ďťż
taurus 3.0 problem z silnikiem !!
pila - 2010-03-15, 20:36 hej mam problem , mam taurusa z 2005 roku z najprostszym silnikiem 3 litry z 2 zaworami na cylinder , chyba ten sam co w windstarze , i silnik n abiegu jalowym skrzypi , piszczy , gdzies w okolicach skrzyni , ale wydaje mi sie ze w silniku , jak ktos wie co to moze byc moge przeslac filmik gdzie to slychac , RadAg! - 2010-03-15, 20:49 Wrzuc film na forum - poprzez opcje zalacznik a jak sie nie da podeslij mi na maila to ja umieszcze na forum. Trudno powiedziec co to za dzwiek. Nie napisales za duzo...Czy poza tym piskiem auto pracuje nieprawidlowo? pila - 2010-03-15, 21:05 probowalem to jest z komury .3gp kolo 500 kilo , podaj poprosze maila pila - 2010-03-15, 21:45 silnik pracuje normalnie tzn rowno i td tylko na biegu jalowym cos niemilosiernie czasem piszczy , czasem jest spokoj przez tydzien , Ci wszyscy mechanicy co to widzieli (w ogole to widzieli auto pierwszy raz na oczy ) to cos tam przebakiwali o skrzyni , ale mi sie wydaje ze to bardziej z silnika w okolicach skrzyni od strony kierowcy .Na necie wynalazlem na amerykanskich stronach ze moze to byc jakis synchronizator wtryskow , co i tak mi nic nie mowi RadAg! - 2010-03-15, 22:19 radek.kucharczyk@gmail.com RadAg! - 2010-03-15, 22:41 Odblokowalem zalaczniki 3gp wiec mozna teraz dodawac! pila - 2010-03-15, 22:53 hej , nie wiem jak u was ale u mnie nic nie slychac , na orginalnym pliku na moim kompie idzie , moge podeslac emailem RadAg! - 2010-03-16, 09:19 U mnie tez nic nie slychac... nawet jak odtwarzam ten plik co do mnie wyslales na moim kompie...a nie przez forum. piotrekzet - 2010-03-16, 09:43 Jeśli po stronie kierowcy to nie mam pomysłu, natomiast po przeciwnej cała masa opcji - poczynając od ślizgającego się paska, poprzez pompę wodną, wspomaganie, klimę po alternator. U mnie też nic nie słychać Alexander25 - 2010-03-16, 12:52 Heh a moze zwykla rolka ta okragla plaska napinajaca Ci piszczy bo one lubia to robic:) pila - 2010-03-16, 14:44 chm wlasnie ze po stronie kierowcy a tam nic nie widac , chm mi ze strony tez idzie bez dzwieku , w domu normalnie pale i jest pila - 2010-03-16, 14:57 nic sprobuje wieczorem to jakos przekonwertowac do avi czy cos cezar62 - 2010-03-16, 16:10 Po zapisaniu pliku na kompie odtwarzam go normalnie z dźwiękiem. Jak dla mnie, to na 100% to śliczne ćwierkanie, to ocieranie łopatek jakiegoś wentylatora o obudowę lub cokolwiek o co może on ocierać pila - 2010-03-16, 17:20 heh tylko ze tam nic nie ma chyba ? takiego i to tylko na buiegu jalowym ,alke cwierka niemilosiernie . nie ? ,a czasem w ogole nic ciekawostka , gdzie ja w ogole moge dorwac jakis manual do tego ? ze schematem ? cezar62 - 2010-03-16, 23:19 Manuale są u nas w dziale - Download-instrukcje, schematy (na samym dole strony form) Ćwierka niemiłosiernie, fakt i jak to nic tam nie ma ? Nie sugeruj się może słyszalnym miejscem ćwierkania, tylko sprawdź wentylatory chłodnicy. Hałas na biegu jałowym tylko, bo później, przy większych obrotach może łopatki się lekko wyginają i już nie ocierają. No, tak sądzę, ale oczywiście