ďťż
Truggy z górnej półki! Pomocy :D
Hubert Bubela - Wto Maj 18, 2010 2:28 pm " />Witam. Po przesiadce z elektryka na HB LSP potwornie zauroczyło mnie modelarstwo. Teraz nadchodzi czas na zmiany. Obecna spalina nauczyła mnie wielu rzeczy, jednak zaczyna się robić za słaba. Jako, że posiadam już podstawową wiedzę na temat modeli i ich użytkowania chce zainwestować od razu w model z najwyższej półki. Wyboru nie dokonałem jeszcze w 100%, lecz jak na razie najbardziej upodobałem sobie Team Associated RC8T w wersji CE (Chamionship Edition). Chciał bym prosić was o jakieś opinie na temat tego podwozia. Wady, zalety - takie tam duperele. Modelu aktualnie nie ma w PL, jednak kontaktowałem się ze sklepem modele.sklep.pl i powiedziano mi, że raczej da się go załatwić. Najpierw chce się dowiedzieć czegoś na temat samego podwozia, a następnie zadam jeszcze pare pytań na temat podzespołów. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Maciek Bogusławski. - Wto Maj 18, 2010 2:31 pm " />Cześć. Podwozie jak najbardziej z wyższej półki, nic nie napisze na temat tego podwozia, poniewaz nie posiadam na jego temat żadnych informacji. Ryan Maifield jezdzi chyba własnie na tym podwoziu, i jak widać spisuje się. Pamietaj, że górna półka to nie tylko Asso, jest jeszcze sporo innych modeli. Rozumiem, że do tego nowego tragusa, nie wsadzisz starego silnika od LSP? Pozdrawiam. Hubert Bubela - Wto Maj 18, 2010 2:37 pm " />Jasne, że nie bo to Sh p6 po przeszło 16litrach więc wiele nie wytrzyma (już jest z nim słabo). Mam zamiar celować w jakieś dobre 3,5 ale nie najlepsze bo nie bardzo mi się uśmiecha płacić tak dużych sum za części zamienne. Zastanawiałem się nad O.S 21 Vz-b v-spec (wersja limited ze złotą głowica) i nad Reedy 121vr. Wydaje mi się, że tego typu silniki powinny dać sobie radę z rc8t. Maciek Bogusławski. - Wto Maj 18, 2010 2:44 pm " />No Ryan Maifield śmiga właśnie na secie: RC8T i Reedy 121VR. Tego silnika u nas są chyba tylko 2 egzemplarze, ale z tego co wiem, naprawdę dobrze chodzą, co prawda w bagusie. OS Limited Edition, to chyba to samo co zwykły VZ-B V-spec ( jesli kłamię, niech ktos mnie poprawi ) Ja jak najbardziej polecam silniki .21, części do nich są droższe, ale na torze na prawdę widać ich przewagę, nad paliwożernymi .28 Maciej Nowak - Wto Maj 18, 2010 2:53 pm " />Do tragusa dobry był by Novarossi Toro Nero. O.S. to silnik bagusowy. W tragusach dostaje ostro po d... Reasumując mimo wspaniałych osiągów i wyjątkowej ekologii, słabo z wytrzymałością. Widziałem już wersję v-spec II WC, która pożyła w tragusie 13l, a była eksploatowana przez czołowego zawodnika truggy, który zna się na silnikach jak nikt inny. Według mnie to trochę mało jak na silnik za 500$. Co do wersji LE, to szkoda przepłacać za złotą głowicę (wziętą żywcem z wersji Speed II WC ), bo reszta to rzeczywiście zwykły V-spec . Hubert Bubela - Wto Maj 18, 2010 2:57 pm " />Widziałem na Youtube jak sobie chłopak lata Reedy moim zdaniem jest o tyle ciekawą ofertą, że kosztuje jakieś 240$, a i części w porównaniu do innych 21 są wiele tańsze (oczywiście nie widziałem ich w Polsce). Dobra co tu się dużo rozpisywać. Moim priorytetem jest jak na razie dowiedzenie się jak najwięcej o tym podwoziu, bo znajomy w czerwcu leci do Usa i