ďťż
Spalony Novak GTX :(




michal.pa - Pon Paź 22, 2007 12:36 pm
" />Witam,
ostatnio popełniłem straszliwy błąd (bardzo kosztowny z resztą),
a mianowicie włącznik w reglu był na ON (nie zauważyłem), podłączając do bateri poszła gruba iskra i to był koniec... teraz gdy podłączam do bateri regiel się strasznie grzeje i silnik pracuje nawet gdy włącznik regla jest na OFF.
Pocieszcie mnie jakoś i powiedzcie czy mam jakiekolwiek szanse na naprawienie go?




Rafał Piesio @ work - Pon Paź 22, 2007 1:38 pm
" />czy GTX musi być wyłączony kiedy się go podpina do baterii, bo inaczej pada?

ja regulatory w modelach mam włączone non-stop, bo mam zwyczaj odcinać włącznik i zlutowywać kabelki od niego na stałe...



Cornel - Pon Paź 22, 2007 1:51 pm
" />ja tak mialem oddalem do elektronika i go prwie naprawił była spalona jakaś dioda i fety oni wymienili diody ja wymienilem fety i ragiel smiga do dzisiaj



adam smuk - Pon Paź 22, 2007 2:48 pm
" />Mam GTXa i zwykle zapominam wyłączyć go na OFF a odpinam goldy, po czym tymbardziej zapominam wyłączyć na OFF kiedy ponownie wpinam goldy, zwykle slychac strzał iskry - co wynika z obciązenia jakie daje kondensator, coolery i cala reszta - i nie ma z tym problemów, oprócz konsternacji kolegów którzy zwykle cos ptrzebąkują o jakims zwraciu czy coś w tym rodzaju to żart ale nic tak nie zwraca uwagi jak strzał iskry przed biegiem na zawodach (no moze jeszcze zapach palonego ebonitu )
A tak na poważnie GTX działa... wiec wydaje mi sie kolego ze nie taka jest przyczyna jaką nam opisałeś.




michal.pa - Wto Paź 23, 2007 1:21 pm
" />w sumie też mnie zdziwiła ta sytuacja, w poprzednim reglu zdarzała mi się podobna sytuacja, szła iskra przy podłączaniu bananka i nic poza tym.

hmm, sam go nie naprawię, nie wiem czy ufać jakiemuś gościowi z elektronicznego bo może pogorszyć sytuację, a pewnie chodzi właśnie o jakiś drobiazg.
kupiłem go w sierpniu w defenie, oni będą mi w stanie pomóc no nie? tylko ile wezmą za to..



wrzech - Wto Paź 23, 2007 3:17 pm
" />Moze najpierw zareklamuj go? Jesli w instrukcji nie bylo mowy o kategorycznym ustawianiu wlacnzika na OFF przy podlaczaniu zasilania to spakuj go i wysylaj z reklamacja.



Łukasz Kowalczyk - Wto Paź 23, 2007 3:22 pm
" />Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu.



Paweł Skalec - Wto Paź 23, 2007 3:28 pm
" />
">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu.

Witam.

Łukasz, ale z tego co wiem, to GTX ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem kabli.

Mnie się kiedyś coś takie wydarzyło, że podłączyłem odwrotnie kable i regulator (nawet jak był wyłączony) przekazał prąd prosto do silnika. Od tamtego czasu nie zauważyłem jakiegoś spadku wydajności regulatora itp. rzeczy przez to zdarzenie.

Pozdrawiam



michal.pa - Śro Paź 24, 2007 1:02 pm
" />
">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu.

to nie możliwe, do baterii mam wtyk i gniazdo, a nie wtyk i wtyk <- tak mam do silnika ale też nie pomyliłem

zastanawiałem się czy to mogło stać się przez silnik, który jest dość zużyty, ale gtx ma dużo zabezpieczeń i przez samo podłączenie do baterii nie ma obciążenia dla niego



Przemek Morawski - Śro Paź 24, 2007 2:09 pm
" />A czy GTX nie ma czegoś takiego jak wieczysta gwarancja? Bo z tego co piszesz to nie przyczyniłeś się do jego śmierci, po prostu miałes pecha albo wadliwy egzemplarz.



Rafał Piesio @ work - Śro Paź 24, 2007 3:24 pm
" />
">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu.

to nie możliwe, do baterii mam wtyk i gniazdo, a nie wtyk i wtyk <- tak mam do silnika ale też nie pomyliłem
(...)

no to może podpiąłeś do akumulatora jeden kabel od akumulatora, a drugi od silnika?
ja kiedyś, mając identyczne wtyczki na kablach prowadzących do silnika i do akumulatora spaliłem w ten właśnie sposób regiel GM... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże...



Przemek Morawski - Śro Paź 24, 2007 4:20 pm
" />
">... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże...

Rafał, bo tu inny rodzaj zabezpieczenia powinien być, przed głupotą ale takie rzeczy to tylko w ...



Rafał Piesio @ work - Czw Paź 25, 2007 8:14 am
" />
">... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże...

Rafał, bo tu inny rodzaj zabezpieczenia powinien być, przed głupotą ale takie rzeczy to tylko w ...

cóż - w moim przypadku wystarczyło zastosowanie różnych typów wtyczek od strony silnika (z możliwością zamiany biegunów - dla łatwej możliwości zmiany kierunku obrotu) i od strony akumulatora (tu oczywiście - bez możliwości zamiany biegunów ) - to jedyny sposób, aby w ferworze walki na zawodach, kiedy ręce się trzęsą nieraz z podniecenia lub kiedy robi się coś w ostatniej chwili przed startem, nie pomylić kabelków....



michal.pa - Czw Paź 25, 2007 1:21 pm
" />
">cóż - w moim przypadku wystarczyło zastosowanie różnych typów wtyczek od strony silnika (z możliwością zamiany biegunów - dla łatwej możliwości zmiany kierunku obrotu) i od strony akumulatora (tu oczywiście - bez możliwości zamiany biegunów

również tak mam więc na pewno nie pomyliłem kabli.

napisałem maila do defeny ale jak narazie się nie odzywają



damian łakomiak - Sob Paź 27, 2007 7:08 am
" />To zadzwoń do nich to jest numer tel. 0226130674



michal.pa - Nie Paź 28, 2007 8:05 pm
" />już "złapałem" z nimi kontakt, wyśle regla do nich i zobacze co powiedzą...



Wiktor Sułek - Nie Paź 28, 2007 8:17 pm
" />mi sie wydaje ze najbezpieczniejsze wtyczki to deansy tam nie ma mozliwosci zle podlaczyc ;D



Rafał Piesio - Pon Paź 29, 2007 8:31 am
" />
">mi sie wydaje ze najbezpieczniejsze wtyczki to deansy tam nie ma mozliwosci zle podlaczyc ;D

a właśnie że jest - jeśli zastosujesz takie same wtyczki na regulatorze od strony akumulatora i silnika... wolałbym nie widzieć wtyczki od strony silnika podpiętej do akumulatora....

oczywiście problem ten można łatwo obejść montując:
- na wejściu do regulatora wtyczkę "męską" (wspópracującą z wtyczką żeńską od akumulatora - akumulator raczej nie powinien mieć wtyczki męskiej ze wzgl. na ryzyko zwarcia),
- a na wyjściu z regulatora - wtyczkę żeńską (współpracującą z silnikiem)
Powered by WordPress, ©