash/detail.asp?id=718

Pisanie głupot na tym forum przez osoby niepoważne uważam za jakieś nieporozumienie.
Proponuje jeżeli ktoś nie zna firmy, marki aby nie zabierał głosu w dyskusji. Wprowadza w ten sposób w błąd czytelników tej strony.

Jest to markowy motor przeznaczony do MONSTERÓW. Dyskusja czy jest mocniejszy czy słabszy od innego to absurd.
Zawsze można przerobić silnik tak aby zwiększyć jego parametry, moc, RPM oraz skrócić żywotność.

Wystarczy powiększyć-wypolerować kanały dolotowe w bloku, zeszlifować korbowód, zatankować 50% NITRA i będzie zasuwał jak głupi.
Pytanie jest jedno, czy jest to potrzebne i czy chcemy aby silnik pracował tylko 30 minut.



ROJNA - Pią Sie 20, 2004 10:39 pm
" />najlepsz jest gdybanie typu " napewno niema, napewno nie osiaga, jest gorzy itd. "
silniki LRP .28 weszly do sprzedazy detalicznej 2 tygodnie temu, w polsce nikt jeszcze niema ale strasznie duzo osob sie wypowiada na temat tego silnika



Jacek Żurek - Pią Sie 20, 2004 10:45 pm
" />
">najlepsz jest gdybanie typu " napewno niema, napewno nie osiaga, jest gorzy itd. "
silniki LRP .28 weszly do sprzedazy detalicznej 2 tygodnie temu, w polsce nikt jeszcze niema ale strasznie duzo osob sie wypowiada na temat tego silnika


Może ktoś już kupił i zatarł.
Jeden z amatorów zabawek.



Jacek Żurek - Pią Sie 20, 2004 10:50 pm
" />Pytanie do uczestników tej dyskusji.
Czy ktoś z Was widział kiedyś hamownie do silników spalinowych (nie pytam czy ma bo wiem, że nie ma) albo do elektrycznych chociaż.
Dam głowę, że nikt nie widział i nie wie nawet jak to działa. A najmądrzejszy jest każdy.



Kuba - Pią Sie 20, 2004 11:14 pm
" />Gdybym postepowal tak jak pan Rojna i Jacek, to musialbym kupic prawie kazdy dostepny na rynku silnik, testowac go i dopiero wtedy moglbym wybrac najlepszy dla mnie model. Niestety nie mam na to czasu i pieniedzy. Taka metoda zdobywania wiedzy charakteryzuja sie male dzieci (musza sie sparzyc zeby wiedziec ze zelazka sie nie dotyka). Dorosle osoby moga wyrobic sobie opinie na temat danego przedmiotu na podstawie swojej wiedzy, wczesniejszych doswiadczen oraz danych dostarczonych przez producentow (zakladajac ze sa prawdziwe) i inne zrodla (np. forum).
Prosta hamownie do silnikow elektrycznych produkuje np. Orion ( http://www.teamorion.com/products/motor ... sp#Digital Motor Checker ), mozna tym mierzyc obroty i pobor pradu.
Taka hamownie mozna tez wykonac samemu, potrzebny jest nam silnik ktory bedzie sluzyl jako generator i do niego podlaczamy woltomierz. Do niego podlaczamy testowany silnik, zasilany z regolowanego zrodla napiecia z podlaczonym woltomierzem i amperomierzem. Na tym urzadzeniu mozemy sobie testowac np rozne silniki, zestawy szczotek i sprezynek.



Jacek Żurek - Pią Sie 20, 2004 11:32 pm
" />Cenie ludzi którzy mają własne zdanie, i go bronią.
Ale nie lubię jak ktoś wciska innym głupotę.

W tym przypadku mamy LRP renomowanego producenta z Europy, a nie z USA czy Azji, który firmuje swoim logo TEAM LRP silniki spalinowe.
Jeżeli tak robi tzn. , że są dobre i ktoś je wcześniej sprawdził.

Silniki SIRIO są to chyba silnikami Nova Rossi, a dla OFNY nie wiem kto robi. Albo PICCO albo OS MAX.

Jeżeli chodzi o moją wiedze to nie musisz się o nią martwić. Nie musze kupować każdego silnika. Wystarczy, że porozmawiam z mądrzejszymi od siebie. Każdy mi pomoże, na zawodach nie liczy się sprzęt tylko umiejętności.

Co do hamowni to jedna taka jest w Polsce. W 1998 roku korzystałem z niej troszeczkę . Producentem jest Austriacka firma Robitronic.



