ďťż
Team Associated B44
donat - Sob Sty 19, 2008 2:05 pm " />Witam! Mam zamiar kupić jakiś model buggy - elektryka. Ma to być mój drugi model (pierwszy to Duratrax Evader EP ST). Znalazłem właśnie model, który jest w tytule (Team Associated B44). Będę go używał głównie "na podwórku" i ewentualnie później na zawody. Obliczyłem sobie wstępnie, że całość będzie kosztowała około 1750zł. Mam kilka pytań. 1. Jakie macie doświadczenia związane z tym modelem? Trwałość części, wykonanie, oraz "zaufanie" do marki? 2. Czy takim modelem mogę startować w zawodach? W jakiej klasie? 3. Jaki silnik, regulator i pakiet proponujecie mi do Asso B44? Ten model jest na razie tylko planem, więc czekam na inne Wasze propozycje co do modeli tej samej klasy i w podobnej cenie. Ważnym jest dla mnie, aby były dostępne części w Polsce, oraz, żebym mógł startować w zawodach. Bartosz Giza - Sob Sty 19, 2008 2:47 pm " />1. Mam doświadczenie nie z nim , ale z TC4. Firma napewno jest dobra 2.Można startować w klasie Buggy 4wd (czy jakoś tak) 3.Mamba max 6400 z reglem , pakiecik jakaś selekcja , np. LRP KiT - Sob Sty 19, 2008 4:40 pm " />1. Właśnie go złożyłem i szykuję do objazdów, ale bez pośpiechu. Potestowałem sklep który go sprzedaje i zamówiłem wszystkie części które mogą ulec uszkodzeniu (w ramach rozsądnego szacunku). Mają na składzie. Ponowiłem zamówienie niektórych rzeczy które w trybie pilnym i doszły na drugi dzień. Tak więc mogę polecić go ze względu na dostępność części zamiennych i naprawdę niezłą cenę w kraju. Do złożenia koniecznie trzeba kupić jeden klucz bo tym w zestawie bardzo się namęczysz. W czasie składania ... hmmm to osobna sprawa, trzy części były niesprawne. Jedna nakrętka samohamowna niby drobiazg ale nie pojedziesz jak nie masz zapasu, jeden element do mocowania dołu amortyzatora - pivot end ball tak samo bez tego ani rusz. Ale najpięknieszym kwiatkiem był niedorobiony element 9761 - kielich CVA od tylnego gear box'a. Był niedotoczony, brakowało 0,7mm ale bez maszyny ani rusz. Rozmawiałem już ze sklepem, aby sprawdzili czy mają taką całą serię czy jest to jednostkowy przypadek. Wszystko inne pasuje jak ulał. Świetny układ kierowniczy. Jedynie moją wątpliwość wzbudziły kapturowe zamknięcia amortyzatorów. Producenta widać też, bo proponuje aluminiowy zamiennik. kupiłem i będę zamieniał. Spore możliwości regulacji , przejrzysta instrukcja i bardzo przemyślana konstrukcja. Zasadniczo model w którym poza tymi kapslami nie ma co poprawiać, na pierwszy rzut oka. Więcej będę mógł powiedzieć po crash testach . 2. Tak to model posiadający jak podali na pudełku 20 tytułów mistrzowskich w tej klasie. 3. Zamierzam napędzać go Mambą MAX 4600 zasilaną z A123 4S (4x 3.3V). Na zawody oczywiście nie jest to dopuszczony typ zasilania. Wewnętrzne przełożenie 2.5 dodatkowo zębatka odbierająca 84 atakującą 16-22. Rozumiem, że masz świadomość, że jest to model calowy. Maciolus - Sob Sty 19, 2008 9:18 pm " /> ">3.Mamba max 6400 z reglem Nie ma takiego silnkia dla MM. Sa 4600, 5700, 6900 i 7700. Sugeruje 5700. Dla 7,2V i buggy 4WD to najrozsadniejsze zasilanie. Mozna oczywiscie probowac nizszego kv, ale przy wyzszych napieciach. Ja osobiscie planuje puscic b44 na 13,2V (4S1P A123) i silniku Feigao 12S 2950kv. Ostateczne obroty beda porownywalne z MM 5700 na 7,2V, za to skorzystam z zalet jazdy na wyzszym napieciu. Oczywiscie, podobnie jak KiT, jestem zawodniczym outsiderem Michał Woszczek - Nie Sty 20, 2008 4:32 am " />Model zdobył tytuł mistrza świata i mistrza USA, jedna z najlepszych konstrukcji na rynku, nie ścigam się tym (off road blee) ale czytając artykuły w zachodniej prasie mogę śmiało powiedzieć, że opinie są tylko pozytywne. w modele.sklep.pl masz dobrą cenę i części zamienne w ciągłej sprzedaży a to jest ważniejsze niż prędkość maksymalna. KiT - Nie Sty 20, 2008 3:49 pm " />Dziś testowałem Mamby na A123 4S i szczerze mówiąc nie wiem co wybrać 4600 czy 5700. Dla 5700 opcja full throttle jest nieprzydatna za to ma płynną pracę w całym zakresie obrotów. 