ďťż
Slinik do GM Genius 50 i do GM Genius 100




Nigel - Nie Gru 20, 2009 11:10 pm
" />Mam do dyspozycji regulator GM Genius 50, który planuję zamontować w Schumacherze Mi-2 oraz wykorzystać do TA B44 w off-road. Chciałbym poznać opinię bardziej doświadczonych modelarzy jaki silnik (najlepiej Graupnera) dokupić by dobrze współpracował z tym reglem w tych autkach. Myślałem o tych pozycjach:
1. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5742
2. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5748
3. http://www.rc-modele.pl/product_info.ph ... 2f893bae50
4. http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=5749
Jakie jeszcze motorki polecacie?
Zaznaczam, że zdaje sobie sprawę z trudności pogodzenia optymalnych osiągów dla buggy i torówki w jednym komplecie regiel+silnik. Zestaw ten ma służyć głównie celom "szkoleniowym".




KiT - Nie Gru 20, 2009 11:46 pm
" />do celów szkoleniowych to zakres 13.5 -17.5T



luke - Pon Gru 21, 2009 8:15 am
" />
">do celów szkoleniowych to zakres 13.5 -17.5T
Za wolne szukaj silnika wg poboru pradu jak zalozysz mocniejszy to limitami amper zbijasz i mozesz nawet na 5.5T smigac



KiT - Pon Gru 21, 2009 8:23 am
" />IMHO nie ma sensu wkładać niczego co jest mocniejsze niż 300W bo taki jest limit tego regulatora. Więc pytanie po co. By mieć?




luke - Pon Gru 21, 2009 9:00 am
" />Dlaczego tylko 300W ? 50A ciaglego x 7v 350w gm poleca do tego regla np dr speed 12t delta 450w 5400kv imo to bylaby dobra opcja do buggy/onroad na nauke



Nigel - Wto Gru 22, 2009 7:06 pm
" />Stosując Dr. Speed 12T trzeba by chyba jakiś wentylatorek założyć na regulator ?



luke - Wto Gru 22, 2009 7:16 pm
" />Po czym wnosisz ?



Nigel - Wto Gru 22, 2009 8:38 pm
" />Zakres prądu przy maksymalnym poborze dla silnika to 115A a regulator ma 80A. Sądząc po Twoim pytaniu, rozumiem, że to nie jest rozstrzygający czynnik przy wzroście temperatury regulatora ?



luke - Wto Gru 22, 2009 10:25 pm
" />http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=97262
"Empf. Regler: GM-GENIUS 50"
Mi to wystarcza jak tobie nie to programowanie i mozesz sobie zbic regulator do 80A albo wydajnosci pakietu zeby go niemeczyc.



Nigel - Wto Gru 22, 2009 10:44 pm
" />Oki. Masz rację.
Jeszcze jedno pytanie laika i żółtodzioba: z tym silnikiem w Schumacherze nie można startować w E-10 TC SPEC ? Pytam raczej z ciekawości bo w najbliższym czasie nie planuję raczej stawania w szranki z innymi zawodnikami.



luke - Śro Gru 23, 2009 8:26 am
" />Nie mozna bo to silnik w uzwojeniu delta, w klasie spec dopuszczone sa silniki z uzwojeniem star (gwiazdka) 9,5T + 2s life/5s nimh lub 13.5T + 2s lipo. Z uzwojeniem typu delta mozna jezdzic za to w modified ale 12T bedzie za slabe pozatym regulator tez bedzie za slaby noi bez sezonu w specu nie mozna jechac w modified.
Jak sie zdecydujesz na start w spec to musisz zmienic silnik ale zaczekaj na przepisy mozliwe ze od sezonu letniego do 540 beda dopuszczone bezszczotki a to jest dobra klasa na poczatek.



Adrian Lutyński - Pią Gru 25, 2009 9:06 am
" />Kupo 9,5T to będziesz mógł startować potem w specu, Silnik słabszy ciut niż 12Td, więc dasz radę. GM50 do Speca styka.



