ďťż
stabilizatory w top stocku ??
Rafał Iłendo - Czw Wrz 28, 2006 3:18 pm " />cytując przepisy : "Klasa TOP-STOCK - obowiązują od 01.01.2006r. 1. Nadwozie. Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera. Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii. 2. Podwozie. Dopuszcza się do startów wyłącznie podwozia TL01 i TT-01. Stosować można fabryczne tuningi przeznaczone do w/w podwozi. Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym - 5 mm. 3. Ogumienie. Dopuszczone są wyłącznie opony gumowe. 4. Regulator prędkości. Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne. Zabronione jest używanie w czasie wyścigu biegu wstecznego. 5. Silniki. Model może być napędzany tylko jednym silnikiem Mabuchi RS540 Sport Tuned nr katalogowy 53068 lub silnikiem, znajdującym się w fabrycznym zestawie handlowym. 6. Akumulatory. Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo - kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element. Wymiary pojedynczego elementu: - długość - max. 43 mm, - średnica - max. . 23 mm. Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalnie). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu. 7. Wymiary i waga modelu. - długość: - max. 463 mm, - rozstaw osi - nom. 257 mm, - szerokość: - max. 202 mm, - wysokość: - max. 142 mm, - ciężar modelu z podwoziem TT-01: - min. 1400g, - ciężar modelu z podwoziem TL-01: - min. 1500g. ANEKS DO PRZEPISÓW dla klasy TOP-STOCK- obowiązuje od 1.10.2006r. W przepisach technicznych punkt 5 zmienia brzmienie na: 5. Silniki. Model może być napędzany tylko jednym silnikiem Mabuchi RS 540 27 zwoi nr kat. 7435044 lubposiadającym fabryczne oznaczenie CE-4 lub J540. " lecz tu nie ma nic o stabilizatorach - czy moge ich uzywac ?? Daniel Rzeszutko - Czw Wrz 28, 2006 5:31 pm " />czyli to oznacza ze mozna jeździc tylko blaszakiem? tym co jest w zestawie z TT naprzyklad? Rafał Iłendo - Czw Wrz 28, 2006 5:36 pm " />tak i tylko wyłącznie ale czy mozna jeździc ze stabilizatorami ? czy moge wsadzic walsnej roboty tuningowe wierzyczki i amorki dlugie a nie te 55mm - te nieścisłosci mnie męczą ! i czy np. moge miec zablokowany na sztywno tylni dyfer ? .... ktos mi odpowie? wrzech - Czw Wrz 28, 2006 5:47 pm " />Przeciez jest napisane: "Dopuszcza się do startów wyłącznie podwozia TL01 i TT-01. Stosować można fabryczne tuningi przeznaczone do w/w podwozi." Jezeli jest FABRYCZNY stabilizator to mozna stosowac, jesli nie ma to nie mozna. Mateusz Pogorzelski - Czw Wrz 28, 2006 5:56 pm " />napewno mozna stosowac, znajomy jezdzi w TS i ma stabilizatorki. Moim zdaniem to bardzo dobrze ze dopuszczono jeden silnik, blaszak. Podobno z tuningu w TS w tym sezonie mialy byc dopuszczone tylko lozyska,alu walek, zebatki i drazki skretne a tu wszsytko. Z jednej strony dobrze duze mozliwosci tuningu, a z drugiej strony to Top Stock najtansza klasa. Mozemy w tuning : dyfry kulkowe, stabilizatory plyta karbonowa wrzucic fortune, nawet sprowadzajac np. z rcmart Rafał Iłendo - Czw Wrz 28, 2006 6:25 pm " />wiem ale stabilizatory to ja se zamontuje w przepisach nic nie ma o tym wiec wstawie ) Evolter - Czw Wrz 28, 2006 6:46 pm " />"Zabronione jest używanie w czasie wyścigu biegu wstecznego. " To znaczy ze jak kogos np. obroci tak, ze bedzie ustawiony przodem do "bandy" to nie moze cofnac tylko musi czekac az ktos laska podejsc do jego modelu? Jezeli dobrze zrozumialem to uwazam, ze to totalny bezsens. No ale pisze o tym bo moze ktos mnie uswiadomi i napisze ukryty cel lub zaprzeczy, ze taki zakaz istnieje.. Michał Olech - Czw Wrz 28, 2006 7:07 pm " /> ">"Zabronione jest używanie w czasie wyścigu biegu wstecznego. " To znaczy ze jak kogos np. obroci tak, ze bedzie ustawiony przodem do "bandy" to nie moze cofnac tylko musi czekac az ktos laska podejsc do jego modelu? Jezeli dobrze zrozumialem to uwazam, ze to totalny bezsens. No ale pisze o tym bo moze ktos mnie uswiadomi i napisze ukryty cel lub zaprzeczy, ze taki zakaz istnieje.. Tak, bo jeżeli ty byś cofał a ktoś by z tyłu uderzył z full prędkością to by ładne bum było. Jeżeli umiesz dobrze jeździsz to nie wylecisz z toru, a jak nie to podleci serwis ale wtedy wina jest wyłącznie twoja (chyba że ktoś się "spychnie", ale są też konsekwencje ). tester - Czw Wrz 28, 2006 9:38 pm " />wlasnie pytanie o wsteczny tez mnie meczylo :] ale jezeli ktos uzyje to jakie kary go za to czekaja? upomnienie? Pozdro Rafał Iłendo - Pią Wrz 29, 2006 1:20 pm " />tak tylko 1 spadaj z zawodów ) a co do tuningu poczekam jescze 2 dni jak nie zmieni sie nic to kupoje stabilizatory i blokuje dyfer bo nic nie pisze (tamiya robi stabilizatory przeciez do tl!!) Błażej - Pią Wrz 29, 2006 5:12 pm " />dyfra chyba niemozna miec zblokowanego ale niewiem a wg. mnie jezeli niepisze ze niemozna meic stabilizatorw to sa dozwolone |