ďťż
Sporo pytań początkującego
SiD - Sob Lut 18, 2006 11:54 pm " />Witam, jestem początkujący w profesjonalnym modelarstwie i przymierzam się do zakupu spalinki. Tu nasuwa mi się mnóstwo pytań niestety Wszystko co mogłem starałem się znaleźć w archiwum, ale nawet jako coś już było nie zawsze da się znaleźć. Moje pytania brzmią: -ile pali taki porządny silnik (powiedzmy od SAVAGE SS 4.6)? Jak często i jak dużo trzeba kupować paliwo do takiego samochodu? Wiem, że to zależy ile kto jeździ, ale chodzi mi o przybliżone koszta eksploatacji -czy często zdarza się, że coś się psuje samo z siebie? (mam tu na myśli bez wypadku czy skoku z 10 piętra tylko w skutek normalnej eksploatacji) i jakie są przybliżone koszty eksploatacyjne poza paliwem w skali powiedzmy roku? -jaki zabiegi pielęgnacyjne trzeba wykonywać na swojej spalince? (smarowanie, przeglądy jakieś?) Poza tym zastanawiam się jaki model kupić... przymierzam się albo do Ofna Ultra LX Comp RTR (ze względu na cenę i uniwersalność – nawet asfaltowo-torowo można pojeździć) Albo do SAVAGE SS 4.6 I tu kolejne pytanie, SAVAGE SS 4.6 trzeba od podstaw złożyć samodzielnie? W jakiej kwocie bym się zamknął tak aby mieć wszystko konieczne do jazdy (z tego co się orientuję brakuje serw i aparatury). Czy koszty eksploatacyjne SAVAGE SS 4.6 będą dużo większe od Ofny Ultra? Od razu zaznaczam, że do startów w zawodach raczej się nie przymierzam (chyba żaden z powyższych takiej możliwości nie udostępnia nie udostępnia), raczej do własnej radochy i co najwyżej jakichś przyjacielskich „zawodów”. Na koniec poproszę o polecenie mi jakiegoś tańszego monstera który musi być solidny, nie musi nadawać się do starów w zawodach i też może dać frajdę z jazdy. Dziękuję za cierpliwość do mojego postu tym którzy przebrnęli i zdecydowali się pomóc początkującemu. Odpowiedź chociaż na jedno z moich pytań przybliży mnie do zakupu A i jeszcze jedno, gdzie mógłbym spotkać w Warszawie ludzi jeżdżących na spalinkach? Czy może ktoś zdecydował by się może pozwolić mi zobaczyć jak się jeździ takim cudem? PS. Czy może NITRO RS4 MT 2 18SS by się nadał? Jakie są jego wady w porownaniu do powyższych modeli i jakie zalety? Pozdrawiam SiD Tomasz Ostrowski - Nie Lut 19, 2006 12:45 am " />mój sav spala ok litra na godzinę jazdy do tej pory wymieniłem tylko jeden jont (tylny dyfer, wyjście do skrzyni), wyrobił się przy skokach przednią przekładnię stożkową załatwiłem sam ustawiając za mocno hamulec kupiłem go dla frajdy, jest wolniejszy od 25 i 4.6, ale ma być dla frajdy i kosztował znacznie mniej przeglądaj dział "Spotkania", tam zjadziesz informację gdzie i kiedy zobaczyć spaliniaki w akcji dziś były jazdy w Forcie Wola, miał byś okazję zobaczyć jak revo jeździ po RS4 3 EVO na szczęscie nic mu się nie stało, czego nie można powiedzieć o moim bucie Monster-Truck - Nie Lut 19, 2006 7:36 am " /> ">A i jeszcze jedno, gdzie mógłbym spotkać w Warszawie ludzi jeżdżących na spalinkach? Czy może ktoś zdecydował by się może pozwolić mi zobaczyć jak się jeździ takim cudem? Pozdrawiam SiD Tak jak Toost napisał wyzej moszesz sie spotkac w Forcie Wola lub poprostu na siekierkach(ale ostatnio nikt tam nie przychodzi) ">Od razu zaznaczam, że do startów w zawodach raczej się nie przymierzam (chyba żaden z powyższych takiej możliwości nie udostępnia nie udostępnia), raczej do własnej radochy i co najwyżej jakichś przyjacielskich „zawodów”. Na Ofnach sie nie znam ale wiem ze Savem 4.6 mozesz startowac w zawodach bo to jest najszybszy sav z dostepnych SiD - Nie Lut 19, 2006 