ďťż
Tamyia TGS dobry wybor???????




stanek - Sob Gru 15, 2007 12:35 pm
" />Witam

Jak myslicie czy zakup tamyia xbg tgs z silnikiem 2,1 ss to dobry wybor.Z modelami mialem juz stycznosc,a teraz chcem kupic sobie cos markowego(wczesniej smartechy).Prosze o wypowiedzi ludzi ktorzy tym jezdzili,ile miejwiecej mozna dac za nowy taki model rtr




Gieroll - Sob Gru 15, 2007 1:10 pm
" />Bardzo dobry model dla początkujących, jak dla mnie jedna z bardziej udanych konstrukcji onroad, duża zaleta tego modelu jest podwozie, wanienkowate, ładnie osłonięte, nadające się do jazdy po nieprzygotowanych torach, a nawet po szutrze. Konstrukcja niestety już dość stara, może być kłopot z niektórymi częściami, choć wiele pasuje od TT-01. Silnik bardzo łatwy w regulacji, choć chyba nie za bardzo trwały. Obecnie są to dość tanie modele i nowy pewnie wart jest w okolicach 600 - 700zł. Istnieje już nowsza wersja tego modelu. LINK



stanek - Pią Gru 21, 2007 12:08 pm
" />A gdzie dostane do tego modelu w przystepnej cenie lozyska kulkowe do kół?????



Grzegorz Kopertowski - Pią Gru 21, 2007 12:23 pm
" />Poszukaj tutaj:
http://sklep.rcracing.pl/




stanek - Sob Gru 22, 2007 3:42 pm
" />Dzisiaj przyszedl mi model,jestem pod wrazeniem jakosci wykonania,naprawde wyglada to ciekawie.Teraz czas na docieranie i tu pare pytan.Dzisja na termometrze bylo u mnie -4*C mozna w takim warunkach to robic,oczywicie bylbym w garazu tam moze jest kolo 0.Dalej co do ustawien gaznika,fabrycznie jest ustawione na 2 obr,zostawic czy jeszcze odkrecic o 0,5 obr???



Przemek Morawski - Sob Gru 22, 2007 4:02 pm
" />
">jestem pod wrazeniem jakosci wykonania,naprawde wyglada to ciekawie.

oj to kolega za dużo w życiu nie widział.



Bobek12 - Sob Gru 22, 2007 6:12 pm
" />ja niesłyszałem o tgs zbyt dużo dobrych wypowiedzi. podobno to jest takie tt-01 z silnikiem spalinowym czyli nic specjalnego...



evog - Sob Gru 22, 2007 6:59 pm
" />nie jest to bardzo zle podwozie.. powiem szczerze ze nawet dobre. Ale tez nie jest to jakis super wspanialy model



stanek - Sob Gru 22, 2007 7:04 pm
" />Milem wczesniej model spalinowy no name wiec porownujac do tamtego ten jest solidniejszy,podwozie jest podobne jak w tt-01.
Moze sie ktos wypowiedziec co do mojego w.s pytania



Gieroll - Sob Gru 22, 2007 7:08 pm
" />Przy gaźniku nic nie kręć, docieraj w/g wskazówek w instrukcji. temperatura 0 i poniżej jest za niska na docieranie, są na to sposoby, ale może się to odbić na trwałości silnika.



stanek - Sob Gru 22, 2007 7:15 pm
" />Hmm to musze chyba poczekac do wiosny :)Kiedys smartecha docieralem wedlug tej instrukcji,mial silnik 15,czy tgs tez moze byc docierany tym sposobem http://www.model-fan.com.pl/index.php?d=faq



Przemek Morawski - Sob Gru 22, 2007 7:30 pm
" />
">ale może się to odbić na trwałości silnika.

Szczególnie tak syfiastego silnika jakim jest FS12 SS. Lekkie przegrzanie i po silniku. Niektóre egzemplarze już po 1 litrze traciły kompresję.



Bobek12 - Sob Gru 22, 2007 10:47 pm
" />
">ale może się to odbić na trwałości silnika.