4600 jest dostępny cały zakres obrotów, szybciej też się na tym zasilaniu wkręca, czyli przyspiesza, ale jest jakby bardziej "nieliniowy" w reakcji na spust, niemniej finalnie zapewnia jednak lepszą kontrolę na modelem, ale jest ciut wolniejszy. Maciolus - Nie Sty 20, 2008 6:36 pm " /> "> 4600 ... jest ciut wolniejszy. Zaledwie 60k rpm silnika Bartosz Giza - Nie Sty 20, 2008 7:02 pm " /> ">3.Mamba max 6400 z reglem Nie ma takiego silnkia dla MM. Sa 4600, 5700, 6900 i 7700. Sugeruje 5700. Dla 7,2V i buggy 4WD to najrozsadniejsze zasilanie. Mozna oczywiscie probowac nizszego kv, ale przy wyzszych napieciach. Ja osobiscie planuje puscic b44 na 13,2V (4S1P A123) i silniku Feigao 12S 2950kv. Ostateczne obroty beda porownywalne z MM 5700 na 7,2V, za to skorzystam z zalet jazdy na wyzszym napieciu. Oczywiscie, podobnie jak KiT, jestem zawodniczym outsiderem Zamieniły mi sie pierwsze dwie cyfry Maciolus - Nie Sty 20, 2008 7:07 pm " /> ">Zamieniły mi sie pierwsze dwie cyfry Nie ma przeciez problemu Chcialem tylko wyjasnic niejasnosc. donat - Nie Sty 20, 2008 7:07 pm " />Kit kupowałeś model w Polsce, czy gdzieś indziej? Mam do Ciebie jedno pytanie... Jakie części zapasowe warto kupić od razu przy zakupie modelu? Mój plan kupna tego modelu jest coraz bliżej realizacji (tyle, że najprawdopodobniej w USA). Daj proszę znać jak już będziesz po crash testach (rzyczę Ci żeby to nie było szybko ). A może jakiś szczotkowy silnik na początek? Niestety fundusze nie pozwalają na Mambę... Może później, jak będę miał jakieś wyniki to się skuszę (raczej nie szybko)... Pytam Was niemalże o wszystko ponieważ zależy mi na tym, abym nie musiał potem nic dokupować, żeby móc (zgodnie z przepisami) startować w zawodach. A propos zawodów, to czy trzeba być zrzeszonym w jakimś klubie, aby móc się ścigać? Jeśli nie, to jak można się zgłaszać do rozgrywek? Wojciech Forysiak - Nie Sty 20, 2008 7:32 pm " />Zależy ile pieniędzy będziesz miał na te części. Ja np do swojego będę brał standartowy kpl Wierzyczki, wachacze, zwrotnice, mocowanie zwrotnic, mocowania wachaczy, zebatka odbiorcza, czytałem że czasami się łamie tylni deck tzn miejsce do którego przykreca się mocowanie drążka (tą kulkę), no i jakieś śrubki. Jeśli chodzi o silnik to zależy jaki chcesz, jeśli porządną szczotkę to cena wyjdzie prawie taka samajak bezszczoki, jeśli kiepską to nie ma sensu bo nie masz szans na dobre miejsca. Radzę Ci poczekać troche dłużej dozbierać do bezszczotki i od początku uczyć się jeździć z dużą mocą. Nie musisz być w klubie żeby się ścigać. Zapisujemy się na stronie Loku Pozdrawiam donat - Nie Sty 20, 2008 8:00 pm " />Podejrzewam, że nie będę się aż tak bardzo angażował w zawody chociażby ze względów dojazdu. Niestety moi rodzice niezbyt chętnie będą poświęcali letnie weekendy na moje zainteresowania (a z tego co się orientuję, to aby mieć jakieś szanse w czołówce, to trzeba jeździć po całej Polsce...). I stąd moja obserwacja, że raczej dla mnie warto kupić jakiś silnik średniej klasy A poza tym szybsze, znaczy trudniejsze do opanowania, co wiąże się z kolejnymi nakładami gotówki. Maciolus - Nie Sty 20, 2008 8:32 pm " />Jako, ze Asso nie wypuscilo jeszcze tylnego stabilizatora czesci od B4 #9635 pasuje po wygieciu do 45 stopni i skroceniu koncow o okolo 10mm. KiT - Nie Sty 20, 2008 8:59 pm " />Nie wypuścili ale czołówka używa. Wszystko kupiłem w kraju przy tej cenie nie widzę sensu ściągania z zagranicy. Dodatkowo sklep w którym kupuję, mam rozpoznany od trzech lat i mogę go polecić. www.modele.sklep.pl Wieżyczki amortyzatorów jeszcze nie są dostępne. Reszta tak. Generalnie myślę, że skoro jeździsz amatorsko a czas nie jest dla Ciebie tak cenny jak dla mnie to nie warto brać dużego stock'u części zamiennych na dzień dobry. Raczej był kupił calowe narzędzia i jeden akku więcej. Zaś części zamawiał jak więcej danych pojawi się na temat co się sypie. Na bank wahacze, i zwrotnice, bo to pierwsza rzecz którą przydzwonisz. Co do taniego silnika szczotkowego, niestety Ci nie pomogę, nie mój zakres doświadczeń. Wojciech Forysiak - Nie Sty 20, 2008 9:08 pm " /> ">Podejrzewam, że nie będę się aż tak bardzo angażował w zawody chociażby ze względów dojazdu. Niestety moi rodzice niezbyt chętnie będą poświęcali letnie weekendy na moje zainteresowania (a z tego co się orientuję, to aby mieć jakieś szanse w czołówce, to trzeba jeździć po całej Polsce...). Właśnie między innymi od tego są kluby, żeby mieć z kim jeździć i móc taniej jeździć. Skad jesteś ? Pozdrawiam Jakub Kusiewicz - Pon Sty 21, 2008 11:48 am " />Czy wachacze często lecą i zwrotnice?? Można jakoś temu zapobiec?? KiT - Pon Sty 21, 2008 2:39 pm " />Jak w nic nie uderzysz to się nie złamią Odpowiadając na inne Twoje pytanie ASSO B44 aiJConcepts BJ4WE to inne modele. Co do części, mają jakieś 15% różnych elementów. Ale to są dość istotne elementy. Na ile to będzie wpływać na trwałość tego jeszcze nie wiadomo. Myślę, ze pewien pogląd na wytrzymałość modeli o które pytasz dadzą Ci testy umieszczone na www.oople.com jak też know-how z tamtego forum. donat - Wto Sty 22, 2008 8:58 pm " />Kit, jeśli mogę wiedzieć, to ile płaciłeś za model (chodzi mi o wszystkie elementy, które kupiłeś, np. silnik, apa, ogniwa...). Jeśli nie sprawi Ci to problemu, to wymień proszę jakie elementy kupiłeś. I jeszcze jedno pytanie: gdzie, jakie i za ile kupiłeś do tego modelu ogniwo? Cena, którą ujrzałem na towerhobbies odrzuciła