ďťż
TC4 oneway zarzucanie tyłem w ostrych skrętach




KiT - Pią Mar 28, 2008 10:22 am
" />Bawię się one-way'em do TC4 jak rozumiem, sens jego stosowanie to zacieśnianie zakrętów przy dodawaniu gazu w zakręcie. Czy dobrze rozumiem?

Dodatkowym efektem nie do końca pożądanym to zarzucanie tyłem przy gwałtownym hamowaniu, tak ma być, czy jest metoda by z tym walczyć?

Czy przy stosowaniu one-way'a należy poświęcić szczególną uwagę jeszcze jakimś innym ustawieniom?




Przemek Morawski - Pią Mar 28, 2008 10:40 am
" />
">Dodatkowym efektem nie do końca pożądanym to zarzucanie tyłem przy gwałtownym hamowaniu, tak ma być, czy jest metoda by z tym walczyć?

Zmniejszyć siłę hamowania i zmienić technikę jazdy żeby jak najmniej hamulca używać.



Tomasz Ostrowski - Pią Mar 28, 2008 1:16 pm
" />
">Dodatkowym efektem nie do końca pożądanym to zarzucanie tyłem przy gwałtownym hamowaniu, tak ma być, czy jest metoda by z tym walczyć?


masz hamulec tylko na tył, a ponieważ hamulec jest centralny i dyfer z tyłu niezbyt sztywny to przy byle różnicy w przyczepności z tyłu koła zaczynają obracać sie w przeciwne strony.
Tak jak napisał Przemek, zmniejsz siłe hamowania i operuj nim bardzo delikatnie



KiT - Pią Mar 28, 2008 1:19 pm
" />Dzięki,
Mogę też włączyć mu ABS albo kontrolę trakcji w aparaturze, mam z tym próbować?




Tomasz Ostrowski - Pią Mar 28, 2008 1:46 pm
" />
">Dzięki,
Mogę też włączyć mu ABS albo kontrolę trakcji w aparaturze, mam z tym próbować?


tylko poduszki nie włączaj

na czym polega kontrola trakcji w tej aparaturze?



Wiktor Sułek - Pią Mar 28, 2008 1:53 pm
" />
">Dzięki,
Mogę też włączyć mu ABS albo kontrolę trakcji w aparaturze, mam z tym próbować?


tylko poduszki nie włączaj

na czym polega kontrola trakcji w tej aparaturze?

Co to za aparatura?



Tomasz Dolata - Pią Mar 28, 2008 2:08 pm
" />może pomoże http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?t=30126



KiT - Pią Mar 28, 2008 6:59 pm
" />Pomogło dyferencjał już jest ciaśniej skręcony.



orcio - Nie Mar 30, 2008 7:02 pm
" />Ja kiedyś założyłem one way do micro rs4 i na początku żałowałem pieniedzy, ale ten dyfer uczy jak jeździć bez hamulców. Jak wejdziesz za szybko w zakręt i dodasz gazu, to one way ładnie wyciąga autko z poślizgu i okazuje się, że wczesniejsze dohamowania przed zakretem nie były aż tak potrzebne Poza tym byłem w szoku jak ten dyfer zwiększył przyspieszenie mojego micro.
ABS jest w Futabie 3PM i pokrewnych klasą, ale kontrola trakcji?? - może chodzi o szybkość serwa skrętu osobno dla skretu i powrotu koła?



KiT - Nie Mar 30, 2008 9:50 pm
" />Futaba 3PJS Magnum
Funkcja regulująca szybkość wychylenia serwa oraz szybkość powrotu z tego wychylenia jest też nazywają to steering speed (nawet logicznie).
Funkcja A.B.S, działa jak hamowanie pulsacyjne.

Zaś funkcja traction control nazywana TRAC reguluje szybkość działania kanału TH w czasie ruszania i chyba w czasie hamowania. I w opisie jest bardzo podobna do funkcji ATS, której zastosowania nie widzę w praktyce.



Lord - Pon Mar 31, 2008 8:26 pm
" />Może nie asso, ale w Xray'u mój brat ma one-way'a z przodu a z tyłu nie zablokowany dyfer, zakręty pokonuje bardzo płynnie i szybko, jak szalony



KiT - Śro Kwi 02, 2008 6:08 pm
" />Zakręty faktycznie bardzo szybko można pokonywać. Tylko z hamowaniem jest problem.

