ďťż
Skrzypienie przy skręcaniu...




Jacekn8 - 2009-12-13, 18:31
Mam problem,
Od jakiegoś czasu zaczęło mi zajebiście skrzypieć coś pod autem jak skręcam. Inny dźwięk przy skręcie w prawo a inny w lewo. W samochodzie pół biedy, bo jest dobrze wyciszone, ale na parkingu patrzą na mnie jak na idiote, jakby samolot leciał...

Dobra, tyle że nie mam pomysłu jak to zdiagnozować. Przyczyny:
-łącznik stabilizarora,
-sworzeń
-końcówka drążka,
-łożysko Mcpearsona

Jeżeli to ostatnie nawaliło to bedzie problem z jego zdobyciem. Pisze ten temat jakby kiedyś, komuś zdarzyło się coś podobnego. Jutro spróbuje sprawić 1 i 3 punkt...




RadAg! - 2009-12-13, 20:20
Lozysko McPhersona kupisz bez problemu na rockauto. Zmienialem u siebie.



Jacekn8 - 2009-12-14, 17:23
Prawdopodobnie to łącznik stabilizatora bo jak kołysam taurim to też skrzypi... Narazie nie mam czasu na głębsze diagnozy...



brolcio - 2009-12-15, 18:21
A czy skrzypi na garbach. Mozliwe, ze to dzwięki dochodzące z tulejek stabilizatora - sa poliuretanowe i jak sie ich nie nasmaruje to wydają dziwne dzwieki




RadAg! - 2009-12-15, 19:34
Ja mam tak w Crown vic. Ponoc to ograniczniki zkretu. Jak kola sa na maxa skrecone i na drodze sa nierownosci to bardzo halasuje.



Jacekn8 - 2009-12-30, 17:26
Hejka
Usterka usunięta. Jednak była to końcówka drążka kierowniczego. Nie ma luzów, ale skrzypiała. Wziąłem do szczykawki oleju i wpuściłem do środka przez gumę = po sprawie. Pamiętajcie żeby nie wpuszczać pod żadne gumki w aucie WD40 lub coś w tym stylu bo po czasie twardnieją i zaczynają pękać. Tylko smar lub olej. Pozdrawiam



RadAg! - 2009-12-30, 21:24
Z tego co pamietam to faktycznie jak zamawialem kiedys oryginalne koncowki do Taurusa to mialy nawet specjalne otworki do wpuszczania smaru...



Jacekn8 - 2009-12-31, 13:34
Moje nie miały... Nawet nie wiem kiedy będą do wymiany bo ten miał się dobrze, tyle że skrzypiał i troche skorodował. Pewnie nie prędko bo tauruskiem bardzo mało jeżdze, a będę chciał sobie kupić nowszego amerykana może w następnym (2010) roku. Poluje na Jeepa Granda Cherokee 2006 albo Chryslera 300C też 06. Pozdrawiam



RadAg! - 2009-12-31, 15:46
300C zacna fura, a cheeroke to SUV - nielubie
Ja przesmarowalem dzis u siebie ograniczniki skretu i tez cisza nagle. Ile rzeczy moze naprawic kapka smaru



Jacekn8 - 2009-12-31, 22:16
Jeszcze jak będziesz miał czas i gdzie zrobić to przeglądnij sobie hamulce. Pół dnia roboty a naprawde bezpieczeństwo będzie no i hamulce będą działać jak należy. Chodzi mi głównie o przesmarowanie prowadnic zacisku, zdejmujesz zacisc, wyciągasz prowadnice i smarujesz. Cylinderek też jest dobrze nasmarować, odchylasz gumke wykałaczką, wywalasz stary smar z syfem (o ile jeszcze tam jest) i wpychasz nowy srubokrętem. Jak już pisałem gdzieś na forum ja robie to co rok w moich samochodach. Ostatnio miałem mondeo anglika, orobiłem sie koło hamulców a za 3 dni go sprzedałem . Robie to dlatego, że kiedyś w jakimś samochodzie wymieniałem klocki i prowadnice były tak zapieczone, że cały zacisk sie nie przesówał, reczny nie odbijał itp... Happy new year, za 40 minut odpalam szampana, Radek pewnie 1h 40min... hehe



RadAg! - 2010-01-01, 00:29
Heh, juz odpalilem. Najlepszego !!!
Powered by WordPress, ©