ďťż
Spadł filtr powietrza i dziwne zachowanie paliwa w wężyku
ajc999 - Wto Sie 11, 2009 1:57 pm " />Witam. Posiadam Carsona Double T 2,5 cm3. Czytałem już większość postów na tym forum dotyczącą spadniętego filtra. Jednak u mnie sprawa nie jest taka zła, ponieważ syfu nie było. Sprawa wygląda tak, że model odpala i rwie się jak głupi jednak tylko na podgrzewaczu. W momencie jak wyjmę żarkę i chcę ruszyć, to mam wrażenie, że się dusi. Nie ukrywam, że trochę zacząłem regulować dawkę paliwa i przepustnicę, jednak dziwi mnie fakt gaśnięcia na wyjętej żarce. Dodatkowo zaobserwowałem, że paliwo, które podpompowałem sobie do gaźnika po chwili cofa się do baku. Pozdrawiam Arek krystian1332 - Wto Sie 11, 2009 2:07 pm " />Hmmm pewnie dostał sie brud do gaźnika i sie zapchał dlatego paliwo sie wraca ajc999 - Wto Sie 11, 2009 2:34 pm " />A dlaczego pracuje na podgrzewaczu, a bez niego po dodaniu gazu się dusi? A mówiąc o gaźniku, to chodzi o tę część z przepustnicą? krystian1332 - Wto Sie 11, 2009 2:59 pm " />Może masz coś źle wyregulowane albo śruby od głowicy nie dokręcone albo od wydechu sprawdz bo kiedyś tez tak miałem ze na podgrzewaczu chodziła ale jak wyciągłem to gasnoł to dokreciłem śruby od głowicy i odrazu lepiej, Wiktor Sułek - Wto Sie 11, 2009 4:40 pm " />No nie wiem, u mnie jak spadł gaźnik to też niby syfu nie było, a jak silnik rozebrałem to w wale trochę piasku było Paliwo mi się też cofa i cofało a silniki śmigały więc to norma raczej. Silnik rozbierz i wyczyść, sprawdź, czy nie ma rys na tłoku i tulei. Jak muli po zdjęciu grzałki to sprawdź na innej świecy czy to samo się dzieje. Rozbierz silnik, umyj, wyczyść, wysusz, nasmaruj, złóż, skręć śruby na klej i dopiero reguluj na nowo. A i zmień świecę, powinno pomóc. ajc999 - Śro Sie 12, 2009 6:20 am " />Wczoraj posprawdzałem tłok i jak złoto, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak zdejmę filtr paliwa to widzę taką złotą igłę po prawej stronie. Po lewej jest dysza (też taka złota), która podaje paliwo. Czy jest tutaj jakaś sztywna miara pomiędzy nimi, tak że musi być np. 1mm, a nie 5? Czy to bez różnicy, bo i tak paliwo wpada do gaźnika z powietrzem? Czy fakt, że świeca po wyjęciu się elegancko żarzy może też wskazywać, że może za słabo podgrzewać paliwo. Czy spirala w świecy musi być bardziej wyciągnięta na zewnątrz, czy raczej wewnątrz świecy? Wczoraj oblukałem wszystko i jak szarpię, to paliwo po pewnym czasie wylatuje mi rurą wydechową. Udało się go parę razy odpalić, jednak po wyjęciu żarki gaśnie. Czytając różne posty nie zaobserwowałem też zmiany koloru na tłoku i pierścieniu. Opór przy szarpaniu występuje normalny. CzRegulowałem też dawkę paliwa, jednak chyba zrobię jak radzicie - rozbiorę do gołego i wyczyszczę i dopiero regulacje. Z góry dziękuję za dalsze wskazówki. Wiktor Sułek - Śro Sie 12, 2009 5:34 pm " />Zmień świecę. ajc999 - Czw Sie 13, 2009 3:49 pm " />Ok. Już większość rozebrałem, ale przekręcając wałem czasami chrzęści piasek. Jak mam rozebrać to koło z dwoma bolcami? http://www.fotka.pl/albumy/ajc999/1,Ja/30428724, http://www.fotka.pl/albumy/ajc999/1,Ja/30428738. Chciałbym również wypiąć korbowód i wyjąć tłok, żeby wszystko dokładnie wyczyścić (jak?) http://www.fotka.pl/albumy/ajc999/1,Ja/30428750 . Klikając na banery sklepów chciałem w Szukajkach znaleźć świecę, jednak nie ma takiej pozycji lub świeca inaczej się nazywa? Pozdrawiam krystian1332 - Czw Sie 13, 2009 4:10 pm " />Wpierw to bronzowe musisz wyciągnąć to kułko a potem tłok z tuleja wyciągasz. Wiktor Sułek - Czw Sie 13, 2009 5:54 pm " />Po kolei. Wyciągasz tuleję (cylinder), potem tłok z korbą i na końcu wał. Składasz odwrotnie - wał, tłok, tuleja. Koło zamachowe - odkręć nakrętkę z niego i podważaj śrubokrętem (tylko łożyska nie zepsuj ) i zejdzie. Andrzej Trzeciak - Czw