ďťż
top dead center
HardSignal - Pon Paź 29, 2007 12:06 am " />witam mam wielki problem.dzis chcialem docierac moj revo 3.3 ale wystapily problemy od samego poczatku.paranoja!!!Podłaczylem EZ-start właczylem i usłyszalem tylko drobny (?!?szelest?!?).pbobowalem jeszcze pare razy odpalic ale nic.wrocilem do domu,pomyslalem ze to moze baterie w EZ_strat ale wszystko okej z EZ.jedyne co to to ze pali tylko jedna dioda Motor.glow plug niepali. Po chwili przyszlo mi do glowy ze to moze top deat center.zdjelem glow plug i co prawda to moj pierwszy rc model to domyslilem sie ze tlok jest na samej gorze.czytalem w instrukci o tdc wiec wiedzialem co robic.zrobilem co kazala instrukcia no moze prawie to samo kazą tu wlac 2-3 krople light machine oil ja dalem aro.nastepnie instrukcja mowi podlacz i zweryfikuj EZ-stratem ze silnik chodzi no tak ale moj silnik wydal tylko ten sam ze tak powiem (!?!?SZELEST?!?!) i znowu cisza jak za pierwszym razem.stwierdzilem ze moze trzeba poruszac flywheelem i obnizyc tlok i sprubowac znow EZ ale znowu to samo ten maly dziwek tlok znowu wchodzi tdc i staje.pomozcie chlopaki bo ja tu szalu dostaje.szczegolnie ze niemam w tym doswiadczenia pozdrawiam Gieroll - Pon Paź 29, 2007 2:54 am " />na pewno pakiet do EZ jest dobry, to samo spotkało mnie przy docieraniu HPI, pakiet musi być naprawdę dobry, szczególnie przy pierwszych odpaleniach, gdy silnik jest jeszcze bardzo ciasno spasowany. HardSignal - Pon Paź 29, 2007 8:24 am " />niewiem dokladnie czy pakiet z EZ jest dobry bo niewiem jak to sprawdzic.dzis kupie przejsciuwke z usa na normalne gniazdko to podladuje i sprawdze. mimo wszystko EZ uruchamia model tylko az do momentu az tlok jest w tdc i na tym konczy.jest tylko ten "dzwiek".juz z 4 razy "wydostawalem" tlok z tdc i prubowalem puzniej EZ aby zweryfikowac jak to mowi instrukcja ale ruszalem znowu tylko do tdc. czy moze pogoda ma na to wplyw.u mnie troche zimno i to moze dla tego niemoge ruszyc Piotr Szerwiński - Pon Paź 29, 2007 8:41 am " />Poluzuj delikatnie świecę żeby EzStart miał lżej przekręcić silnikiem. Bardzo dobra kompresja i ciasne spasowanie tłoku i tulei powoduje że przy samej górze jest maksymalny opór. Kolega miał coś podobnego w nowiutkim Revo 3.3 zaraz po dotarciu silnika. Pomagało poluzowanie świecy i odpalenie na takiej poluzowanej. Teraz już pali bez problemu bo silnik jest po 2 litrach. HardSignal - Pon Paź 29, 2007 8:54 am " />okej zobacze z odkrecona swieca i naladowanym EZ.pisales ze kolaga mial to samo po dotarciu.niezapomnij ze ja jestem przed.No ale zobaczymy.A czy moge po odkreceniu i naladowaniu EZ sprobowac odpalic tak jak pokazuje instrukcja traxxasa aby poruszac silnikiem,ale baz paliwa???? Piotr Szerwiński - Pon Paź 29, 2007 9:04 am " />Słyszałem że niektórzy bardzo ciasne silniki wstępnie docierają bez świecy dając po kilka kropel oleju co chwilę na tłok. Nie wiem czy to jest zdrowe dla silnika, może ktoś z większą praktyką się wypowie. Gieroll - Pon Paź 29, 2007 9:30 am " />ja zawsze przed pierwszym odpaleniem daje 3-4 krople na tłok, by nie pracował na "sucho" przez te kilka sekund i miał lepsze smarowanie, można też psiknąć wd40, na pewno nie zaszkodzi. Odkręć świecę ,daj kilka kropel aro i zakręć bez bez świecy jak ez zakręci silnikiem, nie stając w TDC to prawdopodobnie pakiet jest za słaby i jak dochodzi ciśnienie przy zakręconej świecy nie jest w stanie przekręcić silnika dalej. Ile mAh ma twój pakiecik? Tomasz Ostrowski - Pon Paź 29, 2007 9:37 am " /> ">Słyszałem że niektórzy