mnie sprzed komputera... . Jestem z Nadarzyna (pod Warszawą). KiT - Wto Sty 22, 2008 9:26 pm " />Wszystko kupiłem tutaj: www.modele.sklep.pl Załapałem się na promocję, a właściwie na dwie i miłe podejście sklepu. Kupiłem dodatkowo około 30 różnych elementów do tego modelu jesteś pewien, że chcesz listę? Natomiast coś co się przyda jako informacja dla zawodnika, to w pełni złożony model bez wyposażenia waży 1020g donat - Śro Sty 23, 2008 6:09 pm " />Jeśli możesz to podaj proszę tą listę (no może poza częściami zapasowymi), jeśli Ci to nie sprawi większego problemu... Proszę o to, bo jeszcze się ostatecznie nie zdecydowałem na wszystkie komponenty, a to mocno ułatwi mi wybór. A możesz mi jeszcze napisać ile wydałeś na całość. Jeśli nie chcesz na forum to na pw (chyba, że nie chcesz...). PS. Nie mogę się doczekać zakupu!!! Maciolus - Śro Sty 23, 2008 6:18 pm " />Jeszcze dobrze B44 nie zadomowil sie na rynkach a juz przygotowywane sa jego przerobki: http://www.rc-area.co.uk/blog/?p=2063 Najbardziej podoba mi sie pomysl montazu przedniego skrzydla - pomysl zaczerpniety z TTech Predatora Wojciech Forysiak - Śro Sty 23, 2008 6:44 pm " />No przeróbki są ale co z tego, nie dokońca przemyślane zrobione tylko żeby wypełnić lukę w sprzedaży, a głupi amerykanie i tak to kupią. Nie sądzę żeby pomysł przedniej lotki był z x10/11 dużo wcześniej przednie lotki były w 2wd i w zasadzie i tak nic nie dają poza komfortem psychicznym. Nie ma co się tym ekscytować bo wcale to nie jest lepsze dowodem mogą być dowolne zawody wyższej rangi, zawsze wygrywają fabryczne modele. Poza tym po przeróbce w razie czego byłby dość spory problem z częściami. Pozdrawiam Maciolus - Nie Lut 03, 2008 3:47 pm " />Robert jak sie spisuje B44? KiT - Pon Lut 04, 2008 12:48 am " />No czeka na... sam wiesz na co nie chce mi się przekładać z innych modeli. To jest szczyt lenistwa nie sądzisz? Maciolus - Śro Lut 06, 2008 5:48 am " />Robert czy bedzie na tyle miejsca zeby na silnik wcisnac cos takiego http://www.feigao.com/sdp/85838/4/pd-10 ... 51426.html Feigao nie ma wrednych wystajacych srubek Pewnie jest za ciasno na moj dotychczasowy wynalazek http://www.rcpics.net/img/82998 skubik - Śro Lut 06, 2008 7:18 pm " />I jak wam sie sprawują b44? KiT - Śro Lut 20, 2008 11:18 pm " />Super. Model porusza się aksamitnie, płynnie i tam gdzie chcę. Z wad, zgubiłem już trzy piny z przegubu z wału napędowego do tylnego dyferencjału, pomimo występowania w tym miejscu pierścienia zabezpieczającego. Ale miałem starym zwyczajem zapas. Teraz to w końcu zakleiłem, nadpiłowałem, zobaczymy co bedzie. Koła niestety na "firmowych" oponach "balonują". No ale silnik Kv 5700, zasilanie 4xA123 czyli jakieś 12-13V i przełożenie 16/84 na 2.50 co daje jakieś 5800 obrotów na kole. Ale zabawa świetna. Trochę leci na dziób w skokach ale nie wszystkie ustawienia jeszcze sprawdzone. Niemniej zauważyłem, że mało kto jeździ na fabrycznym skrzydle. Wojciech Forysiak - Śro Lut 20, 2008 11:47 pm " />Akurat balonowanie kół w buggy jest dobre. Jeśli model leci Ci na przód to powinieneś utwardzić przód i/lub zmiękczyć tył w zależności jak masz teraz ustawiony. A w przegubach dokreciłeś robaczka na klej ? Jeśli nadal Ci będą wypadać załóż na przegub koszulke termokurczliwą. Fabryczne skrzydło jest brzydkie ot i cała przyczyna fajne jest jconcepta lub w zasadzie identyczne od losi xxx4, mam takie w b4 i bardzo ładnie wygląda szerzej i niżej. Pozdrawiam KiT - Czw Lut 21, 2008 12:12 am " />W przegubach robaczki na klej i jeszcze jest taka ładna zaciskowa opaska sprężynująca. Normalnie pin się wysuwał, opaska przemieszczała i szukaj drobiazgu na stoku. Teraz pin jest napiłowany, impus na klej we wgłębienie wkręcony. Opaska założona i CA ją trzyma na pozycji. Balonowanie nie jest złe jeśli opony wytrzymają. Niestety przy tych obrotach robią czasami bum i spadają (przyklejone dobrym CA, uprzedzając pytanie). Coś mi się też te wkładki Proline nie widzą. No ale zobaczymy. Strojenie sprzęgła na asfalcie zakończyło się ciekawie. Temperatura regulatora 95C, silnika 70C aluminowego detalu trzymającego zębatkę odbiorczą 110C . Teraz sprzęgło popuszcza tylko przy full trottle na dobrym podłożu. Ale start jest aksamitny. Próbuję dość z amortyzatorami do ładu. Nurkowanie ograniczone ale nie wyeliminowane, bo przód zbyt zadziera, na prostej. Trzeba lot gazem korygować albo jednak to inne skrzydło lub 6st mocowanie założyć. Się tak prezentuje: http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=88149 Maciolus - Czw Lut 21, 2008 5:30 am " />Robert to autko nie zostalo przewidziane na 75k obrotow Lozyska w Mambie rowniez, nawet wymienione na cereamiczne Boca Zobaczymy jak sie bedzie sprawowalo u mnie z 39k RPM i silnikiem 