Sie 13, 2009 5:57 pm " />W port wydechowy wkładasz TWARDEGO zipa. Potem kręcisz kołem zamachowym. Tłok popychając zipa wypchnie cylinder. Następnie, korba i tłok wyjdą same. ajc999 - Czw Sie 13, 2009 7:21 pm " />A co to jest zip? No i kicha dalej. Udało mi się odkręcić koło zamachowe + 3 podkładki, ale w dalszym ciągu nie wiem jak wyjąć tłok, korbowód i wał . W korbowód wchodzi na dole taki trzpień i nie wiem jak go z niego zdjąć? Andrzej Trzeciak - Czw Sie 13, 2009 7:27 pm " />Opaska samozaciskowa http://www.alpintech.pl/galerie/o/opaski-samozaciskowe-160_123.jpg ajc999 - Czw Sie 13, 2009 8:28 pm " /> poszło trochę do góry przy pomocy paska + wkrętarka z torxem. Cylinder wysunął się o około 5 mm nad blok i jak dalej mam go wysunąć, bo jak próbuję różnych kombinacji z paskiem plastikowym to mi go po prostu tnie. Czy mogę już włożyć płaski śrubokręt w szczelinę jaka się utworzyła pomiędzy blokiem, a wysuniętą częścią cylindra? Andrzej Trzeciak - Pią Sie 14, 2009 9:56 am " />Kup takie zipy jak do filtra powietrza. Takie wielkie. Ich za cholerę nie utniesz. Dorian Karczmarzyk - Pią Sie 14, 2009 10:04 am " />Nie masz się co bawić już z zipami. Teraz musisz wyciągnąć tuleje od góry. ajc999 - Pią Sie 14, 2009 9:10 pm " />Wszystko super, ale za cholerę nie mogę jej dźwignąć wyżej. Mam szczelinę 1 mm między blokiem, a tuleją i nie mam pomysłu co tam wsunąć, żeby się uniosła dalej. Może powierzchnią noża? No i nóż dał radę - dźwignąłem ją wyżej i potem płaskim śrubokrętem i jest. Dziękuję wszystkim za pomoc. Wykręciłem świecę i chyba ona była przyczyną tego złego odpalania, ponieważ w środku znajdował się czarny, twardy syf. Przy okazji jak go wygrzebywałem to zerwałem spiralkę, ale i tak nowa świeca zostanie zamontowana. Najprawdopodobniej ten brud powodował, że świeca nie osiągała odpowiednio wysokiej temperatury. Muszę jeszcze wygładzić papierem wodnym korbowód i miejsce w bloku gdzie on się porusza, ponieważ trochę jest zarysowań w metalu. Odczytałem ze świecy symbol R3, jednak w sklepach są świece r5, r6 i stożkowe. Którą mogę zastosować zamiast mojej i czym się różnią stożkowe od zwykłych? Alek Bogusławski - Sob Sie 15, 2009 8:06 pm " />Kup nowa świece OS'a, nazywa się A3.Bedzie napewno dobra bo jest dedykowana to takich małych silniczków. Stożkowe też bedą pasować tylko nie kupuj TURBO! Pozdrawiam. Tomasz Ostrowski - Nie Sie 16, 2009 6:41 am " /> ">Stożkowe też bedą pasować tylko nie kupuj TURBO! Pozdrawiam. a są jakieś inne stożkowe? ajc999 - Nie Sie 16, 2009 7:52 am " />Dobrze. Zatem, czym się różnią te trzy świece oprócz ceny: http://rcwroblik.pl/Swieca-O.S.-A3,57687774,01,i2.html, http://rcwroblik.pl/Swieca+R3+Glowplug+Standard%2C+Medium-Hot+,57687767,01,i2.html, http://rcwroblik.pl/Swieca+do+silnika+spalinowego+GLOW+PLUG+MEDIUM+R3,57610618,01,i2.html, bo jeśli niczym, to po co mam dawać 30 zł a nie 18 za świecę do mojego silnika? I dlaczego świece o symbolu SH mają tak niskie ceny? Tomasz Ostrowski - Nie Sie 16, 2009 9:48 am " />różnią się firmą po co? wiesz, zamiast toyoty możesz kupić ładę ... też jeździ, a jest 4 razy tańsza ajc999 - Nie Sie 16, 2009 5:24 pm " />Ok. Wszystko jasne, jednak w 2 i 3 linku są świece HPI i dlaczego taka różnica? Niby to samo, a cena prawie dwa razy większa? Tomasz Ostrowski - Nie Sie 16, 2009 7:16 pm " /> ">Ok. Wszystko jasne, jednak w 2 i 3 linku są świece HPI i dlaczego taka różnica? Niby to samo, a cena prawie dwa razy większa? jedna HPI, a druga LRP, LRP są troche lepsze, przynajmniej te turbo ajc999 - Pon Sie 17, 2009 7:55 am " />W takim razie jeszcze jedno. Na upalne, letnie dni jaką świecę mam wkręcać jeśli miałem wspomnianą R3? Czy do konserwacji silnika można używać zamiast Oil After Run jakiegoś innego oleju np. silnikowego Mobil'a 10W/40 (półsyntetyk) lub 5W/40 (syntetyk)? |