5:14 pm " />Ok, dzikei za wstepne wskazowki! Czekam na dalsze podpowiedzi, zwlaszcza co do NITRO RS4 MT 2 18SS bo jego cena jest bardzo atrakcyjna. Pozdrawiam SiD Adam Jugowski - Nie Lut 19, 2006 5:38 pm " />Brałbym savaga lub ofne, bo widzialem mt2 i jego dyfry i mam bardzo mieszane uczucia. Savage to model do zabawy wszedzie a ofna to szybsza wyscigowka. SIlniki (o ile dobrze pamietam) maja okolo 4,6 tylko ze ofna jest lzejsza, przez co szybsza. Jezeli modelu nie katujesz to sie nie sypie. Moj savage pali bak w 20- 30 minut, zależy od miejsca gdzie jeżdze. Mi wychodzi, ze w sezonie zimowym palilem 1L w miesiacu, nie wiem jak bedzie w lecie. Jezeli bedziesz jezdzil codziennie to szybko spalisz to co masz, jednoczesnie nalezy pamietac o tym, ze rozne paliwa maja rozna cene ! ">I tu kolejne pytanie, SAVAGE SS 4.6 trzeba od podstaw złożyć samodzielnie? Tak, jest to zestaw kit. Musisz doliczyc ape, serwa, paliwo. Wszystko to bedzie jakosc bo jak kupisz cos slabszego, lub za slabe serwa to Cie czekaja dodatkowe wydatki. ">Na koniec poproszę o polecenie mi jakiegoś tańszego monstera który musi być solidny, nie musi nadawać się do starów w zawodach i też może dać frajdę z jazdy. Savage 3.5 (sam go mam) Traxxas revo (jak chcesz wiedziec wiecej na ten temat to rozmawiaj z Panem Michalskim) Ofna tez ma 9,5 Blazer RTR ale nigdy tego nie wiedzialem w akcji. Tylko, ze te dwa ostatnie sa troche drozsze "> jaki zabiegi pielęgnacyjne trzeba wykonywać na swojej spalince? (smarowanie, przeglądy jakieś?) Po kazdej jezdzie aro i co jakis czas trzeba go nasmarowac i wyczyscic To chyba tyle Michał Zieliński - Nie Lut 19, 2006 5:51 pm " />Chcesz kupic niepsująca się spalinkę ktora bardzo duzo wytrzyma, nie wachaj sie i kup model buggy. W zaleności od modelu od tych tańszych około 1600zł za rtr trzeba wymienić kilka drobnych rzeczy ale w tych około 2000 można jeżdzić bardzo długo bez awari nawet ze skokami oraz nieokontrolowanymi delikatnymi wypadkami. Jesli chcesz ja mam na sprzedanie profesjonalne podwozie Xary XB8r z silnkiem lub bez cena za podwozie to 1250zl. Do tego dokupisz silnik aparaturę i będziesz miał model i na jazdę popodwórku i jak będziesz gdzieś miał blisko na zawody to będziesz mógl jechać na zawody. Jesli chcesz koniecznie monstera jak spora częsc forumowiczów(nie wiem dlaczego moze to poprostu jakaś moda) to polecam monster firmy Ofna, ponieważ jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, a modele ofny mają nisko środek ciezkości w porównywnaniu do innych modeli. Co do paliwa to jeden zbiornik w buggy to 125 ml a monsterze od 150ml (w zalezności od modelu) starcza na podobny czas jazdy okolo 10-12 minut jazdy mieszanej(w monsterach są większe silniki, ale i tak sa wolniejsze ) Ofne polecam róznież bo ma bardzo dobre dyferencjały w monsteach podobne jak są w buggy przez co jest niezawodna. Jak byś miał jescze jakieś pytania to wal śmiało na gg 1645968 SiD - Nie Lut 19, 2006 6:25 pm " />Dzięki za kolejne wyjaśnienia! Powoli się przejaśnia Jeszcze trochę i już będę z grubsza zdecydowany, chociaż jeszcze nie wiem na co Dasiek pisze „po każdej jeździe aro”, chciałem zapytać co to jest to aro i gdzie się to aplikuje Drugie pytanie: ten Monster Ofny o którym pisze Michał Zieliński to 9,5 Blazer RTR? Czy to nie jest taki Bugs tylko na większych kołach i inną budą (ale na tym samy albo podobnym zawieszeniu?) Co do modelu to nie wiem czy Bugs czy monster. Z jednej strony Bugs kusi szybkością i możliwością złożenia slicków i możliwością szaleństwa na