ďťż
tłok się blokuje




benyt - Wto Sty 26, 2010 10:41 am
" />mam problem ze swoim samochodem, a właściwie z jego silnikiem. blokuje się tłok, mniej więcej w połowie (idąc od dolnego położenia) tłok się klinuje i dalej nie chce iść.
silnik ma przejechane jakieś 1,5 litra.
stało się to tak: pewnego pięknego styczniowego dnia jeździłem nim na podziemnym parkingu w jednym z centrów handlowych i śmigał, po powrocie do domu przeczyściłem go i tak zostawiłem, następnym razem pojechałem z nim i nie mógł odpalić, na początku nie było żadnego problemu (poza tym ze nie chciał odpalić), tłok chodził bez problemu, po kilku próbach zaczął trochę ciężej chodzić, aż w pewnej chwili się zablokował i tak został.
w domu go rozkręciłem, ale nie zauważyłem żeby coś podeszło i go blokowało...
tłok dochodzi bez problemu do samego dołu, ale idąc w górę dochodzi do połowy, mija wylot spalin i tuz za nim się blokuje i dalej nie chce iść




Maciek Bogusławski. - Wto Sty 26, 2010 3:14 pm
" />Nie ma się czym martwić, Twój silnik jest w bardzo dobrej kondycji, ponieważ ma bardzo dobre sprężanie.
Będzie sie tak klinował przez jakieś pół litra, potem będzidzie łatwiej go przekręcić
Jak ja bym chciał mieć taki 'problem' jak Ty



benyt - Wto Sty 26, 2010 3:17 pm
" />najgorsze jest to, że silnik jest już dotarty i dzieje się tak przy rozkręconym silniku i odkręconej głowicy, więc raczej nie jest to "powodem" dobrego sprężenia...



Wojciech Skwarzyński - Wto Sty 26, 2010 4:02 pm
" />Na rozkręconym czyli wyjęty tłok i cylinder?Jeżeli Ci się tłok blokuje w cylindrze to nadal jest to oznaka dobrej kompresji tzn że tłok i cylinder są dobrze spasowane.Podgrzewaj go suszarką to Ci łatwiej pójdzie.




benyt - Wto Sty 26, 2010 4:08 pm
" />odkręciłem szarpankę i głowice więc bez problemu mogłem kręcić wałkiem, tłoka nie wyciągałem bo szczerze mówiąc nie wiem jak ;d



Wojciech Skwarzyński - Śro Sty 27, 2010 11:21 am
" />Tym bardziej sugeruje to dobre spasowanie tłoka i cylindra.Podgrzewaj suszarką i wtedy odpalaj będzie łatwiej.



benyt - Śro Sty 27, 2010 11:54 am
" />ok, dzięki spróbuje...



benyt - Pią Sty 29, 2010 10:52 pm
" />a jaki mógł być powód, że się tak stało? bo chcę tego uniknąć na przyszłość...



kwasio5 - Pią Sty 29, 2010 11:58 pm
" />To jest nieuniknione w nowym silniku jak tłok się blokuje to powód do radości. Ten objaw mija w zależy w jakim silniku ale po około 3L
i pamiętaj że silnik w ujemnych temperaturach dokładnie tuleja się kurczy (nie znacznie ale się kurczy) i w takim wypadku objaw blokowania się tłoka nasila się.



benyt - Pon Lut 01, 2010 10:45 pm
" />rozumiem, że się blokuje i ciężej idzie, ale u mnie się blokuje i dalej nie chce iść obojętne z jaką siłą ciągnę szarpanką, a żeby wrócił to musiałem przyłożyć drewienko i stuknąć młoteczkiem :/ więc według mnie nie jest to normalne, żeby aż tak się blokował...



siarra007 - Wto Lut 02, 2010 5:44 pm
" />możliwe jeszcze że poleciało ci łożysko w silniku sprawdź sobie czy przypadkiem wał nie ma jakichś luzów a najlepiej to wyjmij wał i sprawdź łożyska od razu
wiem że jest to nowy silnik ale wszystko mogło się zdarzyć



Alek Bogusławski - Śro Lut 03, 2010 5:27 pm
" />Co do ogrzewania to najlepiej robić to opalarką bo ma wiekszą temperaturę.



benyt - Śro Lut 03, 2010 9:58 pm
" />łożysko na pewno nie, bo po pierwsze byłoby słychać, że coś jest nie tak, a po drugie nie blokowałoby się cały czas w tym samym (co do milimetra) miejscu...



siarra007 - Czw Lut 04, 2010 2:29 pm
" />no nie powiedziałbym
ja miałem tak w swoim TRX dopóki chodził to wszystko było pięknie a jak zgasiłem to już nie odpalił
i nawet po odkręceniu głowicy blokował się dokładnie w tym samym momencie



kodzio - Czw Lut 04, 2010 10:18 pm
" />jedyne co mi przychodzi do głowy, poza dobrą kompresją, to korbowód i łożyska.