jeżeli okaże się, że modele.sklep nie sprowadzą mi tego modelu albo będzie kosztował tyle ile na stronie głównej Asso tj. 900$ będę musiał poprosić go o przysługę, a czasu nie ma wiele. Trochę to zagmatwane ale chyba da się zrozumieć. No to czekam na jakieś opinie. Wiem, że Toro-Nero było by chyba najlepszym wyborem do Truggy, ale czy różnica będzie, aż tak duża, że warto zapłaić więcej i za sam silnik i za jego eksploatowanie? Maciek Bogusławski. - Wto Maj 18, 2010 3:09 pm " />Maciek, no moze faktycznie ta OSa to silnik bagusowaty, ja również tak sądzę, ale czytajac amerykańskie fora, jednak widać, że duza liczba ameryaknów, kupuje go do tragusów. Toro Nero - Tu płacisz za firmę, uważam że koszt produkcji Novy od Reediego nie jest wyższy jak 20-30$ Maciej Nowak - Wto Maj 18, 2010 4:16 pm " />Wiadomo, V-spec to jeden z najbardziej, że tak powiem utytułowanych silników, czołówka na świecie też śmiga na nich w tragusach (np: Ryan Lutz), tylko jak im silnik przepali 15l i padnie, to się bardzo tym nie przejmują, w końcu czego się nie robi dla wyniku. W każdym razie Toro Nero jest w podobnej cenie co osa, i do tragusa nadaje się lepiej, głównie mam na myśli wytrzymałość. Mówimy oczywiście o Toro Nero ze świecą turbo, bo tej ze zwykłą świecą na oczy nie widziałem. TU znalazłem ranking jak to wyglądało pod kątem sprzętu w tragusach w 2008r. roku Hubert Bubela - Śro Maj 19, 2010 7:28 am " />W takim razie widzę, że będę musiał się nad nim zastanowić. A jest jakaś alternatywa dla tego silnika godna uwagi? Bo Os'a i Reediego w takim razie odrzucam. W Polsce TN chyba nigdzie nie dostane. A ze stanów ni jak nie opłaca się zamawiać przez ten kurs. Co do RC8T - jest ktoś na forum kto ma/miał i może się wypowiedzieć na jego temat? Pozdrawiam Maciek Bogusławski. - Śro Maj 19, 2010 10:18 am " />Cześć. Zależy ile masz kasy na ten silnik. Dośc popularne stają się Team Orion Alpha, podobno mardzo mocne, ale nie należą do tanich silników. Mozesz sprowadzic sobie Nosrama .21, polecam go, firma Nosram skopiowała mój silnik (LRP ZR.21X) toćka w toćkę, wiec na 100% mocy Ci wystarczy. Hubert Bubela - Śro Maj 19, 2010 1:05 pm " />No i jak zawsze i tak wszystko sprowadza się do pieniędzy xD Może wypisze na co ile mam zamiar wydać. Docelowo mam zamiar skompletować cały model, włącznie z elektroniką. Z tym, że serwa i aparaturę zostawię na potem. No chyba, że uda mi się zarobić w wakacje więcej niż zakładam. Więc tak: Podwozie - mam nadzieję, że na modele.sklep zaproponują mi mniej niż za rtr czyli poniżej 2400 Silnik - myślę, że udało by mi się uzbierać na coś z przedziału 1000-1500 Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc będę się starał zarobić jak najwięcej. Nie chce kupić modelu/silnika, który wytrzyma 1 sezon i będzie na złom. Mam też zamiar brać aktywny udział w zawodach więc chciał bym abyście pomogli mi wybrać naprawdę dobre podzespoły. Nie wiem jak mogło mi to umknąć - najlepsza wersja Toro Nero jet na Proximie (aktualnie bark ale cena jest bardzo dobra). +1 dla tego silnika i nie wiem czy jednak nie w jego kierunku będę celował. Jakub Wroński - Śro Maj 19, 2010 2:24 pm " />W tym sezonie na zawodach widać 3 sztuki asso rc8t , wszystkie dobrze sobie radzą , bez uszkodzeń , naprawdę mają potencjał. Co