bardzo ciasne silniki wstępnie docierają bez świecy dając po kilka kropel oleju co chwilę na tłok. Nie wiem czy to jest zdrowe dla silnika, może ktoś z większą praktyką się wypowie. silnik na biegu jałowym ma ok 3tyś obrotów na minutę wypalanie pierwszego baku trwa pow 10min czyli tłok zrobi ok 60 tyś suwów myślisz, że kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt brotów ręcznia coś zmienia? HardSignal - Pon Paź 29, 2007 10:48 am " />mysle ze tu jemu chodzilo o nie reczne "ruszanie" silnika tylko poruszanie silnikiem a pomoca EZ tak jak mowi instrukcja traxxasa w przypadku TDC.A moze masz inne sugestie co zrobic aby silnik odpalil i niezatrzymywal w tdc?? prosze napisz co mam zrobic Tomasz Ostrowski - Pon Paź 29, 2007 12:26 pm " />jaki jest pakiet w ez, czym i jak długo ładowany? HardSignal - Pon Paź 29, 2007 2:43 pm " />pakiet w EZ to Megatech 6-Cell 7.2V 1600mAh NiCd CC Megapack a laduje go ladowarka traxxasa i trwalo to okolo godziny( Moje pierwsze ladowanie pakietu).Godzine ladowalem jak zaleca producent. pomyslalem o tym daniu paru kropel aro (3 krople) i sprubowaniu odpalenia silnika bez swiecy ale boje sie ze to zaszkodzi bo silnik jest nowy i jeszcze niedotarty.moja wczorajsza proba docierania zakonczyla sie tlokiem w TDC.wszytkie naprawy czyli krecenie flywheelem i obnizanie tloka do bottom dead center a nastepnmie uruchomienie silnika EZ zakonczone byly wejsciem tloka w TDC i koncem pracy silnika. czy moge sprawdzic czy silnik chodzi bez paliwa i swiecy w domu za pomoca EZ i jak zadziala to isc go docierac.problem w tym ze miejsce gdzie moge docierac jest piekielnie daleko od mojego domu i wolalbym miec pewnosc ze silnik odpali pomozcie Tomasz Ostrowski - Pon Paź 29, 2007 3:33 pm " /> ">pakiet w EZ to Megatech 6-Cell 7.2V 1600mAh NiCd CC Megapack a laduje go ladowarka traxxasa i trwalo to okolo godziny( Moje pierwsze ladowanie pakietu).Godzine ladowalem jak zaleca producent. pomyslalem o tym daniu paru kropel aro (3 krople) i sprubowaniu odpalenia silnika bez swiecy ale boje sie ze to zaszkodzi bo silnik jest nowy i jeszcze niedotarty.moja wczorajsza proba docierania zakonczyla sie tlokiem w TDC.wszytkie naprawy czyli krecenie flywheelem i obnizanie tloka do bottom dead center a nastepnmie uruchomienie silnika EZ zakonczone byly wejsciem tloka w TDC i koncem pracy silnika. czy moge sprawdzic czy silnik chodzi bez paliwa i swiecy w domu za pomoca EZ i jak zadziala to isc go docierac.problem w tym ze miejsce gdzie moge docierac jest piekielnie daleko od mojego domu i wolalbym miec pewnosc ze silnik odpali sprawdź jeszcze raz instrukcję, bo ta godzina ładowania to niedorzeczność popatrz na ładowarke i odczytaj jaki daje prąd stały, jesli daje 200mA to ten pakiet trzeba ładować przynajmniej 10godzin po godzinie jest zwyczajnie nienaładowany i nic dziwnego, ze nie może obrócić silnika pakiet NiCd trzeba naładować do końca (czas ładowania równy 1.3pojemność pakietu dzielone przez prad ładowania w mA), a potem do końca rozładować (napięcie pod obciązeniem 5.4V), inaczej pakiet bedzie do wyrzucenia po kilka ładowaniach nie kręć silnikiem bez paliwa bo nie ma smarowania Gieroll - Pon Paź 29, 2007 3:34 pm " />czyli jasna sprawa , pakiet do d.... ładowarka traxxasa taki pakiet ładuje w 2 cykle, ty zapewne ładowałeś tylko jeden cykl. Jeden cykl ładowania tą ładowarka to ok 90 minut, po tym czasie ładowarka wyłącza się automatycznie dla bezpieczeństwa , żeby naładować pakiet 1600maH trzeba ładować ponad 100 minut czyli 2 