No chyba że w cylinder wprasowałeś kawałek metalu (śmieć, opiłek). ale to byś wyraźnie czuł opór progowy, a nie klinujący.



benyt - Nie Lut 07, 2010 11:59 am
" />a czy jest ktoś z sosnowca, lub okolic kto mógłby to zobaczyć i mi z tym pomóc?



benyt - Śro Lut 10, 2010 10:01 am
" />widzę, że wszyscy chętni do pomocy...



kodzio - Nie Lut 14, 2010 8:04 pm
" />No ja ze Szczecina to do Sosnowca kawałek mam.

Nie ma tam u was jakiegoś Pałacu młodzieży, i sekcji modelarskiej??

Jedyne co mogę na odległość to, jeśli masz taką możliwość to rozbierz silnik. i zobacz szczegółowo gładź cylindra i tłok dookoła. i wklej zdj na forum, albo zapodaj jakiegoś linka z filmikiem jak obracasz palcami silnik i się blokuje.
bo inaczej to ciężko tak na odległość.

Czy używasz ARO po jeździe??



benyt - Pon Lut 15, 2010 1:07 pm
" />no raczej daleko ale są ludzie z okolic, ale żaden się nie kwapi, żeby pomóc początkującemu, każdy ma to w d...
a aro owszem zalałem...
ale spoko, na szczęście na innym forum są normalne osoby, które mi pomogą, ale dzięki



Kamil Walczak - Pon Lut 15, 2010 1:59 pm
" />co do tego silniczka to na twoim miejscu rozkręcił bym go w mak jak dalej masz z nim problemy...Lekko puknij tuleje śrubokrętem i tuleja powinna wyjść



vic_firth - Pon Lut 15, 2010 2:48 pm
" />
">no raczej daleko ale są ludzie z okolic, ale żaden się nie kwapi, żeby pomóc początkującemu, każdy ma to w d...
a aro owszem zalałem...
ale spoko, na szczęście na innym forum są normalne osoby, które mi pomogą, ale dzięki

tzn, że na tym forum nie ma normalnych osób?
Swoją drogą, to jak daleko masz z Sosnowca do Czeladzi, 5 km??
W M1 w Czeladzi RCmodelsport ma swoje stoisko, z tego co sie orientuję i czego doświadczyłem na własnej skórze to chłopaki są bardzo przyjaźnie nastawieni i pomocni.
Pozdrawiam.



kodzio - Nie Lut 21, 2010 9:11 pm
" />Dalej masz problem z tym tłokiem??
p.s. podgrzewałeś może silnik?? taką np lutownicą gazową czy suszarką?? i czy wtedy też się klinuje.
Generalnie tłok docierając potrafi się bardziej klinować niż nowy. ja tak miałem z silnikiem HPI, grzanie silnika pomagało



benyt - Pon Lut 22, 2010 9:57 pm
" />już nie mam z nim problemów, kolega z innego forum mi pomógł. Okazało się, że zassał troszkę piachu i przepalił go razem z paliwem co spowodowało, że zrobił się nalot na tłoku i tłok nie chodził w tulei tak jak powinien, ale już wszystko ok...
trzeba było rozebrać silnik, wyjąć tłok i tuleję i przeszlifować tłok gumą do aluminium...



Paulino - Pon Lut 22, 2010 10:01 pm
" />Jak ze sosnowca to polecam napisać do pana Tomasza Świąteckiego nr gg 9213959



benyt - Wto Lut 23, 2010 12:34 pm
" />byłem już u Tomka, i wszystko elegancko mi zrobił...
z racji tego, że nie było to zbyt pracochłonne to zrobił mi to na miejscu, to i nie tylko to. Zrobił wszystko co było do zrobienia, żeby wszystko było ok
jeśli ktoś ma problem, również polecam kontakt z Tomkiem...
Powered by WordPress, ©