ďťż
TL-01 jaki wybrać silnik




Nudziarz - Śro Paź 24, 2007 11:01 am
" />Mam TLke i mianowicie mam problem. Czytałem artykuł o silniku 8X2 w TLce i sie naprawde mocno przejąłem. Nie wytrzyma 2 minut .
Więc z tym wiąrze się moje pytanie. W tlce mam po tuningu jedynie panewki wymienione na łożyska i hexy alu. Czy wytrzyma silnik 14X3 Team Orion. Czy sie nie rozleci??? Chciałbymżeby silnik by był do Dritu jak i do zabawy typu osiąganie dużych prędkości. Czy ten silnik się będie nadawał ?? A jak nie to podajcie jakieś silniki, które polecacie. Silnik o dużym momencie obrotowym i żeby osiągał duże prędkości.

Podajcie też jakie części bym musiał ewentualnie wymienić żeby wytrzymał.




Kamyk666 - Wto Lis 27, 2007 6:42 pm
" />ej miałem tl jako mój pierwszy model. ogólnie super bo jeździsz po czym chesz. piach. czesto woda. wszystko. nie tak jak mój obecny trf. ;/
i tak. gdy masz kołą do driftu to saturn i przełożenie na przyśpieszenie powinno Ci wystarczyć. i nie ryzykujesz rozwaleniem modelu. lecz jeśli chcesz wsadzić taki silniczek to niewiem czy wytrzyma. na pewno troche takk ale co potem? może jakaś 17 zwojóka by Ci wystarczyła. a jeśli nie to zakup alu zębatki (tam gdzie masz czarne)i śmigaj na 14 ;] ale i tak powodzenie ;]
prosze o sprostowanie jesli pisze herezje. ;]

pozdrawiam

Maciek



amonsul - Wto Lis 27, 2007 6:51 pm
" />Do silnika poniżej 19T jedyne zębatki jakie sie nadają to 19 lub 21 na atak i białe na odbiór. a i tak silnik będzie sie potwornie grzał.

niestety TL nie jest przygotowana na takie silniki i prędzej czy później wyrwiesz wahacze (dolne mocowanie).
Plastik z którego jest wykonana TL niestety bardzo szybko sie wyrabia i będziesz miał problemy z opanowaniem modelu na prostej. (luzy w układzie kierowniczym). Zarzniesz ten model bardzo szybko.
Sporo jeździłem tym modelem i w/g mnie Saturn to max co tl wytrzymuje na dłuższa metę.

polecam też dyfry kulowe, CVD i karbonowy wał niestety jest to spory wydatek ale oszczędzi ci zębatki odbierające.



Bartosz Giza - Śro Lis 28, 2007 1:17 pm
" />Może to troche OT , ale jeżeli chcesz miec sporo szybszy model to kup nowy... np. TC4 lub coś w tym stylu




czaja007 - Śro Lis 28, 2007 2:05 pm
" />A mi się wydaje, że TLka wcale nie jest tak słaba. Ja bym na luzie dawał 15T. Nie takie silniki były wkładane do niej.



Adrian Lutyński - Nie Gru 09, 2007 12:19 pm
" />17T to już dużo, nie daj bóg na czarnych zębach. Więc załóż na razie cokolwiek 17-20T i zobacz jakie masz braki w:

1.Akumulatorach
2.Regulatorze
3.Przeniesieniu sterowania na drogę
4.Umiejętnościach

Wczoraj koledze włożyłem 17T Keil DTM Special i zapomniałem że ma czrne zęby, prawie mi nogę a sobie model rozbił Oczywiście na dobrym pakiecie, na jego było całkiem normalnie



Marciniszyn - Nie Gru 09, 2007 4:40 pm
" />Mam w swojej TL-ce silnik GM 17 zwoi, czarne zębatki i 19 na ataku i muszę powiedziec, że silnik się grzeje ale nie ma tragedii. Ma wyjeżdżone ok.50 pakietów bez awarii.



lu7 - Sob Gru 22, 2007 9:43 pm
" />ja jeżdrze na białych zębatkach na silniku gm 14t a jezdziłem na lrp 12t i nic się nie dzieje
mój tuning to łożyska i alu wałek



toro - Nie Gru 23, 2007 12:48 pm
" />Podepne sie pod temat. Mam ten sam dylemat.
Szukam silniczka niekoniecznie bardzo szybkiego ale z dobrym momentem by tl-ka robila wheeli, nie będę rozwijał maxymalnych prędkości, ale też nie może być żółwiem. Jazda po asfalcie.
W swojej tl-ce mam tuningowane: drążki skrętne, regulowane górne wahacze,wałek napędowy karbon, wałek przekładni karbon x4, łożyska kulkowe carson, zębatki czarne ewentualnie mogę zmienić na białe, wzmocnienie podwozia karbon, amory olejowe zębatki atak 19 i 23, regler graupner speed profi 40 - 12zwoi , serwo mg995, aku zamierzam kupić powyżej 3600.
Co proponujecie ??