asfalcie. Monster z kolei ma wielkie koła, poradzi sobie w trudniejszym terenie i chyba na większe skoki się nadaje. Na koniec wracając jeszcze do tematu paliwa. Z tego co się orientuję to ceny są dość wysokie, czyli zaczynają się od 150 zł za 5 litrów. Myślę, że altem te 5 litrów w najlepszym przypadku na jeden miesiąc starczy :/ Czy istnie możliwość zakupienia taniej paliwa w większej ilości (20 litrów)? Martwią mnie koszty eksploatacyjne – modelarstwo RC to moje nie jedyne hobby i nie chce dokładać sobie za dużo wydatków „stałych” ale widzę, że chyba jednak nie da się tego uniknąć. Zastanawiam się jeszcze nad jednym modelem ASSOCIATED Monster GT 4.60 o którym prosił bym jeszcze jakieś opinie, ale w tym caleu założyłem osobny temat. Pozdrawiam wszystkim i dziękuję za poświęcony mi czas. SiD Piotrek-krk - Nie Lut 19, 2006 6:37 pm " />Dasiek masz cos do mt2? Co do dyfrow do kolega Malkavian ma juz chyba 2 miesiace mt2 i nie ma zadnego problemu. Ja wlozylem podkladki za 8zl i od tej pory nie mam problemu z nim!! Mysle ze savage jest mniej awaryjny, ale nie zawsze. Jesli chodzi o dalsze skoki to napewno MT2 dalej poleci niz savage. Sav jest ciezkim klocem wiec az tak delko nie poleci. Baguski tez dalej poleca, tylko mowie o mt2 bo sie nad nim zastanawiasz! Poza tym mt2 jest sliczne, ale to drugo rzedna sprawa - moze mowie to niepotrzebnie, ale to do Daska, bo napisal: " widzialem mt2 " !! 18SS MT2 jest szybszy od savage jesli to Cie interesuje. ARO - AFTER RUN OIL ( olejek po jezdzie ) - olej ktory wlewamy do silnika po kazdej jezdzie aby go zakonserwowac ( prosto mowiac ) ( jak chcesz cos o mt2 wiedziec to pisz ) Adam Jugowski - Nie Lut 19, 2006 6:40 pm " />A-After R-run O-oil To kosztuje 15, 20zł Na Monsterach, też można założyć (ogolnie) on-roady Co do 20 litrow musisz popytac po sklepach, moze beda mieli jakas znizke. Pamietaj ze do modelu musisz dokupic: grzalke, klucz do swiec, termometr, Aro, baterie AA i paliwo SiD - Nie Lut 19, 2006 6:42 pm " />A ten olejek po jezdzie jak sie wlewa? Gdzie czytalem, ze chyba przez filtr powietrza. Nie trzeba go pozniej jakos usunac? A wogule to jka jest zywtnosc takiego silnika w takim modelu? Piotr Krzyżanowski - Nie Lut 19, 2006 6:51 pm " />wykrecasz swiece, lejesz kilka kropel ARO wyjmujesz filtr powietrza, lejesz kulka kropel do gaznika. zywotnosc zalezy od przegrzewania, regulacji itp. powinien wytrzymac kolo 20L Malkavian - Nie Lut 19, 2006 6:57 pm " /> ">Dasiek masz cos do mt2? Co do dyfrow do kolega Malkavian ma juz chyba 2 miesiace mt2 i nie ma zadnego problemu. Ja wlozylem podkladki za 8zl i od tej pory nie mam problemu z nim!! Konkretniej 4,5 miesiecy narazie nic mi sie nie zepsulo. (raz ulamala sie przepustnica z mojej winy). Tylko swieca sie spalila ale tego chyba nie mozna zaliczyc. Co do zywotnosci mojego t-15, to dzieki jego konserwacji, nie przekraczaniu wysokich temperatur, i nie katowanie go, odwdziecza sie bezproblemowoscia, znakomitymi osiagami oraz nie lapaniem temp (b wysokich) SiD - Nie Lut 19, 2006 7:17 pm " />20 litrow zywotnosc to nie za duzo - po sezonie pewnie juz jest do zmiany... a jak jest z innymi czesciami? A do czego sluzy termometr? Tzn, do miezenia temp ale jakie konkretnie ma zastosowanie w modelach RC? Co najbardziej skraca zywotnosc silnika? Co rozumiecie przez katowanie? Adam Jugowski - Nie Lut 19, 2006 7:25 pm " />Silnik powinien miec odpowiednie temperatury od 90*C do 120*C (trzeba go regulowac) Wydaje misie ze mt2 jestmniej wytrzymale (ale obym sie mylil) Ale zastanawia mnie: co