ďťż
Tarczki




Andrzej - 2008-02-02, 10:10
Gdzie szukać tarczek do skrzyni biegów? Przy okazji - czy ktoś spotkał sie z takim objawem, zeby skrzynia pracowała normalnie, ale przy zatzymaniu się wyskakiwał bieg?Po przełozeniu "wajhy" w pozycję P i ponownym włączeniu biegu - jedziemy dalej.?jest taki Taurus z 1997r do kupienia i ma taką usterkę/




piotrekzet - 2008-02-02, 15:28
Tarczki do skrzyni miał facet z Poznania, ma do sprzedaży skrzynię za 1200 - teraz go nie widziałem ale pojawia się na allegro. Tarczka kosztyje ok. 13-15 zł. sztuka, wchodzi tego na komplet biegów za coś ok. 250 zł.
Z tym wyskakiwaniem biegu to nie mam pojęcia. Może być drobiazg a może być... Hmmm



Żeton - 2008-02-02, 17:23
Ten "wyskakujący" bieg to może być zużyta linka sterująca skrzynią (przynajmniej u mnie było podobnie - pomogła wymiana linki - tj. dorobienie nowej wg starej w Autolince w Jankach k/W-wy).

A tak przy okazji to skrzynie amerykańskie są napełniane olejami mineralnymi a w dodatku nie maja porządnych chłodnic oleju. W warunkach europejskich to się niestety nie sprawdza - jeździ sie szybciej i dynamiczniej, olej jest wtedy gorący - b. rzadki jeśli to mineralny - a w efekcie z powodu braku dobrego smarowania typowa skrzynia np. 4F50N (czyli AX4N) lub AX4S (czyli AXODE) rzadko wytrzymuje bez remontu 80 tys. mil.
Od ponad 6 lat dlatego stosuję tylko olej syntetyczny (dla Fordów do 1997 włącznie ważne żeby był zgodny z MERCON-em, a nie z MERCON V) np.:
- Mobil ATF SHC (ważne jest to SHC - czyli syntetyk) lub
- Synthetic MERCON® Multi-Purpose Automatic Transmission Fluid.
Pomimo 150 tys. mil skrzynia nie była robiona i dalej chodzi jak "swiss timing".



Andrzej - 2008-02-06, 17:18
Dzięki za informacje.
Powered by WordPress, ©