do silnika to większość .21 z górnej półki będzie ok do truggy , np. OSy , novarossi , reedy , nowe oriony crf alpha , RB, ninja i jeszcze parę innych , wiec jest w czym wybierać . Pamiętaj ze podwozie i silnik to naprawdę dopiero początek wydatków (jak chcesz jeździć ostro na zawodach) , trzeba jeszcze pomyśleć o częściach zapasowych , paru kpl opon , dobre serva , zasilanie , można by długo wymieniać . Hubert Bubela - Śro Maj 19, 2010 2:52 pm " />Wiem wiem. Zdaje sobie z tego sprawę. Co do elektroniki to chyba powinno się kupić raz, a dobrze. Na skręt upatrzyłem sobie Hitec'a HS 5955TG. Tylko tak: czy aż tak silne serwo jest mi potrzebne? Na skręt wiem, że HS 965mg wystarczy. Teraz co do części zapasowych to tu jestem kompletnie zielony co powinno się kupić, a czego nawet nie wyjmę z opakowania. Zapewne powinno się mieć wszystko w zapasie, no ale nie od razu Kraków zbudowano :p ** W związku z licznymi wiadomościami prywatnymi chciał bym podkreślić, iż interesuje mnie tylko i wyłącznie NOWY model ** Pozdrawiam Wiktor Sułek - Pią Maj 21, 2010 4:28 pm " />Asso RC8T super model, jeszcze w wersji CE z fajną budą i kołami. Szymon Sargalski ostatnio zakupił sobie ten model i po przesiadce z Lajta gołym okiem widać, że lepiej jedzie chłopak Z resztą pewnie sam to potwierdzi. Masz do wyboru jeszcze Mugena, Losi 1.0/2.0, Jammina X2, Xraya i parę innych modeli, które wyleciały mi teraz z głowy Co do silnika, Toro Nero pewnie, że tak, sam mam taki silnik ale na razie będę jeździł na paliwożernej 4,6 P8 SH (na której nota bene wykręcam 7:30 na baku). Widzę, że nie da się przeforsować ani firmy SH ani .28 do tragusa, a szkoda. W Polsce śmigają Orionach, RB, GO itd, z czego chyba najwięcej jest RB (mówię chyba bo nie wiem, ale w oczy najczęściej rzucają się te radiatory). 985 na skręt świat i ludzie, wystarczy. Z części warto mieć końcówki, obudowę dyfra, wahacze, c-huby, drążki, mocowania wahaczy, sworznie, części amortyzatorów, części sprzęgła, półośki ze 2, jakieś części do dyfrów, zapas łożysk i powinno starczyć. Do tego ze 2 kpl kół, paliwo i inne *****ły tego typu Pozdrawiam wszystkich i zapraszam jutro do Piaseczna na testy paliwożerności i osiągów naszych silników Hubert Bubela - Pią Maj 21, 2010 5:19 pm " />Dzięki za obszerną wypowiedź. Z podwozi najbardziej przypadł mi do gustu RC8T, części są w Polsce (wydaje mi sie, że wszystkie), no i grunt, że mi się podoba. A co do silnika to czy opłaca się dołożyć do TN "Team" z ceramicznymi łożyskami i świecą turbo oczywiście? Wiktor Sułek - Pią Maj 21, 2010 5:35 pm " />Nie wiem nie miałem ani zwykłego, ani zwykłego 'Team', ale na ceramice i świeczce turbo będzie miał kilka tyś obrotów więcej Nie znam się na Novarossi, znam się na SH. Toro Nero mam od bardzo niedawna, jeszcze na nim konkretnie nie pojeździłem. Weź tylko pod uwagę, że musisz też zainwestować w jakiś dobry wydech do tego silnika. Hubert Bubela - Pią Maj 21, 2010 5:47 pm " />No wszystko trzeba wybrać, dlatego założyłem temat na forum. Nie mam się co śpieszyć, bo podwozie bedzie dostępne w Polsce pod koniec czerwa, więc jeszcze ponad miesiąc (nie wiadomo ile dłużej). Celować w tłumiki dedykowane tej samej firmy czy może raczej jakieś JP-4, albo coś w tym stylu? Mateusz Łukaszuk - Pią Maj 