2950kv. Skladanie w toku. Porzadna robota i materialy. Zastanawiaja mnie ABS'owe kielychy sprzegla. Brakuje na razie jednej nieszczesnej podkladki dystansujacej dyfer w obudowie. Wiktor Sułek - Czw Lut 21, 2008 7:04 am " />KiT zabezpieczałeś jakoś specjalnie regiel i silnik MM do jady po sniegu? Czy to tylko dla fotki ? KiT - Czw Lut 21, 2008 9:21 pm " />Nie zabezpieczałem, ta fotka to już wyczyszczony ze śniegu. Dziś skończyły się piny, czwarty zgubiony i koniec jazdy. Michał Bugajski - Pią Lut 22, 2008 10:50 am " /> ">Nie zabezpieczałem, ta fotka to już wyczyszczony ze śniegu. Dziś skończyły się piny, czwarty zgubiony i koniec jazdy. czyzby piny to najwieksza bolaczka B44 ?? jakies inne awarie miales ? KiT - Pon Lut 25, 2008 9:20 pm " />Żadnych innych awarii. Pozytywne zaskoczenia to: - pięknie trzymające gwinty; - bardzo dobrze działające amortyzatory i żadnych problemów z ich strojeniem i składaniem. Opisy jak upychać oring itp. okazały się nieprzydatne. Wszystko pasuje idealnie. Zielony smar jest wart każdej ceny. Zawieszenie jest naprawdę dobrze zestrojone. - nieudane skoki nie zrobiły wrażenia na konstrukcji modelu; - bardzo dobre pasowanie zębatek i działanie sprzęgła. - mechanizm przeniesienia napędu zniósł dzielnie Mambę 5700 zasilaną z 4SA123, czyli silnik pracujący 75krpm. - bardzo szczelna buda dobrze przylegająca do ochronnej pokrywy dolnej płyty. - świetnie przylegające zapinki, nie zgubiłem żadnej ( w pozostałych modelach 4 ) - Świetnie dobrany wyjściowy setup z manual'a. Sprawdzałem różne inne zmiany i zawsze wracałem do wyjściowego. Rozczarowania to: - wspomniane już piny. Ich rozmiar to 1.55m 11,2m. Dorabiam z wierteł 1.5mm. Nie mogę ich znaleźć jako samodzielnej części zamiennej. Podobnie jest z zakończeniem (dolnym) amortyzatora (ball end part no. 1777), które przyszło już pęknięte. Maciek donosi, że w jego egzemplarzu brakuje jednej podkładki do dyferencjału. Ale za to miał kardan od tylnego wału dotoczony (płycej niż przedni ale przegub wszedł). Czyli generalnie pewne problemy z "pudełkiem" są. - model trochę korodował, mimo anodowania. No, ale nie każdy jeździ po śniegu. - mało miejsca pod karoserią. - nie widzę szans na wyważenie prawo lewo poprzez rozmieszczenie elementów. Pakiet jest symetrycznie. Silnik po prawej, serwo i regulator po lewej, odbiornik po prawej. Prawa jest ciut cięższa. Mało miejsca na radiator silnika. Obecnie jeżdżę bez, ale latem to będzie problem. - brak regulacji kąta nachylenia skrzydła. A jest taka potrzeba. Michał jak będziesz chciał się przejechać to daj znać jak będziesz w Wawie, służę jak tylko znajdę czas. Michał Bugajski - Śro Lut 27, 2008 8:10 am " /> "> Michał jak będziesz chciał się przejechać to daj znać jak będziesz w Wawie, służę jak tylko znajdę czas. Dzieki KiT za odp, co do jazdy Twoim B44 to narazie dzieki, nie wybieram się tez do Wawy w najblizyszm czasie (choc kto wie ) ale za jakiś czas sam potestuje B44. KiT - Sob Mar 08, 2008 6:22 pm " />Dziś nastąpiła próba szybkości maksymalnej. Mamba 5700 zasilana 4*3,0-3,3V= 12-13V. Tak na oko będzie jakieś 70 000rpm. Przełożenie bardzo zachowawcze 17/84 dyferencjał ma 2.5 czyli sumaryczne, coś koło 12,3. Finalnie daje to 5750 rpm na kole. Takie dane wychodziły z pomiaru biegu jałowego. I jest to prędkość przy której na asfalcie dedykowane opony Proline na gumie M3 całkiem ładnie eksplodują. I to 3 z czterech. Do kolejnych prób użyję innych opon. Tymczasowo zmieniam silnik na 4600. Michał Bugajski - Sob Mar 08, 2008 6:28 pm " />Widze że ładnie szalejesz, ja swoje B44 bede miał w maju dopiero :/ i u mnie bedzie silnik z MM 5700, ale na 7.2V, a tak ot to dziś testowałem Asso RC8 bardzo przyjemnie sie nim lata ale to nie o RC8 wątek. KiT - Sob Mar 08, 2008 6:48 pm " />Natomiast syn zaliczył dziś 4 dzwony. No może dokładniej rzecz ujmując dwa dzwony w twardą przeszkodę, jedno wielokrotne kapotowanie, i jedno ścięcie toru okazało się spotkaniem prawego przedniego wahacza z wystającym betonowym fragmentem skrajni toru zwanym popularnie krawężnikiem. Przy kapotowaniu przedni most amortyzatorów trochę się obtarł myślę jak to zabezpieczyć (niestety model dalej leci na dziób, mam niejasne przeczucie, że 4xA123 jest po prostu lżejsze niż 6xIB4500). Zero przesunięć czegokolwiek w modelu, a źle to wyglądało. Przy spotkaniu wahacza z krawężnikiem szykowałem się na wymianę wahacza. Niepotrzebnie. Dla koneserów kraks, dodam, że odgłos tarcia-zderzenia był pozbawiony dzwięków z górnych rejestrów, tak charakterystycznych dla udziału tanich plastików. Notabene z czego oni zrobili te wahacze, nylon, karbonit z nylonem. To powinno pęknąć przy tym spotkaniu. Prędkość oceniam na 35km/h w czasie kraksy. Ale i tak dzwon w metalową