Filonxxxl - Sob Sie 21, 2004 6:45 am
" />Witam

Panowie, wyluzujcie trochę...
Z tego co widzę to nie jest tak źle jak pisali niektórzy i wychodzi na to, że LRP wcale nie zamówiło tych silników u byle kogo...
Widzę również, że są dostępne w sklepie Rojny za bardzo przyzwoitą cenę (to taka mała reklama ), więc jest lepiej niz myślałem...
Takie pytanko, bo nigdy nie kupowałem silnika: czy jest jakaś gwarancja i ew. pomoc w kłopotach?

W związku z tym mam konkretne pytanie: na ile realna może być podawana przez producenta moc 3,74KM ? Czy ktoś widział jakieś obiektywne pomiary tego silnika?

Pozdrawiam



Adam Jaszczurowski - Sob Sie 21, 2004 8:01 am
" />sirio to sirio na pewno nie jest robiony przez novarossi, a LRP na pewno kupuje silniki a od jakiego dostawcy?? ma w tej chwili 3 mozliwosci .28 sa robione przez tajwan (hyper .28) francje ( RB concept) i wlochy (Novarossi/TOP .28) hyper i RB to nie sa ( chyba ze pozbyli sie czerni na bloku) dlatego najbardziej sie sklaniam ze to jest novarossi ktory na stronie podaje okolo 2,9 ( nie pamietam) zalozmy ze poczynili jakies zmiany moze dotra do 3hp przy 25% nitro. A co do hamowni, na zywo nie widzialem ale widzialem duzo zdjec, tak samo dla elektrycznych i spalinowych, na czym to polega, w lepszych hamowniach jest elektromagnes podpiety do silnika, ktory daje zmienne obciazenie na silniku, calosc jest podpieta do komputera i tak powstaje dokladny wykres. Ale masz racje Jacku 80-90% zwyciestwa to jest kierowca!!!! to na pewno!!! i dlatego nie jest istotne na jakim silniku kto wygral zawody obecne silniki zalozmy .12 maja nawet po 1,5-1,7 hp to jest niesamowicie duzo, bardzo podobne parametry dlatego to kto wygra zalezy nie od silnika tylko od prowadzacego

*edit: dobra nie wiem kto robi ten silnik, mozliwe ze novarossi ( tyle samo portow itd) ale wyglada na to ze ktos robi te silniki na zamowienie LRP a nie tak ze oni je kupuja gotowe



Jacek Żurek - Sob Sie 21, 2004 4:45 pm
" />
">sirio to sirio na pewno nie jest robiony przez novarossi

"Trinity is proud to announce that we are the exclusive North American importers for the new Sirio line of engines direct from Italy. This new line of nitro engines has been designed by Andrea Rossi using his years of experience in R/C nitro motors."

http://www.teamtrinity.com/nitro/engines/sirio/sirio.asp

Zaprojektowany jest przez Andrea Rossi.
Na bank produkowany we Włoszech, albo przez Rossi albo NovaRossi.

Mniejsza o większość. Nie mam ochoty się sprzeczać.
Jest to markowy silnik a co do parametrów to przestały mnie już dawno interesować.
Najważniejsza sprawa jest taka, że jest przeznaczony do Monsterów i w Niemczech się na takich ścigają.



Adam Jaszczurowski - Nie Sie 22, 2004 9:12 am
" />jesli tak to moj blad, przepraszam!!



promian - Nie Sie 22, 2004 10:17 am
" />Widze, ze z tego ciekawego tematu zrobila sie jedna wielka dyskusja. Byc moze bedzie okazja aby sprawdzic silnik LRP w akcji. W piatek zadzwonil do mnie pewien czlowiek z Elblaga, ktory kupil dla swojego syna model SS25 w niemczech. Co ciekawe tam dodaja do zestawu silniki LRP!! Zaplacil za calosc 599 EUR tak wiec dosc sporo. Za okolo tydzien bede mial troche fotek tego zestawu oraz silnika i pierwsze wrazenia z jazd tym modelem. Rzecz jasna nikt nie sprawdzi czy ma on rzeczywiscie 3,74 KM ale bedzie mozna go porownac do seryjnego S25 podczas zwyklego jezdzenia i zobaczy sie czy wzrost mocy o ponad 1 KM jest odczuwalny. Jesli ktos chce to podaje maila to tego kolesia: simson1@poczta.onet.pl



Jacek Żurek - Nie Sie 22, 2004 10:43 am
" />Nareszcie coś mądrego. Ja też czekam z niecierpliwością. Może już w najbliższy wtorek Grzegorz Rojna będzie miał takie silniki. Będzie można je porównać.



promian - Pon Sie 23, 2004 6:14 pm
" />Tutaj opis silnika w wersji niemieckiej (ja nie znam wiec nie poczytalem ale moze ktos z Was zna...?)

http://www.modellbauleuthold.ch/index.html
Powered by WordPress, ©