Szczególnie tak syfiastego silnika jakim jest FS12 SS. Lekkie przegrzanie i po silniku. Niektóre egzemplarze już po 1 litrze traciły kompresję.

to aż tak źle jest z silnikiem w tgs??Czyli najsłabszą stroną modelu jest slinik...



stanek - Nie Gru 23, 2007 6:55 am
" />Eeeee.... chyba troche przesadzaie,jakby silnik mial jakas wade produkcyjna,to by go wycofano,z tego co slyszalem to one wytrzymuja do 7 l nitro,wiec nie jest tak zle,dlatego chccem go jak najlepiej dotrzec i stad moje pytania zwizane z tym zabiegiem



Tomasz Ostrowski - Nie Gru 23, 2007 7:46 am
" />
">Eeeee.... chyba troche przesadzaie,jakby silnik mial jakas wade produkcyjna,to by go wycofano,z tego co slyszalem to one wytrzymuja do 7 l nitro,wiec nie jest tak zle,dlatego chccem go jak najlepiej dotrzec i stad moje pytania zwizane z tym zabiegiem

7L to nie tak źle??



evog - Nie Gru 23, 2007 8:49 am
" />Nie wiem wiele o TGSach.. no ale jezeli wytrzymują DO 7litrow.. to jakos juz zupelnie trace restpekt do firmy Tamiya..



Michał Woszczek - Nie Gru 23, 2007 1:31 pm
" />Generalnie wystarczy sprawdzić jakimi modelami ścigają się zawodnicy w klasie IC-10 TC Start. Hmmmm niech pomyślę. Żadnego TGSa, na szczęście. szkoda, że nie czytałem tego tematu wcześniej, bo bym zareagował. TGS to tak jakbyś do taczki budowlanej przyczepił silnik. Ani nie jeździ, ani nie ma osiągów, ani nie wygląda, tak na prawdę nie nadaje się do niczego. Pozbądź się tego jak najszybciej i kup coś porządnego:

http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=4435

albo:

http://www.sklep.modelrc.pl/produkt.php ... 39664c71c2

Pozdrawiam



Draxan - Nie Gru 23, 2007 1:39 pm
" />
">Bardzo dobry model dla początkujących, jak dla mnie jedna z bardziej udanych konstrukcji onroad


">tak na prawdę nie nadaje się do niczego. Pozbądź się tego jak najszybciej

Heh nie ma to jak szukac porad na forum, ile osob tyle zdan na temat czegos.



bikeman1 - Nie Gru 23, 2007 2:03 pm
" />
">TGS to tak jakbyś do taczki budowlanej przyczepił silnik. Ani nie jeździ, ani nie ma osiągów, ani nie wygląda, tak na prawdę nie nadaje się do niczego. Pozbądź się tego jak najszybciej i kup coś porządnego:

http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=4435

albo:

http://www.sklep.modelrc.pl/produkt.php ... 39664c71c2

Pozdrawiam


Czy Ty czlowieku kiedykolwiek miales TGSa chociaż w ręce???
Bo wydaje mi sie z nie. TGS jest to rzeczywiscie starsza konstrukcja ale jak najbarzdziej udana. Świetnie wszystko schowane, mozna spokojnie jezdzic po szuterku i wszystkie zebatki, ataki, odbiory, dyfry beda czysciutkie. Wystarczy zalozyc tylko filtr powietrza lepszy.

Mi silnik w TGSie wytrzymal właśnie okolo 7L. I rzeczywiscie moge sie zgodzić z wypowiedziami wczesniejszymi ze silnik w tgsie jest "wyczulony" na wysoka temp. Ja mialem zalozony Venom Smart Temp ktory czas kontrolowal temp i bylo ok...

Przez pewien czas nie bylo zalozonego Venoma i silnik chyba dostal po du...
Szczegolnie po jazdach moich znajomych....180st to nie byla normalna temp

Ale czlowiek uczy sie na bledach... Moj model...-...wiec tylko ja nim jezdze

A co do Twoich propozycji w linkach...to czemu proponujesz cos w cenach 2xwiekszych zaproponuj cos w tej samej klasie cenowej....co ...gula?



