ďťż
Spalony regulator obrotów




bartekb - Wto Sty 06, 2009 1:52 pm
" />Witam, pare dni temu kupilem bratu model na starowanie... na drugi dzien padl regulator wiec chcialem sie was zapytac od czego to moglo sie spalic...
Dodam, ze brat jezdzil po sniegu tym samochodem nie bylo zadnych problemow, a uklad spalil sie w domu.

Objawy byly takie gdy sie podlaczylo baterie do regulatora (przełącznik byl nastawiony na OFF) silnik przod/tyl zaczal sie krecic na maxymalnych obrotach, gdy sie przelaczylo na "ON" przestwalo i mozna bylo kontrolowac pojazd z pilota.
Wkoncu po dluzszym pozostawieniu przycisku w pozycji OFF regulator zaczal swiecic i padl.

Jak sprawdzalem to poszly 2-3 tranzystory od wejscia baterii na plytke. Uklad jaki byl zastosowany przy tym modelu to MICRO ESC 320A S-06 (nowy na allegro to 78,- ).

Wiec prosze powiedzcie mi co moglo spowodowac to padniecie ukladu (w gre wchodzi dostanie sie sniegu do ukladu, ale to mniej prawdopodobne bo uklad byl szczelny.
Czy oplaca sie wymienic tranzystory (czy wogole sa dostepne lub jakies zamienniki?) czy lepiej oplaca sie kupic nowy uklad... chociaz szkoda mi pieniedzy bo na samochod sie wykosztowalem a brat sie cieszyl jeden dzien.

Pozdrawiam




optimus - Wto Sty 06, 2009 2:25 pm
" />Jesli regiel byl nie wodoszczelny to mozliwe ze padł po tym jak postawiliście model w domu i śnieg się rozpuścił. Jak sie chce jeździć po śniegu to trzeba zabezpieczyć elektronikę. Raczej lepiej kupic nowy regiel.

Najlepiej pwiedz jaki to model bo tak ciężko cos powiedzieć



bartekb - Wto Sty 06, 2009 2:40 pm
" />samochod to nie zaden z tych oryginalnych duzych firm ale pare danych moge podac ktore byly napisane na aukcji.

Lightning RC RACE CAR
4X4 W SKALI 1/10


">DANE TECHNICZNE:
skala 1:10
wymiary: 36,7x20cm cm rozstaw osi: 25,8 cm waga: 1850 g
wysokość zawieszenia: 8 mm
rozstaw kół: 17,4 cm
Silnik klasy 540
NAPĘD NA 4 KOŁA PRZENOSZONY WAŁKAMI
WYSOKIEJ JAKOŚCI AKUMULATOR 7.2V NI-CD
Aluminiowe olejowe gwintowane amortyzatory tył i przód (z możliwością regulacji twardości zawieszenia)
niezależne zawieszenie
gumowe opony (68x27)
2x dyferencjał przedni i tylny mechanizm różnicowy
układ jezdny na łożyskach kulkowych
napęd na 4 koła przenoszony wałkami
podwozie aluminiowe (2mm)
zderzak piankowy
zasięg radia ok 250 m
prędkość do 60 km/h
Profesjonalne radio z wyświetlaczem LCD posiada:
sterowanie przód/wsteczny
zbieżnością kół z piota
pamięć do 10 modeli
sterowanie hamulcem (ABS)
ustawianie proporcjonalne gazu i promienia skrętu
+ wyświetlany aktualny poziom naładowania baterii





bartekb - Śro Sty 07, 2009 5:22 pm
" />Mam jeszcze pytanie odnosnie tych innych regulatorow, gdyz opisane sa, ze uciagna przykladowo 20zwoi, czyli co dokladnie chodzi. Jakie to sa silniki?




Adrian Lutyński - Śro Sty 07, 2009 5:55 pm
" />20 zwojowe To określa w przybliżeniu moc. Serynie masz pewnie ok 27 zwoi.



optimus - Śro Sty 07, 2009 10:40 pm
" />bartekb moim zdaniem najlepiej bedzie kupic nowy regiel. Kupując same podzespoły nie masz pewności że naprawisz ten uszkodzony, a za wysokich lotów to on napewno nie jest w takim samochodzie lepiej wydac ciut wiecej i mieć pewność.



bartekb - Czw Sty 08, 2009 6:25 am
" />
">bartekb moim zdaniem najlepiej bedzie kupic nowy regiel. Kupując same podzespoły nie masz pewności że naprawisz ten uszkodzony, a za wysokich lotów to on napewno nie jest w takim samochodzie lepiej wydac ciut wiecej i mieć pewność.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi na moje pytania, no i tak jak piszesz Optimus najlepszą i najszybszą opcją będzie zakup nowego regulatora tylko prawde mowiąc szkoda wydatku...
Zastanawiam się teraz jaki by ten nowy regulator kupic. Czy taki oryginalny jaki byl w samochodzie czy inny.
Widzialem pare takowych na allegro np. HPI (uzywany) za 75zl i oryginalny ESC (nowy) za 78,-




Tomek Lipert - Sob Sty 10, 2009 5:06 pm
" />Jeśli masz wybierać z tych dwóch, to wybierz EN-1 od HPI. Przynajmniej sprawdzony. Ograniczenie do 21T, ale Saturna 20T pociągnie spokojnie.



bartekb - Pon Sty 12, 2009 7:27 am
" />Mam też pytanko drodzy panowie, jeżeli będę kupował nowy regulator to czym się kierować? A dokładniej ile zwoi ma mój silnik? Niestety mnie to już nie interesuje, wyrosłem z takich rzeczy Dlatego pytam tyle, żeby później nie było takiego czegoś, że znów się coś spali.

I czy to prawda, że najpierw włącza się nadajnik a później odbiornik?

Pozdrawiam



Adrian Lutyński - Pon Sty 12, 2009 7:31 am
" />Tak, to prawda. A regiel ma mieć jak najwyższy prąd stały. I wsteczny



bartekb - Pon Sty 12, 2009 7:37 am
" />
">Tak, to prawda. A regiel ma mieć jak najwyższy prąd stały. I wsteczny

Aha no to dziękuje za szybką odpowiedź, będę szukał regulatora przez najbliższy czas No i tego co się dowiedziałem tutaj jestem skłonny przeszkolić brata
Powered by WordPress, ©