ďťż
Super Stock Motor Type-R




Dominik - Czw Wrz 04, 2003 8:37 pm
" />TB-01

Witam,
Posiadam podwozie TB-01 oraz silnik TAMIYA Super Stock Motor Type-R - 53478, wszystko jest o.k. ale mam wrażenie że szybko szczotki padają. Czy to jest normalne że po 10 Aku 2400Sanyo muszę je wymieniać, wzrokowo komutator już także dostał co swoje.
Ile zmian szczotek może on wytrzymać? może ktoś z was zasugieruje gdzie i jaki może lepszy silnik kupić oraz jakie porzełożenie zastosować?

dzięki za pomoc.




Rafał Malczyński - Pią Wrz 05, 2003 3:58 pm
" />Kumutator powinienes chyba juz przetyczyc, a jak szybko Ci sie szczotki scieraja to musisz chyba zalozyc twardsze...moje dosc dlugo wytrzymuja, bo jeszcze nich ani razy nie wymienialem, a duzo juz na nch jeździlem...



Paweł - Pią Wrz 05, 2003 4:12 pm
" />albo wymien sprezynki na bardziej miekkie. komutator juz niedlugo do przetoczenia. Twardszych szczotek nie ma sensu bo komutator dostanie ostro po tylku, a tu nie o to chodzi. Jezeli po zmianie sprezynek nadal bedzie sie tak dzialo, to cholera go tam wie co tam sie dzieje
PS
jakiego koloru masz sprezynki? (chodzi oczywiscie o te, co przyciskaja szczotki do komutatora)
PS2
Zuzycie szczotek i komutatora po 10 aku nie jest za normalne...
pozdrawiam



Rafał Malczyński - Pią Wrz 05, 2003 5:07 pm
" />Moje to juz chyab z 35 aku wytrzymaly, i jeszcze troche zostlao Ale jak Ci sie tak szybko szczotki koncza, to masz chyab spora moc, przy twardzysz szczotkach, albo miekszych sprezynkach to stracisz troche na mocy...




Paweł - Pią Wrz 05, 2003 5:40 pm
" />Lepie stracic troche na mocy (i tak pewnie sie tego nie odczuje) niz wymieniac szczotki co 10 jazd i przetaczac komutator co 15...



Dominik - Pią Wrz 05, 2003 7:10 pm
" />Witam,
wszystko było by o.k. jest to silnik całkiem nowy kupiony przy każdej wymianie stosuję szczotkę czyszczącą typu brusch, czas 3-5 minut, następnie moczę silnik około 1 h w spirycie, czysty składam i manewr ten sam 10 aku i szczotki szlak trafia. Sprężynki są orginały (chromy), może fakt zmiejszyć docisk sprężynek ale jak lub skąd je wziąść?

może to dobry pomysł bo komutator już wzokowo kurczy się.

ps. a odnośnie nowego, to co klażdy z was uważa za dobry i dość mocny,

ten ,mój na przełożeniu 5,72:1 wyciąga około 50km/h i rusza znacznie lepiej od silnika seryjnego 540 na przełożeniach 9,91:1



Paweł - Pią Wrz 05, 2003 8:04 pm
" />a czy czasami Twoj silnik nie jest strasznie goracy podczas i po jezdzie? przelozenie 5:1 to nie jest perzelozenie oszczedzajace silnik i akusa. Moze w zbyt duzych przeciazenia szukac tez przyczyny?
Sprezynki musisz kupic. Jezeli sa ona kolory srebrnego, to o ile dobrze opamietam, to sa one sredniej twardosci. Czarne sa miekkie, a zlote twarde, ale moge sie myslic. jezeli sie pomylilem, to bardzo prosze, o poprawke
pozdrawiam



Dominik - Pią Wrz 05, 2003 8:10 pm
" />Przełożenie to prawda tyle co ciekawe to producent takie zaleca na te podwozie wiec do tego się zastosowałem.

to nie głupi pomysł ze sprężynkami może tu coś wykombinuję:?:



Dominik - Pią Wrz 05, 2003 8:12 pm
" />aj temeraturkę to także łapie ale można go dotknąć zapewne na oko ma gdzieś 70-80 stopni.

na aku 2400sanyo mogę jeździć około 10-12minut



Rafał Malczyński - Sob Wrz 06, 2003 8:24 am
" />Wirnik powinienes przynajmniej rz przetoczyc specjalna tokarka do wirników. On wyrównoje blaski na kumutatorze, ze nie ma takich malych rowków. Przelozenie do tego silnika zmien sobie na jakies 4.7, to bedzie dobrze... Ja terez zmienilem i jest ok, a silnik mam podobny...
Powered by WordPress, ©