ďťż
Termometr Duratrax - ustawienie




jarecki_b12 - Czw Lut 16, 2006 9:55 pm
" />Cześć,
kompletuję akcesoria do modelu i ostatnio przyszedł termometr (FlashPoint Duratraxa). Trochę się zdziwiłem, gdy po przeczytaniu instrukcji okazało się, że trzeba go odpowiednio ustawić - parametr intensywność/emisywność promieniowania ciepła (nie wiem jak to po polsku) - w zakresie 0,1 - 1,0. Z tego co piszą, to dla aluminium piaskowanego, gołego jest to 21, aluminium anodyzowane - 77, inne, np. pakiet aku - 95. Na forum udało mi sie znaleźć jedną wypowiedź kolegi, który stosuje 95 - chyba nie tak? Wydaje mi się, że głowice silników są anodyzowane i wypadałoby ustawić 77? Jak ustawiacie swoje?

Edit: Przy próbach na kaloryferze przy 21 jest 70stC, przy 95 - 35stC - różnica spora.

Jarecki




Michał Bugajski - Pią Lut 17, 2006 7:09 am
" />95E chyba tak mam



Marcin Jasiński - Pią Lut 17, 2006 9:53 am
" />95E ma być jak Bugi pisze...



jarecki_b12 - Pią Lut 17, 2006 10:12 am
" />
">95E ma być jak Bugi pisze...

A to dlaczego? Bo tak było ustawione domyślnie? W instrukcji do anodyzowanych zalecają 77, do gołego aluminium 21 - a to już b.duża różnica. No chyba że gdzieś wyczytaliście, że silniki z okolic świecy mają 95.

Jarecki




Paweł Rzedzicki - Pią Lut 17, 2006 1:22 pm
" />Jak mierzysz temperature silnika to kierujesz termometr na swiece a nie na glowice.



jarecki_b12 - Nie Kwi 02, 2006 11:26 pm
" />Właśnie wyczytałem na mvbashers.org, że wiele ludzi ma przez złe ustawienie parametru E kłopoty z silnikami. Ustawienie 95E jest dla mierzenia temp. pakietów.
Jeden z tamtejszych forumowiczów podał sposób kalibracji, trochę oryginalny. Zdemontował głowicę, rozgrzał piekarnik z głowicą w środku do 200F, włożył dwa termometry kuchenne, by sprawdzić temp. w piekarniku, a potem taak regulował termometr, by pokazywał temp na głowicy taką samą jak termometry w piekarniku. W sumie chyba ok. Cały czas mowa właśnie o termometrach Duratraxa.

Jarecki



Piotrek-krk - Pon Kwi 03, 2006 4:54 am
" />No wlasnie, pisze ze 95E do pakietow. Znajomy wyczytal ze do modeli chyba 77. 21E jest chyba zbyt przesadne, jak u mnie pokazywalo 200 to u znajomego powyzej 300.



bpetera - Czw Gru 28, 2006 9:07 pm
" />a jeżeli ja będę mierzył temp na świecy to ile tego E ustawić???

P.S.:

Jak to się ustawia?



Michał Zieliński - Czw Gru 28, 2006 9:12 pm
" />Polecam na początek wyczyścić szybkę termometru np patyczkiem od uszu z alkoholem, ustawienie na 95 troszkę zawyża porównując do telemetii



bpetera - Czw Gru 28, 2006 9:48 pm
" />troche nie rozumiem....

czyli na ile tego E ustawić jak mierze temp na świecy A5??



Piotr Krzyżanowski - Pon Lut 05, 2007 4:04 pm
" />Chciałbym odświerzyc troszke temat.
Czy ktos jest w stanie powiedziec ile to tak naprawde ma byc (na silniku spalinowym) czy ktos ma mozliwosc sprawdzic zwyklym termometrem ile naprawde stopni Celsjusza ma gorąca swieca, a potem porownac ile E temu odpowiada? (oczywiscie termometr Duratrax Flashpoint)

na poczatku tematu Michal i Marcin pisali ze 95E, potem reszta to negowala. jak to w koncu ma byc?

pozdrawiam, Piotrek



Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 5:59 pm
" />Termometr HPI oraz Duratrax ostanio u mnie wskazywal ta sama temperature a mialem ustawione na 95E wiec chyba jest dobrze.



Piotr Krzyżanowski - Pon Lut 05, 2007 6:11 pm
" />
">Termometr HPI oraz Duratrax ostanio u mnie wskazywal ta sama temperature a mialem ustawione na 95E wiec chyba jest dobrze.

rozumiem, ze w HPI jest ustawiona jakas wartosc, i nie da sie jej zmienic?
i wtedy jedyne mozliwe ustawienie HPI = 95E duratraxa?



Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 6:46 pm
" />
">rozumiem, ze w HPI jest ustawiona jakas wartosc, i nie da sie jej zmienic?
i wtedy jedyne mozliwe ustawienie HPI = 95E duratraxa?


Tak, z tego co patrzylem w funkcje tego HPI to nie da sie ustawiac jak w Duratraxie wiec chyba 95E jest dobrym ustawieniem...
Powered by WordPress, ©