ďťż
TŁOK SIĘ ZAKLINOWAŁ? Jato 3.3, rozrusznik nie kręci! POMOCY!
Lollo - Sob Gru 12, 2009 7:59 am " />Witam. Rok temu kupiłem nowy model Traxxas Jato 3.3, stał On na szafie wyjęty z pudełka do teraz nowy nie ruszany. No przyszła pora na docieranie. Naładowałem pakiet 7,2v tak, że aż osiągną prawie 8v. Włożyłem pakiet do EZ-startera nacisnąłem czerwony przycisk i słychać tylko przez sekundę cyyk i koniec silnik brzęczy i iskry widać że aż się z niego dymi a nie może zakręcić tak jak by się coś zaklinowało w silniku. POMOCY! Co to może być! Model jest nowy Pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o pomoc. Przemek Morawski - Sob Gru 12, 2009 8:53 am " />Tylko się cieszyć że masz dobry silnik. Klinuje się tłok w górnym położeniu bo jest ciasno spasowany z tuleją co zapowiada bardzo dobrą kompresję. Odpalasz model na dworze? Lollo - Sob Gru 12, 2009 9:01 am " />No właśnie dzisiaj nie, poczekam na troszkę lepszą temperaturę i owinę głowicę w szmatkę lub coś podobnego i przystąpię do docierania. Ale co mam zrobić gdy ruzrusznik nie może go przełamać. Jak to odklinować ten tłok? Alek Bogusławski - Sob Gru 12, 2009 10:34 am " />Wydaję mi się że: 1) Silnik jest mocno zalany lub 2) Jest tak ciasny ze lepiej go odpalać w temperaturach pow. 18 stopni. Jesli: 1) Silnik jest zalany to odkręcasz swiece, przez 3 sek. kręcisz silnikiem żeby paliwo wyleciało. Następnie zakręcasz świece i odpalasz. lub 2) Jak tłok sie zaklinował to jednym ze sposobów jest przekręcenie koła zamachowego na siłę lub oddanie do sklepu żeby Ci to odblokowali. Lollo - Sob Gru 12, 2009 10:36 am " />Aha rozumiem. Koledzy, proszę Was. Powiedzcie mi co mam robić żeby go rozruszać! Jakie czynności wykonać? Bo ja na prawdę nie wiem. Proszę o pomoc, na pewno Ktoś w jest w stanie mi pomóc Paulino - Sob Gru 12, 2009 11:52 am " />Suszarka i podgrzewać ostro głowicę;P Lollo - Sob Gru 12, 2009 11:59 am " />Dzięki za pomoc! Tłok ruszony . Teraz mam jeszcze jedno pytanie, jak mogę sprawdzić czy świeca działa? Aron Komorowski - Sob Gru 12, 2009 5:56 pm " />Wykręcasz ją i podpinasz do grzałki.. tylko czy do jato jest potrzebna grzałka? Dorian Karczmarzyk - Sob Gru 12, 2009 7:09 pm " />W modelu Jato z tego co wiem jest Ez-Start i tam masz dwie diody, jedna odpowiada za świece. Jak świeca jest ok, to dioda się świeci, jak nie to się nie świeci. Lollo - Nie Gru 13, 2009 7:20 am " /> ">2) Jak tłok sie zaklinował to jednym ze sposobów jest przekręcenie koła zamachowego na siłę lub oddanie do sklepu żeby Ci to odblokowali. Tak jakbyście chcieli wiedzieć to Panowie z Rcmonster powiedzieli mi, że jak sam tego nie odblokuję to niech do nich wyślę i mi zrobią to a koszt wyniesie 80zł No ale jak serwis to serwis. Wiktor Sułek - Nie Gru 13, 2009 2:23 pm " />80zł za przekręcenie koła zamachowego śrubokrętem? Lollo - Nie Gru 13, 2009 2:33 pm " /> ">80zł za przekręcenie koła zamachowego