nogę sztywnej przeszkody był najbardziej emocjonujący. Prędkość mniejsze bo syn widząc, że wylatuje z toru zwolnił. Ale ja widząc, że on wylatuje z toru zagapiłem i już sekundę po zderzeniu model prowadzony przeze mnie dobił jego ponownie do nogi. I znów punkt styku to wahacz. Choć mam niejasne wrażenie że koło też w tym brało udział. Najwyraźniej nic sobie z tego nie robił. Jeśli przy trzecim delikatnym uderzeniu pęknie nie mogę mieć do niego o to pretensji i tak już jeździmy na kredyt. Uwaga z jazdy. Asso prowadzi się pięknie jest bardzo przyczepne, ale nie sygnalizuje wcześniejszym uślizgiem zamiaru pożegnania się z wyznaczonym przez kierowcę torem, w przypadku prób utrzymania za wysokiej prędkości w zakręcie. Czyli trzeba się trochę w niego "wjeździć" zanim pozna się ten magiczny moment. A to może kilka wahaczy kosztować. Mam niejasne przeczucie, że na zasilaniu 7.2V lub/i słabszym silniku, wcale można do tej bariery nie dotrzeć. I pytanie z innej bajki. Praktykuje się przyklejanie opon to piankowych wkładek wy ograniczyć balonowanie? Poza wklejką z taśmy zbrojonej na wewnętrznej stronie opony są jakieś inne sposoby na ograniczenie tego zjawiska? Jak połączenie taśma-opona zrobić wodoodpornym? KiT - Pon Mar 17, 2008 2:20 pm " />Pierwsza rzecz do wymiany wkrótce. Czego się szczerze mówiąc nie spodziewałem. Felgi. Po treningu skoków zauważyłem, że koła mają bicie. Początkowo myślałem, że to opony ale potem przyjrzałem się uważnie i niestety są to felgi. Jedna przednia i jedna tylna. Nie są już idealnie okrągłe. Asso ma te felgi jak gdzieś przeczytałem wykonane z nylonu. Trudno mi się wypowiedzieć czy to prawda, faktem jest że są dość "plastyczne". Zastanawiam się czy w grę wchodzi wymiana czy coś innego z tym się robi? Wojciech Forysiak - Pon Mar 17, 2008 8:32 pm " />Jeśli już to tylko wymiana, ale nie wiem czy warto, nie lepiej po prostu poczekac az sie opony skończą ? A jeśli już wymiana to nie masz w zasadzie żadnego wyboru bo felgi asso to proliny, są jeszcze losiego ale i tak sa takie same Pozdrawiam KiT - Pon Mar 17, 2008 9:32 pm " />Co do opon to przód się zawsze kończy pierwszy (właściwie mam tak w każdym buggy 4WD) czy to normalne czy błąd w ustawieniach? Czy na przód zawsze zakłada się ten sam typ opon co na tył? Przymierzam się do zakupu kilku rodzajów opon na różne typy nawierzchni. Czy są jakieś opony które obowiązkowo powinienem uwzględnić (szczególnie dobre, lub szczególnie uniwersalne)? Maciolus - Pią Mar 21, 2008 7:23 pm " />Uff... B44 w koncu zlozone. Dotarla brakujaca podkladka. DYferencjal idealnie wycentrowany. Zostaje jeszcze zabawa z elektronika i ufiksowaniem A123. Jest juz dostepny stabilizator ASCC9780. Ja dopasowalem ten od od B4 9635. Wystarczylo przyciac drut o 1 cm. Do polaczenia go z wahaczem zamiast dostarczonego dlugiego nagwintowanego preta uzylem znacznie krotszy dostarczony razem z autkiem (worecek z zapasowymi srubami). Trzeba zauwazyc, ze zloty drut B4 odpowiada srebrnemu B44. Mam nadzieje, ze autkiem bedzie sie jezdzilo tak milo jak sie je skladalo Michał Bugajski - Śro Kwi 16, 2008 2:01 pm " />Robert powiedz na ile Ci seryjne opony z B44 wystarczyły ? ile godz. jazdy ? KiT - Śro Kwi 16, 2008 3:40 pm " />na około 20 godzin jazdy w różnych warunkach. Ale asfalt wyciął piny w godzinę. Wojciech Forysiak - Śro Kwi 16, 2008 4:09 pm " />to ja nie wiem jak ty jezdzisz Na torze holeshoty schodza w 1.5-2 godzin, po tym czasie z biedą nadają sie na trening Pozdrawiam Michał Bugajski - Śro Kwi 16, 2008 6:26 pm " /> ">to ja nie wiem jak ty jezdzisz Na torze holeshoty schodza w 1.5-2 godzin, po tym czasie z biedą nadają sie na trening Pozdrawiam Jezeli tak jest to jeden weekend i po oponach...:/ Łukasz Sabat - Śro Kwi 16, 2008 6:42 pm " />Ja przejeździłem na jednej parze 5 godzin KiT - Śro Kwi 16, 2008 7:45 pm " />już się tłumaczę. Pierwsze 9 godzin zaliczyłem na śniegu i lodzi i nawet nie były przybrudzone. Kolejne 3 to było podłoże żwiro-piasko podobne. Wtedy zauważyłem że przód już źle trzyma. Kolejna godzina to wykładzina. Reszta to asfalt i po pierwszym wyjściu nie było kolców. Zaś za chwilę nie będzie drugie kompletu opon. Ja nim rzadko jeżdżę, jeździ głównie syn, tak jak umie. Dodam jeszcze że przy drugim komplecie kolce skończyły się po pierwszej wizycie na asfalcie a felgi po pierwszym większym dzwonie. Zaś opony po próbie bicia rekordu prędkości (popękały). Także sprzęgło mam ustawione dużo luźniej niż zaleca instrukcja. Wolę efektywne starty niż efektowne. A i jeszcze jedno byle szkło i ostry kamień je nacina lub przecina. Maciolus - Sob Maj 31, 2008 2:36 pm " />Przed chwila rozdziewiczylem B44. Wrazenie niesamowite. Jazda plynna, jak po masle, autko pieknie sie prowadzi, precyzyjnie