cykle. Pewnie że możesz zakręcić silnikiem bez paliwa i świecy, daj kilka kropel aro lub wd40 dla smarowania. Piotr Szerwiński - Pon Paź 29, 2007 3:39 pm " />Spróbuj odpalić model na delikatnie poluzowanej świecy. Ja tak odpalałem świeży silnik jak roto miało problemy z przekręceniem na rozładowanym aku. Jak silnik odpali to dokręć świecę i kontynuuj procedurę docierania. W Twoim wypadku będzie trochę zabawy bo masz świecę grzaną ze startera, ja miałem osobną grzałkę. HardSignal - Pon Paź 29, 2007 4:47 pm " />ok zobacze co da sie zrobic.co do ladowania 2 cykle to jak to do ho...ery zrobic skoro ladowarka sie wylacza??jest w pelni automatyczna bez funkcji zmany czasu ladowania.wiem ze po ''naladowaniu'' czyli chyba pierwszym cyklu ladowarka wchodzi w cykl (cos jakby potrzymywania mocy pakietu) a nie zaczyna drugiego cyklu.chyba ze to oni(traxxas)nazywaja 2 cykl.wiec jak ja mam naladowac pakiet do konca? a po za tym instrukcja traxxas mowi ze pakiet laduje sie okolo godziny.niedozeczne!!! okej powalcze dzis z ladowaniem i dam znac. A co jesli pomimio dobrze naladowanego pakietu i tak nieodpale silnika i tlok stanie w TDC? Dalem wczoraj pare kropel (3) aro przez dziure po glow plug aby moc "uwolnic" tlok z TDC to czy powinienem dac znowy jak zaczne go odpalac i docierac????? obejze dokladnie instrukcje i ladowarke i jej parametry dajcie znac co i jak Grzegorz Kopertowski - Pon Paź 29, 2007 4:58 pm " />Mam pytanie czy jak podłączysz ez to silnik elektryczny kręci się przez chwilę czyli pssst i koniec czy kręci się cały czas a nie kręci silnikiem spalinowym?? Gieroll - Pon Paź 29, 2007 5:23 pm " /> ">ok zobacze co da sie zrobic.co do ladowania 2 cykle to jak to do ho...ery zrobic skoro ladowarka sie wylacza??jest w pelni automatyczna bez funkcji zmany czasu ladowania.wiem ze po ''naladowaniu'' czyli chyba pierwszym cyklu ladowarka wchodzi w cykl (cos jakby potrzymywania mocy pakietu) a nie zaczyna drugiego cyklu.chyba ze to oni(traxxas)nazywaja 2 cykl.wiec jak ja mam naladowac pakiet do konca? a po za tym instrukcja traxxas mowi ze pakiet laduje sie okolo godziny.niedozeczne!!! okej powalcze dzis z ladowaniem i dam znac. A co jesli pomimio dobrze naladowanego pakietu i tak nieodpale silnika i tlok stanie w TDC? Dalem wczoraj pare kropel (3) aro przez dziure po glow plug aby moc "uwolnic" tlok z TDC to czy powinienem dac znowy jak zaczne go odpalac i docierac????? obejze dokladnie instrukcje i ladowarke i jej parametry dajcie znac co i jak Dla mnie też te cykle to jakaś głupota, ale ma to pewnie jakiś cel, tak jak napisałeś po 90 minutach ładowarka przechodzi w stan podtrzymywania pakietu, i żeby teraz znów zacząć ładować należy ją na chwilę odłączyć z prądu i znów podłączyć, zacznie wtedy ona ładować ponownie kolejne 90 minut lub do momentu pełnego naładowania pakietu. Jak obejrzysz ładowarkę, to z tyłu na etykiecie masz podane przybliżone czasy ładowania pakietów różnej pojemności plus ilość cykli. ta godzina to pewnie dotyczy czasu ładowania pakietu który zamontowany jest w REVO, bo on jest o pojemności jedynie 1100 mAh. HardSignal - Pon Paź 29, 2007 9:32 pm " />silnik elektryczny jedynie co robi to tylko pssst przez ulamek sekundy i podnosci tlok spalinowego do TDC to jedyny jego ruch. sprobuje podladowac moj pakiet 1600 to jakies 120 minut bo juz sprawdzilem.co do ladowania pakietu w revo to masz racje doczytalem ze to on ladowanyjest godzine a pakiet z EZ to w zaleznosci od "wielkosci". Nastepna proba docierania juz ze sprawnymi pakietami