śrubokrętem? Dokładnie tyle mi powiedzieli Wiktor jak do nich dzwoniłem, że gdyby się nie udało mi tego przekręcić to żebym im wysłał i zrobią mi to za 80zł. Ehhwr. ;/ Wiktor Sułek - Nie Gru 13, 2009 7:15 pm " />To ja Ci powiem na PM jak to zrobić samemu za 50zł hehe. Weź płaski śrubokręt, zaprzyj go o płytę i koło i siłuj się Lollo - Nie Gru 13, 2009 8:35 pm " />Wiktor, sprawa z Tłokiem już rozwiązana chociaż klinuje się ale już o 50% słabiej Coraz kolejny bak to coraz lepsze efekty A tak poza tym, to ten Jato 3.3, na drugim baku docierania dajemy 1/2 gazu to poszedł jak rakieta A co będzie po dotarciu Wrzucę filmiki i w końcu może uda mi się zachęcić do kupowania przez Was Stadium Truckow, ale spalinowych. Frajda niezapomniana, 2WD Lollo - Pią Gru 25, 2009 10:52 am " />Witam Panowie, jest chyba nie za dobrze Otóż. Przypominam, Jato 3.3 jest nowe. Pierwszy bak docierałem według producenta ale w temp -5c. Gdy przyszła pora na drugi bak, gdy silnik ostygł 15 min, zaczął się strasznie klinować w górnym położeniu. Nie dało go rady przekręcić. Ez-Star nie pomagał! No dobra, poczekałem ... Dzisiaj jest u mnie około 7 - 8C ciepła. Przygotowałem model i przyszła pora aby dotrzeć drugi bak. No i poszedłem z modelem 1 km od domu. Gdy byłem na miejscu i próbowałem odpalić to nie dało go rady zakręcić praktycznie! Tak strasznie się klinował w górnym położeniu że masakra! Nie dało rady i zniesmaczony przyszedłem zpowrotem do domu. Model postał w domu z 30 min i wraz dobrze kręci. Nie staje tłok podczas kręcenia ez-startem. Ale i tak się klinuje w górnym położeniu i to baardzo! PRZYPOMINAM! Dzisiaj było 8C i klinował się jeszcze gorzej niż przy -5C!!! WEDŁUG MNIE TO JAKIŚ NIEWYPAŁ! ZGŁASZAĆ REKLAMACJĘ? BO TEN SILNIK TO SIE CHYBA JUZ NA ZŁOM NADAJE? PRZYPOMINAM, ŻE GDY KUPIŁEM MODEL TO OD POCZĄTKU TAK BYŁO! TŁOK BYŁ ZAKLINOWANY. TAK SAMO JAK TERAZ! DORADZCIE CO MAM ROBIĆ? A MOŻE TO NORMALNE ZE SIE KLINUJE? A MOZE JUZ COS SIE USZKODZIŁO I TRZEBA COS DOKUPIC? Pomóżcie, proszę Was ... Ehh nic mi nie wychodzi ;/ Wiktor Sułek - Pią Gru 25, 2009 11:16 am " />Jak sie tłok klinuje to sie ciesz a nie płacz. Bierz suszarke i grzej go do 90* i dopiero kręć. Lollo - Pią Gru 25, 2009 11:21 am " />No dobra, ale On się na górze klinuje, że ruszyć nie można a jak jest na dole to chodzi jak po i na maśle. I po tych moich procedurach nic sie nie uszkodziło po tym jednym baku na minusowej temp.? JEzdziłem baardzo spokojnie. A może ten silnik sie juz nie nadaje? Wiktor Sułek - Pią Gru 25, 2009 11:36 am " />Większość silników tak ma, moja Mamba klinowała się do 3L, SH P6 podobnie, wczoraj odebrałem P8 i jest to samo, wynika to z tego, że cylinder nie jest idealnym walcem i troszkę się zwęża na górze. Po dotarciu tzw. pinch znika. To czy sie nadaje czy nie to się okaże po dotarciu lub po rozebraniu - jeśli tłok ani tuleja nie jest porysowana to nie ma się czym