skreca, bajecznie latwo sie nim lata. Szczerze mowiac to jest najmilsze autko jakie kiedykolwiek prowadzilem. Czapki z glow dla Team Associated! KiT - Pon Cze 02, 2008 7:17 am " />no widzę, że mamy te samo doświadczenie. Wiesz, że każdemu komu daje pilota to mówi? Do dużych prędkości i na asfalt założyłem opony mikropin Tamiya od DF-03 i nawet się dobrze sprawują. Dalej szukam optymalnego ogumienia. Nie ma takiego kleju, który przy 95km/h jest w stanie utrzymać oryginalną oponę na feldze. Draxan - Pon Cze 02, 2008 10:07 am " />to moze pora sie rozejzec za tymi felami bead lock (skrecanymi, bez kleju) ? Moze one dadza rade utrzymac opony tam gdzie trzeba Michał Bugajski - Pon Cze 02, 2008 10:10 am " /> ">to moze pora sie rozejzec za tymi felami bead lock (skrecanymi, bez kleju) ? Moze one dadza rade utrzymac opony tam gdzie trzeba do buggy 1:10 nie ma ich, predzej od trucka 1:10, chyba do crawlinu proline takie robi. Draxan - Pon Cze 02, 2008 4:36 pm " />A no tak, faktycznie, nie spotkalem sie jeszcze z tego typu felami do Buggy . Do MT napewna sa bo nawet zamierzam kupic takie , firmy AXIAL , jak dostane je w swoje lapki podziele sie uwagami na ich temat, czy to naprawde fajna rzecz czy raczej przereklamowany badziew . KiT - Wto Cze 03, 2008 2:09 pm " />a tak się modelik zachowuje na ubitym lessie z trawą przy prędkościach dochodzących do 90km/h. Więcej nie mogliśmy bo nie było widać modelu spod kurzu http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89313 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89314 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89315 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89316 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89317 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89318 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89319 http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=89320 Bartosz Giza - Wto Cze 03, 2008 3:14 pm " />Widze że zachwyt ogromny modelem. I wcale nie ma się czemu dziwić. Associated naprawde od dłuższego czasu pokazuje że potrafi zrobić naprawde dobre modele. Sam jestem posiadaczem TC4. Jest poprostu pancerny i super wykonany. Jedyne zastrzeżenia mam co do układu kierowniczego-mam na nim luzy, choć nie ogromne. A u Was jak z tym? Michał Bugajski - Wto Cze 03, 2008 5:02 pm " />wiesz narazie mam 2 modele Asso B44 i RC8 i są prawie nowe i nie mam zastrzeżeń, niedługo pewnie bede miał trzeci model Asso, wiec sie zobaczy co i jak. Bartosz Giza - Wto Cze 03, 2008 5:30 pm " />W sumie mój stary też nie jest, pół roku ma ale luzy są w sumie nie przeszkadzają ale z ciekawości pytam czy w innych modelach asso tak jest. I nie chodzi mi o luzy na serwie... Michał Bugajski - Wto Cze 03, 2008 8:57 pm " /> ">W sumie mój stary też nie jest, pół roku ma ale luzy są w sumie nie przeszkadzają ale z ciekawości pytam czy w innych modelach asso tak jest. I nie chodzi mi o luzy na serwie... RC8 jest po ok 4L i bez luzów, B44 po ok 2.5h jazdy i również. KiT - Wto Cze 03, 2008 10:24 pm " />mam TC4 i brak luzów w układzie kierowniczym. B44 minimalne luzy na serwie i lekkie na jednym kole po dzwonie. Ale jeszcze w granicach akceptacji. Bartosz Giza - Śro Cze 04, 2008 7:26 am " /> ">mam TC4 i brak luzów w układzie kierowniczym. B44 minimalne luzy na serwie i lekkie na jednym kole po dzwonie. Ale jeszcze w granicach akceptacji. A miałeś może i je jakimś sposobem wyeliminowałeś? W reszcie modelu mam naprawde maluteniutkie jak w ogóle ich nie ma. Tylko układ kierowniczy, troche drażni jak reszte modelu sprawdzam i żadnych luzów "a tu se tok trochu loto" KiT - Śro Cze 04, 2008 7:47 am " />nie kasowałem, dostałem model używany po zawodniku. Wymieniłem jedno łozysko w układzie kierowniczym "bo se tarło". I zamiast typowych snapów mam jakieś wzmacniane?, niebieskie i trochę większe. Jedyna rzecz jaka mi się w tym modelu telepie to przednie słupki do karoserii. Reszta trzyma się bez zarzutu. Bartosz Giza - Śro Cze 04, 2008 8:01 am " /> ">nie kasowałem, dostałem model używany po zawodniku. Wymieniłem jedno łozysko w układzie kierowniczym "bo se tarło". I zamiast typowych snapów mam jakieś wzmacniane?, niebieskie i trochę większe. Jedyna rzecz jaka mi się w tym modelu telepie to przednie słupki do karoserii. Reszta trzyma się bez zarzutu. Hmm no to będę musiał trochu posiedzieć nad modelem No nic, dzięki za odpowiedź KiT - Nie Cze 15, 2008 4:51 pm " />Dziś syn nadział się na przeszkodę poprzeczny kamień. Prędkość zderzenia (ile dała fabryka, bo to było na prostej) szacuję na 75km/h. Straty: - wyrwany silnik Mamba Max (denko od strony osi wyrwało się razem z mocowaniem z obudowy. Trzy śruby mocujące rozorały nawierty w obudowie). - łożysko w