prawdopodobnie w weekend bo tylko w tedy moge zagospodarowac czas. Powiedzcie ze dobrze mysle jak teraz przygotowac Revo do docierania: -sprowadzic srubokretem tlok do bottom dead center -naoliwic 3 krople aro przez dziure po glow plug -wkrecic ale niedokonca glow plug (aby zmniejszyc cisnienie) a reszta to juz normalnie czy jednak radzicie cos jeszcze. czy popracowac cos z HSN LSN i idle SScrew do uslyszenia Gieroll - Pon Paź 29, 2007 9:42 pm " />Śrubokręta nie pchaj, po prostu palcem przekręć kołem zamachowym, może być trudno, ale da się na pewno. Świecę dokręć mocno, bo jak ją poluzujesz to jeszcze zerwiesz gwint w głowicy i wtedy będziesz miał kłopot. Odpalając uważaj by nie zalać silnika, czyli przytykając wydech, kręcąc ezstartem doprowadź paliwo w wężyku aż do gaźnika, wtedy odetkaj wydech i odpalaj silnik, w trakcie odpalania możesz delikatnie pulsacyjnie wciskać spust gazu, powinno to ułatwić odpalenie. Silnik na samym początku może gasnąć, więc możesz delikatnie dodawać gazu, po rozgrzaniu silnika nie powinien już gasnąć. A co do docierania to juz pewnie przeczytałeś w instrukcji. Tomasz Ostrowski - Pon Paź 29, 2007 10:45 pm " /> ">silnik elektryczny jedynie co robi to tylko pssst przez ulamek sekundy i podnosci tlok spalinowego do TDC to jedyny jego ruch. sprobuje podladowac moj pakiet 1600 to jakies 120 minut bo juz sprawdzilem.co do ladowania pakietu w revo to masz racje doczytalem ze to on ladowanyjest godzine a pakiet z EZ to w zaleznosci od "wielkosci". Nastepna proba docierania juz ze sprawnymi pakietami prawdopodobnie w weekend bo tylko w tedy moge zagospodarowac czas. Powiedzcie ze dobrze mysle jak teraz przygotowac Revo do docierania: -sprowadzic srubokretem tlok do bottom dead center -naoliwic 3 krople aro przez dziure po glow plug -wkrecic ale niedokonca glow plug (aby zmniejszyc cisnienie) a reszta to juz normalnie czy jednak radzicie cos jeszcze. czy popracowac cos z HSN LSN i idle SScrew do uslyszenia przede wszystkim sprawdź jaki prąd i napięcie ma ta ładowarka, bo jeśli to jest do pakietu odbiornika to tego od roto tym nie naładujesz, za niskie napięcie HardSignal - Wto Paź 30, 2007 12:14 am " />ok dzieki za wsparcie powalcze w weekend i dam znac co i jak. Tomasz sprawdzilem ladowarke napisane jest na niej ze laduje i baterie do odbiornika i do roto.generalnie zestaw kupilem jako komplet i nawet w instrukcji podane jest ze ladowarka laduje 5-cell (6volt) odbiornik i 6-cell (7.2 volt) EZ co do pojemnosci pakietu EZ 1600 to okazalo sie jak mowiles ze tylko podladowalem swoj pakiet wiec mosze dokonczyc drogim cyklem i naladowac na max.dokladnie napisali "1500-2500 mAh 100-190min 2 cykle.wiec obstawiam ze moj 1600 mAh to jakies 120min. pozdrawiam i odezwe sie jakos HSignal Tomasz Ostrowski - Wto Paź 30, 2007 6:25 am " />na ładowarce powinny tez być jej dokładnie parametry I output, obstawiam, ze z tego co piszesz to będzie ok 1000mA znając dokładnie prąd i pojemność pakietu można wyliczyć czas ładowania tak, zeby pakiet w pełni naładować i nie przeładować Piotr Szerwiński - Wto Paź 30, 2007 6:37 am " />Ładowarka od TRXa ma następujące parametry: Input voltage.....................................................10.6/16C Fast charge current (min/max).......................750/1000mA Slow (tricle) charge current (min/max).................22/55mA Delta Peak..............................................................10mv Maximum charge time......................................90 minutes Tomasz Ostrowski - Wto Paź 30, 2007 