ďťż
Tamiya ?




Rafał Iłendo - Pią Sty 25, 2008 12:11 pm
" />Witam. Prosiłbym o opinie / wady i zalety modelu tamiya

http://www.allegro.pl/item302841705_tam ... matic.html

Zainteresował mnie on swoją budową i ciekawymi rozwiązaniami.

Proszę spekulantów i znawców (tak tak to do was 10-14 latkowie) o nie udzielanie się. Może ktoś coś czytał na rcuniverse ciekawego? 1 słowem model kusi ponieważ mozna go miec w polsce za 1400-1500zł.

Mam też 2 rzeczowe pytania:

Czy model ma dyfer centralny bo na tamiya.com nie moge się doczytać
i drugie czy model można kupić jako kit ?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi:)




Maciej Nowak - Nie Sty 27, 2008 3:04 pm
" />Model posiada centralny dyfer (tak wynika z opisu www.rcmart.com)
Jest dostępny w wersji kit za ok 1200zł w Hong kongu na rcmarcie
Silnik w nim to force, osiągi tego silniczka (przynajmniej w TNX 5,2 i carsonie CNT) są naprawdę zadowalające ciekawie rozwiązali połączenie silnika z przekładnią (kardan) nawet to było opisane na łamach rcprzeglądu. Jest tylko jedna wada nie wiem jak w klasie MT open ale w truggy nim nie wystartujesz na zawodach za duża polemność silnika) podobno pasjuą zamiast niego silniki SH. Ja mam bardzo dobre zdanie na temat produktów Tamiya na swojego TNX nie narzekam ani na plastiki, ani na przeniesienie napędu więc tu powinno być to samo. Miałem nitrage w ręku na targach i wyglądał naprawdę solidnie a z tym silnikiem nie martwił bym się o osiągi...



Jakub Żebrowski - Nie Sty 27, 2008 6:06 pm
" />Co do zawodów to wystarczy przepisy przeczytać. Model jest strasznie plastikowy. Najbardziej drażni mnie w nim plastikowy tłumik. To jest pomyłka, silnik .32 i plastikowy tłumik...



ShadowEvo - Nie Sty 27, 2008 8:11 pm
" />napisz do użytkownika draxan on mial i ma tnx z tym silnikiem moze Ci dużo powiedzieć. Według mnie z tego co widiząłem podczas jazdy to nawet model,chociarz wachacze takie marne się wydają, Dobre jest to że możesz go obniżyć do 3 cm i podwyższyć do 8cm




Maciej Nowak - Nie Sty 27, 2008 8:35 pm
" />
"> Model jest strasznie plastikowy. Najbardziej drażni mnie w nim plastikowy tłumik. To jest pomyłka, silnik .32 i plastikowy tłumik... nie dokońca rozumiem co ma wspólnego materiał wykonania tułmika co do jakości spełnianej przez niego funkcji liczy się odpowiednie wyprofilowanie. Jedyna rzecz, która jest dość zaskakująca to zawieszenier c-hub w TNX 5,2 się go pozbyli a tu pakują je znowu pewnie chcą zarobić i dadzą w opcji tuningowej. heh... a co do rzekomej plastikowości, to który model dzisiaj nie ma dużo plastików no chyba, że ofna jammin KIT ma nieco mniej ale to już nie klasa 4 fun[/u]



Wojtek Sadowski - Nie Sty 27, 2008 9:03 pm
" />mam taki silnik .32 w savage więc wiem co potrafi zrobić z modelem nitrage jest dużo lżejszy od savage do tego ma centralny dyfer więc myślę, że to autko godne uwagi. Silnik .32 niczym sie nie różni od silnika .28 także można go spokojnie przerobić pod zawody. Mój savage na plastikowym wydechu też sobie dziarsko radził z tym silnikiem, choć na alu jest jeszcze lepiej. Kwestia budyowy wydechu.



Jakub Żebrowski - Nie Sty 27, 2008 10:01 pm
" />Nie chodzi mi o samo zawieszenie chodzi mi o to co jest między osiami.
Tłumik plastikowy ma mniejszą przepustowość.



Wojtek Sadowski - Nie Sty 27, 2008 11:11 pm
" />
">Nie chodzi mi o samo zawieszenie chodzi mi o to co jest między osiami.
Tłumik plastikowy ma mniejszą przepustowość.


Nie nazwałbym tak tego, w każdym razie plastik ma dużo mniejszą absorbcję cieplną. Utarło się po prostu, że wydechy plastokowe to standard i są one wykonane kiepsko, na zasadzie "aby były".



Mateusz Jura - Nie Sty 27, 2008 11:14 pm
" />
">Nie chodzi mi o samo zawieszenie chodzi mi o to co jest między osiami.
Tłumik plastikowy ma mniejszą przepustowość.


A to ciekawa teoria. Cos w stylu: kilo ołowiu jest cięższe niż kilo puchu.



Tomasz Dolata - Nie Sty 27, 2008 11:19 pm
" />
">ciach.. kilo ołowiu jest cięższe niż kilo puchu.

a nie jest? xD



Janusz G - Pon Sty 28, 2008 8:15 am
" />
">ciach.. kilo ołowiu jest cięższe niż kilo puchu.

a nie jest? xD

Nie jest Tyle samo waży



Jakub Żebrowski - Pon Sty 28, 2008 5:59 pm
" />Porównajcie samą grubość ścianek w tłumikach alu i plastik.



Wojtek Sadowski - Pon Sty 28, 2008 6:10 pm
" />
">Porównajcie samą grubość ścianek w tłumikach alu i plastik.

to nieistotne, przecież można zrobić większy plastikowy i co będzie lepszy wtedy?



Jakub Żebrowski - Pon Sty 28, 2008 6:15 pm
" />Zrób to się przekonasz



Wojtek Sadowski - Pon Sty 28, 2008 6:19 pm
" />nie mówię, że nie ma różnicy między wydechami, tylko w wydechach o tej samej objętości nie ma różnicy przepustowości jeśli są tego samego kształtu, przcież to nielogiczne co mówisz, z całym szacunkiem dla Twojej osoby. Co za różnica czy bedziesz sok pił przez rurkę metalową czy plastikową jeśli mają taki sam przekrój.



Mateusz Jura - Pon Sty 28, 2008 6:36 pm
" />
">Zrób to się przekonasz

Kuba, zlituj sie

Czy dziura srednicy 2 cm wywiercona w plastiku jest innej srednicy niz 2 cm wywiercone w alu?



Adam Jaszczurowski - Pon Sty 28, 2008 9:42 pm
" />Tak sobie czytam, i w koncu musze napisac. Akurat w tym wypadku tlumik zrobiony z plastiku inaczej dziala niz aluminiowy. Plastik ma inne wlasciwosci rezonansowe od aluminium, dlatego tak samo wyprofilowany tlumik plastikowy, nie bedzie dzialal tak samo jak aluminiowy (Kilka lat temu na rynku pojawily sie tlumiki ze stali, jak widac w sklepach nie przyjely sie kompletnie, wlasnie dlatego ze trzeba bylo praktycznie wymyslic kolo od nowa, czyli zaprojektowac wydech od zera, a nie rozwinac dzialajace juz pomysly, dokladnie z tego samego powodu!!)



Jakub Żebrowski - Pon Sty 28, 2008 10:14 pm
" />jak miałem MT2 to przyjrzałem się obu i sama ta rurka miała większą sr wew o ok 1mm. A zew taką samą.

Dobra koniec OT miało być o tamiyi a nie o wydechach
Powered by WordPress, ©