ďťż
Slinik do GM Genius 50 i do GM Genius 100
Nigel - Nie Gru 20, 2009 11:10 pm " />Mam do dyspozycji regulator GM Genius 50, który planuję zamontować w Schumacherze Mi-2 oraz wykorzystać do TA B44 w off-road. Chciałbym poznać opinię bardziej doświadczonych modelarzy jaki silnik (najlepiej Graupnera) dokupić by dobrze współpracował z tym reglem w tych autkach. Myślałem o tych pozycjach: 1. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5742 2. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5748 3. http://www.rc-modele.pl/product_info.ph ... 2f893bae50 4. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5749 Jakie jeszcze motorki polecacie? Zaznaczam, że zdaje sobie sprawę z trudności pogodzenia optymalnych osiągów dla buggy i torówki w jednym komplecie regiel+silnik. Zestaw ten ma służyć głównie celom "szkoleniowym". KiT - Nie Gru 20, 2009 11:46 pm " />do celów szkoleniowych to zakres 13.5 -17.5T luke - Pon Gru 21, 2009 8:15 am " /> ">do celów szkoleniowych to zakres 13.5 -17.5T Za wolne szukaj silnika wg poboru pradu jak zalozysz mocniejszy to limitami amper zbijasz i mozesz nawet na 5.5T smigac KiT - Pon Gru 21, 2009 8:23 am " />IMHO nie ma sensu wkładać niczego co jest mocniejsze niż 300W bo taki jest limit tego regulatora. Więc pytanie po co. By mieć? luke - Pon Gru 21, 2009 9:00 am " />Dlaczego tylko 300W ? 50A ciaglego x 7v 350w gm poleca do tego regla np dr speed 12t delta 450w 5400kv imo to bylaby dobra opcja do buggy/onroad na nauke Nigel - Wto Gru 22, 2009 7:06 pm " />Stosując Dr. Speed 12T trzeba by chyba jakiś wentylatorek założyć na regulator ? luke - Wto Gru 22, 2009 7:16 pm " />Po czym wnosisz ? Nigel - Wto Gru 22, 2009 8:38 pm " />Zakres prądu przy maksymalnym poborze dla silnika to 115A a regulator ma 80A. Sądząc po Twoim pytaniu, rozumiem, że to nie jest rozstrzygający czynnik przy wzroście temperatury regulatora ? luke - Wto Gru 22, 2009 10:25 pm " />http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=97262 "Empf. Regler: GM-GENIUS 50" Mi to wystarcza jak tobie nie to programowanie i mozesz sobie zbic regulator do 80A albo wydajnosci pakietu zeby go niemeczyc. Nigel - Wto Gru 22, 2009 10:44 pm " />Oki. Masz rację. Jeszcze jedno pytanie laika i żółtodzioba: z tym silnikiem w Schumacherze nie można startować w E-10 TC SPEC ? Pytam raczej z ciekawości bo w najbliższym czasie nie planuję raczej stawania w szranki z innymi zawodnikami. luke - Śro Gru 23, 2009 8:26 am " />Nie mozna bo to silnik w uzwojeniu delta, w klasie spec dopuszczone sa silniki z uzwojeniem star (gwiazdka) 9,5T + 2s life/5s nimh lub 13.5T + 2s lipo. Z uzwojeniem typu delta mozna jezdzic za to w modified ale 12T bedzie za slabe pozatym regulator tez bedzie za slaby noi bez sezonu w specu nie mozna jechac w modified. Jak sie zdecydujesz na start w spec to musisz zmienic silnik ale zaczekaj na przepisy mozliwe ze od sezonu letniego do 540 beda dopuszczone bezszczotki a to jest dobra klasa na poczatek. Adrian Lutyński - Pią Gru 25, 2009 9:06 am " />Kupo 9,5T to będziesz mógł startować potem w specu, Silnik słabszy ciut niż 12Td, więc dasz