ďťż
Spalony Novak GTX :(
michal.pa - Pon Paź 22, 2007 12:36 pm " />Witam, ostatnio popełniłem straszliwy błąd (bardzo kosztowny z resztą), a mianowicie włącznik w reglu był na ON (nie zauważyłem), podłączając do bateri poszła gruba iskra i to był koniec... teraz gdy podłączam do bateri regiel się strasznie grzeje i silnik pracuje nawet gdy włącznik regla jest na OFF. Pocieszcie mnie jakoś i powiedzcie czy mam jakiekolwiek szanse na naprawienie go? Rafał Piesio @ work - Pon Paź 22, 2007 1:38 pm " />czy GTX musi być wyłączony kiedy się go podpina do baterii, bo inaczej pada? ja regulatory w modelach mam włączone non-stop, bo mam zwyczaj odcinać włącznik i zlutowywać kabelki od niego na stałe... Cornel - Pon Paź 22, 2007 1:51 pm " />ja tak mialem oddalem do elektronika i go prwie naprawił była spalona jakaś dioda i fety oni wymienili diody ja wymienilem fety i ragiel smiga do dzisiaj adam smuk - Pon Paź 22, 2007 2:48 pm " />Mam GTXa i zwykle zapominam wyłączyć go na OFF a odpinam goldy, po czym tymbardziej zapominam wyłączyć na OFF kiedy ponownie wpinam goldy, zwykle slychac strzał iskry - co wynika z obciązenia jakie daje kondensator, coolery i cala reszta - i nie ma z tym problemów, oprócz konsternacji kolegów którzy zwykle cos ptrzebąkują o jakims zwraciu czy coś w tym rodzaju to żart ale nic tak nie zwraca uwagi jak strzał iskry przed biegiem na zawodach (no moze jeszcze zapach palonego ebonitu ) A tak na poważnie GTX działa... wiec wydaje mi sie kolego ze nie taka jest przyczyna jaką nam opisałeś. michal.pa - Wto Paź 23, 2007 1:21 pm " />w sumie też mnie zdziwiła ta sytuacja, w poprzednim reglu zdarzała mi się podobna sytuacja, szła iskra przy podłączaniu bananka i nic poza tym. hmm, sam go nie naprawię, nie wiem czy ufać jakiemuś gościowi z elektronicznego bo może pogorszyć sytuację, a pewnie chodzi właśnie o jakiś drobiazg. kupiłem go w sierpniu w defenie, oni będą mi w stanie pomóc no nie? tylko ile wezmą za to.. wrzech - Wto Paź 23, 2007 3:17 pm " />Moze najpierw zareklamuj go? Jesli w instrukcji nie bylo mowy o kategorycznym ustawianiu wlacnzika na OFF przy podlaczaniu zasilania to spakuj go i wysylaj z reklamacja. Łukasz Kowalczyk - Wto Paź 23, 2007 3:22 pm " />Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu. Paweł Skalec - Wto Paź 23, 2007 3:28 pm " /> ">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu. Witam. Łukasz, ale z tego co wiem, to GTX ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem kabli. Mnie się kiedyś coś takie wydarzyło, że podłączyłem odwrotnie kable i regulator (nawet jak był wyłączony) przekazał prąd prosto do silnika. Od tamtego czasu nie zauważyłem jakiegoś spadku wydajności regulatora itp. rzeczy przez to zdarzenie. Pozdrawiam michal.pa - Śro Paź 24, 2007 1:02 pm " /> ">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu. to nie możliwe, do baterii mam wtyk i gniazdo, a nie wtyk i wtyk <- tak mam do silnika ale też nie pomyliłem zastanawiałem się czy to mogło stać się przez silnik, który jest dość zużyty, ale gtx ma dużo zabezpieczeń i przez samo podłączenie do baterii nie ma obciążenia dla niego Przemek Morawski - Śro Paź 24, 2007 2:09 pm " />A czy GTX nie ma czegoś takiego jak wieczysta gwarancja? Bo z tego co piszesz to nie przyczyniłeś się do jego śmierci, po prostu miałes pecha albo wadliwy egzemplarz. Rafał Piesio @ work - Śro Paź 24, 2007 3:24 pm " /> ">Obawiam sie, ze pomyliles + z - przy podlaczaniu. to nie możliwe, do baterii mam wtyk i gniazdo, a nie wtyk i wtyk <- tak mam do silnika ale też nie pomyliłem (...) no to może podpiąłeś do akumulatora jeden kabel od akumulatora, a drugi od silnika? ja kiedyś, mając identyczne wtyczki na kablach prowadzących do silnika i do akumulatora spaliłem w ten właśnie sposób regiel GM... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże... Przemek Morawski - Śro Paź 24, 2007 4:20 pm " /> ">... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże... Rafał, bo tu inny rodzaj zabezpieczenia powinien być, przed głupotą ale takie rzeczy to tylko w ... Rafał Piesio @ work - Czw Paź 25, 2007 8:14 am " /> ">... tu zabezpieczenie przed pomyleniem biegunów nie pomoże... Rafał, bo tu inny rodzaj zabezpieczenia powinien być, przed głupotą ale takie rzeczy to tylko w ... cóż - w moim przypadku wystarczyło zastosowanie różnych typów wtyczek od strony silnika (z możliwością zamiany biegunów - dla łatwej możliwości zmiany kierunku obrotu) i od strony akumulatora (tu oczywiście - bez możliwości zamiany biegunów ) - to jedyny sposób, aby w ferworze walki na zawodach, kiedy ręce się trzęsą nieraz z podniecenia lub kiedy robi się coś w ostatniej chwili przed startem, nie pomylić kabelków.... michal.pa - Czw Paź 25, 2007 1:21 pm " /> ">cóż - w moim przypadku wystarczyło zastosowanie różnych typów wtyczek od strony silnika (z możliwością zamiany biegunów - dla łatwej możliwości zmiany kierunku obrotu) i od strony akumulatora (tu oczywiście - bez możliwości zamiany biegunów również tak mam więc na pewno nie pomyliłem kabli. napisałem maila do defeny ale jak narazie się nie odzywają damian łakomiak - Sob Paź 27, 2007 7:08 am " />To zadzwoń do nich to jest numer tel. 0226130674 michal.pa - Nie Paź 28, 2007 8:05 pm " />już "złapałem" z nimi kontakt, wyśle regla do nich i zobacze co powiedzą... Wiktor Sułek - Nie Paź 28, 2007 8:17 pm " />mi sie wydaje ze najbezpieczniejsze wtyczki to deansy tam nie ma mozliwosci zle podlaczyc ;D Rafał Piesio - Pon Paź 29, 2007 8:31 am " /> ">mi sie wydaje ze najbezpieczniejsze wtyczki to deansy tam nie ma mozliwosci zle podlaczyc ;D a właśnie że jest - jeśli zastosujesz takie same wtyczki na regulatorze od strony akumulatora i silnika... wolałbym nie widzieć wtyczki od strony silnika podpiętej do akumulatora.... oczywiście problem ten można łatwo obejść montując: - na wejściu do regulatora wtyczkę "męską" (wspópracującą z wtyczką żeńską od akumulatora - akumulator raczej nie powinien mieć wtyczki męskiej ze wzgl. na ryzyko zwarcia), - a na wyjściu z regulatora - wtyczkę żeńską (współpracującą z silnikiem) |