bedzie jak mt2 skoczy 3m uskok ? Katowanie- wg mojego rozumowania to trzymania gazu na maxa ciagle! i nie plynna jazda. Malkavian - Nie Lut 19, 2006 7:28 pm " />termometr, sluzy do tego, aby jak najlepiej wyregulowac silnik. TO podstawa. wiesz, jak np. zbyt przykrecisz paliwa, to mozesz na czuja sprawedzac i go w ten sposob przegrzac i skracac jego zywotnosc, a z termometrem masz wszystko pod kontrola. katowanie, to jak jezdzisz w b trudnym terenie wciskajac gaz na maksa... Tak skrotowo . Zywotnosc silnika skraca zbyt uboga mieszanka, zbyt wysokie temperatury. Nie wiem co jeszcze, proponuje zeby wypowiedzeli sie bardziej doswiadczeni modelarze. Piotrek-krk - Nie Lut 19, 2006 7:30 pm " /> ">Silnik powinien miec odpowiednie temperatury od 90*C do 120*C (trzeba go regulowac) Wydaje misie ze mt2 jestmniej wytrzymale (ale obym sie mylil) Ale zastanawia mnie: co bedzie jak mt2 skoczy 3m uskok ? Katowanie- wg mojego rozumowania to trzymania gazu na maxa ciagle! i nie plynna jazda.] Zgadzam sie z Daskiem ze mt2 jest mniej wytrzymale niz savage. Jednak jesli sav uderzylby 50km/h jednym kolem w slup to nie wierze ze cos by sie nie stalo. Sav przy krzywych ladowaniach moze byc bardziej awaryjny bo to ciezkie bydle. Co do skoku, to jesli naucze sie latac ( najpierw na malych hopkach pod awf ) to skocze z 3m i zobaczysz Trzeba by jakies gabki przygotowac do ladowania zeby sie uczyc ( to tylko do Daska ;d ) Michał Zieliński - Nie Lut 19, 2006 7:59 pm " />Tak miałem na myśli Ofne Blazer, jak byś ją na dzień dzisiejszy kupował potrzebujesz baterie do nadajnika 8szt AA, pakiet 6 cell do rozrusznika, bateriaria R20 do grzałki, bo paliwo masz gratis narazie 5litrow. Po drugi nie wprowadzajcie kolege w Błąd Aro stosuje się podczas dłuższych przer nieurzywania modelu a nie po kazdej jeżdzie Bardziej odporne na skoki są modele buggy michaln007 - Nie Lut 19, 2006 8:05 pm " /> ">Tak miałem na myśli Ofne Blazer, jak byś ją na dzień dzisiejszy kupował potrzebujesz baterie do nadajnika 8szt AA, pakiet 6 cell do rozrusznika, bateriaria R20 do grzałki, bo paliwo masz gratis narazie 5litrow. Po drugi nie wprowadzajcie kolege w Błąd Aro stosuje się podczas dłuższych przer nieurzywania modelu a nie po kazdej jeżdzie Bardziej odporne na skoki są modele buggy Tak jak mówi kolega bierz buggy bo 1 sa szybkie 2 wytrzymałe i wogóle zajefajne!!!!!!!! Piotrek-krk - Nie Lut 19, 2006 8:08 pm " />No tak, ogolnie rzecz biorac do bagusy sa najszybszymi terenowkami. Ale co do ARO to co zaszkodzi zalac po kazdej jezdzie? Ja to robie zawsze, jesli ktos mieszka w bloku i jeszcze do tego jest rok szkolny i zima to napewno po kazdej jezdzi musi zalac bo nie wierze ze codziennie jezdzi ( tak mi sie wydaje ). Poza tym zawsze ktos moze myslec" pojezdze jutro " nie zaleje, nastepnego dnia sie rozpada i zapomni zalac. ( kogos przyklad ) Ja uwazam ze trzeba zawsze zalac, to nie jest drogie a napewno nie zaszkodzi! Stanisław Białowąs - Nie Lut 19, 2006 8:12 pm " />Racje ma Piotrek SiD - Nie Lut 19, 2006 8:14 pm " />Ostatecznie zacząłem rozważać dwa modele: ASSOCIATED Monster GT 4.60 SE RTR z monsterów (ze względu na stosunek cena/wyposażenie) i coś Ofny. W zasadzie chyba rzeczywiście skieruje się w stronę Bugsów. Skoro są aż tak odporne na skoki jak mówicie Bo ja lubię sobie poskakać, zresztą robie też to na rowerze Jeśli bugs to pewnie Ultra LX Comp RTR chyba, że któryś z modeli nieznacznie droższych jest wart uwagi. Czemu modele z mniejszym silnikiem są często droższe? Ze względu na inne wyposażenie czy sam silnik? A