radę. GM50 do Speca styka. Nigel - Wto Gru 29, 2009 5:58 pm " />Rozumiem, ze masz na myśli 9,5 T Blau serii Sport ? Tylko czy rzeczywiście ta różnica mocy i obrotów jest taka mała Do ewentualnych startów Schumacherem mam jeszcze Saturna Adrian Lutyński - Wto Gru 29, 2009 7:20 pm " />9,5T purple, jest całkiem ok na początek. Nigel - Wto Kwi 20, 2010 5:41 am " />Mała aktualizacja tematu. Postanowiłem trochę zainwestować w regulator i zamierzam kupić do TA B44FT Geniusa 100. Pytanie, mam więc teraz takie jaki silnik byłby dobrym dodatkiem w tym modelu z tym regulatorem. Czy np. Dr. Speed 4,5T zda egzamin w buggy 1:10? Może coś innego zaproponujecie ? MarcinK - Wto Kwi 20, 2010 6:08 am " />Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale pamiętam co doradził mi jeden z forumowiczów. W offroadzie używaj raczej "zamkniętych" silników, ze względu na syf który będzie dostawał się do silnika. Ten silnik który podałeś z tego co widzę ma kupę otworów wentylacyjnych - nie wiem jak będzie z jego żywotnością przy offroadzie. Mam novaka 4.5T w moim DF-02 (wiem oczywiście że DF-02 "nie liczy się" i jest o kilka klas gorszy w prowadzeniu i żywotności itd. od B44) ale ten silnik na piasku,szutrze jest zbyt mocny i opanowanie modelu przy dynamicznym starcie jest szalenie trudne. Bender - Wto Kwi 20, 2010 2:37 pm " />ja do swojego kupiłem dr speed 12t delta, w domu to by;la masakra tym tuszusc Nigel - Wto Kwi 20, 2010 3:34 pm " />Dr. Speed'a 12T delta zamierzałem kupić do Geniusa 50. Do mocniejszego regla myślałem o mocniejszym silniku. Wiem, że Dr. speed 4,5 ma wysokie kV ale chyba nie będzie dużym problemem ograniczenie obrotów setup'em softwareowym? Kabelek do regla posiadam... Bender -> chyba nie zakładałeś bezszczotki do jazdy po domu Jak to działa w terenie? luke - Śro Kwi 21, 2010 7:51 am " /> ">Dr. Speed'a 12T delta zamierzałem kupić do Geniusa 50. Do mocniejszego regla myślałem o mocniejszym silniku. Wiem, że Dr. speed 4,5 ma wysokie kV ale chyba nie będzie dużym problemem ograniczenie obrotów setup'em softwareowym? Kabelek do regla posiadam... Bender -> chyba nie zakładałeś bezszczotki do jazdy po domu Jak to działa w terenie? Dr speed 4.5t z malym wirnikiem i slaba sprawnoscia to nie jest dobry pomysl do off road. Nigel - Śro Kwi 21, 2010 4:36 pm " />W takim razie jaka alternatywa? Jaki silnik dobrać do tego regulatora? A może zrezygnować z Graupnera i poszukać czegoś innego ? Szczerze mówiąc darzę pewnym sentymentem niemiecką firmę... Może więc EVO3 #10 5,5T ? Wracając do tematu ... co Waszym zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem zestaw Mamba Max Pro+CMS5700 czy GM Genius 100+GM EVO3#10 5,5T ? Cena obu zestawów jest porównywalna ... Nigel - Pon Maj 24, 2010 4:20 pm " />Widzę, że muszę temat podbić Zwracam się więc jeszcze raz z pytaniem (zwłaszcza do tych co mają doświadczenie eksploatacyjne) na jaki zestaw postawić: 1. GM Genius 100+EVO3 #10 5,5T 2. Mamba Max Pro+CMS5700 Mamba jest dość popularnym rozwiązaniem tylko nie jestem pewien czy rzeczywiście jest taka dobra, czy to tylko efekt pewnej mody. Co o tym sądzicie? |