Adrian Lutyński - Nie Gru 23, 2007 12:54 pm
" />Po pierwsze to jest TL01 czy TL01B?



toro - Nie Gru 23, 2007 2:13 pm
" />TL-01 tamiya oryginał



Adrian Lutyński - Nie Gru 23, 2007 4:13 pm
" />Czyli onroad? TO jak ty chcesz wheelie robic? Nie ma takiej mocy żeby ci onroad na tylnich kołach stawał



amonsul - Nie Gru 23, 2007 5:26 pm
" />to nie problem mocy a przeniesienia momentu obrotowego przez opony.

proponuje rozpiąć napęd na przód.
wymatowac wszystkie graty z przodu łącznie z zderzakiem.
zakupić z rolki drobny papier ścierny myślę ze z 3 metry wystarczy.
złączyć go ze sobą w prosty długo odcinek startowy

ustawić model i myślę ze standardowy silnik klasy 600 podoła wyrwaniu modelu w górę



Adrian Lutyński - Nie Gru 23, 2007 6:32 pm
" />Mysle ze mu sie pomylilo z "bączkami" czyli proste kręcenie się



toro - Nie Gru 23, 2007 7:45 pm
" />to znaczy że tl-ka nie podniesie przednich kół na żadnym silniku bo wszystie są za słabe , czy problem leży w przełożeniach ?? (oczywiscie jesli rozepne przód i aku na tylnym zderzaku.)
A co możecie polecić do jazdy pod blokiem jakiś ciekawy set-up do zastanowienia się - chodzi mi o silnik i zębatki. Brakuje mi tylko silnika, a zębatki mam i białe i czarne oraz atak 19,21,23 więc mogę zmieniać. Będę miał też krążek do innych przełożeń. Naprawde nie mam koncepcji co włożyć Finansowo do 150zł.



Adrian Lutyński - Nie Gru 23, 2007 8:02 pm
" />Czyli jednak wheelie... zabijesz dyfry, tlki tego nie znoszą.
Powiedz jaki masz regiel i pakiety?



Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 8:07 pm
" />Ten cały "mit" ze "jak wsadze mocny silnik do jednego z podstawowych modeli Tamiya to sie ROZLECI" to brduuuura Ja mam TT (minimalny tuning lozyska i alu walek) i Mambe Max i jakoś nic mi sie nie rozleciało. Teraz musze wymienic zebatki ale to naturalna kolej rzeczy po roku użytkowania. Wsadzaj tam co chcesz, tylko przygotuj sie na czestsza wymiane czesci, szczególnie przeniesienie.



Bartosz Giza - Nie Gru 23, 2007 8:16 pm
" />Ja naprrawde sobie nie wyobrażam wheelie w wykonaniu on-roada



toro - Nie Gru 23, 2007 8:18 pm
" />wyżej w poscie wszystko napisałem regiel graupner speed profi 40 na 12t, aku ib 4200, czyli wsadzic saturna i dać sobie spokój ? myślałem o Orion method r 19x2



Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 8:18 pm
" />Nom troche to nawet niemozliwe



amonsul - Nie Gru 23, 2007 9:23 pm
" />Co do weeli jest możliwe ale trzeba zadbać o jak największy moment obrotowy na kołach oraz ogumienie które zapewni przeniesienie tego na asfalt.

można po eksperymentować z szerokimi piankami od salinek, ale to może nie wystarczyć i koła i tak będą buksować.

potrzebna będzie jeszcze sztywna os z tyłu (boje sie czy wielokliny wytrzymają w dyfrach) i masa przeniesiona jak najdalej na tył.

Co do mocnych silników wszystko zależy od stylu jazdy możesz wsadzić i mambę max do TL jak będziesz jeździł po parkingu na pełnym ciągu, z delikatnym przyspieszaniem i praktycznie bez zmiany kierunku to TL będzie sie spisywać. ale jak zaczniesz ścigać sie z kimś i wykorzystywać max hamowania i przyspieszania to porostu zbankrutujesz na nowe zębatki i kielichy i CVDki.



toro - Nie Gru 23, 2007 9:37 pm
" />dziękuję. Odpuszcze sobie te koła w górze. Co proponujecie do wyścigów , przyspieszanie max i hamowanie przy moich cząstkach.
Chciałbym by ktoś mi napisał z praktyki np. taki silnik, taki atak, taki odbiór zyskujesz to lub inna opcja ...............



amonsul - Nie Gru 23, 2007 10:08 pm
" />Nikt nie napisze ci jaki silnik i jaki zębatki będą najlepsze bo niema takiej kabi nacji. inaczej ustawia sie model pod zawody ( nawet podwórkowe ściganie sie z kumplem) gdzie niema znaczenia czy sprzęt przeżyje byle był wynik. Inaczej ustawiasz model na tor asfaltowy, inaczej na dywan inaczej na tor który ma szerokość 3 metrów i gładkie zakręty a inaczej na tor 1,metrowy i zakręty o 90*.

Musisz zakupić sobie pełen zestaw zębatek ( akurat w przypadku TL to niewielki wydatek) 19, 21 , 23 i czarne tuningowe odbiorcze i dzięki temu będziesz miał wszystkie możliwe do zamontowania kombinacje w TL.

zasady są proste:

niskie przełozenie (23+czarne zebatki) = duza predkośc max, duzy pobur prądu, słabe przyspieszenie

średnie przełozenie 19+czarne lub 23+ białe zebatki) = średnia predkość i przyspieszenie i chamowanie i sredni czas jazdy na pakiecie

wysokie przełozenie 19+białe = wysokie przyspieszenie mała predkośc mocny chamulec najdłuzej trzymający pakiet.

dobierasz przełożenie do silnika, swojego stylu jazdy, trasy, opon i wielu innych czynników. generalnie wszystko w modelu ma ze sobą związek i zmieniając jeden parametr wpływamy na inne.



Adrian Lutyński - Nie Gru 23, 2007 11:40 pm
" />Ja tam kazdemu teelkowiczowi polecam dobre 17T na poczatek, jak mu malo to z czarnymi zebami, na dobrym pakiecie wystarczy bys mial co robic nie na prostej.
Powered by WordPress, ©