i cały czas myślałem, że to właśnie duże ilości nitro szybciej niszczą silnik. No to ja będę cały czas jeździł na 25% nitro :] Ale czy ktoś z wawy pomógł by mi wyregulować silnik? Zakup planuje za jakieś 2 może 3 miesiące. Piotrek-krk - Nie Lut 19, 2006 8:21 pm " />Ten modelik ofny fajny jest Dlaczego drozsze? Czesto duza role gra firma, wyposazenie tak samo, oraz popularnosc modelu. Zrobia jakis tam modelik, zauwaza ze ladne wziecie, pozniej zrobia nowa wersje ale juz z lepsza cenka i wyposazenie tez oczywiscie. Ja chcialem do swojego mt2 lac 20%. Powiedzieli mi ze lepiej dawac MNIEJ nitro, wtedy silnik bedzie dluzej zyl. Oczywiscie tyczy sie to malutkich silniczkow takich jak np w mt2. Do savage czy do ofny to chyba 20 lub 25. michaln007 - Nie Lut 19, 2006 9:12 pm " /> ">Ostatecznie zacząłem rozważać dwa modele: ASSOCIATED Monster GT 4.60 SE RTR z monsterów (ze względu na stosunek cena/wyposażenie) i coś Ofny. W zasadzie chyba rzeczywiście skieruje się w stronę Bugsów. Skoro są aż tak odporne na skoki jak mówicie Bo ja lubię sobie poskakać, zresztą robie też to na rowerze Jeśli bugs to pewnie Ultra LX Comp RTR chyba, że któryś z modeli nieznacznie droższych jest wart uwagi. Czemu modele z mniejszym silnikiem są często droższe? Ze względu na inne wyposażenie czy sam silnik? A i cały czas myślałem, że to właśnie duże ilości nitro szybciej niszczą silnik. No to ja będę cały czas jeździł na 25% nitro :] Ale czy ktoś z wawy pomógł by mi wyregulować silnik? Zakup planuje za jakieś 2 może 3 miesiące. Jęśli chodzi o zużywanie silnika to nie zależy to aż tak w dużym stopniu od dużej ilości nitro ale ośczywiście im mniej tym wieksza żywotność ale znowu jeśli zamało to samochodzik jest toporny do buggy proponuje w granicach 20-25% nitro. A co do Lx comp to bardzo dobry model i za taka cene nic lepszego niewykombinujesz no chyba że używane, no i z częściami problemu miec nie bedziesz napisz na gg to pogadamy (4952332) SiD - Nie Lut 19, 2006 9:13 pm " />Na 95% jestem zdecydowany na Ofna Ultra LX Comp RTR. Przczytalem gdzies, ze serwa sa za slabe. Jakie polecacie serwa na wyminae tak akby byla mozliwa pelna przyjemnosc z jazdy? Czy moze jednak opłaca sie zakupić wyższy model z lepszymi serwami dorazu? Piotrek-krk - Nie Lut 19, 2006 9:16 pm " />Mi mowili ze w mt2 tez lepiej dac lepsze servo, jednak na tym takze jezdzi sie doskonale i nie ma w sumie problemu. W ofnie mysle ze bedzie podobnie, ale jesli chodzi o lepsze servo to dobre jest hitec MG645 ( ale to ok 180zl ) Michał Zieliński - Nie Lut 19, 2006 9:27 pm " />Jesli miał bym brac to raczej buggy z silnkiem 3.5 ja tez na początku miałem nie startowac w zawodach ale po kilku jazdach bez zastanowienia wybrałem sie na nie. Co do Modelu to z ofny Hyper 7 PCR RTR od takiej wersji ja zaczynałem z modelami buggy. Bardzo dobry moel jedyne co warto kupić to szafty do amorow. Na twoim miejscu kupił bym podwozie take jak np ja mam na sprzedanie poniewaz jest lepsze od ofny z samego względu że jest sprzedawane jako wersja KIT( modele kit sązazwyczaj przeznaczone dla zawodników oraz wymagających urzytkowników którzy sami sobie wybierają podzespoły) NOwy model RTR na ofnie kosztuje 2200zł. u mnie kupując podwozie za 1250zł do tego kupujesz silnik taki nawet jak jest w hyperze z tego RTR z rurą na forum za max 500zł czyli masz 1750zł i zostają ci pieniądze na aparature i serwa, która trzeba koniecznie zmienić z zestawu rtr, szczególnie serwa. Kupując taki model będzie on napewno najtańszym i najardziej profesjonalnym modelem |