21, 2010 5:50 pm " /> ">No wszystko trzeba wybrać, dlatego założyłem temat na forum. Nie mam się co śpieszyć, bo podwozie bedzie dostępne w Polsce pod koniec czerwa, więc jeszcze ponad miesiąc (nie wiadomo ile dłużej). Celować w tłumiki dedykowane tej samej firmy czy może raczej jakieś JP-4, albo coś w tym stylu? Polecam do tego silnika Novarossi EFRA9901 albo OS 2060. Sam miałem EFRA9901, tylko że z innym silnikiem. Jest wykonany z bardzo trwałego materiału (wersja Super Strong). Ponadto poprawia pracę silnika w dolnym zakresie obrotów. Co do OS'a 2060 to wydech klasa sama w sobie. Widziałem jak chodzi na nim silnik - ma charakterystyczny dźwięk i nie jestem pewien, ale sporo się przyczynia do niższego spalania. Niestety cena takiego wydechu to 170$ PS. Jeśli mieszkasz niedaleko Warszawy, to przyjedź jutro na zawody i zobacz jak wypadają poszczególne modele - to pomoże Ci w wyborze ew. podwozia Pozdrawiam Hubert Bubela - Pią Maj 21, 2010 6:10 pm " />Mieszkam w Warszawie I napewno jutro tam będę. A nóż coś innego wpadnie mi w oko W takim razie do zobaczenia jutro i życzę wszystkim jak najlepszych wyników oraz powodzenia na zawodach. Pozdrawiam Wiktor Sułek - Pią Maj 21, 2010 7:14 pm " />Obserwuj Jammina z czarną budą lub zółtą z czarno-białą szachownicę z tyłu - będzie jechał na SH .28 P8 i obserwuj bodajże niebiesko-pomarańczowego Xraya - model Pawła Wilczka będzie najprawdopodobniej na Toro Nero. http://lh4.ggpht.com/_M5W2DSWSmMs/S_BMI ... C_5888.jpg http://lh5.ggpht.com/_M5W2DSWSmMs/S_BNB ... C_6028.jpg te dwa modele A do Toro Nero wydech OSa i tyle. Podobno najlepszy zestaw, a tłumik rzeczywiście zmniejsza spalanie. Szymon Sargalski - Pon Maj 24, 2010 5:11 pm " />co do rc8t: -świetna przyczepność na mistrzowskim setup'ie Ryana- w Dywitach na zakręcie przed prostą pełen ogień na tuningowanym silniku od 1/3 zakrętu -mój waży jakieś 4241g bez żadnych modyfikacji i jest dużo bardziej masywny w budowie niż lajtning -świetne amortyzatory -ogrom części tuningowych od factory team w zestawie -do modelu dostajesz wszystkie płyny (35wt do amorów, 7000wt do dyfrów) -w wersji z konwensją CE jest dodatkowa buda JC Punisher, opony JC Cross Hairs, i spoiler JC (niestety nie ma adaptera pod tą budę więc musisz kupić go osobno ) wady? jak narazie żadnych nie znalazłem, a jak coś się z nim dzieje to raczej przez brak znajomości modelu niż przez wady konstrukcji podsumowując jestem bardzo zadowolony z modelu i szczerze go polecam Hubert Bubela - Pon Maj 24, 2010 7:04 pm " />Dzięki za opinie modelu. Byłem w sobotę w Piasecznie i jeździły 2 albo 3 RC8T o ile się nie mylę. Wyników na razie nie widziałem ale przekonałeś mnie ostatecznie do modelu. Pozostaje mi tylko czekać. W ten weekend mam zamiar wystartować moim lajtem na Żeraniu i zobaczyć czy wogóle ogarnę Wszystko jest na jak najlepszej drodze. Dziękuje wszystkim za pomoc. Jak będę bliżej zakupu i pojawią się jakieś wątpliwości napewno poproszę was o kolejne porady. Pozdrawiam Jakub Wroński - Pon Maj 24, 2010 7:48 pm " /> ">-(niestety nie ma adaptera pod tą budę więc musisz kupić go osobno ) W wersji CE są inne wieżyczki przystosowane juz do bud typu punisher czy bulldog. Szymon Sargalski - Wto Maj 25, 2010 5:26 am " />alu tak ale pod karbon trzeba kupić |