ďťż
Silniki szczotkowe kierunkowe?!




Adrian Lutyński - Sob Kwi 26, 2008 8:10 am
" />W ciągu 2 dni 2 osoby mówią mi że takie coś istnieje, czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy???




zbig - Sob Kwi 26, 2008 8:46 pm
" />Masz na myśli dedykowany (zalecany) kierunek obrotów? Jeśli o to chodzi, to oczywiście tak, te z niezerowym kątem wyprzedzenia. Jeszcze może w grę wchodzić sposób mocowania szczotek.



Adrian Lutyński - Sob Kwi 26, 2008 8:48 pm
" />Chodzi o to ze silnik w jedna strone ma wiecej mocy....



zbig - Nie Kwi 27, 2008 5:18 pm
" />No to zdecydowanie chodzi o kąt wyprzedzenia szczotek




pirzol - Nie Kwi 27, 2008 6:52 pm
" />potwierdzam, taki silnik byl opisywany na mojej stronie o Bonzerze, silniki Tamiya Super Stock z serii TZ i RZ maja wieksze obroty i moc tylko na jednym kierunku, nie pamietam w ktora strone ma TZ a RZ ale tak, jest i ma to zwiazek m.in. z ustawieniem szczotek.

Pozdrawiam
Piotr



Adrian Lutyński - Nie Kwi 27, 2008 7:01 pm
" />Jaja no, czlowiek uczy się całe zycie



zbig - Pon Kwi 28, 2008 10:39 am
" />Chodzi o to, żeby przy wysokich obrotach robic wczesniejszą komutację, żeby przeciwdziałać indukcyjności rozproszenia uzwojenia i dać dodatkowy czas na narastanie pradu w uzwojeniu. Oczywiście coś za coś - silnik z dużym kątem wyprzedzenia działa gorzej w zakresie niskich obrotów.
W bezszczotkach kąt wyprzedzenia (timing) ustawia się w regulatorze. (na pewno w bezsensorowych, nie wiem czy sensorowe też maja ustawialny timing)



Adrian Lutyński - Pon Kwi 28, 2008 10:41 am
" />Sensorowe maja tak samo.



Tomek Massalski - Pon Kwi 28, 2008 2:46 pm
" />Sensorowe przynajmniej niektóre mają ustawienia timingu w silniku a nie w regulatorze.



Defender - Pon Kwi 28, 2008 8:27 pm
" />Nareszcie wiem dlaczego wszystkie silniki szczotkowe jakie mam kręcą się w jedną stronę dużo lepiej, nawet siłę mają większą ale też wyższy pobór mocy.
Powered by WordPress, ©