Nigel - Wto Gru 29, 2009 5:58 pm
" />Rozumiem, ze masz na myśli 9,5 T Blau serii Sport ? Tylko czy rzeczywiście ta różnica mocy i obrotów jest taka mała
Do ewentualnych startów Schumacherem mam jeszcze Saturna



Adrian Lutyński - Wto Gru 29, 2009 7:20 pm
" />9,5T purple, jest całkiem ok na początek.



Nigel - Wto Kwi 20, 2010 5:41 am
" />Mała aktualizacja tematu. Postanowiłem trochę zainwestować w regulator i zamierzam kupić do TA B44FT Geniusa 100. Pytanie, mam więc teraz takie jaki silnik byłby dobrym dodatkiem w tym modelu z tym regulatorem. Czy np. Dr. Speed 4,5T zda egzamin w buggy 1:10? Może coś innego zaproponujecie ?



MarcinK - Wto Kwi 20, 2010 6:08 am
" />Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale pamiętam co doradził mi jeden z forumowiczów.
W offroadzie używaj raczej "zamkniętych" silników, ze względu na syf który będzie dostawał się do silnika.
Ten silnik który podałeś z tego co widzę ma kupę otworów wentylacyjnych - nie wiem jak będzie z jego żywotnością przy offroadzie.
Mam novaka 4.5T w moim DF-02 (wiem oczywiście że DF-02 "nie liczy się" i jest o kilka klas gorszy w prowadzeniu i żywotności itd. od B44) ale ten silnik na piasku,szutrze jest zbyt mocny i opanowanie modelu przy dynamicznym starcie jest szalenie trudne.



Bender - Wto Kwi 20, 2010 2:37 pm
" />ja do swojego kupiłem dr speed 12t delta, w domu to by;la masakra tym tuszusc



Nigel - Wto Kwi 20, 2010 3:34 pm
" />Dr. Speed'a 12T delta zamierzałem kupić do Geniusa 50. Do mocniejszego regla myślałem o mocniejszym silniku. Wiem, że Dr. speed 4,5 ma wysokie kV ale chyba nie będzie dużym problemem ograniczenie obrotów setup'em softwareowym? Kabelek do regla posiadam...

Bender -> chyba nie zakładałeś bezszczotki do jazdy po domu Jak to działa w terenie?



luke - Śro Kwi 21, 2010 7:51 am
" />
">Dr. Speed'a 12T delta zamierzałem kupić do Geniusa 50. Do mocniejszego regla myślałem o mocniejszym silniku. Wiem, że Dr. speed 4,5 ma wysokie kV ale chyba nie będzie dużym problemem ograniczenie obrotów setup'em softwareowym? Kabelek do regla posiadam...

Bender -> chyba nie zakładałeś bezszczotki do jazdy po domu Jak to działa w terenie?

Dr speed 4.5t z malym wirnikiem i slaba sprawnoscia to nie jest dobry pomysl do off road.



Nigel - Śro Kwi 21, 2010 4:36 pm
" />W takim razie jaka alternatywa? Jaki silnik dobrać do tego regulatora? A może zrezygnować z Graupnera i poszukać czegoś innego ? Szczerze mówiąc darzę pewnym sentymentem niemiecką firmę...
Może więc EVO3 #10 5,5T ?

Wracając do tematu ... co Waszym zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem zestaw Mamba Max Pro+CMS5700 czy GM Genius 100+GM EVO3#10 5,5T ? Cena obu zestawów jest porównywalna ...



Nigel - Pon Maj 24, 2010 4:20 pm
" />Widzę, że muszę temat podbić
Zwracam się więc jeszcze raz z pytaniem (zwłaszcza do tych co mają doświadczenie eksploatacyjne) na jaki zestaw postawić:
1. GM Genius 100+EVO3 #10 5,5T
2. Mamba Max Pro+CMS5700
Mamba jest dość popularnym rozwiązaniem tylko nie jestem pewien czy rzeczywiście jest taka dobra, czy to tylko efekt pewnej mody. Co o tym sądzicie?
Powered by WordPress, ©