Przemek Morawski - Nie Gru 23, 2007 2:29 pm
" />A ile teraz TGS kosztuje bo dwa lata temu coś koło 1500zł trzeba było zapłacić. Miałem TGS-a, to była moja pierwsza spalinówka. Oczywiście silnik był trupem (kupiłem używaną). Co do jazdy to jeździ jak TT-01, do zabawy może być. Osobiście zmodyfikowałem ja nieco, zwiększyłem prześwit, założyłem amorki olejowe, łożyska i opony rally block. Było ok. jednak kiedy na jednym ze spotkań modelarskich przejechałem się Serpentem Impulse to dopiero wtedy przekonałem sie jak powinna spalinówka on-road jeździć. Okazało sie też, że używany TGS kosztuje tyle samo co Impulse, nie zastanawiałem się, TGS poszedł na sprzedaż. Teraz mogę powiedzieć, że jedyna zaletą TGS-a są osłonięte zębatki i nic poza tym. Natomiast jeśli chodzi o silnik FS12SS czy FS12LT to tak jak pisałem, kicha totalna i proponuję go czym prędzej wymienić na coś porządnego. Wielu początkujących łapie sie jak mucha na lep na nazwę Tamiya, myslę że spokojnie można sprzedać FS12SS i nie dokładając ani złotówki kupić porządny i przede wszystkim trwały silnik.



stanek - Nie Gru 23, 2007 2:51 pm
" />Hmm torche mnie tu zamartwiacie,model glownie zakupilem do zabawy,co od tych modelow ktore podales w linku to wybacz,ale rozsadek by mi nie pozwolil na wydanie takiej kwoty do jazdy po osiedlowy parkingu..Co do tego silnika to niechcem go narazie docierac bez mozliwosci kontrolowania temperatury,bo moze byc po zawodch jak to sie przegrzeje,a kupywac nowy silnik to wydatek rzedu 300-400 zł.Mialem wczesniej smartecha i na dosyc bogatej mieszance smigal,az milo(niezalezy mi na kazdym 0,00000001 % mocy silnika) wiec uwazam ze tym bardziej firmowa zabawka bedzie lepsza.



Filip Małek - Nie Gru 23, 2007 2:52 pm
" />Jak juz byś miał kupywać NTC3 to tutaj masz o 65 zł taniej
http://rojna.pl/index.php?p330,as2042-a ... 3-rtr-plus



Przemek Morawski - Nie Gru 23, 2007 3:08 pm
" />Jeżeli za nowego TGS-a zapłaciłeś 450zł to w porządku. Ciesz się modelem i tyle. Tylko co mają powiedzieć ci co kupili ten model za 1500zł jakiś czas temu?



Andrzej Trzeciak - Nie Gru 23, 2007 4:00 pm
" />
">300-400 zł.Mialem wczesniej smartecha i na dosyc bogatej mieszance smigal,az milo(niezalezy mi na kazdym 0,00000001 % mocy silnika) wiec uwazam ze tym bardziej firmowa zabawka bedzie lepsza.

Nie jezdzij na przelanym silniku, bo bedziesz miał luz na korbie i łożysko szlag trafi.

Tez kiedys myslałem ze 90* w lecie to ok



Bobek12 - Nie Gru 23, 2007 4:53 pm
" />
">Nie wiem wiele o TGSach.. no ale jezeli wytrzymują DO 7litrow.. to jakos juz zupelnie trace restpekt do firmy Tamiya..

sory ze odkopałem starego posta...

to jeden silnik na 7 litrów to jest mało czy dużo?? nie znam sie na spalinówkach.. pytam tak z ciekawości



evog - Nie Gru 23, 2007 4:57 pm
" />Raczej nie jest to zadna fenomenalna cyfra. Ludzie po takim przebiegu sprzedaja modele...
No to jezeli tamiya sie po takim przebiegu ma sie rozpasc..



bikeman1 - Nie Gru 23, 2007 8:22 pm
" />Oj .... szkoda gadać, ja się wyłączam z rozmowy bo widze, że osoby ktore nie mialy tego modelu wiedzą lepiej...



evog - Nie Gru 23, 2007 8:52 pm
" />Prawda ja nie mialem TGSa w rece..
Ale moje wypowiedzi nie sa.. hmm.. konkretne, nie okreslam stanowczo ze model jest do niczego, ani nie powiedzialem ze model sie rozpada.. mowie ze jezeli sie naprawde rozpada to jest slabo. itd.
I wcale nie mowie ze wiem lepiej.. po prostu wyrazam swoja opinie na dany temat.. od tego chyba jest forum.

Pozdrawiam

I wielkie przepraszam za OT
Powered by WordPress, ©