7:50 am " />to ona nie jest sieciowa? Piotr Szerwiński - Wto Paź 30, 2007 8:09 am " />Zasilana jest zasilaczem 12V 1000mA, kostka do kontaktu. Gieroll - Wto Paź 30, 2007 9:01 am " /> ">Zasilana jest zasilaczem 12V 1000mA, kostka do kontaktu. Co jest sporym plusem, bo mogę ją używać na całym świecie podmieniając jedynie zasilacz. Zastanawiałem sie także czy dało by się ja podłączyć do gniazdka samochodowego, bo mam taka wtyczkę pasująca idealnie. W gniazdku samochodowym jest 12v tylko ile mAh ono podaje? HardSignal - Wto Paź 30, 2007 9:48 am " />wiem ze ladowarke mozesz uzywac jako samochodowa ona jest AC/DC wiec jak masz jak podlaczyc pod zapalniczke w samochodzie to chyba smialo.co do ilosci mAh to niemam pojecia... Tomasz Ostrowski - Wto Paź 30, 2007 10:16 am " /> ">Zasilana jest zasilaczem 12V 1000mA, kostka do kontaktu. Co jest sporym plusem, bo mogę ją używać na całym świecie podmieniając jedynie zasilacz. Zastanawiałem sie także czy dało by się ja podłączyć do gniazdka samochodowego, bo mam taka wtyczkę pasująca idealnie. W gniazdku samochodowym jest 12v tylko ile mAh ono podaje? nie podłączaj pod zapalniczkę tylko bezpośrednio pod akumulator HardSignal - Wto Paź 30, 2007 10:34 am " />http://www.youtube.com/watch?v=W3x57SNMQ filmik traxxasa na temat ladowarki HardSignal - Wto Paź 30, 2007 10:37 am " />poszukaj na youtube filmiku traxxas setup 5 of 12 tam masz opis ladowarki Gieroll - Wto Paź 30, 2007 10:55 am " />No faktycznie, akurat posiadam taki kabelek do gniazdka samochodowego, który idealni pasuje wtykiem do tej ładowareczki, super. Tomasz, czemu piszesz, ze nie wtykać ładowarki do gniazda tylko bezpośrednio pod akumulator? Pytam z ciekawości , bo kupiłem na ebayu ładowarkę HB samochodową (coś koło 7$ z przesyłką !!) i ona dodatkowo ma też klemy na akumulator. Tomasz Ostrowski - Wto Paź 30, 2007 1:47 pm " /> ">No faktycznie, akurat posiadam taki kabelek do gniazdka samochodowego, który idealni pasuje wtykiem do tej ładowareczki, super. Tomasz, czemu piszesz, ze nie wtykać ładowarki do gniazda tylko bezpośrednio pod akumulator? Pytam z ciekawości , bo kupiłem na ebayu ładowarkę HB samochodową (coś koło 7$ z przesyłką !!) i ona dodatkowo ma też klemy na akumulator. po pierwsze u mnie na ten przykład, zapalniczka działa tylko jak jest włączony zapłon a po drugie nawet jeśli w samochodzie masz dodatkowe gniazdko do zasilania np lodówki, które jest podłączone cały czas to po grzyba obciążać instalacje w samochodzie. Ja podpinam krokodylkami pod akumulator Gieroll - Wto Paź 30, 2007 2:14 pm " />Myślałem, że to jakiś większy problem Taki problem to nie problem, instalacja jest po to żeby ją obciążać Mam te krokodylki, ale nie bardzo by mi sie chciało maskę otwierać skoro mam w pełni funkcjonalne gniazdko. HardSignal - Wto Paź 30, 2007 4:36 pm " />witam.mam pytanie troche z innej beczki.czy moge docierac silnik na trawie (np.boisko do nogi,gladko bez gorek i perfekcyjnie nisko skoszona trawa)??? ja po prostu niemam tu miejsce gdzie mozna pracowac na asfalcie przez 2 godziny bez ludzi krecocych sie jak smrod po gaciach.heheh. No moze mam ale to tylko w nocy.mi to nieprzeszkadza ale wole miec dobra widocznasc aby ogladac jak pracuje silnik i czy daje niebieski dym itp. a po za tym w nocy u mnie zimno i niewiem czy to dobrze dla silnika (dziewicy) aby docierac w zimnej atmoswerze(okolo 10'C). pozdrawiam Piotr Owcarz - Sob Lis 03, 2007 10:05 pm " />ja bym nie proponowal zawsze to jakis opor ta trawa sprobj nawet na ziemi albo chodniku |