silniki od strony kabli zmiażdżone. Silnik zmiażdżył odbiornik, który był przed nim - serwo wyłamało zaczepy w obudowie, własne o pokiereszowało trochę lexan. -Zderzak w modelu w proszku Ale co najdziwniejsze reszta modelu cała, i tu jestem w szoku i to nie delikatnym. Michał Bugajski - Nie Cze 15, 2008 5:24 pm " />ostro testujecie B44 KiT - Nie Cze 15, 2008 7:07 pm " />ćwiczyliśmy starty a'la drag i zniosło go z toru. Duża moc + duże emocje = duże kłopoty. Mambę naprawię gorzej to wyglądało niż się jest faktycznie. Teraz nie mam już przynajmniej problemu z wyjęciem deczka od strony ośki. Gdzie w kraju można kupić obudowy do serw BB? DarkB - Nie Lis 23, 2008 8:24 pm " />Szukałem jakiegoś sposobu do zabezpieczenia shaftów w modelu, bo jednak po jednej 2 jazdach trzeba było całe amortyzatory rozkręcić przeczyścici i nowy olej nalać, to najpierw kupiłem takie osłonki na ebay, ale nie zdały egzaminu bo były z "lajkry" i jednak przepuszczały piach, to kupiłem baloniki urodzinowe z których się robi rożne figurki i świetnie się sprawują , mocno sie trzymają nie przeszkadzają w pracy amortyzatora i nic się nie brudzi. Nurtowało mnie to że kardany się tez tak mocno brudzą i jak tylko trochę piasek wilgotny to pokrywały się wewnątrz nalotem to zastosowałem te same baloniki i mogę nasmarować dobrze "przeguby" piach się nie dostaje i dobrze pracuje. Na dole przesyłam fotki jak to wygląda. http://img152.imageshack.us/my.php?imag ... 604nv2.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=dscf1602eu6.jpg Maciolus - Nie Lis 23, 2008 8:48 pm " />Akurat skonczylem serwisowac model przed sezonem wiosennym Autko po ok 50 godz jazdy z co najmniej 500W bezszczotka na LiFe. Z wielkim zadowoleniem zauwazylem minimalne slady zuzycia modelu - obawialem sie zjedzonych kielichow sprzegla, a tu sie nie ma do czego przyczepic - na zebatkach dyfrow ciagle snieznobialy ceramiczny smar - niewyrobione zebatki - lozyska bez zastrzezen - kulki i tarczki dyfrow powinny przezyc kolejny sezon - bardzo subtelne luzy Zauwazylem kilka bledow konstrukcyjny. Pierwszy to koniecznosc rozebrania 1/2 autka aby dobrac sie do dyfrow. Drugi to wysuwajace sie piny przednich wahaczy wyrabiajace plyte podlogi. Trzeci - koniecznosc ufiksowania leksanowej wanienki wieksza iloscia srub. Czwarty - radze przykleic pierscienie zabezpieczajace piny Kardanow przy ich polaczeniach z dyferencjalami (przy kolach nie mialem takiego problemu). DarkB szczerze polecam Geen Slime. Niezastapiony wynalazek przy budowie amortyzatorow. Podsumowanie sezonu (straty): - komplet oponek - skrzydlo - przegub kulisty - para przednich wahaczy - os przedniego amortyzatora - zebatka atakujaca (aluminiwa) Na prawde wielokrotnie staralem sie uszkodzic to autko Dzwony, rolady, gleby, holywoodzkie kraksy i nic. To autko jest na prawde bardzo, bardzo TWARDE, a prowadzi sie jak marzenie DarkB - Nie Lis 23, 2008 9:18 pm " />Co to takiego ten Geen Slime i gdzie to mogę znaleźć? Co do wad, to też jestem za lepszym przymocowaniem dolnej wanienki, najlepiej otwór jeszcze w miejscu mocowania słupków do mocowania pakietu, i zderzak.... bo to co Asso wymyśliło w tym przypadku to dno... KiT - Nie Lis 23, 2008 9:48 pm " />green slim to taki zielony smar do amortyzatorów, konkretnie do oringów, jestem nic zachwycony. Model ostro testowany straty po: 3 pary przednich wahaczy 1 tłoczysko amortyzatora 4 piny zanim zakleiłem w kardanach w wałach centralnych 1 przedni zderzak. 10 kompletów ogumienia (a może 15 tu nie jestem pewien) 1 przednie felgi. Ślady zużycia, prawie żadne. Trwałość zębatki odbiorczej mnie zdumiewa, nie wiem z czego jest ale jest świetna. Na mocowanie wanienki nie narzekam. U mnie trzyma się dobrze. Michał Bugajski - Pon Lis 24, 2008 7:29 am " />to u mnie znacznie mniej strat wahacz przedni snap kulowy spoiler 2 kpl opon reszta stan bdb. KiT - Pon Lis 24, 2008 7:39 am " />zastanawiałem się nad tematem zderzaka w tym modelu, a co miałoby być z przodu zamiast tego? Michał Bugajski - Pon Lis 24, 2008 8:15 am " /> ">zastanawiałem się nad tematem zderzaka w tym modelu, a co miałoby być z przodu zamiast tego? nie wiem czy wogole jest to potrzebne.. ja wole zainwestowac w spoilery bo czesto je łamie DarkB - Pon Lis 24, 2008 8:30 pm " />Jakieś propozycje co do zderzaka przedniego? są jakieś na ebay, ale może pasuje od innego modelu? DarkB - Pon Cze 01, 2009 10:36 am " />Witam, mam pytanie do uzytowników B44 jak u Was z trwałością przłożenia napędu w obudowie dyfra chodzi mi o te satelitke i tą białą odbiorczą zębatkę bo ja drugi raz będę wymieniał, jeżdze tylko na miękkim terenie nie ma tak mocny obciążeń żeby te zęby się ścierały i łamały, może w instruckji jest jakiś błąd bo tam się zakłąda te cienkie