mogę się mylić. pila - 2010-03-17, 06:01 gdzie chlodnica jest z przodu i ma naped elektryczny , a to cwierka od strony kabiny po stronie kierowcy , zobacz u siebie mamy takie same silniki pila - 2010-03-17, 06:17 sciagam instrukcje dzieki , zobaczymy co to Żeton - 2010-03-17, 08:10 âźĆwierkanieâ na wolnych obrotach to najczęściej łożysko (ale w âźpoczątkowej fazie rozwałkiâ): - łożysko koła pasowego klimy (koło pasowe sprężarki klimy zawsze kręci się z paskiem - niezależnie od tego czy klima jest włączona czy wyłączona) - łożysko rolki biernej - łożysko rolki napinacza paska. Najlepiej ściągnij pasek wielorowkowy i kręcąc kółkami sprawdź które łożysko hałasuje (jeśli potrzebujesz to masz wszystkie kółka z łożyskami "na zapasie"). UWAŻAJ: jeśli winne jest łożysko koła pasowego Klimy to wtedy koniecznie POSPIESZ SIĘ Z WYMIANĄ. Jak łożysko koła pasowego klimy rozleci się całkiem to całkiem zablokuje koło wraz z paskiem i nie dasz rady wtedy w ogóle uruchomić silnika (na szczęście tylko to jedno łożysko daje ten wredny efekt). Silnik wtedy nie reaguje na kluczyk, kontrolki po włączeniu kluczyka przygasają i wszystko pozornie wygląda na słaby akumulator, zwarcie rozrusznika lub zatarty silnik. Łatwo to sprawdzić (bo jeśli jeszcze od prób nie spaliła się cewka rozrusznika) to po zdjęciu paska silnik staruje bez problemu). PS. 1. Tak przy okazji to pasek w Taurusie z silnikiem 3.0lV612V jest identyczny z tym od Mercedesa Vito â a duuużo tańszy - nie trzeba przepłacać za "amerykana") 2. Jeśli będziesz potrzebował to mam wszystkie te rolki/koła z łożyskami "na zapasie" pila - 2010-03-17, 08:27 hej dzieki , ale tam szukalem i tam nic nie piszczy wyszlo mi ze to jest synchronizator wtrysku tzw cps ( camshaft position sensor cos takiego ) i tutaj cos znalazlem http://www.ehow.com/how_5044617_change- ... aurus.html piotrekzet - 2010-03-17, 09:09 Jeśli chodzi o zablokowaną klimę - da się odpalić po przestawieniu nawiewu na VENT - to jedyne ustawienie, gdzie klima jest odłączona. RadAg! - 2010-03-17, 09:11 Jezeli to by byly rolki od paska to sa po lewej stronie silnika patrzac od przodu i raczej dzwiek nie rozchodzi sie na boki. Mysle ze to co innego. A co do wentylatora - u kolezanki w VW golfie wentylator ocieral o waz od ukladu chlodzenia...pewnego razu przetarl waz do konca powodujac utrate cisnienia na ukl. chlodzenia w czasie jazdy i zagrzanie silnika... Żeton - 2010-03-17, 10:06 piotrekzet - silnika zatrzymanego przez zablokowane koło pasowe klimy nie da się uruchomić bez zdjęcia paska. Żaden wyłącznik tu nic nie pomoże (on steruje elektrosprzęgłem klimy połączonym ze sprężarką - które to sprzęgło dołącza się do koła pasowego). Koło pasowe klimy ZAWSZE się kręci (jeśli tylko pasek jest założony). piotrekzet - 2010-03-22, 10:03 Żeton - zgadza się, wykonałem drastyczny skrót myślowy Chodziło mi o to, że jeśli kompresor klimy się rozsypie i jest zablokowany to można uruchomić silnik przełączając na VENT. Oczywiście samo łożysko z kołem pasowym od kompresora kręci się cały czas, tak jak napisałeś, natomiast napęd nie jest przenoszony na kompresor |