ďťż
Tamiya Rising Storm DF-02 - zmiany w modelu: silnik, zębatk




sebcik - Czw Sie 02, 2007 8:21 pm
" />Witam,

Zakupiłem używany model [url=http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?cPath=71_76&products_id=2188&osCsid=4eb8f4d8f4adc6917c02d04dd514166a]Rising Storm 4WD Buggy XB Pro - DF-02
[57731][/url]. Jak sądzę, model posiada standardowy silnik 540, nie sądzę aby reszta części była zmieniana (nie znam się więc mogę się mylić). Całość dopełnia pakiet Carson NiCd o pojemności 1500. Model jest wyposażony w regulator TEU-101BK.

. Co chcę dokupić:

Chciałbym zakupić drugi pakiet ale waham się pomiędzy dwoma (jeśli ktoś ma inne propozycje, proszę o radę)

1) pakiet NiCd zbudowany z wykorzystaniem ogniw Sanyo o pojemności 2400mAh

2) pakiet NiMh zbudowany z wykorzystaniem ogniw Sanyo o pojemności 3600mAh

Impedancja wewnętrzna ogniw dla pierwszego pakietu 3,9 mohm; dla drugiego 5,0 mohm. Więc prośba o radę - który pakiet wybrać. Wiem, że NiCd posiadają efekt pamięciowy (jak sądzę, nie jest to dla mnie problem, gdyż zawsze przed ładowanie rozładowywałem akumulatory - wykorzystuję do tego ładowarkę mikroprocesorową, którą zakupiłem do ładowania pakietów do ASG). Jeśli macie inne typy, w podobnej cenie z chęcią skorzystam z Waszych rad.

Czemu tak się rozwodzę nad wyborem pakietu. Tylko dlatego, że zamierzam dokupić drugi silnik i boję się, że będzie on posiadał większe zapotrzebowanie na energię.

. Co chcę osiągnąć:

Chciałbym zwiększyć szybkość poruszania mojego modelu. Nie mówię tu o jeździe we względnie ciężkim terenie, ale o szybkiej jeździe po utwardzonym, piaszczystym podłożu, żwirze bądź wręcz asfalcie. Nie będę ukrywał, że czasem chciałbym wypaść z modelem i pojeździć nim po lesie - a raczej leśnymi ścieżkami.

Myślałem nad
TA53068 TAMIYA silnik RS540 Sport Tuned
lub
HP1136 HPI silnik Saturn 20zwoi
lub innym, kóry będziecie mi w stanie polecić.
I co osiągnę wymieniając standardowy silnik na Silnik Carson CE-4 - jego zaleta - niska cena.
Obawiam się, że drugi model silnika może powodować mniejszą moc modelu przy niskich prędkościach, ale może to tylko moje wymysły.

Myślałem jeszcze nad zmianą tylko zębatek w celu osiągnięcia większej prędkości (montowanej na wałku silnika oraz zębatki do niej dołączonej - wybaczie, ale nie znam ich nazw). Jeśli tak, doradźcie proszę jakie zębatki kupić (istona jest ilość "zębów" zębatki?).

Reasumując:

Proszę doradźcie, co mogę zmienić (w miarę możliwości ograniczając liczbę elementów do wymiany) aby uzyskać to co zamierzam.

I pytanie końcowe, czy jest sens wymieniać "łożyska" aktualnie zamontowane w modelu (wyglądają jak białe, "plastikowe walce") na takie dostępne na allegro - czy będą pasowały?

Serdeczne podziękowania za pomoc,
Sebastian





    Cornel - Pią Sie 03, 2007 5:58 am
    " />1. kupiłes super model sam chciałem taki kupic ale nie wiem co z tego bedzie
    2. pakiet - weź Sanyo o pojemności 3600mAh nimh to nowsz technologia z tego co słyszałem
    3. ładowarka - obawiam sie ze ta twoja ładowarka moze sie nie nadac powiedz o niej cos wiecej
    4. narazie zostaw silnik ten który masz bo przy mocniejszym mozesz nie opanowac modelu
    5. o zebatkach mało ci powiem bo za bardzo sie nie znam
    6. nie wymieniaj tulejek na tulejki (tak zrozumialem) tylko na łozyska toczne do modelu df-02 pasuje komplet łozysk do modelu tt-01 taki click



