ďťż
Szybko i bez przesiadek nowym mostem od nas do Pl.Wilsona !!
Robi - Cz wrz 28, 2006 14:13 " />W Rzeczpospolitej z 26.09 przeczytałem informację o planach budowy nowego, 'bliskiego' nam mostu. Mają nim jeździć tramwaje spod naszych domów. Ma połączyć ul.Budowlaną /biegnącą wzdłuż muru cmentarza bródnowskiego prostopadle do Wisły/ z ul.Krasińskiego a dalej Placem Wilsona gdzie jak wiadomo jest stacja metra. Dla mnie super Niżej cały tekst: (") Według ustaleń "Rz" władze miasta zaplanowały budowę mostu Krasińskiego na lata 2008 - 2010. Urzędnicy przygotowują właśnie dokumenty niezbędne do dofinansowania przez Brukselę budowy mostu Krasińskiego. Jedna dziesiąta działek Trasa planowanego mostu ma połączyć ul. Krasińskiego z przedłużeniem Budowlanej. Droga zacznie się pod Wisłostradą, przetnie tereny klubu Spójnia, a po drugiej stronie Wisły przejdzie estakadą nad planowanym Traktem Nadwiślańskim, ul. Jagiellońską i terenami kolejowymi. Nowym mostem oprócz samochodów i autobusów będą jeździły tramwaje. Planiści wyznaczyli też ścieżkę rowerową. W przyszłym roku ZDM chce już mieć przygotowaną koncepcję nowej przeprawy, decyzję lokalizacyjną i środowiskową, a w trzecim kwartale wykupione grunty. - Pozyskiwanie gruntów to wąskie gardło drogowych inwestycji, ale raczej nie tym razem -mówi wicedyrektor ZDM Mirosław Kazubek. - Mimo że dopiero przystępujemy do przygotowań, jesteśmy w stanie zbudować most Krasińskiego szybciej niż Północny. (Urzędnicy do dziś nie uporali się ze skupem ziemi pod most Północny. W środę mają np. zapłacić astronomiczną kwotę 25 mln zł za dwa hektary na Bielanach). - Pod względem wykupów ta druga inwestycja będzie nieporównanie prostsza - przekonuje p.o. szefa Biura Nieruchomości Marcin Bajko. -Podmost Północny musieliśmy kupić ponad 200 działek, a w przypadku mostu Krasińskiego nie będzie to więcej niż 20 - 30. Szczegóły inwestycji w najbliższych dniach chce przedstawić p.o. prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz. Czy ekspresowa budowa to nie "kiełbasa wyborcza"? -Teraz każda decyzja może być odbierana jako polityczna - odpowiada rzecznik ratusza Robert Szaniawski. - Urzędnicy popełnili błędy przy przygotowaniach do budowy mostu Północnego. Nie powtórzą ich w przypadku Krasińskiego. Kto znał adres? Konkurs na koncepcję mostu Północnego Marcinkiewicz unieważnił pod koniec lipca - przez półtora roku urzędnicy nie potrafili go rozstrzygnąć. Po fiasku konkursu ZDM ogłosił przetarg na projekt i budowę przeprawy. Marcinkiewicz obiecał, że w grudniu podpisze umowę ze zwycięzcą. Jednak do tej pory urzędnicy nawet nie rozpatrzyli sześciu ofert, które wpłynęły do przetargu. Rzecznik ZDM Adam Stawicki zapewnia, że zrobią to przed końcem września. Tymczasem pracownia architektoniczna Ove Arup oprotestowała decyzję ratusza w sprawie unieważnienia konkursu. -W naszej ocenie został unieważniony bez podstawy prawnej - mówi prawnik reprezentujący Ove Arup Grzegorz Wicik. Urząd Zamówień Publicznych uznał, że Ove Arup złożyła protest po terminie. Przedstawiciele pracowni twierdzą, że urzędnicy wysłali powiadomienia o unieważnieniu konkursu na jej stary adres, mimo że znali nowy. Paul Geeson z Ove Arup miał go podać Michałowi Borowskiemu, przewodniczącemu jury konkursowego. - Firma nie powiadomiła nas o zmianie adresu - zaprzecza pełnomocnik do spraw budowy mostu Północnego Witold Chodakiewicz. - Przy informowaniu dołożyliśmy wszelkiej staranności. Sprawa jest zbyt poważna. Sądowe spory kosztowały nas półtora roku. Pracownia skierowała teraz skargę do Sądu Okręgowego. Chce podważyć decyzję o unieważnieniu i doprowadzić do rozstrzygnięcia konkursu. Jeśli wygra, miasto będzie miało twardy orzech do zgryzienia. Toczy się już postępowanie przetargowe, którego zwycięzca przedstawi swój projekt mostu. Kierowcy mieli jeździć Północnym w 2008 r., teraz wiadomo, że zrobią to najwcześniej w 2011 r. KONRAD MAJSZYK -------------------------------------------------------------------------------- Dwie przeprawy Most Północny ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym w ciągu doby przejeżdża ponad 145 