Droga hamowania jest kilkukrotnie większa niż droga rozpędzania się.

Efekt uboczny: dziś jest trzeci dzień i zakończyłem poszukiwania brakujących części modelu z wykrywaczem metalu. Jest już komplet.

Co ciekawe tylko 4 elementy uległy zniszczeniu. Asso imponuje mi coraz bardziej. Zaś Mamba 5700 na 14V jest wymagająca szczególnej rozwagi.



Tomek Massalski - Śro Kwi 02, 2008 8:09 pm
" />To co za chwilę napiszę jest truizmem, ale od tego trzeba zacząć: model należy ustawic do warunków. Nie ma jednego uniwersalnego ustawienia.
Moim zdaniem łożysko jednokierunkowe to element typowo zawodniczy. Należy je stosować, gdy przyczepność jest dobra, tor nie wymaga hamowania. Największe zyski daje w długich łagodnych łukach, gdy kierowca ma łagodny styl jazdy. Jako dodatek do jednokierunkowca dostajemy większą efektywność (zużywamy mniej prądu). Jak widać wiele warunków musi być spełnionych, aby jednokierunkowiec okazał się skuteczny. O wiele uniwersalniejszym rozwiązaniem jest dyfer (w szczególności kulkowy).
Dodam może, że przciwieństwem, choć rzadko używanym jest ostre koło. Niezłym pomysłem jest łączenie jednokierunkowca z przodu z ostrym kołem z tyłu.
Wszystkim zastanawiającym się nad ustawieniami modeli TC (dowolnych marek) polecam Setup Book Xray'a. Odpowie na większość pytań jakie nasuwawiają się modelarzom.



luke - Śro Kwi 02, 2008 8:29 pm
" />Możesz rozwinąć pojęcie "ostre koło" ??
Pomijając przeznaczenie zawodnicze czy na krętych trasach/torach one way ma racje bytu??



Tomek Massalski - Śro Kwi 02, 2008 8:40 pm
" />
">Możesz rozwinąć pojęcie "ostre koło" ??

To jest pojęcie pojęcie z kolarstwa. To taki rodzaj piasty, która nie posiada możliwości niekręcenia pedałami podczas jazdy. Korzystają z niej kolarze torowi, bmxowcy. Zdażają się też hardcore'owcy uliczni. W Warszawie nawet kuriera można bylo swojego czasu spotkać (w dodatku nie miał hamulców). W przypadku modeli to dodatkowo zblokowanie kół na osi. Taka najprymitywniejsza odmiana szpery. W pełni zblokowany dyfer.


">Pomijając przeznaczenie zawodnicze czy na krętych trasach/torach one way ma racje bytu??
Pomijając przeznaczenie zawodnicze (ściganie) to może być zarówno zaleta jaki wada. Zależy co chcesz osiągnąć. Cechy opisałem. Mogę jeszcze dodatkowo dodać, że łożysko jednokierunkowe jest mechanizmem delikatnym, czułym na zabrudzenia.



Łukasz Sabat - Śro Kwi 02, 2008 8:59 pm
" />Mi kiedyś w bagusie dostał się kurz do one waya i zaczal chodzic jak dyfer kulowy.



KiT - Śro Kwi 02, 2008 9:06 pm
" />Czyli na czyste cukrzone tory asfaltowe lub na dywanik. Do warunków bardziej polowych odradzacie. W pełni się z tym zgadzam.
Ale trakcja jest na one-way'u sympatyczna.
Dzięki za uwagi i rady.



orcio - Czw Kwi 03, 2008 6:55 pm
" />
"> Dodam może, że przciwieństwem, choć rzadko używanym jest ostre koło. Niezłym pomysłem jest łączenie jednokierunkowca z przodu z ostrym kołem z tyłu.
Tylko, że ostre koło ma tą wadę, że każde puszczenie manetki gazu powoduje szybkie zwalnianie modelu.



Tomek Massalski - Czw Kwi 03, 2008 7:24 pm
" />
"> Dodam może, że przciwieństwem, choć rzadko używanym jest ostre koło. Niezłym pomysłem jest łączenie jednokierunkowca z przodu z ostrym kołem z tyłu.
Tylko, że ostre koło ma tą wadę, że każde puszczenie manetki gazu powoduje szybkie zwalnianie modelu.

Łatwość hamowania to raczej zaleta niż wada.
Powered by WordPress, ©