ďťż
Termometr Duratrax - ustawienie
jarecki_b12 - Czw Lut 16, 2006 9:55 pm " />Cześć, kompletuję akcesoria do modelu i ostatnio przyszedł termometr (FlashPoint Duratraxa). Trochę się zdziwiłem, gdy po przeczytaniu instrukcji okazało się, że trzeba go odpowiednio ustawić - parametr intensywność/emisywność promieniowania ciepła (nie wiem jak to po polsku) - w zakresie 0,1 - 1,0. Z tego co piszą, to dla aluminium piaskowanego, gołego jest to 21, aluminium anodyzowane - 77, inne, np. pakiet aku - 95. Na forum udało mi sie znaleźć jedną wypowiedź kolegi, który stosuje 95 - chyba nie tak? Wydaje mi się, że głowice silników są anodyzowane i wypadałoby ustawić 77? Jak ustawiacie swoje? Edit: Przy próbach na kaloryferze przy 21 jest 70stC, przy 95 - 35stC - różnica spora. Jarecki Michał Bugajski - Pią Lut 17, 2006 7:09 am " />95E chyba tak mam Marcin Jasiński - Pią Lut 17, 2006 9:53 am " />95E ma być jak Bugi pisze... jarecki_b12 - Pią Lut 17, 2006 10:12 am " /> ">95E ma być jak Bugi pisze... A to dlaczego? Bo tak było ustawione domyślnie? W instrukcji do anodyzowanych zalecają 77, do gołego aluminium 21 - a to już b.duża różnica. No chyba że gdzieś wyczytaliście, że silniki z okolic świecy mają 95. Jarecki Paweł Rzedzicki - Pią Lut 17, 2006 1:22 pm " />Jak mierzysz temperature silnika to kierujesz termometr na swiece a nie na glowice. jarecki_b12 - Nie Kwi 02, 2006 11:26 pm " />Właśnie wyczytałem na mvbashers.org, że wiele ludzi ma przez złe ustawienie parametru E kłopoty z silnikami. Ustawienie 95E jest dla mierzenia temp. pakietów. Jeden z tamtejszych forumowiczów podał sposób kalibracji, trochę oryginalny. Zdemontował głowicę, rozgrzał piekarnik z głowicą w środku do 200F, włożył dwa termometry kuchenne, by sprawdzić temp. w piekarniku, a potem taak regulował termometr, by pokazywał temp na głowicy taką samą jak termometry w piekarniku. W sumie chyba ok. Cały czas mowa właśnie o termometrach Duratraxa. Jarecki Piotrek-krk - Pon Kwi 03, 2006 4:54 am " />No wlasnie, pisze ze 95E do pakietow. Znajomy wyczytal ze do modeli chyba 77. 21E jest chyba zbyt przesadne, jak u mnie pokazywalo 200 to u znajomego powyzej 300. bpetera - Czw Gru 28, 2006 9:07 pm " />a jeżeli ja będę mierzył temp na świecy to ile tego E ustawić??? P.S.: Jak to się ustawia? Michał Zieliński - Czw Gru 28, 2006 9:12 pm " />Polecam na początek wyczyścić szybkę termometru np patyczkiem od uszu z alkoholem, ustawienie na 95 troszkę zawyża porównując do telemetii bpetera - Czw Gru 28, 2006 9:48 pm " />troche nie rozumiem.... czyli na ile tego E ustawić jak mierze temp na świecy A5?? Piotr Krzyżanowski - Pon Lut 05, 2007 4:04 pm " />Chciałbym odświerzyc troszke temat. Czy ktos jest w stanie powiedziec ile to tak naprawde ma byc (na silniku spalinowym) czy ktos ma mozliwosc sprawdzic zwyklym termometrem ile naprawde stopni Celsjusza ma gorąca swieca, a potem porownac ile E temu odpowiada? (oczywiscie termometr Duratrax Flashpoint) na poczatku tematu Michal i Marcin pisali ze 95E, potem reszta to negowala. jak to w koncu ma byc? pozdrawiam, Piotrek Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 5:59 pm " />Termometr HPI oraz Duratrax ostanio u mnie wskazywal ta sama temperature a mialem ustawione na 95E wiec chyba jest dobrze. Piotr Krzyżanowski - Pon Lut 05, 2007 6:11 pm " /> ">Termometr HPI oraz Duratrax ostanio u mnie wskazywal ta sama temperature a mialem ustawione na 95E wiec chyba jest dobrze. rozumiem, ze w HPI jest ustawiona jakas wartosc, i nie da sie jej zmienic? i wtedy jedyne mozliwe ustawienie HPI = 95E duratraxa? Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 6:46 pm " /> ">rozumiem, ze w HPI jest ustawiona jakas wartosc, i nie da sie jej zmienic? i wtedy jedyne mozliwe ustawienie HPI = 95E duratraxa? Tak, z tego co patrzylem w funkcje tego HPI to nie da sie ustawiac jak w Duratraxie wiec chyba 95E jest dobrym ustawieniem... |