podkładki może jest jakoś inaczej? Zaremba Lesław - Pon Cze 01, 2009 10:46 am " />Cieńkie podkładki są do ustawienia odpowiedniego luzu międzyzębnego w dyferencjale.Prawidłowy luz powinien zapewnić trwałość.Ale musisz też pamiętać,że zęby się "układają" czyli docierają i powinno wprowadzić się korektę luzów... Za ciasno też jest nie dobrze. DarkB - Pon Cze 01, 2009 11:12 am " />Rozumiem, ale dałem tak podkładki jak w instrukcji od góry 3 i od dołu 4, więcej podkładek nie ma, a jak masz Ty ustawione jeśli Tobie to pracuje odpowiednio? KiT - Pon Cze 01, 2009 11:28 am " />jak się wyrabia co widać po ilości białego proszku w obudowie dyferencjału to należy jedną podkładkę ze strony gdzie się trzy przenieść na stronę gdzie są cztery. Dodatkowo sprawdzić czy żaden z gwintów od zamknięcia obudowy dyferencjału nie jest zerwany. Zbyt szybkie zużywanie się tych zębatek to też sygnał na ciut za mocno skręcone sprzęgło. Maciolus - Pon Cze 01, 2009 11:33 am " />Po sezonie smigania z motorkiem o mocy kolo 500-600W zauwazylem tylko delikatne slady zuzecia - dotarly sie zeby po prostu. Te zeby sa zrobione z bardzo trwalego nylonu. DarkB - Pon Cze 01, 2009 12:05 pm " />Poluzuje sprzęgło i przeniosę jedną podkładkę, jeden gwint w obudowie jest zerwany, zamówiłem nowe zębatki i obudowę, zębatki niby mocniejsze takie czarne. KiT - Pon Cze 01, 2009 1:11 pm " />no nie wiem czy są mocniejsze te są nylonowe. IMHO wystarczą. Inaczej wystarczają do MM 4600 napędzanej 13V. Kupiłem garść na ebayu bo w TC4 w drifcie bardziej dostawały na zwykłych oponach i w TC4 też szybciej się zużywały, niż w B44 Jak sądzę też będzie jakieś 600W-700W. W B44 (dwa lata już chyba) jeszcze nie wymieniałem, a wymieniałem już bieżnie w dyferencjałach (obie strony bieżni zjechane) i kulki na ceramiczne. DarkB - Pon Cze 01, 2009 1:24 pm " />A czy te zębatki smarować smarem sylikonowym bo niby w instrukcji nigdzie nie ma ale znajomi mi mowili że lepiej posmarować? KiT - Wto Cze 02, 2009 9:45 am " />tak można i jest wskazane jak potem zaglądasz i czyścisz po jeździe (w instrukcji nie ma bo każdy taki smar łapie zanieczyszczenia a obudowa dyferencjału nie jest 100% szczelna tym bardziej w off-road). DarkB - Wto Cze 02, 2009 1:37 pm " />Zmniejszyłem luz między zębami bo w sumie jak była zamknięta obudowa i ruszałem tak na boki dyfrencjałem był taki znaczny luz teraz jest mniejszy nie ma oporów jak obracam zobaczymy czy teraz nie będzie sie tak szybko zużywać, bo w sumie te zęby sie łamały a nie scierały to chyba właśnie był za duży luz między zębami, zobaczymy dam znać jak coś, na zawodach w Szczecinie na torze sprawdzi się na pewno, dzięki wszystkim za info. DarkB - Pią Cze 05, 2009 3:13 pm " />Jak mozna zamocować Lipo pakiet do tego modelu? wiem że jest taki kawałek badziewia z włókna ale czy coś ktoś próbował sam robić? DarkB - Pią Wrz 04, 2009 6:22 pm " />Mam kolejne pytanie do posiadaczy B44 jak u Was z trwałością łożysk w tylnych kołach, chodzi mi o te mniejsze R166-2RS? Łukasz Sabat - Pią Wrz 04, 2009 7:07 pm " />Łożyska w B44 i B4 bardzo szybko się zużywają, średnio co zawody wymieniam komplet łożysk. Bardzo dobre łożyska produkuje Losi. Maciolus - Pią Wrz 04, 2009 7:14 pm " /> No to ja w takim razie mam jakies inne lozyska Łukasz Sabat - Pią Wrz 04, 2009 7:23 pm " />Albo jeżdże na bardzo piaszczystych torach. DarkB - Pią Wrz 04, 2009 8:25 pm " />No nasz tor jest dość piaszczysty w Szczecinie, a propos, widzimy się w ostatni weekend na torze w Szczecinie? KiT - Sob Wrz 05, 2009 8:18 am " />co serwis wymieniam jedno dwa łożyska. Jak skaczę to lecą łożyska trzymające tylni dyfer. Duże w tylnich kołach zmieniałem może dwa trzy razy. Małe w przodzie dużo częściej. Kupiłem sety za $15 w sumie ze 200 łożysk za $60 więc teraz jak tylko gorzej chodzi wymieniam. DarkB - Sob Wrz 05, 2009 8:48 am " />Zamówiłem 10 łożysk, przednie taki sam rozmiar co tylne małe, chodzić chodzą te łożyska ale straszne luzy mają więcej zanieczyszczeń sie dostaje, może mocno je nasmarować smarem do łożysk to tak nie będzie wchodzić brud? KiT - Sob Wrz 05, 2009 8:56 am " />szybciej padną IMHO, generalnie ja kupuję te tanie, wielkiej różnicy dla off-road to nie robi odkąd Chińczycy nauczyli się ABEC3 i ABEC5 robić dobrze. DarkB - Sob Wrz 05, 2009 9:04 am " />Tanie, tzn? ja na Amain zamówiłem 10 sztuk za 9$ można gdzieś taniej zamówić? KiT - Sob Wrz 05, 2009 11:33 am " />ja kupowałem set do B44 za $14 i trafiłem na jakiś zestaw promocyjnych tych małych $12 za 20szt. Źródło ebay. Tam jest tego sporo. Ale z tego co sprawdziłem to teraz chodzą właśnie w przedziale $8-$9 ze set 10szt więc dobrze trafiłeś. DarkB - Sob Wrz 05, 2009 3:28 pm " />A jak ten delikatny luz wyeliminować w układzie kierowniczym? |