Aandrzej3 - 2006-10-18, 16:26
Czy ktoś walczył ze wspomaganiem żeby skutecznie go wyciszyć strasznie mnie denerwuje to jęczenie podczas kręcenia kierownicą

.Planuje coś z tym zrobić więc mile widzane uwagi i spostrzeżenia . Będe informował na bieżąco.
brolcio - 2006-10-18, 17:45
Słyszałem, że czasami na wyciszenie pompy wspomagania stosowany jest przepracowany ATF ze skrzyni automatycznej (powinien być to olej pozyskany ze sprawnej skrzyni przy normalnej wymianie). Ja u siebie dolałem oleju na max - a nawet nieco powyżej oznaczenia max i pomogło.
Aandrzej3 - 2006-10-18, 18:10
Ja w swojch autach mam zalane wspomaganie ATF em w jednym jest znośnie ale w drugim to jest orkiestra na parkingu ludzie się oglądają .Będe prubował założyć inną pompe od innego auta aby ten problem wyeliminować całkowicie,tak jak w innych autach.Taurus Windstar i inne Fordy po pewnym przebiegu mają tą przypadłość ale sprubuje coś wymyśleć. :mrgreen:
brolcio - 2006-10-18, 19:35
Wiem, ze ten typ tak miewa - juz szukałem drugiej pompy ale po leciutkim przelaniu poziomu oleju "uspokiło się" i nie ruszam bo mogę tylko popsuć.
RadAg! - 2006-10-18, 21:26
znam ten problem, choć mój taurus nie jest pod tym względem uciążliwy. Zauważyłem że na jęczenie ma wpływ ilość płynu w układzie wspomagania. Teraz mam powyżej max lekko i jęczy głośniej i częściej niż jak miałem mniej. Muszę trochę spuścić ale jakoś brak czasu ciagle...albo podwórka...
GAZDA - 2006-10-18, 22:11
u mnie chodzi cicho, nie było jak dotąd jakiś problemów z piskami...
Taurus_GL - 2006-10-19, 00:58
Sluchajcie a jak wymienic olej w pompie wspomagania

:

Juz jest caly czarny :-?
Aandrzej3 - 2006-10-19, 16:29
Jedyny sposób do warsztatu niech wysysarką lub strzykawą wyciągną ze zbiorniczka olej zalać nowym ,odpalić auto pokręcić kierownicą zgasić sprawdzić w razie potrzeby powtóżyć . ;-)
cofi7 - 2006-10-20, 19:59
z tego co wiem to duza wiekszosc a moze i wszystkie taurusy maja glosno chodzaca pompe wspomagania ale poki ja slychac i dziala nie polecalbym czepiania sie jej, jak juz padnie to wtedy palce wsadzac, u mnie jak sie rozgrzeje to glosniej chodzi ale jeszcze nie widzialem zeby ktos zwrocil na to uwage, moim zdaniem: tak przyjechalo z ameryki to tak ma byc. :-D a ja u siebie olej wymienialem przez zdjecie zbiorniczka na takowy olej i juz.
Aandrzej3 - 2006-11-17, 18:27
Pierwsza próba wykonana wrzuciłem pompe do wspomagania od citroena C5 dosyć względnie pasuje trzeba tylko przedłużyć wałek pompy aby nie psuć orginalnego mocowania.No i znaleść miejsce na zbiorniczek płynu gdyżtam jest oddzielnie przewód ciśnieniowy nawet pasuje ten sam gwint.Odpalenie auta i kręcimy kierownicą a tu cisza

.narazie pierwsza pruba ale będe informował na bierząco.
Maly#99 - 2006-11-17, 19:00
u mnie i bez tego jest cisza

ile dales za ta pompe od c5?
Aandrzej3 - 2006-11-18, 18:43
Pompa kosztowała 250 zł .
mariok22 - 2006-12-09, 13:56
Mam problem , gdy autko mi się nagrzewa mam problemy ze skręcaniem kierownicą w prawo i w lewo. Podczas tego głośno daje o sobie znać wspomaganie. Nie wiem gdzie leży przyczyna problemu , czy jest to wina pompy wspomagania czy czegoś innego. Napiszcie proszę jak rozwiązać ten problem.
Aandrzej3 - 2006-12-09, 19:07
Widocznie siada pompa na zimnym oleju działa a na ciepłym żadszym daje mniejsze ciśnienie.
LTC - 2006-12-13, 20:47
U mnie popiskiwanie przy skręcaniu zniknęło po pełnej wymianie plynu w ukladzie wspomagania , a można to zrobić tylko poprzez pełny flush systemu.
Należy odłączyć rurkę powrotną do zbiorniczka (górna rurka) i skierować ją do jakiejś butelki, do niej będzie wlatywał stary płyn. Natomiest krociec czymś zatkać.
A do zbiornika trzeba cały czas lać nowegy ATF Type F, 3 litry Texaco Dexron III powinny starczyć.
warto też podłożyć trochę gazet bo płyn będzie powracał pod dużym ciśnieniem:

Podczas gdy druga osoba powinna kręcić kierownicą od deski do deski przy włączonym silniku, i gdy z powrotu zamiast czarnego starego płynu zacznie się lać nowy czerwony, silnik należy zgasić i dolać płynu do właściwego poziomu. Następnie założyć rurkę powrotną na krociec zbiornika.