    amonsul - Pią Sie 03, 2007 7:15 am
    " />co do silnika to ce-4 wydatek nieopłacalny, za podobną cene bedziesz miał SATURNA. (wzrost prędkości na ce-4 bedzie mało zauwazalny)

    co do łozysk załuz je koniecznie ale nie kupuj w osłonkach metalowych tylko z uszczelniaczen plastikowym (jepiej znoszą pył i są łatwiejsze w konserwacji)

    co do pakietu te nicd to jedne z najlepszych pakietów jakie wyszły co do nimh to zastanowił bym sie np nad intellectami (rc wroblik ma np. 3600 mah za 144pln stikpack )
    nicd jednak przy mocniejszym silniku bedą sie naprawde grzały.
    (przy saturnie niepowinno być z tym problemu ale w przyszłosci nabedziesz napewno inny silnik.

    co do zebatek to policz jakie masz przełozenie i zejdz np. o 1 powinno wystarczyć i nie zamęczyć silnika/elektroniki.

    Saturn vs Sport tuned odwieczne pytanie ja wybieram saturna ponieważ jest lepiej przystosowany do oddawania ciepła chociaż odrobine mniej zrywny. no i cena



    sebcik - Pią Sie 03, 2007 6:11 pm
    " />Witam,
    Dziękuję za odpowiedzi

    @ amonsul

    Gdybyś nie patrzył na cenę, to wybrałbyś Sport Tuned?
    A może w podobnej cenie (tej wyższej) są jakieś inne silniki, które dałyby lepszy rezultat? Możesz polecić jakiś model?
    W kwestii grzania ogniw / pakietu, to jest to, jak sądzę, uzależnione od prądu, jaki jest pobierany z ogniwa (ale oczywiście mogę się mylić).
    Co do silniejszego silnika, z tego co wyczytałem już na grupie, do regulatora jaki posiadam, nie należy montować silnika < 19T, gdyż może to spowodować jego spalenie - zatem odpada obawa o wieksze "grzanie się" pakietu.

    Dziwi mnie różniaca cenowa (około 20 PLN) międyz pakietami Sanyo 2400 oraz Intellect IB 3600 - czemu jest tak mała, skoro różnica pojemności jest znaczna?

    @ Cornel

    Moja ładowarka

    Pozdrawiam,
    Sebastian
    ---------------
    gg:181455




    amonsul - Pią Sie 03, 2007 8:05 pm
    " />nie niewybrał bym sport tuned ze względu na jego wysoką temperature podczas pracy.

    elektronike niedługo zmienisz a pakiety raczej ci zostaną. dlatego zainwestował bym w najlepsze jakie mozna kupić.
    co do ceny niewiem mam taki pakiet i jest naprawde super model niema problemu z odejściem co zdaża mu sie na słabszych pakietach.

    pakiety sanyo to hiend technologii nicd (podobno) a 3600 to klasa średnia-wyższa dla nimh dlatego taka niewielka róznica w cenie.

    gdzieś czytałem ze pakety nicd najlepiej radzą sobie podczas pracy pod stałym obciązeniem, w samochodzie cały czas masz skoki poboru moze dlatego sie tak grzeją. mam pakiety i nicd i nimh (camelion, LRP , GP IB) i pakiety nicd po wyjęciu z modelu mają tak wysoką temperature ze cięzko je utrzymać. zdaza sie nawet nadtopienie koszulki termokurczliwe. dlatego polecam NIMH.

    co do silnika wziołbym jakiś 23Tx2 rozbieralny łatwiej bedzie o niego dbać. i nie wyzucisz go jak ci sie szczotki skończą jak sport tuned



    sebcik - Sob Sie 04, 2007 6:16 pm
    " />Witam,

    Zakupiłem i założyłem:
    - silnik Saturn 20T (nie jeździłem jeszcze więc nie mogę opisać wrażeń z jazdy);
    - łożyska (wymieniłem w kołach oraz w "puszkach" z zębatkami przenoszącymi napęd;
    - pakiet GP 3700.

    Zobaczymy jakie będą efekty.

    Pozdrawiam,
    Sebastian
    Powered by WordPress, ©