ďťż
TL-01B - mały tuning :)
Timochenko - Czw Sie 18, 2005 9:17 pm " />Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zajmuje się modelarstwem lotniczym, ale w związku z powiększeniem rodziny w ostatnim czasie skurczył mi się czas na wypady na lotnisko i musiałem zejść z chmur na ziemię. Od razu wiedziałem, że potrzebuję modelu typu off road, tak aby można było pośmigać po podwórku. Wybór padł na Tamiya Baja King na podwoziu TL-01B. Wybrałem ten model ponieważ sporo jest do niego częsci, są one tanie, no i wreszcie sam model jest tani. Nie widziałem na żywo innych modeli, więc nie mam punktu odniesienia, ale zdaję sobie sprawę, że nie jest to cud techniki. O ile konstrukcja samego podwozia nie budziła moich zastrzeżeń, to nadwozie okazało się szczytem wszystkiego. Jego kształt jest wyjątkowo szpetny (moja subiektywna opinia) a oprócz tego, podczas wycinania, nadwozie spadło z wysokości 60 cm i popękało w wielu miejscach. Z doświadczenia wiem, że ładne samoloty lepiej latają, więc nie może być inaczej w przypadku samochodów - muszą lepiej jeździć Poprzeglądałem kilka stronek z modelami, wyrobiłem sobie zdanie na temat kształtu jaki mi odpowiada i szybko zrobiłem gipsowy model. Pozytyw został pokryty silikonem rozprowadzonym pędzlem dla pozbycia się pęcherzy powietrza. Następnie na pozytyw z nałożonym silikonem został rozprowadzony gips tworząc negatyw. Nadwozie zostało wykonane z czterech warstw tkaniny szklanej o gramaturze 80 g/m^2 przesączonych żywicą epoksydową. W moim wypadku był to epidian 601 z utwardzaczem ET - akurat taki miałem pod ręką. Nadwozie jest dosyć elastyczne. Do wykończenia posłużyła zwykła szpachla samochodowa (wykończeniowa - trochęwolniej twardznieje) podkład i lakier akrylowy w aerozolu. Poniższe zdjęcia pokazują efekty pracy. Jak na razie tuning mechaniczny obejmował wymianę panewek na łożyska toczne oraz dotoczenie tulei zwiększających twardość amortyzatorów, dzięki czemu zyskałem kilka milimetrów prześwitu. http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja3.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja4.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja5.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja6.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja7.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja8.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/baja9.jpg http://republika.pl/modelarstwo/baja/king1.jpg Przy okazji mam pytanie. Nie raz słyszałem, że podwozia TL-01 nie wytrzymują mocniejszych silników, ale nigdzie nie znalazłem, które konretnie elementy zawodzą i co się z nimi dzieje? Pozdrawiam Paweł [/img] Michał Sękal - Czw Sie 18, 2005 10:07 pm " />No to tak: Mam identyko model tylko bez budy i bez łożysk. Ja obniżyłem zawiecho i utwardziłem tył - celem było uzyskanie modelu rally (chyba się udało - 0k. 2cm prześwitu) i driftowanie nim - utwrdzone tylnie zawiecho dużo pomaga. Przykręciłem też drążki kierownicze od dołu żeby przednie zawiecho lepiej chodzilo, zmieniłem zbiżność kół żeby łatwoej model wchodził w poślizg. To na razie wszystko z tunningu ale już planuje pomplet osłon (podwozie, wał (każdy komu kamyk wpadł za wał i szorował o niego wie o co mi chodzi)itp.). Jeżdże na razie na silniku mabuch rs540sh, reglu mechu, servach standard, apie drążkowej i pakieciku 1500. A jeszcze bym zapomniał - najważniejszy tuning - rolka taśmi na kołach - zmiejsza przyczepność . I w ten oto sposób driftuje elektrycznym baggusem, z silnikiem najtańszym jaki może być i reglu za dosłownie 2 zł - to potwierdza teze że wystarczą umiejętność żeby driftowac . dyziek - Pią Sie 19, 2005 11:51 am " />wyglada extra:D:D powiedz mi czy taka forme da rade zrobic ze styropianu???? czy musi to byc cos gipsopodobnego???? czy moglbys pokazac zdjecie samej szklanej tkaniny??? Rysora - Czw Lis 03, 2005 6:48 pm " />Witam mam ten sam model i takie same odczucia co do orginalnego nadwozia tylko Szkoda że nie widać tych zdjęć Timochenko - Czw Sty 12, 2006 10:49 pm " />Witam. Przerzuciłem zdjęcia na inny serwer i teraz powinny już być widoczne. Pozdrawiam Paweł Piotr Krzyżanowski - Pią Sty 13, 2006 7:41 am " />wsadz te zdjecia na www.imageshack.net u nas nie wolno wrzucac zdjec prosto na forum Wojtek Minda - Pią Sty 13, 2006 7:41 am " />Bardzo ladna buda Myslalem kiedys nad wykonaniem karoseri...i skonczylo sie na mysleniu Mateusz Tutaj - Pią Sty 13, 2006 8:41 am " />Jak zobaczyłem pierwszą fotke z budą na podwoziu to pomyślałem ze to spalina :):). Wygląda super!!!! Pozdrawiam Wojtek Sadowski - Pią Sty 13, 2006 1:43 pm " />profesjonalnie wykonana karoseria, coś pięknego... szkoda, że tak nie umiem :/ Mateusz Kwaśniewski :) - Pią Sty 13, 2006 8:52 pm " />powiem ja miałem w Tl-01 mocny silnik i nie odczułem żeby ten model nie wytrzymywał , on poprostu specyficznie sie zachowuje miałem łożyska itp. ale te plastiki. model według mnie wytrzyma ale chodzi głośno i tak wszytko jakby miało sie rozlecieć , gdzy założyłem ten silnik do Xraya było cihutko i przyjemnie , Pozdrawiam Michał Sękal - Pią Sty 13, 2006 9:21 pm " />No ale mnie w tl-ce zachwyca toporność konstrkucji - czyszczenie niektórych miejsc tylko przy rozkręcaniu Ale przynajmiej zębatki szczelne No ale zchodzimy z tematu. Ja w swojej tl-ce żadnego tuningu nie robiłem :P Łukasz Potępa - Pon Kwi 17, 2006 3:23 pm " />ja tl-01 mam wicemistrza polski mlodzikow. Tuningu jest tam DUŻO -zaczołem od łożysk -pozniej czarne w środku i nowy silnik (najpierw johnson , stinger a teraz tuned sport) -nastepnym elementem byly kardany do półosie mi się przekrencały, ale tylko na przód z tyłu mam metalowe półośki -poniewaz model byl wywrotny zmienilem mu amory na olejowe -nastepnie regulowane drazki skrętu bo opony sie krzywo scierały i skosiło mnie to po kosztach bo felgi sie zniszczyły -kolejnum elementem byl zderzak wykonany z klapka plazowego przyczepionego do oreginalnego zderzaka. -następnie walek aluminiowy (przestrzegam przed wałkiem węglowym lubi sie lamać -a ostatnim zakupem było nowe chassis (plastik jak w tnx'e duzo lebssze i solidniejsze chodz juz mi sie zlamało tak jak oreginalne i nie mam na to sposobu. |