tys. pojazdów (to rekord Polski). Z wyliczeń naukowców Politechniki Warszawskiej wynika, że koszty czasu i paliwa straconego przez kierowców w korkach na moście Grota-Roweckiego sięgają 52 mln zł rocznie. Most Krasińskiego był planowany w Warszawie już w okresie międzywojennym. Po otwarciu będzie dogodnym dojazdem z Targówka do stacji metra Plac Wilsona. (") ~|_ukasz - Cz wrz 28, 2006 14:25 " />Oby to nie była "kiełbasa", toż to prawie jak metro pod domem!!! Robi - Cz wrz 28, 2006 14:39 " />to nawet lepiej niż metro bo za oknem ciekawsze widoki Robi - Cz wrz 28, 2006 14:52 " />http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/war ... _1-1.F.jpg radek_ch - Pn paź 02, 2006 10:02 " /> ">to nawet lepiej niż metro bo za oknem ciekawsze widoki być możę będzie i jedno, i drugie, a jeżeli nie, to zawsze większe prawdopodobieństow, że jedna opcja wypali. PiotrekJ - Pn paź 02, 2006 10:22 " />Może troche ostudzę Wasze zapały ... Mieszkam na Bródnie od ponad 20 lat i zapowiedzi tej przeprawy pojawiały się już kiedyś. Efektów nie ma ... Ale może tym razem będzie lepiej ... radek_ch - Pn paź 02, 2006 15:00 " /> ">Może troche ostudzę Wasze zapały ... Mieszkam na Bródnie od ponad 20 lat i zapowiedzi tej przeprawy pojawiały się już kiedyś. Efektów nie ma ... Ale może tym razem będzie lepiej ... ale teraz mamy u władzy XXX, więc nie ma co porównywać Robert - Śr paź 04, 2006 16:26 " /> ~|_ukasz - Cz lis 23, 2006 18:38 " />Kolejne info: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34887,3750385.html Robi - Pt lis 24, 2006 15:23 " />Nasz nowy most jest (tzn.mam nadzieję że będzie...) PRZEPIĘKNY !!! Lubię mosty a ten to chyba nawet "pokocham" Robi - Pt lis 24, 2006 18:31 " />Przetarg na projekt Mostu Krasińskiego, który ma połączyć Bródno i Żoliborz ogłosiły w środę miasto stołeczne Warszawa i Zarząd Dróg Miejskich (ZDM). Według władz miasta mieszkańcy mogliby korzystać z nowego mostu od 2010 roku. "Ogłaszamy właśnie przetarg na projekt budowlany Trasy Krasińskiego wraz z mostem przez Wisłę. Trasa, od Placu Wilsona do ulicy Budowlanej, będzie miała długość ponad 3 kilometrów. W przyszłym roku wybrany zostanie wykonawca, a na wiosnę 2008 r. rozpoczną się prace budowlane. Całość będzie gotowa w 2010 roku" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej pełniący funkcję prezydenta stolicy Kazimierz Marcinkiewicz. Według planów na moście miałyby się znaleźć: dwupasmowa jezdnia, torowisko tramwajowe i ścieżka rowerowa. Nad torami kolejowymi linii Warszawa-Gdańsk przewidziano wiadukt, a na skrzyżowaniach z ulicą Jagiellońską, jezdniami zjazdowymi z Wisłostrady oraz na placu Wilsona - sygnalizacje świetlne. Długość przeprawy przez Wisłę wyniesie 722 m. Główne przęsło mostu zostało zaplanowane w miejscu, gdzie Wisła jest najwęższa - 246,6 m. Szacowany koszt mostu to 225 mln zł. "Ten most nie będzie podwieszany, jak Siekierkowski, czy Świętokrzyski, ale łukowy" - powiedział Henryk Zobel z Politechniki Warszawskiej. Według miasta, most ma powstać na terenach, które w 98 proc. są własnością albo Skarbu Państwa, albo miasta stołecznego Warszawy. Zaledwie osiem działek, o powierzchni 0,3 ha, należy do właścicieli prywatnych. "Jeśli chodzi o wyłonienie w drodze przetargu projektanta czy już samej firmy budowlanej, niestety protesty są integralną częścią takich przedsięwzięć. Oczywiście będziemy robić wszystko, aby tych protestów nie było" - powiedziała rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. Zdaniem Marcinkiewicza Most Krasińskiego powstanie wcześniej niż Most Północny, umożliwiający przeprawę pomiędzy Białołęką a Bielanami. Most Północny miał powstać w 2008 roku. Trwający dwa lata konkurs na koncepcję mostu ostatecznie został unieważniony pod koniec października tego roku. Ratusz może ponownie przeprowadzić nowy przetarg na projekt i budowę mostu. Źródło: PAP Robi - Wt lis 28, 2006 8:33 " />Miasto ogłosiło przetarg na projekt mostu Krasińskiego łączącego Żoliborz z Targówkiem. Ratusz zapewnia, że budowa przeprawy za 392 mln zł ruszy już wiosną 2008 roku a kierowcy pojadą nową przeprawą w 2010 r. źródło: Rzeczpospolita |