ďťż
TL-01B - mały tuning :)




Timochenko - Czw Sie 18, 2005 9:17 pm
" />Witam.

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zajmuje się modelarstwem lotniczym, ale w związku z powiększeniem rodziny w ostatnim czasie skurczył mi się czas na wypady na lotnisko i musiałem zejść z chmur na ziemię. Od razu wiedziałem, że potrzebuję modelu typu off road, tak aby można było pośmigać po podwórku. Wybór padł na Tamiya Baja King na podwoziu TL-01B. Wybrałem ten model ponieważ sporo jest do niego częsci, są one tanie, no i wreszcie sam model jest tani. Nie widziałem na żywo innych modeli, więc nie mam punktu odniesienia, ale zdaję sobie sprawę, że nie jest to cud techniki. O ile konstrukcja samego podwozia nie budziła moich zastrzeżeń, to nadwozie okazało się szczytem wszystkiego. Jego kształt jest wyjątkowo szpetny (moja subiektywna opinia) a oprócz tego, podczas wycinania, nadwozie spadło z wysokości 60 cm i popękało w wielu miejscach. Z doświadczenia wiem, że ładne samoloty lepiej latają, więc nie może być inaczej w przypadku samochodów - muszą lepiej jeździć
Poprzeglądałem kilka stronek z modelami, wyrobiłem sobie zdanie na temat kształtu jaki mi odpowiada i szybko zrobiłem gipsowy model. Pozytyw został pokryty silikonem rozprowadzonym pędzlem dla pozbycia się pęcherzy powietrza. Następnie na pozytyw z nałożonym silikonem został rozprowadzony gips tworząc negatyw. Nadwozie zostało wykonane z czterech warstw tkaniny szklanej o gramaturze 80 g/m^2 przesączonych żywicą epoksydową. W moim wypadku był to epidian 601 z utwardzaczem ET - akurat taki miałem pod ręką. Nadwozie jest dosyć elastyczne. Do wykończenia posłużyła zwykła szpachla samochodowa (wykończeniowa - trochęwolniej twardznieje) podkład i lakier akrylowy w aerozolu. Poniższe zdjęcia pokazują efekty pracy.

Jak na razie tuning mechaniczny obejmował wymianę panewek na łożyska toczne oraz dotoczenie tulei zwiększających twardość amortyzatorów, dzięki czemu zyskałem kilka milimetrów prześwitu.

http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja3.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja4.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja5.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja6.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja7.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja8.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja9.jpg
http://republika.pl/modelarstwo/baja/king1.jpg

Przy okazji mam pytanie. Nie raz słyszałem, że podwozia TL-01 nie wytrzymują mocniejszych silników, ale nigdzie nie znalazłem, które konretnie elementy zawodzą i co się z nimi dzieje?

Pozdrawiam
Paweł

[/img]




Michał Sękal - Czw Sie 18, 2005 10:07 pm
" />No to tak:
Mam identyko model tylko bez budy i bez łożysk.
Ja obniżyłem zawiecho i utwardziłem tył - celem było uzyskanie modelu rally (chyba się udało - 0k. 2cm prześwitu) i driftowanie nim - utwrdzone tylnie zawiecho dużo pomaga. Przykręciłem też drążki kierownicze od dołu żeby przednie zawiecho lepiej chodzilo, zmieniłem zbiżność kół żeby łatwoej model wchodził w poślizg. To na razie wszystko z tunningu ale już planuje pomplet osłon (podwozie, wał (każdy komu kamyk wpadł za wał i szorował o niego wie o co mi chodzi)itp.). Jeżdże na razie na silniku mabuch rs540sh, reglu mechu, servach standard, apie drążkowej i pakieciku 1500.
A jeszcze bym zapomniał - najważniejszy tuning - rolka taśmi na kołach - zmiejsza przyczepność .
I w ten oto sposób driftuje elektrycznym baggusem, z silnikiem najtańszym jaki może być i reglu za dosłownie 2 zł - to potwierdza teze że wystarczą umiejętność żeby driftowac .



dyziek - Pią Sie 19, 2005 11:51 am
" />wyglada extra:D:D powiedz mi czy taka forme da rade zrobic ze styropianu????
czy musi to byc cos gipsopodobnego???? czy moglbys pokazac zdjecie samej szklanej tkaniny???



Rysora - Czw Lis 03, 2005 6:48 pm
" />Witam mam ten sam model i takie same odczucia co do orginalnego nadwozia tylko Szkoda że nie widać tych zdjęć




Timochenko - Czw Sty 12, 2006 10:49 pm
" />Witam.

Przerzuciłem zdjęcia na inny serwer i teraz powinny już być widoczne.

Pozdrawiam
Paweł



Piotr Krzyżanowski - Pią Sty 13, 2006 7:41 am
" />wsadz te zdjecia na www.imageshack.net

u nas nie wolno wrzucac zdjec prosto na forum



Wojtek Minda - Pią Sty 13, 2006 7:41 am
" />Bardzo ladna buda Myslalem kiedys nad wykonaniem karoseri...i skonczylo sie na mysleniu



Mateusz Tutaj - Pią Sty 13, 2006 8:41 am
" />Jak zobaczyłem pierwszą fotke z budą na podwoziu to pomyślałem ze to spalina :):). Wygląda super!!!!

Pozdrawiam



Wojtek Sadowski - Pią Sty 13, 2006 1:43 pm
" />profesjonalnie wykonana karoseria, coś pięknego... szkoda, że tak nie umiem :/



Mateusz Kwaśniewski :) - Pią Sty 13, 2006 8:52 pm
" />powiem ja miałem w Tl-01 mocny silnik i nie odczułem żeby ten model nie wytrzymywał , on poprostu specyficznie sie zachowuje
miałem łożyska itp. ale te plastiki.
model według mnie wytrzyma ale chodzi głośno i tak wszytko jakby miało sie rozlecieć , gdzy założyłem ten silnik do Xraya było cihutko i przyjemnie ,
Pozdrawiam



Michał Sękal - Pią Sty 13, 2006 9:21 pm
" />No ale mnie w tl-ce zachwyca toporność konstrkucji - czyszczenie niektórych miejsc tylko przy rozkręcaniu
Ale przynajmiej zębatki szczelne

No ale zchodzimy z tematu.
Ja w swojej tl-ce żadnego tuningu nie robiłem :P



Łukasz Potępa - Pon Kwi 17, 2006 3:23 pm
" />ja tl-01 mam wicemistrza polski mlodzikow. Tuningu jest tam DUŻO
-zaczołem od łożysk
-pozniej czarne w środku i nowy silnik (najpierw johnson , stinger a teraz tuned sport)
-nastepnym elementem byly kardany do półosie mi się przekrencały, ale tylko na przód z tyłu mam metalowe półośki
-poniewaz model byl wywrotny zmienilem mu amory na olejowe
-nastepnie regulowane drazki skrętu bo opony sie krzywo scierały i skosiło mnie to po kosztach bo felgi sie zniszczyły
-kolejnum elementem byl zderzak wykonany z klapka plazowego przyczepionego do oreginalnego zderzaka.
-następnie walek aluminiowy (przestrzegam przed wałkiem węglowym lubi sie lamać
-a ostatnim zakupem było nowe chassis (plastik jak w tnx'e duzo lebssze i solidniejsze chodz juz mi sie zlamało tak jak oreginalne i nie mam na to sposobu.
Powered by WordPress, ©