martwić. Lollo - Pią Gru 25, 2009 11:50 am " />Większość silników tak ma, moja Mamba klinowała się do 3L, SH P6 podobnie, wczoraj odebrałem P8 i jest to samo, wynika to z tego, że cylinder nie jest idealnym walcem i troszkę się zwęża na górze. Po dotarciu tzw. pinch znika. To czy sie nadaje czy nie to się okaże po dotarciu lub po rozebraniu - jeśli tłok ani tuleja nie jest porysowana to nie ma się czym martwić. DZIĘKI Wiktor , to może rozebrać silnik i wrzucić wam zdjęcia tłoka i tulei, czy to nie ma sensu? A nic sie nie stanie jak wypaliłem jeden bak i teraz model będzie stał z 2 miesiące albo więcej? Dodam, że w poniedziałek zostanie zalany ARO. Pozdrawiam KURCZE NIE MOGE KOLOROWAC ANI QUOTEOWAC POSTÓW Wiktor Sułek - Pią Gru 25, 2009 12:18 pm " />Nie ma co, docieraj dalej, wszystko wyjdzie w praniu. Lollo - Pią Gru 25, 2009 12:37 pm " />Nie ma co, docieraj dalej, wszystko wyjdzie w praniu. Mam się bać? Że to już złom? Czy to mu nie zaszkodziło? Jak kręciłem tyle ez-startem i w ogóle? Eeeehh, a teraz muszę czekać chyba do wiosny Wiktor Sułek - Pią Gru 25, 2009 1:14 pm " />Nie masz się bać, najwyżej zrobi krótszy przebieg i tyle Czekaj do wiosny albo docieraj w garażu/warsztacie (mamy +10 aktualnie, więc można coś kombinować, w pomieszczeniu będzie 13-15) Lollo - Nie Gru 27, 2009 12:29 pm " /> ">Nie masz się bać, najwyżej zrobi krótszy przebieg i tyle Czekaj do wiosny albo docieraj w garażu/warsztacie (mamy +10 aktualnie, więc można coś kombinować, w pomieszczeniu będzie 13-15) Docierać w garażu to nie da rady. Bo docieram według procedury Traxxasa I teraz mam pytanko, aby dotrzeć mój model według procedury Traxxas'a trzeba wypalić 5 baków jeżdżąc coraz szybciej. No i ja wypaliłem tylko jeden bak a na drugi już było za zimno i teraz model stoi na biurku i czeka do wiosny. No i jak przyjdzie już wiosna i będzie ciepło to kontynuować docieranie czyli wypalić jeszcze 4 baki czy docierać od nowa 5 baków? Pomijając ten jeden wypalony? Pozdrawiam Proszę o odpowiedź kogoś obeznanego, będę wdzięczny. Lollo - Nie Gru 27, 2009 6:19 pm " />To jak Panowie? 19 osób na forum, jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć na powyższy post? vszywiec - Nie Gru 27, 2009 9:25 pm " />jeden bak pojemności około 150 ml robi az dla Ciebie takie znaczenie ??? jak to sie przekłada na koszty: jeden bak dajmy nawet 10 zl ( w duzym zaokrągleniu) koszt nowego silnika 400 zl, koszt zestawu naprawczego 200 zl sam sobie odpowiedz czy warto oszczędzać na docierarce silnika i robic ją w pospiechu ( nie wiem po co teraz zaczynałeś jak nie ma optymalnych warunków) docieraj od nowa, na pewno nie zaszkodzi a Ty będziesz mial spokojniejsze sumienie ze docierales wedlug procedur zalecanych przez producenta i nie będziesz gdybał coby był gdyby... Lollo - Nie Gru 27, 2009 10:08 pm " />Dzięki za pomoc Panowie O takie odpowiedzi mi właśnie chodziło Pozdrawiam |